Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

1 time siden, Marimba skrev:

Nå håper jeg ikke vedkommende er inne og tar dette personlig altså, men jeg er oppriktig nysgjerrig. Hvem er egentlig Espen H? Hva er det han er kjent for? Har aldri hørt om vedkommende før jeg så navnet hans i tråden her... :klo: 

Det samme lurer jeg på! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er at disse bloggerne ikke skiller på kritikk, mobbing og hets....i bloggernes verden er alt annet enn nesegrus beundring hets og mobbing....som for meg blir misbruk av ordene.

Mobbing og hets er noe helt annet enn det de fleste bloggerne opplever. Det vet de som virkelig har blitt utsatt for det.

Endret av SjokoLine
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, xinnia skrev:

Godkjenner hun ikke kommentarene før de blir publisert på bloggen?

 

Jo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg frekventerer rampelystrådene ofte. Ja, det må være litt vondt når flere åpenbart er i mot og er kritiske det til det en gjør - vi vender jo nesten tilbake til ungdomsskolen i noen diskusjoner - men det er så mye berettiget kritikk til måten bloggerne drifter "businessen" sin. 

Jeg har ikke sett kritiske stemmer til alle hyllestene, før jeg fant disse trådene. Og det er svært lite mobbing.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser aldri bloggen til Anne Brith, men var såvidt innom den for første gang i går. Er hun blitt singel? På promoen til bloggerne ser det jo ut som hun skal gifte seg. Kan noen forklare? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, NumberSix skrev:

Det samme lurer jeg på! 

En gutt/mann fra Vennesla som tidligere ble mye mobbet og var større i størrelsen. Nå er han blogger, personlig trener visstnok (uten at jeg har sett han trene andre) Han trener 2 ganger daglig i følge snap, har mange venninner som han kaller for kompiser. Han er homofil og jeg har hatt veldig sansen for han! Han har gitt ut boka Selfie, der mange av hans bloggevenner har fått skrevet hvert sitt innlegg og tips om å ta de perfekte selfiebildene. 

Jeg måtte slette han på snap. Det ble ALTFOR MYE mas, ego, og mas om trening, ned i vekt menyer og sykt mye festing med den ene og den andre.... 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Vikinggirl skrev:

En gutt/mann fra Vennesla som tidligere ble mye mobbet og var større i størrelsen. Nå er han blogger, personlig trener visstnok (uten at jeg har sett han trene andre) Han trener 2 ganger daglig i følge snap, har mange venninner som han kaller for kompiser. Han er homofil og jeg har hatt veldig sansen for han! Han har gitt ut boka Selfie, der mange av hans bloggevenner har fått skrevet hvert sitt innlegg og tips om å ta de perfekte selfiebildene. 

Jeg måtte slette han på snap. Det ble ALTFOR MYE mas, ego, og mas om trening, ned i vekt menyer og sykt mye festing med den ene og den andre.... 

Takk! :roser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rampelysdelen av KG, vil jeg påstå at er underforumet hvor det jevnt over er mest saklighet og "indre justis" dersom noen mener debatten tar en feil vending. Årsakene er ikke så interessante å debattere her, men jeg mener at underforumet Rampelys, og mange av trådene her, er debatter som er dagsaktuelle, dreier seg om mange temaer, og tiltrekker seg debattanter som er opptatte av samfunn, er mitt inntrykk. Og slik som dette forumet blir moderert, så kan man være temmelig sikker på at hoveddelen av debatten i en tråd her inne, iKKE er hets og usaklighet. 

Det er derfor min påstand, at det å forsøke seg på at Rampelystråder bare er hets og tull, er et tegn på å ikke forstå hva debatt og  kritikk er, eller direkte løgn i håp om at leserne biter på det. Selvfølgelig er det noen ganger innlegg som går over grensa her på forumet og, men det blir moderert vekk, og før den tid, blir det motsagt. Litt humor finner man så klart innimellom, men det mener jeg hører med. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Vikinggirl skrev:

En gutt/mann fra Vennesla som tidligere ble mye mobbet og var større i størrelsen. Nå er han blogger, personlig trener visstnok (uten at jeg har sett han trene andre) Han trener 2 ganger daglig i følge snap, har mange venninner som han kaller for kompiser. Han er homofil og jeg har hatt veldig sansen for han! Han har gitt ut boka Selfie, der mange av hans bloggevenner har fått skrevet hvert sitt innlegg og tips om å ta de perfekte selfiebildene. 

Jeg måtte slette han på snap. Det ble ALTFOR MYE mas, ego, og mas om trening, ned i vekt menyer og sykt mye festing med den ene og den andre.... 

Ingen av betydning da, med andre ord. Takk for opplysningen! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marimba skrev:

Nå håper jeg ikke vedkommende er inne og tar dette personlig altså, men jeg er oppriktig nysgjerrig. Hvem er egentlig Espen H? Hva er det han er kjent for? Har aldri hørt om vedkommende før jeg så navnet hans i tråden her... :klo: 

Er han ikke en sånn blogger groupie? Sånn som han kamermannen til Sophie Elise? Det skinner kanskje litt på de hvis de er venn med "kjendiser"? Er det jeg har fått inntrykk av.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Asti skrev:

Sjekk https://www.datatilsynet.no/Teknologi/Internett/Bilder-pa-nett/ . Se under  overskriften situasjonsbilder.

Takk for den linken. Da skal jeg følge litt med og se hva som skjer denne helgen hvor dette foregår.

Min datter er som sagt veldig motstander av at bilder eller film av henne blir lagt ut om hun ikke godkjenner det selv. Noe jeg selvfølgelig godtar. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lapper skrev:

Takk for den linken. Da skal jeg følge litt med og se hva som skjer denne helgen hvor dette foregår.

Min datter er som sagt veldig motstander av at bilder eller film av henne blir lagt ut om hun ikke godkjenner det selv. Noe jeg selvfølgelig godtar. 

Det betyr at om datteren din blir snappet i konkurransen mens hun er med så er det lovlig. Ref: 

Situasjonsbilder

Situasjonsbilder kan derimot offentliggjøres uten samtykke fra de avbildede så lenge bildene er harmløse og ikke på noen måte er krenkende for de som er avbildet. Situasjonsbilder kan defineres som bilder der selve situasjonen eller aktiviteten er det egentlige motivet i bildet. Akkurat hvem som er med på bildet er da mindre viktig enn hovedinnholdet i bildet. Eksempler på dette kan være en gruppe mennesker på en konsert, et idrettsarrangement, 17. mai-tog eller hendelser som har allmenn interesse.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, StJames skrev:

Det betyr at om datteren din blir snappet i konkurransen mens hun er med så er det lovlig. Ref: 

Situasjonsbilder

Situasjonsbilder kan derimot offentliggjøres uten samtykke fra de avbildede så lenge bildene er harmløse og ikke på noen måte er krenkende for de som er avbildet. Situasjonsbilder kan defineres som bilder der selve situasjonen eller aktiviteten er det egentlige motivet i bildet. Akkurat hvem som er med på bildet er da mindre viktig enn hovedinnholdet i bildet. Eksempler på dette kan være en gruppe mennesker på en konsert, et idrettsarrangement, 17. mai-tog eller hendelser som har allmenn interesse.

Går snapchat/video innunder dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, miagunda skrev:

Er han ikke en sånn blogger groupie? Sånn som han kamermannen til Sophie Elise? Det skinner kanskje litt på de hvis de er venn med "kjendiser"? Er det jeg har fått inntrykk av.

Jepp!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mallory
9 minutter siden, StJames skrev:

Det betyr at om datteren din blir snappet i konkurransen mens hun er med så er det lovlig. Ref: 

Situasjonsbilder

Situasjonsbilder kan derimot offentliggjøres uten samtykke fra de avbildede så lenge bildene er harmløse og ikke på noen måte er krenkende for de som er avbildet. Situasjonsbilder kan defineres som bilder der selve situasjonen eller aktiviteten er det egentlige motivet i bildet. Akkurat hvem som er med på bildet er da mindre viktig enn hovedinnholdet i bildet. Eksempler på dette kan være en gruppe mennesker på en konsert, et idrettsarrangement, 17. mai-tog eller hendelser som har allmenn interesse.

Du bør lese hele teksten før du konkluderer:

Her et utsnitt: "Det kan av og til være vanskelig å avgjøre hva som er et situasjonsbilde og ikke portrettbilde, og om situasjonen kan være krenkende for noen. Som hovedregel bør man derfor be om samtykke dersom bilder eller film skal offentliggjøres."

Bloggere og andre ivrige delere på sosiale medier må lære seg at deres behov for å dele ikke alltid kan prioriteres. Jo større publikum de har, jo større grunn har de til å være varsomme og hensynsfulle. Det er ikke så forferdelig vanskelig å unngå snapper av andres barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, StJames skrev:

Det er offentlige arrangement og det er kun bilder av laget. Tror du ikke det er avtalt på forhånd? Filmer av opptredener ligger på sumo, youtube og tv2 sine nettsider. Så alle lagene i disse arrangementene blir promotert. Jeg tipper hun har avtalt det med treneren på forhånd.

Det er da ikke treneren hun må få tillatelse fra, men fra de andre FORELDRENE som "eier" barna. Hadde AB spurt meg om det var Ok å legge ut bilder på Snap og blogg av mitt barn hadde hun fått BLANKT NEI !! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Vikinggirl skrev:

Det er da ikke treneren hun må få tillatelse fra, men fra de andre FORELDRENE som "eier" barna. Hadde AB spurt meg om det var Ok å legge ut bilder på Snap og blogg av mitt barn hadde hun fått BLANKT NEI !! 

Hvis barnet ditt opptrer på et offentlig arrangement og et helt lag er på en matte slik som på cheerleading så er det aktiviteten som er det egentlige motivet i bildet, ikke det ene barnet. Når det kommer til snappene så er det absolutt umulig å se hvem en datter/sønn er på så lang avstand. Jeg leste også kommentarene rundt dette i etterkant av siste arrangement. Hun hadde spurt alle om tillatelse. 

Snakk om å skape problemer! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mallory skrev:

Du bør lese hele teksten før du konkluderer:

Her et utsnitt: "Det kan av og til være vanskelig å avgjøre hva som er et situasjonsbilde og ikke portrettbilde, og om situasjonen kan være krenkende for noen. Som hovedregel bør man derfor be om samtykke dersom bilder eller film skal offentliggjøres."

Bloggere og andre ivrige delere på sosiale medier må lære seg at deres behov for å dele ikke alltid kan prioriteres. Jo større publikum de har, jo større grunn har de til å være varsomme og hensynsfulle. Det er ikke så forferdelig vanskelig å unngå snapper av andres barn.

Hun kan jo bare dele de offentlige videoene fra youtube og sumo på bloggen. Så har hun løst seg fra de problemene. ;) De er jo som regel også mye bedre i kvalitet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Lapper skrev:

Går snapchat/video innunder dette?

Hvis du leser https://www.datatilsynet.no/Teknologi/Internett/Bilder-pa-nett/ så skriver de av og til bare "bilde", og andre ganger både "bilder og film". En kan derfor lese det slik at dette gjelder både bilder og film. 

Som @Mallory viser til så skal det innhentes samtykke hvis det er tvil om det er situasjonsbilde, eller om situasjonen kan være krenkende for noen.  Slik jeg tolker teksten kan AB legge ut snap fra idrettsarrangementet, så lenge andre barn ikke er hovedmotivet, og filmen ikke inneholder situasjoner som kan oppleves som krenkende. Å bli filmet "i bakgrunnen" (uten at det skjer noe annet enn "vanlig" aktivitet) kan jeg ikke se går under det.  

Tilføyelse: Men selvfølgelig alltid en god regel å spørre dem det gjelder om lov til å publisere bilder/film. 

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...