Gjest Berga Skrevet 25. oktober 2018 #15181 Del Skrevet 25. oktober 2018 13 minutter siden, Asti skrev: Etter første blogginnlegget den 19.10. hos BOTB var det noen som krevde dokumentasjon. De har nå fått det, og det er helt stille... Tro om de vil be Anne Brith dokumentere sine påstander nå? 😉 Ja, hvorfor dokumenterer hun ikke trusler og hets? Andre bloggere som har fått nettdritt har jo dokumentert dette, så det kan jo ikke være så vanskelig. Og det med anonyme troll ... Nå har jo noen stått åpent frem og gitt henne det hun ba om; en motdebattant som ikke var et surmaget, anonymt troll, men hel ved. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cessa74 Skrevet 25. oktober 2018 #15182 Del Skrevet 25. oktober 2018 2 timer siden, marie_82 skrev: Hun satser vel på at folk flest leser kun hennes versjon og ikke får med seg fakta i saken.. Pinlig at hun tror hun kan diktere Internett. Minner om en oransje sopp i tupé. #fakenews Enig. Hun satser garantert på at det hele har roet seg om kort tid så hun kan fortsette toget til suksess og sine millioninntekter.. Og det er bare så feil -å tjene penger på slik oppførsel. Dessverre gjør mange sponsorer lite/ingen research -de ser bare på plasseringer og antall følgere (ekte eller ikke). Etter min oppfatning har hun opptrådt så til de grader grovt, at jeg håper bloggen går over til toget til fiasko, nedleggelse og ta seg et ærlig stykke arbeid. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 25. oktober 2018 #15183 Del Skrevet 25. oktober 2018 (endret) 44 minutter siden, Berga skrev: Ja, hvorfor dokumenterer hun ikke trusler og hets? Andre bloggere som har fått nettdritt har jo dokumentert dette, så det kan jo ikke være så vanskelig. Og det med anonyme troll ... Nå har jo noen stått åpent frem og gitt henne det hun ba om; en motdebattant som ikke var et surmaget, anonymt troll, men hel ved. Jeg er spent.. Kommer hun nå med avsporende offerinnlegg som omhandler f. eks. trusler mot seg og familien (uten å dokumentere det - lignende som Caroline Berg Eriksen gjorde, da kommentarjukset ble avslørt - http://www.carolinebergeriksen.no/2015/01/12/gi-aldri-opp/) eller vil hun lage innlegg der hun forklarer hvorfor hun la ut blogginnlegget "Når trollene kommer ut i lyset" (med en beklagelse)? Eller blir det helt stille fra henne om dette? Endret 25. oktober 2018 av Asti La til lenke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SelinaKyle Skrevet 25. oktober 2018 #15184 Del Skrevet 25. oktober 2018 Jeg la igjen en kommentar på AB sin blogg, med linken til BOTB sitt siste innlegg, og med et spørsmål om hva hun tenker om dette. Ikke noe spydig/stygt ment, ikke noe forsøk på å henge henne ut, men fordi jeg er oppriktig interessert i hva AB tenker om alt. Også fordi jeg tenker hun hadde vunnet mye på å gi en kommentar, og kanskje også unnskylde/begrunne handlingene sine, altså stå for det hun har sagt/gjort. Kommentaren ble ikke godkjent.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 25. oktober 2018 #15185 Del Skrevet 25. oktober 2018 1 minutt siden, SelinaKyle skrev: Jeg la igjen en kommentar på AB sin blogg, med linken til BOTB sitt siste innlegg, og med et spørsmål om hva hun tenker om dette. Ikke noe spydig/stygt ment, ikke noe forsøk på å henge henne ut, men fordi jeg er oppriktig interessert i hva AB tenker om alt. Også fordi jeg tenker hun hadde vunnet mye på å gi en kommentar, og kanskje også unnskylde/begrunne handlingene sine, altså stå for det hun har sagt/gjort. Kommentaren ble ikke godkjent.. Du er vel ikke akkurat sjokkert over det, antar jeg. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SelinaKyle Skrevet 25. oktober 2018 #15186 Del Skrevet 25. oktober 2018 21 minutter siden, Veslefrikk skrev: Du er vel ikke akkurat sjokkert over det, antar jeg. 😂 ikke særlig. Kommenterte med ekte navn og e-Mail adr, så kan jo hende jeg hører fra henne likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 25. oktober 2018 #15187 Del Skrevet 25. oktober 2018 17 minutter siden, SelinaKyle skrev: 😂 ikke særlig. Kommenterte med ekte navn og e-Mail adr, så kan jo hende jeg hører fra henne likevel. Tror lufta har gått ut av den ballongen. Når folk tar til motmæle og motbeviser det hun påstår er det vel ikke så stas lenger. Hun klarer tydeligvis ikke å kneble sine kritikere lenger ved å henge de ut og kalle det hets 😊 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 25. oktober 2018 #15188 Del Skrevet 25. oktober 2018 37 minutter siden, SelinaKyle skrev: 😂 ikke særlig. Kommenterte med ekte navn og e-Mail adr, så kan jo hende jeg hører fra henne likevel. Du får psyke deg opp. Lykke til! 👍🏻😄 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 25. oktober 2018 #15189 Del Skrevet 25. oktober 2018 21 minutter siden, Justlooking skrev: Tror lufta har gått ut av den ballongen. Når folk tar til motmæle og motbeviser det hun påstår er det vel ikke så stas lenger. Hun klarer tydeligvis ikke å kneble sine kritikere lenger ved å henge de ut og kalle det hets 😊 Er nok bare stille før stomen. Slike folk lar aldri andre ha siste ordet. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 25. oktober 2018 #15190 Del Skrevet 25. oktober 2018 31 minutter siden, Flettfrid skrev: Er nok bare stille før stomen. Slike folk lar aldri andre ha siste ordet. Anne Brith må virkelig gjøre en stor avledningsmanøver for at dette her skal bli glemt, lurer på hva slags historie hun drar for å få sympati og oppmerksomhet nå. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicecar Skrevet 25. oktober 2018 #15191 Del Skrevet 25. oktober 2018 1 time siden, Justlooking skrev: Tror lufta har gått ut av den ballongen. Når folk tar til motmæle og motbeviser det hun påstår er det vel ikke så stas lenger. Hun klarer tydeligvis ikke å kneble sine kritikere lenger ved å henge de ut og kalle det hets 😊 Det får meg til å tenke at det sikkert er stille før stormen nå. For alt vi vet så klekker hun nok ut noen andre sabotasje-planer som kan brukes for å kneble kritikerne - gjerne langt mer skremmende enn de hun allerede har brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Daisy_B Skrevet 26. oktober 2018 Populært innlegg #15192 Del Skrevet 26. oktober 2018 What?! 😳 Hvorfor skal leserne få se noe som liksom denne venninnen har skrevet til AB? Om hvor selvoppofrende AB er, at hun må bli flinkere til å sette seg selv først og at alle er så slemme mot henne? Hvis en venninne hadde skrevet noe sånt til meg, ville jeg jo aldri delt alt med resten av verden? Med mindre jeg hadde stilt meg selv i et usedvanlig dårlig lys og hadde behov for litt imagejustering, da. Fatter ikke at noen kjøper det der. Men jo da, i kommentarfeltet bys det både på klemmer og kaffekopper. 🤷♀️ 64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inox Skrevet 26. oktober 2018 #15193 Del Skrevet 26. oktober 2018 Det ironiske? absurde? tragiske? i denne historien, er vel at det er AB selv som begynner å ligge farlig nært det som er hets, personforfølgelse og stalking etter straffeloven. Ikke folka som bare leser og diskuterer ting hun selv har lagt ut offentlig for alle å se. Hver sak i seg selv er kanskje ikke så stor, men hadde folk begynt å anmelde, så ville det etterhvert lagt et spor. Å misbruke privat informasjon som en må ha visst ikke skulle vært tilgjengelig (personvern), spore opp folk som selv ønsker å være private om hvem de er (stalking), ringe hjem til folk og skjelle dem ut (bryte privatlivets fred, stalking), ringe arbeidsgivere og baksnakke (truende atferd, stalking), henge ut og snakke stygt om på eget offentlige nettsted som har mange tusen lesere (hets). Blir en oppringt eller oppsøkt, skriv ned hva som ble sagt og gjort. For enkelttilfeller kan en hevde at det blir ord mot ord, men er det flere så vil det kunne tillegges vekt likevel. Om flere forteller liknende opplevelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmora Skrevet 26. oktober 2018 #15194 Del Skrevet 26. oktober 2018 Vel, kanskje hun tar «Lindas» råd om pause fra bloggen 🤷🏼♀️ Var igrunnen beste rådet AB har fått på lenge! 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 26. oktober 2018 #15195 Del Skrevet 26. oktober 2018 (endret) HPHN stikker naturligvis fingrene i ørene og hodet i sanden når det gjelder å kommentere BOTB-innlegget som er delt på SoMe-gruppa om AB (han er jo nevnt i innlegget og noen har etterlyst svar fra ham), men legge ut et nytt innlegg om nettmobbing og "at barn og unge lærer at anonym nettmobbing er greit [...] fra diverse forumer og enkelte blogger", se det greier han helt fint å lire utav seg på morgenkvisten, ja. Jeg er ikke overrasket, forsåvidt. https://www.facebook.com/groups/183381455078651/ Endret 26. oktober 2018 av hufsaaaaa 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 26. oktober 2018 #15196 Del Skrevet 26. oktober 2018 7 timer siden, SelinaKyle skrev: 😂 ikke særlig. Kommenterte med ekte navn og e-Mail adr, så kan jo hende jeg hører fra henne likevel. Mulig du må en tur inn på sjefens kontor på jobb i dag 🙄 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 26. oktober 2018 #15197 Del Skrevet 26. oktober 2018 26 minutter siden, hufsaaaaa skrev: HPHN stikker naturligvis fingrene i ørene og hodet i sanden når det gjelder å kommentere BOTB-innlegget som er delt på SoMe-gruppa om AB (han er jo nevnt i innlegget og noen har etterlyst svar fra ham), men legge ut et nytt innlegg om nettmobbing og "at barn og unge lærer at anonym nettmobbing er greit [...] fra diverse forumer og enkelte blogger", se det greier han helt fint å lire utav seg på morgenkvisten, ja. Jeg er ikke overrasket, forsåvidt. https://www.facebook.com/groups/183381455078651/ Det innlegget er jo svaret hans. Han har ikke baller nok til å forklare hvorfor han selv sjikanerer og hetser på nett, men sender tilbake mobbekortet til "diverse forumer". Han bør være forsiktig med å vise tilhengerne sine vei til "diverse forumer". Ikke utenkelig de da leser de ufordelaktige dokumenterte historiene om ham som ligger der. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 26. oktober 2018 #15198 Del Skrevet 26. oktober 2018 (endret) 14 minutter siden, Inocybe skrev: Det innlegget er jo svaret hans. Han har ikke baller nok til å forklare hvorfor han selv sjikanerer og hetser på nett, men sender tilbake mobbekortet til "diverse forumer". Han bør være forsiktig med å vise tilhengerne sine vei til "diverse forumer". Ikke utenkelig de da leser de ufordelaktige dokumenterte historiene om ham som ligger der. Jo, sånn sett er det jo et svar, du har rett i det. Men jeg skulle gjerne ha hatt en kommentar om sin egen oppførsel på ABs instagram etter det "hetsende" spørsmålet om barneeksponering osv. Au, au. Edit: Og naturligvis hvilke tanker han gjør seg om bloggere, her ypperlig eksemplifisert ved AB, som hetser og sjikanerer både på blogg og i andre kanaler. Endret 26. oktober 2018 av hufsaaaaa 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aricia Skrevet 26. oktober 2018 Populært innlegg #15199 Del Skrevet 26. oktober 2018 (endret) HPNH bør tenke over at anonymitet på nett ikke bare teoretisk sett gjør det lettere å for den anonyme å angripe andre uten å stå for det man sier. Anonymitet gjør også debattanter mye mer utsatt for å bli urettmessig angrepet av navngitte personer, fordi den man angriper ikke har noe ansikt og navn. Forholdet mellom en anonym debattant og en som signerer med fullt navn på nett er fundamentalt asymmetrisk, og det er slett ikke sikkert at den navnløse er den dominerende i den skjeve relasjonen. Hele denne saken som involverte IG-proflien helt_ekte, Anne Brith Davidsen og hennes håndtlanger HPNH viser jo hvorfor det er helt nødvendig å beskytte sin identitet når man går i klinsj med "enkelte bloggere", for å bruke Hansens egen formulering, og det selv om kritikken man fremmer er helt saklig og legitim. Det er også verdt å minne om at HPNHs rolle i denne skandalen ikke er ubetydelig. Med sine støttekommentarer til AB under den aktuelle IG-posten, og sin stempling av helt_ekte som "troll" kun begrunnet med vedkommendes anonymitet, åpnet han veien for de skrittene Anne Brith tok i fortsettelsen. Hans uforbeholdne støtte og pondus som selverklært SoMe-ekspert var sikkert grei å ha i ryggen da Davidsen satte i gang med telefoner til en stakkars kritisk lesers arbeidsgiver, og med løgner om politianmeldelser. Dette bør han i det minste tenke over, og aller helst reflektere over i full offentlighet,. Hvis det er et mål for ham å også praktisere "grei" oppførsel på nett, da - og ikke bare predike den. Det er ikke anonymitet i seg selv som avgjør om man oppfører seg anstendig som nettdebattant, og det å signere med sitt folkeregistrerte navn er ingen garanti for at man i praksis er anstendig - ei heller et frikort for å ytre hva som helst. Endret 26. oktober 2018 av Aricia 73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Roadrunner Skrevet 26. oktober 2018 Populært innlegg #15200 Del Skrevet 26. oktober 2018 Diskusjonen rundt kritikkverdig drift av foretaket annebrith.no kunne nok uten tvil vært tatt under fullt navn. DERSOM kritikken hadde blitt møtt på en voksen og fornuftig måte. Det er AB sine reaksjoner som i stor grad har ført til at ingen tør/ønsker å stå frem med kjent identitet/fullt navn. Det samme så vi da LKE herjet som verst i kommentarfeltet hos CBE, og kontaktet enkelte på privaten. Ta diskusjonen i kommentarfeltet, åpent og ærlig. Man trenger ikke ta til seg kritikken og man trenger heller ikke være enig. Men reaksjoner som den "Brita" opplevde resulterer i enda større anonymitet og ønske om å skjule sin egen identitet. Nei, jeg ønsker ikke at AB eller andre skal ringe min arbeidsgiver fordi jeg har brukt min forbrukermakt og informert en annonsør at jeg ikke synes dette er greit. Jeg ønsker heller ikke å bli invitert på kaffe, eller å bli truet. Beklager, da forholder jeg meg heller anonym. Og om AB ønsker det kan hun vel ha FB-pålogging i kommentarfeltet på bloggen? 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg