Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vurderer om jeg skal gidde å bruke tid på et saklig, reflektert, og godt svar til facebooksiden hennes. Allikevel er jeg usikker på om jeg orker å bruke tid på noe som kommer til å bare bli bombadert med "hennes barn, hun bestemmer" som svar. Tror ikke det er særlig med rom for saklig diskusjon i det kommentarfeltet der, enn så lenge er det bare støtteerklæringer og snakk om hvor teite alle på KG er som gidder bry seg hva andre gjør. 

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kan hun unngå å forstå at det å filme rett opp i skrittet på et barn som trener - ikke er ok?

Jeg vet at hun følger denne tråden tett, og misforstår all form for kritikk av hennes utlevering av barna - som kritikk av barna. Jeg håper det snart blir en rettssak der det blir satt en presedens for hva som er greit og hva som er ugreit, denne bloggen er i alle fall laaaaangt over hva jeg anser som greit.

Skrevet

Skulle tro Operasjon "Dark Room" hadde skremt vettet av de fleste, men AB er en skikkelig tøffing! Hun skal fortsette å eksponere avkom for enhver pris åkke som! Måkke komme her og komme her!

Ingenting som stopper den dama der! Hjelper ikke med all verdens argumenter eller linker. Enkelte må bare gjøre sine egne erfaringer. Tror det bare er et tidsspørsmål før en el flere av bloggerbarna får stalkere og bilder av dem havner på feil nettsteder. Tenker pipa får en annen lyd da....  

• Liker 28
Skrevet
6 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Vurderer om jeg skal gidde å bruke tid på et saklig, reflektert, og godt svar til facebooksiden hennes. Allikevel er jeg usikker på om jeg orker å bruke tid på noe som kommer til å bare bli bombadert med "hennes barn, hun bestemmer" som svar. Tror ikke det er særlig med rom for saklig diskusjon i det kommentarfeltet der, enn så lenge er det bare støtteerklæringer og snakk om hvor teite alle på KG er som gidder bry seg hva andre gjør. 

Vurderte det faktisk selv. Dropper det! Dødfødt! :) 

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, Stupine skrev:

Vurderte det faktisk selv. Dropper det! Dødfødt! :) 

Kom til samme konklusjon.

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, Stupine skrev:

Skulle tro Operasjon "Dark Room" hadde skremt vettet av de fleste, men AB er en skikkelig tøffing! Hun skal fortsette å eksponere avkom for enhver pris åkke som! Måkke komme her og komme her!

Ingenting som stopper den dama der! Hjelper ikke med all verdens argumenter eller linker. Enkelte må bare gjøre sine egne erfaringer. Tror det bare er et tidsspørsmål før en el flere av bloggerbarna får stalkere og bilder av dem havner på feil nettsteder. Tenker pipa får en annen lyd da....  

Helt enig. 

Det nytter ikke å diskutere med den dama der. Ser hun skriver i det siste innlegget at hun ønsker å svare på all kritikk og ta diskusjonen på Facebook, hvor ingen kan være anonyme, for det har hun gjort før. Eh? Altså...hun tåler jo ikke kritikk, overhodet ikke, og har null evne til å diskutere tilbakemeldinger hun får som er av saklig art. Hvorfor skal man da gidde å gå inn i en diskusjon med henne? Det eneste hun tåler er ros og sympati. Ser hennes tilhengere sier at kritikken kommer av sjalusi. Sjalusi på hva? Jeg ser absolutt ingenting å være sjalu på når det gjelder AB og hennes liv. Ingenting. 

Nei, la henne bare holde på. Hun gjør som hun vil, uansett. Det er hun som evt. må ta støyten en dag. Det triste er at andre også må ta støyten da....kun fordi mor er en bedreviter som gjør alt for penger. 

Trist.

• Liker 25
Skrevet
9 minutter siden, SjokoLine skrev:

Helt enig. 

Det nytter ikke å diskutere med den dama der. Ser hun skriver i det siste innlegget at hun ønsker å svare på all kritikk og ta diskusjonen på Facebook, hvor ingen kan være anonyme, for det har hun gjort før. Eh? Altså...hun tåler jo ikke kritikk, overhodet ikke, og har null evne til å diskutere tilbakemeldinger hun får som er av saklig art. Hvorfor skal man da gidde å gå inn i en diskusjon med henne? Det eneste hun tåler er ros og sympati. Ser hennes tilhengere sier at kritikken kommer av sjalusi. Sjalusi på hva? Jeg ser absolutt ingenting å være sjalu på når det gjelder AB og hennes liv. Ingenting. 

Nei, la henne bare holde på. Hun gjør som hun vil, uansett. Det er hun som evt. må ta støyten en dag. Det triste er at andre også må ta støyten da....kun fordi mor er en bedreviter som gjør alt for penger. 

Trist.

Jeg er kjempesjalu på alle pengene hun har brukt på å gjøre seg selv mer "attraktiv" 😂😂😂

• Liker 13
Skrevet (endret)

@SjokoLine:  Ja, hun får bare holde på..

@Elisaday: Huff... :fnise:

Flere kommentarer på Facebook er allerede blitt filtrert bort. Blir dårlig med kritikk der, så fansen får rett i at kjerringene på KG er for feige til å legge inn kommentarer på FB.

Endret av Stupine
  • Liker 9
Skrevet

Hun burde inviteres til Kripos for et ørlite dykk i hva de kom over i dark Room, men det går vel ikke inn okke som..

• Liker 18
Skrevet

Uansett hvor mange ganger @Asti og andre tapre sjeler her inne linker til Barnekonvensjonen, ekspertuttalelser om nettvett eller til og med politiets advarsler, når det ikke frem. Det gjelder ikke henne, for hun eksponerer på en helt ufarlig og sunn måte! Og hun har lov for det er HENNES barn. Og dessuten gjorde hun ett eller annet heroisk for 9 år siden som trumfer eventuelle feilskjær. I stedet lager hun et flammende innlegg hvor konstruktiv kritikk tolkes som nedsettende kommentarer om mindreårige :klo:. Det kan virke som om det er en form for problemer med leseforståelsen hennes. Da er det ikke rart at man henvises til Facebooksiden hennes hvor alt kan forklares med emojis. Det er mye hjerter, klapping og tommelopp, ser jeg. Lettfattelig og koselig.

Skrevet
1 minutt siden, Sorbus skrev:

Uansett hvor mange ganger @Asti og andre tapre sjeler her inne linker til Barnekonvensjonen, ekspertuttalelser om nettvett eller til og med politiets advarsler, når det ikke frem. Det gjelder ikke henne, for hun eksponerer på en helt ufarlig og sunn måte! Og hun har lov for det er HENNES barn. Og dessuten gjorde hun ett eller annet heroisk for 9 år siden som trumfer eventuelle feilskjær. I stedet lager hun et flammende innlegg hvor konstruktiv kritikk tolkes som nedsettende kommentarer om mindreårige :klo:. Det kan virke som om det er en form for problemer med leseforståelsen hennes. Da er det ikke rart at man henvises til Facebooksiden hennes hvor alt kan forklares med emojis. Det er mye hjerter, klapping og tommelopp, ser jeg. Lettfattelig og koselig.

Ikke minst er alle andre bare sjalu, misunnelige, og dumme. Vi skjønner ikke at AB selv bestemmer hva som er best for sine barn. Vi er så frekke og slemme her på KG som henger ut barna til AB.

Det går helt over hodet på dem at man slett ikke ønsker å kritisere hva barna tar seg til, men at man faktisk får vite så mye om barna og at dette ikke er bra. Det er ingen forståelse for at man bryr seg fordi dette er en viktig debatt, et viktig tema, som er viktig å sette fokus på med dagens eksponering av barn på blogger og SoMe. 

• Liker 28
Skrevet
1 time siden, halvehimmelen skrev:

Det nye innlegget tar helt kaka for min del.

Nå har jeg lest det innlegget og er sjokkert. Jeg blir mer og mer overbevist om at det må et tydelig lovverk til, og det må bli straffbart for foreldre å legge ut bilder av barn. Noen bloggerforeldre forstår virkelig ikke. Eller kanskje de forstår og vet, men prøver å forsvare seg ved å late som om de ikke forstår.

Skrevet
2 minutter siden, BeverTramp skrev:

Jeg vet det er nevnt før, men det er helt utrolig at hun mener BARN i alderen 11-15 år skal være i stand til å konsekvenstenke når hun selv ikke gjør det.

Tenkte på det samme. Det er for drøyt.

Skrevet (endret)
20 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Ikke minst er alle andre bare sjalu, misunnelige, og dumme. Vi skjønner ikke at AB selv bestemmer hva som er best for sine barn. Vi er så frekke og slemme her på KG som henger ut barna til AB.

Det går helt over hodet på dem at man slett ikke ønsker å kritisere hva barna tar seg til, men at man faktisk får vite så mye om barna og at dette ikke er bra. Det er ingen forståelse for at man bryr seg fordi dette er en viktig debatt, et viktig tema, som er viktig å sette fokus på med dagens eksponering av barn på blogger og SoMe. 

Du glemte at vi alle og er mobbere i følge leserene og mor sjøl. :roll:

Endret av MarianneE
  • Liker 15
Skrevet

Hvordan er det å være overeksponert/utlevert barn å sitte sammen med klassekameratene når politiet/Redd Barna/Barnevakten/andre har nettvettkampanje for skoleklasser? Vanskelige følelser og ubehag som kan oppstå når man opplever å være den levende illustrasjonen på hvordan man ikke skal te seg på nett er ikke noe selv de mest åpne og/eller oppegående barna forteller når de kommer hjem. 

• Liker 37
Skrevet

Klikkhoreri! Hun vet vel hva hun driver med, men du verden så mye oppmerksomhet hun får. Som kjent så er klikk penger i kassa. Passer godt inn i husplanene. Og som vi vet så må alle bidra med sitt til drømnehuset.

• Liker 16
Skrevet

Det skjer nok ikke noe før noe ille skjer tror jeg. Stakkars.

• Liker 12
Skrevet

Jeg skjønner at det brenner under føttene på mammabloggerne. De siste årene har eksponeringen av umyndige virkelig tatt helt av hos enkelte, som AB, og det gjør det absolutt ikke mer riktig å utlevere unger selv om andre er verre. Jeg fatter ikke at hun tør. Jeg fatter ikke at hun ikke reflekterer mer over dette. Er penger den eneste drivkraften? Å bli eksponert for tusenvis av fremmede, det får umyndige bestemme selv? Hvilken forskning underbygger at så unge mennesker kan ta slike avgjørelser? Kan umyndige få reise til London alene hvis de har lyst? Kan de få drikke alkohol dersom de sier at de synes det er greit selv? Hvor går grensen? 

• Liker 27
Gjest marie_82
Skrevet
10 timer siden, halvehimmelen skrev:

Jeg blir rystet av hvordan AB svarer i kommentarfeltet på innlegget om KG. Mener hun har all rett til å gjøre som hun vil siden det er hennes barn, og at eksponeringen bare er bra. Hun mener også at de er såpass gamle at de får si i fra hvis det ikke er greit. Hun viser ingen evne til å forstå hvorfor eksponeringen er en negativ ting.

Dette skremmer meg. Eksponeringen og utleveringen er alt annet enn bra. Selv om de er/begynner å bli tenåringer betyr det ikke at de klarer å forstå hva eksponeringen kan bety for dem både nå og i ettertid. Ikke minst hvordan det kan bli misbrukt. Det er jo AB sin jobb som mor å skjerme dem. Nettvett finnes ikke der i gården. 

For de som ikke ønsker å klikke seg inn på blogg, har jeg imgur med kommentarene her: https://imgur.com/a/dGDjb
(kilde: http://annebrith.blogg.no/1515744960_mt_stalkeren_min_hege.html#comment

Jeg reagerte og på at hun i innlegget kritiserer moderatorer på kg for å ikke beskytte barna hennes.. Hun forstår tydeligvis ikke at det faktisk er hennes jobb å skåne dem.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...