Gå til innhold

Anne Brith

MiriamH

Anbefalte innlegg

Hadde ikke hatt en verdens ting imot at de skulle skaffe seg hund om det ikke var for at de: 

A) Skal spare til hus. Den ene makronen kunne ikke engang få ett headsett, alle må være med å spare osv. En hund gjør en stor forskjell i en allerede trang økonomi (slik hun selv har fremstilt det med diverse sparsomme frokoster osv på bloggen og TV, ikke spekulasjon). 

B) Tidsklemma. Som andre over har skrevet så har hun grått seg i søvn fordi hun har vært så sliten, og da hjelper det neppe med en valp som må ut på do muligens 2-3 ganger om natta de første ukene/månedene, som jeg regner med hun tar på seg ansvaret for og ikke overlater det til noen andre. Itillegg til å skulle oppdra en hund er hun alene med fire mindreårige som skal følges opp med skole, lekser, fritidsaktiviter osv osv. En valp blir som barn nr 5 (hvertfall det første året) og slik hun har fremstilt det virker det absolutt ikke som om hun har tid, økonomi eller energi nok til å følge opp enda ett "barn". 

Og sånn på slutten; hadde ikke hatt noen innvendinger ang hundekjøp dersom hun ikke hadde fremstilt livet sitt så kaotisk. Barn og hund er fantastisk kombo, men foreldreren som anskaffer hunden må også være forberedt på å ende opp med alt ansvar selv, for barn mister gjerne fort interessen eller rett og slett ikke har tid pga skole, venner og fritidsaktiviter, så da er det AB som må prioritere riktig, og ikke forvente at minimakronene gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne bloggeren gjør muligens mye jeg ikke forstår, og det er helt greit. Vi er alle forskjellige og velger heldigvis selv hvordan vi lever. Men det som irriterer meg aller mest er all denne snikskrytingen hun kommer med både på skjerm og blogg. Jeg heier på mennesker med god selvtillit, men det er forskjell på selvtillit og selvgodhet. Jeg tror nemlig at dette er en av grunnene til at hun oppfattes provoserende og arrogant for mange. Med litt mer ydmykhet og selvinnsikt så hadde nok inntrykket vært annerledes.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ella1 skrev:

Denne bloggeren gjør muligens mye jeg ikke forstår, og det er helt greit. Vi er alle forskjellige og velger heldigvis selv hvordan vi lever. Men det som irriterer meg aller mest er all denne snikskrytingen hun kommer med både på skjerm og blogg. Jeg heier på mennesker med god selvtillit, men det er forskjell på selvtillit og selvgodhet. Jeg tror nemlig at dette er en av grunnene til at hun oppfattes provoserende og arrogant for mange. Med litt mer ydmykhet og selvinnsikt så hadde nok inntrykket vært annerledes.

Er helt enig med deg! Godt sagt! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2017 den 16.52, Vipser skrev:

De her inne utgjør 23 stk, har bloggeren selv sagt. 23 lesere gir ingen stor inntekt.

De 23 bidrar til at andre folk som er på KG blir oppmerksomme på bloggen, og dermed leser. Jeg hadde aldri hørt om henne før jeg begynte å lese på Rampelys-forumet. Disse trådene er veldig god reklamen for bloggene, og om hensikten med trådene og de negative innleggene er å ødelegge for bloggerne, så virker det nok mot sin hensikt :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hun med i en artikkel om emojies i vg+. Der uttaler hun at hun fant ut av ekskjærestens utroskap av å se hvilken emojis han brukte mest...

Tviler forresten på at hun er videre fornøyd med bildet de har lagt ut av henne. Veldig ulikt de hun legger ut selv. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerdebatt, irrelevant bildebruk og svar til dette.

sofie777, mod

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ella1 skrev:

Dette. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er merkelig at hun velger å skaffe seg hund som A) koster mye penger og ikke minst B) tar veldig mye tid. Det er hyggelig med husdyr, men hvorfor ikke begynne med noe mindre tidkrevende som f.eks. hamster eller rotte? Ja, de krever også stell og mye oppmerksomhet, men det er dyr som ikke gjør et solid innhogg i budsjettet, de krever ikke lange turer i all slags vær og kurs (de fleste som ikke er svært hundekyndige bør gå minimum valpekurs for det er ikke bare-bare å dressere en hund), og de binder ikke eier opp i 10-15 år. Det er også mulig for litt større barn å faktisk kunne ta ansvaret for hamster eller rotte, mens alt ansvar for en hund må ligge på voksenpersoner. 

Endret av Rosalie
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rosalie En rotte eller hamster kan ikke brukes så mye i bloggen, og skaper ikke like mange "aww"-øyeblikk som en nudelig hundevalp.

En hund kan vel nærmest skrives av på skatten som jobbutgift hos denne bloggeren, vil jeg tro.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det er noen seriøse hundeoppdrettere som selger valp til noen der det er meningen at mindreårige under 15 år, skal ha hoved ansvaret.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

@Rosalie En rotte eller hamster kan ikke brukes så mye i bloggen, og skaper ikke like mange "aww"-øyeblikk som en nudelig hundevalp.

En hund kan vel nærmest skrives av på skatten som jobbutgift hos denne bloggeren, vil jeg tro.

Joda, men hvor lenge er valpen naaw-søt? Ikke mange månedene...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trudealutt
1 time siden, xinnia skrev:

Tviler på at det er noen seriøse hundeoppdrettere som selger valp til noen der det er meningen at mindreårige under 15 år, skal ha hoved ansvaret.. 

Det finnes så utrolig mange useriøse hundeoppdrettere som kun avler for å tjene penger, så det er ikke noe problem for AB å skaffe seg hund. Vi har hund, og har hatt flere,  og jeg er forbauset over over hvor få krav de egentlog stiller til ny eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Rosalie skrev:

Joda, men hvor lenge er valpen naaw-søt? Ikke mange månedene...

Tror det var snakk om 3 mnd hos oss fra valpen var naaw-søt til å fy faen, og da med to voksne, 3 voksne barn og et helvetes antall timer med hundetrening/kurs. Hun er heldigvis svært lydig i dag, men den veien var lang

Så vi får bare håpe at hun ikke skaffer seg en valp som krever enormt mye, for hvis ikke tror jeg dessverre ikke hunden kommer til å bli hos den familien så lenge. 

Endret av dillyduzit
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Galaxy X

Basert på snapper i det siste har jeg mistanker om hvilken rase de tenker å gå for, og det er en rase som er naw-søt til de dør. Derav dens popularitet tross sykdomsbildet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Galaxy X skrev:

Basert på snapper i det siste har jeg mistanker om hvilken rase de tenker å gå for, og det er en rase som er naw-søt til de dør. Derav dens popularitet tross sykdomsbildet. 

CKC Spaniel? Ja, da er det bare å komme seg på valpekurs fra dag 1, samt bedrive intensiv hjemme alene-trening, for jeg tviler på at utleier vil sette pris på en hund som gneldrer når den er hjemme alene...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trudealutt skrev:

Det finnes så utrolig mange useriøse hundeoppdrettere som kun avler for å tjene penger, så det er ikke noe problem for AB å skaffe seg hund. Vi har hund, og har hatt flere,  og jeg er forbauset over over hvor få krav de egentlog stiller til ny eier.

Dessverre så alt for sant!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trudealutt

Den anorakken som AB reklamerer for på bloggen i dag, er ikke det den samme, bortsett fra fargen, som CBE fikk i "bursdagsgave"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...