Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Gjest Navios

To trådar på side ein :)

Trådane er nok tilbake i løpet av ei vekes tid. Virker vel som en evigheit i blodtåka, men er nok tilstrekkeleg for å for fremstille dei som dei useriøse aktørane dei åpenbart er :)

Endret av Navios
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommentaren min var kanskje litt småfrekk men synes de har bommet no så inni hel med markedsføringen. Det pelskåpe bilde, mulig det skulle være litt sånn retro men blir bare harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, MarianneE skrev:

Ja, ble litt overrasket over den der...

Ble helt perpleks!

Endret av Juliannaos
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se kommentaren dere snakker om over? Kan noen linke eller legge ut skjermbilde?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sugemerke skrev:

Jeg synes faktisk den var helt på sin plass. Alt har en grense, nå minner denne tråden og enkeltes oppførsel mer om en barnslig heksejakt enn en fornuftig påpektning av fakta. På tide å trekke pusten, tenker jeg. 

På en side så er jeg enig med deg, men på en annen side så bør det ikke være sånn at uredelige bedrifter skal ha muligheten til å kneble en berettiget debatt om den aktuelle bedriftens markedsføringsmetoder. Ved å snikreklamere hos bloggere så gjør de faktisk noe ulovlig, og da er det ekstra ille at de skjuler kritikken de har fått. Hva med å si: "OK, we fucked up, sorry." Da hadde saken vært betraktelig mer rolig.

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, j86 skrev:

Jeg kan ikke se kommentaren dere snakker om over? Kan noen linke eller legge ut skjermbilde?

Er dessverre ikke lov til å legge ut skjermbilde. Dette er på gruppen ' Stort og smått om sosiale medier' på Facebook som du må bli medlem av. (Og det blir du raskt)

Litt på siden av spørsmålet har  jeg har et problem:

Har lastet ned appen Igmur for å lovlig poste noe her. Da jeg skulle legge ut et bilde for redigering ber appen om å få tilgang til ALLE bildene mine, noe jeg selvfølgelig ikke vil. Kloke hjerner, hvordan løses dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Juliannaos skrev:

Er dessverre ikke lov til å legge ut skjermbilde. Dette er på gruppen ' Stort og smått om sosiale medier' på Facebook som du må bli medlem av. (Og det blir du raskt)

Har lastet ned appen Igmur for å lovlig poste noe her. Da jeg skulle legge ut et bilde for redigering ber appen om å få tilgang til ALLE bildene mine, noe jeg selvfølgelig ikke vil. Kloke hjerner, hvordan løses dette?

Google "laste opp bilder" , og du får linker andre steder (som bildr.no) hvor du ikke trenger en app til formålet, ei heller gi tilgang til bilder. Men grunnen til at imgur vil ha tilgang til bildene er vel fordi appen fysisk må ha tilgang til bildene for å kunne laste opp bildet du ønsker å laste opp. 

Endret av Vipser
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imgur fungerer best på PC. Der trenger man ikke bruker, man trenger ikke logge inn, og man trenger ikke å gi tilgang til noe som helst. Åpne imgur i nettleseren, last opp bildet, koper og publiser lenken.
På mobilen har jeg ikke funnet noen måte å laste opp bilder og få en lenke som kan publiseres. Kanskje jeg skal prøve bildr.no?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å spore av tråden.. Jeg lastet opp screenshot på bildr.no; men jeg kan ikke redigere selve bildet. Aahhh! Send en PM så kan jeg vise siste svar på FB. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Kollontaj skrev:

Trenger ikke app på mobil, heller. (Imgur)

Prøvde, men fikk det ikke til (fordi appen ikke ville fungere uten innlogget bruker) så jeg er låst til å skjermdumpe og imgure PBF via PC for øyeblikket :vetikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker både app og adressen i nettleseren uten innlogging og det fungerer på begge måtene. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Juliannaos skrev:

En trenger ikke å bli medlem for å lese. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. en bøtte med roser til AB fra den såkalte hemmelige beundreren:

Noen som har sett det bildet på AB's IG av AB selv sammen med en av jentene bak Pretty Flower Box? Bildet ble lagt ut 30. juni i fjor, med teksten "Surprises to come" og hasjtag'ene "friends" og "business". Joda, bildet ble jo lagt ut en god stund før Pretty Flower Box ble lansert og kan jo gjelde en annen type samarbeid (som vi ikke har sett noe til ennå), men tilfeldig at AB fikk en rosebøtte herfra fra en "hemmelig beundrer"? Tror ikke det, nei....

Endret av SjokoLine
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 minutter siden, SjokoLine skrev:

Ang. en bøtte med roser til AB fra den såkalte hemmelige beundreren:

Noen som har sett det bildet på AB's IG av AB selv sammen med en av jentene bak Pretty Flower Box? Bildet ble lagt ut 30. juni i fjor, med teksten "Surprises to come" og hasjtag'ene "friends" og "business". Joda, bildet ble jo lagt ut en god stund før Pretty Flower Box ble lansert, men tilfeldig at AB fikk en rosebøtte herfra fra en "hemmelig beundrer"? Tror ikke det, nei....

Måtte inn å sjekke - https://www.instagram.com/p/BHSpf_iBjBu/?taken-by=annebrith.no .  Så da vet vi at AB har hatt kontakt/samarbeid med dem før blomsterbøtta ble sendt, og det samme hadde CBE, jfr. flere sponsede innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, j86 skrev:

12 timer siden, Asti skrev:

Kommentaren som ble omtalt her i tråden er nå slettet, og det er lagt inn ny der det blir påstått at noen la ut skjermbilde av den. Det stemmer jo ikke. Det eneste som ble lagt ut var direktelenken over. 

---- Kommentaren er nå korrigert for påstanden om at her ble lagt ut skjermbilde av kommentaren ---

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett endel snapper/ instastories fra bloggere i dag som er på Mild H Press event, hvor Pretty Flower Box er avbildet på mange av bildene. Blir spennende å se om flere bloggere er så heldige å få roser "fra verdens beste" i løpet av noen dager:lillesky2:

Endret av smygende_lodde
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Asti skrev:

Kommentaren som ble omtalt her i tråden er nå slettet, og det er lagt inn ny der det blir påstått at noen la ut skjermbilde av den. Det stemmer jo ikke. Det eneste som ble lagt ut var direktelenken over. 

---- Kommentaren er nå korrigert for påstanden om at her ble lagt ut skjermbilde av kommentaren ---

Jeg klarer ikke helt forstå hva det mennesket (hun som slettet kommentaren sin og kommenterte på nytt) prøver å si? Å bruke " Det må gå an å ha to tanker i hodet samtidig " som argument i en diskusjon er jo også ganske usmaklig.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...