Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Synes forøvrig at det første bildet på hjemmesiden ser ut som noe man kunne hatt på en datingside eller kanskje som reklame for eskortetjeneste. Virker ikke eksklusivt eller gir meg luksusvibber, akkurat. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Kollontaj skrev:

Kjapp analyse av teksten: luksus og merkevarer er det de ønsker skal feste seg. 

Ja, det er tydeligvis viktig å trøkke inn CHANEL så ofte de kan. Selv om Chanel er regnet som lukus så er kvaliteten på produktene deres gått betraktelig ned skikkelig de siste årene. Skal man ha skikkelig kvalitet fra Chanel så bør man gå tilbake 20-30 år i tid. Det samme gjelder Louis Vuitton. Enda en grunn til å holde seg unna Pretty Flower Box; de prøver å klinge seg til luksusmerker som produserer vesker som faller sammen. Skal du ha kvalitet er det Hermès du skal gå til, og hadde disse damene virkelig vært opptatt av kvalitet så hadde de visst det de og. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke over det med pose, vann, papp osv jeg.... Ser på bildet nå og man kan tydelig se posen.

Ser ut som om noen har dyttet en søppelsekk nedi der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, visningsnamn skrev:

Er det noen som leste det intervjuet i Finansavisen, forresten? For av det lille det går an å lese på bildet de la ut på Instagram, (at det er galskap å kjøpe en Chanel-veske til 40 000 kr, men folk gjør det allikevel!, hilsen hun ene av de: https://www.instagram.com/p/BQdV77zF9VU/?taken-by=prettyflowerbox) så virker det som om de snakker om sine egne kunder i samme sleng. At de selv synes det er galskap å betale nesten 1 300 kr for roser i bøtte, men siden folk er villige til å betale for luksusvarer (eller det de tror er luksusvarer (bøtterosene)), er alt de trenger å gjøre å overbevise folk om at det er noe luksusaktig ved også deres produkt, (uten at det egentlig er det.)

Så da håper jeg potensielle kunder tenker seg om før de kjøper noe derfra,  og er klar over at de som selger produktet egentlig synes du er gal som bruker så mye penger på "ingenting", for det er det du ender opp med å gjøre. 

Hysterisk morsom den der :laugh: 

Vi vet kundene våre er dritteite og kjøper hva som helst bare de tror det er luksuriøst, så vi regner med de også er dumme nok til å kjøpe våre overprisede roser :skratte:

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper virkelig de har en annen jobb i tillegg, eller at de har rike menn eller noe? De kan umulig overleve på det de tjener her, og de kommer ikke til å vare lenge (dette blir sikkert slettet som spekulasjoner, men men)

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎04‎.‎03‎.‎2017 den 14.33, SjokoLine skrev:

Jøss....leser på nettsiden deres at hun ene av disse to jentene står bak uttrykket "Luksusfølelsen"... Hæ?? Kan man bare ta et helt vanlig og ordinært ord/uttrykk og selge det inn som om man var den som fant det opp? 

Arrogansen har virkelig ingen ende når det gjelder disse to blomsterbøtte-jentene...

Den ene av dem påsto også å være førstemann i landet til å introdusere profesjonelle cupcakes i 2011/2012. Men mannen min og jeg hadde tre etasjer med wedding cupcakes fra det Oslobaserte firmaet Oleas' Cupcakes sommeren 2010...

På ‎04‎.‎03‎.‎2017 den 15.02, MeredithG skrev:

En ting er å påstå ting som ikke er etterprøvbare, men et raskt googlesøk viser at uttrykket er brukt av norske nettaviser siden 1998.

Ikke sant...

Endret av lillesky
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"High end markedet" på blomster.

Verden er gal. Blomster liksom!

Endret av Jacklost
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får begynne å blogge da, så blir de mer spiselige for enkelte her. :fnise: 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kollontaj skrev:

Kjapp analyse av teksten: luksus og merkevarer er det de ønsker skal feste seg. 

Caroline Berg Eriksen har benyttet seg av samme taktikk gang på gang i kolleksjonssamarbeidene sine med Bianco. Altså Eriksens Bianco-sko som avbildes oppå Chanel-bøker osv på promoteringsbildene for å prøve å fremstå som mer luksuriøse. Hva disse eksklusive, veletablerte motegigantene mener om at de benyttes som gratis springbrett for masseproduserte billigkjeder vet jeg imidlertid ikke.

Endret av Ultiva
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2017 den 22.10, FruJohansen skrev:

Tusen takk! :) Nei, jeg har ikke hørt noe, men vet jo ikke om hovedpersonene har lest det :)

Det vil jeg gjerne lese. Har du en link eller en imgur til meg?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som vet navnet på journalisten som laget saken om dem i Finansavisen?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kollontaj skrev:

Synes forøvrig at det første bildet på hjemmesiden ser ut som noe man kunne hatt på en datingside eller kanskje som reklame for eskortetjeneste. Virker ikke eksklusivt eller gir meg luksusvibber, akkurat. 

Du mener vel at det ikke gir deg "Luksusfølelsen"?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Cavatina skrev:

Du mener vel at det ikke gir deg "Luksusfølelsen"?

Turde ikke bruke begrepet i tilfelle hun har enerett - er ikke det vanlig på oppfinnelser? 

🤣

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 minutter siden, Kollontaj skrev:

Turde ikke bruke begrepet i tilfelle hun har enerett - er ikke det vanlig på oppfinnelser? 

🤣

Sånn. Nå har jeg laget en faksimile. Den kan du bruke så mye du orker - det er innafor!

Tilføyelse: I tillegg kan vi kreditere der det krediteres bør, ved å oppgi og lenke til kilden der storytellingen er beskrevet til fulle.

Endret av Cavatina
Slurvete spacebar
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På FB siden deres ser jeg noen spør om de har et showroom. Det virker veldig rart at noen spør om det i utgangspunktet, men ok. Jeg tror vel egentlig denne kommentaren var sendt inn av dem selv (eller at de har fått noen til å gjøre det), for hvem i all verden har showroom for en bukett med roser i en bøtte???

Jeg tenker uansett det hadde vært vilt mye styr å reise til et showroom for å se på en bukett blomster i en bøtte, for så å dra hjem å kjøpe den for at den skulle være i huset mitt i 7 dager. 

Altså? Showroom for blomster? Jeg kan forstå det med møbelbutikker osv, men for blomster? De varer jo i 7 dager! Kanskje om det hadde gjelt brudebuketten min, men for vanlige roser??? 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

https://www.prettyflowerbox.com/

Er det kun jeg som synes disse bildene ser underlig ut? Dame i selskapskjole med bøtte i hendene, bøtte i sofa, bøtte på fanget i vindu. Jeg hadde forstått det bedre om dette var en uteligger som hadde måttet bære med seg bøtta si overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...