Gå til innhold

Nok om Islam og muslimer, la oss heller snakke om den norske urkulturen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Mari Y skrev:

Alle har ikke sex med alle. Hvor har du det fra? Bare fordi noen har ONS, her og der, eller drikker litt for mye, betyr ikke det at alle har sex med alle. Og hva har hvel du med hvem som får barn med hvem?! 

Kjære Mari Y, nå er ikke du sakelig og trekker deg fra sannheten.

Anonymkode: 7cafb...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎19‎.‎02‎.‎2017 den 0.55, debatant skrev:

Må si det er festlig å lese refleksjonene dine.

Jeg må si det er vanskelig å forstå at du er her, når det er så forferdelig?? Er sikker på at de tar i mot deg med åpne armer i Syria.

Norge har ikke plyndret andre nasjoner på 1000 år. Da var det ikke Trump som regjerte, for å si det sånn.

Men definer gjerne den Norske urkulturen

Den norske urkulturen er tuftet på forskjellsbehandling. Mer urkultur må du lete lenge efter.

Sov du i historietimer, vikingene var de største plyndrergjengen. Verre enn olsenbandet.

Anonymkode: 7cafb...f58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Maleficenta skrev:

Hva har dette med norge å gjøre?

Nok en bekreftelse på at kristne urkulturen har forskjellsbehandlet muslimer, og støttet hinduer ved å gi dem mer landområdet, mens muslimer fikk et lite landstykke og kashmirkonflikten.

Anonymkode: 7cafb...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/9/2017 den 9.47, AnonymBruker skrev:

Jeg syns at nordmenn er veldig flinke til å kritisere muslimer og Islam, la oss heller snakke om den urkulturen i det norske samfunnet. Deres livsstil og deres levesett, og tankesett, som ofte påminner om primitive vesener.

- den primitive seksualiseringen i det norske samfunnet, der alle har sex med alle, og barn fødes utenfor ekteskap

dette påminner om kulturen i dyreverden, der griser har sex med hundrevis av andre griser, og en vet ikke hvem som er faren til barnet.

-i den norske kulturen er det ingen respekt for foreldre. Barn kan ta med kjærester hjem, og ha sex i rommet, mens foreldre og søsken sitter i stuen og hører alt. Utrolig respektløst.

- foreldre blir dumpet i eldrehjem/gamlehjem, og barn bryr seg ikke om dem og viser null respekt for de eldre....

- alkohol er nordmenns store kjærlighet, noe som går tilbake til urtiden. Det moderne mennesket skal egentlig gi avkall på alkohol, mens nordmenn hoper i seg det kreftfremkallende drikket i bøtter og spann.

- nordmenn er veldig flinke til å kritisere andre nasjoner og religioner, men når det kommer til dem selv, så er de full av shit.

Listen er lang, og jeg anmoder andre å føye på mer.....

 

Anonymkode: 7cafb...f58

Cool story bro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære Mari Y, nå er ikke du sakelig og trekker deg fra sannheten.

Anonymkode: 7cafb...f58

Ehh...jaha? 

Ingen av dem jeg kjenner driver å puler på hvem som helst, i alle fall. Og fordi at man gifter seg og skiller seg, betyr heller ikke det at man har sex med hvem som helst. Det betyr at man bytter samlivspartner. Ditt syn på nordmenn er i alle fall lite basert på kunnskap, tydeligvis. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men ellers er jeg enig. Litt interessant hva vikingene har med dette å gjøre, medmindre det heller var historie og geografi vi diskuterte:fnise:

Litt sånn apropos er det jo en del historikere som mener at de var mer siviliserte enn det folk flest er klar over. Men det er en annen diskusjon. 

Innlegget er endret for svar til slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎20‎.‎02‎.‎2017 den 16.01, Mari Y skrev:

Ehh...jaha? 

Ingen av dem jeg kjenner driver å puler på hvem som helst, i alle fall. Og fordi at man gifter seg og skiller seg, betyr heller ikke det at man har sex med hvem som helst. Det betyr at man bytter samlivspartner. Ditt syn på nordmenn er i alle fall lite basert på kunnskap, tydeligvis. 

I motsetning til deg, som innhenter all informasjon fra skandaleaviser (VG, Ap og DB, Se og Hør eller Her og Nå), så er mitt syn på nordmenn er basert på de studier jeg har gjennomført, med både spørreundersøkelser og observasjonen som er tuftet på faktaopplysninger.

Anonymkode: 7cafb...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2017 den 16.09, Mari Y skrev:

Men ellers er jeg enig. Litt interessant hva vikingene har med dette å gjøre, medmindre det heller var historie og geografi vi diskuterte:fnise:

Litt sånn apropos er det jo en del historikere som mener at de var mer siviliserte enn det folk flest er klar over. Men det er en annen diskusjon. 

Grisekultur er ikke å betrakte som siviliserte-. Anmoder deg å se filmen den 13 krigeren.

https://no.wikipedia.org/wiki/Den_13._krigeren

Handlingen er basert på faktaopplysninger, om hvor siviliserte arabere var i forhold til primitive vikinger.

Anonymkode: 7cafb...f58

Innlegget er ryddet for slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2017 den 12.52, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke du sakelig. Anmoder deg å heller være sakelig, enn å spre islamofobi. Det er alltid to sider av en sak. Det som skjer i Syria og Afghanistan er takket være vestens mor TRUMPLAND. Norge er medskyldige i det, for de støtter den urettferdige behandlingen av muslimske land, og herper systemer. Vesten skal være et godt eksempel på det moderne demokrati, men dette gjelder bare for dem selv. Dette minner meg om kolonitiden, om å være det frie mennesket, og tenke fritt, demokratiske prinsipper, men samtidig drev de med slaveri og kolonisering og plyndringer av andre nasjoner. Alle mennesker er like, og bør behandles likt. Den norske kulturen stinker, for deres økonomi er basert på ødelegges av kloden. Norge skal være et rent land, men Er ikke det dobbeltmoral? Dette er urkulturen, der vi ser ned på andre, mens tror at vi er verdens beste. Noe som ikke er sant. Det er skjev fordeling av goder, og urettferdighetsprinsippet.

Anonymkode: 7cafb...f58

Islamofobi-begrepet kan du bare kutte ut med en gang. Det funker ikke. 

Angående Afghanistan og Syria, ser jeg at din manglende kunnskap om emnet lyser gjennom. Afghanistan har vært et totalt kaos lenge før USA gikk inn der. Skal du skylde på noen andre land for Afghanistan bør du først og fremst trekke fram Sovjetunionen og Pakistan, samt Taliban og folkets egen kultur, som gjør at landet sannsynligvis aldri vil kunne fungere som en enhet.

Syria har svært lite med USA å gjøre. Der gjorde folk et opprør, og må ta konsekvensene av det. Opprør mot en sittende sterk statsmakt i et land som Syria, hvor mange etniske og religiøse konflikter ligger under bakken, ville selvfølgelig få dette resultatet. Skal man lære noe av historien så må man se at opprør som dette vil føre til en periode med kaos, selv om man klarer å gjøre det man egentlig vil, å styrte diktatoren. 

Skal du skylde på noen andre land i Syria, må du først og fremst rekke fingeren mot Russland og Iran.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Example skrev:

Islamofobi-begrepet kan du bare kutte ut med en gang. Det funker ikke. 

Angående Afghanistan og Syria, ser jeg at din manglende kunnskap om emnet lyser gjennom. Afghanistan har vært et totalt kaos lenge før USA gikk inn der. Skal du skylde på noen andre land for Afghanistan bør du først og fremst trekke fram Sovjetunionen og Pakistan, samt Taliban og folkets egen kultur, som gjør at landet sannsynligvis aldri vil kunne fungere som en enhet.

Syria har svært lite med USA å gjøre. Der gjorde folk et opprør, og må ta konsekvensene av det. Opprør mot en sittende sterk statsmakt i et land som Syria, hvor mange etniske og religiøse konflikter ligger under bakken, ville selvfølgelig få dette resultatet. Skal man lære noe av historien så må man se at opprør som dette vil føre til en periode med kaos, selv om man klarer å gjøre det man egentlig vil, å styrte diktatoren. 

Skal du skylde på noen andre land i Syria, må du først og fremst rekke fingeren mot Russland og Iran.

Følgelig er dette islamofobi på sitt verste. Selv en drittunge i barnehage vet at det var den kalde krigen som var bakenforliggende årsak til at Sovjetunionen ble nødt til å angripe Afghanistan for å øke sitt territoriet, og komme seg til det arabiske havet (Persia bukta - via Gwadar - Strait of Hormuz) for å få kontroll over den porten der 90 % av verdens olje eksporteres.

Det er Sovjetunionen og U.S.A som har herpet Afghanistan, og ikke afghanere eller pakistanere. Faktisk er det indere som står bak mye av terrorvirksomheten, og finansiering av destabilisering av den regionen.

Når det gjelder Syria så vet selv den kunnskapsløse personen at det er Israel og U.S.A som står bak herping av det landet. Slutt å beskylde Iran, fordi Israel har problemer med dem.

Anonymkode: 7cafb...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Klossmajor skrev:

En typisk feil som begås av en del utlendinger, men omtrent ikke av nordmenn selv om de har skrivevansker, er enkle feil der man tar feil av artiklene en, ei, et. Jeg har gått i klasse med folk av utenlandsk opphav født og oppvokst i Norge som kan finne på å si en hus, den husen i stedet for et hus, det huset. Etniske nordmenn kaller ikke Olsenbanden for Olsenbandet, med mindre de forsøker framstå som utlendinger. Men det er jo også en mulighet. Trådstarter er kanskje bare et etnisk norsk nettroll av dimensjoner som har det gøy med å spille en rolle som oksidentofobisk islamist.

Jeg har gått i klassen med tullinger som er islamofober, bare fordi de ikke hadde sjans på muslimske gutter og jenter. Seriøst, det er provoserende at folk kan ha slike primitive holdninger.

Anonymkode: 7cafb...f58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grisekultur er ikke å betrakte som siviliserte-. Anmoder deg å se filmen den 13 krigeren.

https://no.wikipedia.org/wiki/Den_13._krigeren

Handlingen er basert på faktaopplysninger, om hvor siviliserte arabere var i forhold til primitive vikinger.

Anonymkode: 7cafb...f58

Innlegget er ryddet for slettet innhold.

Yvonne (mod)

Ja, for Hollywood- kultur fremstiller fakta eller hur? :fnise:

Hva med å heller lese noen bøker? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Example skrev:

Islamofobi-begrepet kan du bare kutte ut med en gang. Det funker ikke. 

Angående Afghanistan og Syria, ser jeg at din manglende kunnskap om emnet lyser gjennom. Afghanistan har vært et totalt kaos lenge før USA gikk inn der. Skal du skylde på noen andre land for Afghanistan bør du først og fremst trekke fram Sovjetunionen og Pakistan, samt Taliban og folkets egen kultur, som gjør at landet sannsynligvis aldri vil kunne fungere som en enhet.

Syria har svært lite med USA å gjøre. Der gjorde folk et opprør, og må ta konsekvensene av det. Opprør mot en sittende sterk statsmakt i et land som Syria, hvor mange etniske og religiøse konflikter ligger under bakken, ville selvfølgelig få dette resultatet. Skal man lære noe av historien så må man se at opprør som dette vil føre til en periode med kaos, selv om man klarer å gjøre det man egentlig vil, å styrte diktatoren. 

Skal du skylde på noen andre land i Syria, må du først og fremst rekke fingeren mot Russland og Iran.

Kanskje ikke kaos, men styrt av en diktator. Saddam Hussein. I tillegg til at man hadde krigen mellom Iran og Irak etter at Ayatollahen overtok i Iran(1979). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

I motsetning til deg, som innhenter all informasjon fra skandaleaviser (VG, Ap og DB, Se og Hør eller Her og Nå), så er mitt syn på nordmenn er basert på de studier jeg har gjennomført, med både spørreundersøkelser og observasjonen som er tuftet på faktaopplysninger.

Anonymkode: 7cafb...f58

Studier og studier, fru blom:rolleyes: 

Det hjelper lite når du skal lære  folk å kjenne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Mari Y skrev:

Studier og studier, fru blom:rolleyes: 

Det hjelper lite når du skal lære  folk å kjenne. 

Denne videoen er opplysende for de som ønsker å forstå Midt-Østens problemer: 

 

 

Anonymkode: d706f...922

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Følgelig er dette islamofobi på sitt verste. Selv en drittunge i barnehage vet at det var den kalde krigen som var bakenforliggende årsak til at Sovjetunionen ble nødt til å angripe Afghanistan for å øke sitt territoriet, og komme seg til det arabiske havet (Persia bukta - via Gwadar - Strait of Hormuz) for å få kontroll over den porten der 90 % av verdens olje eksporteres.

Det er Sovjetunionen og U.S.A som har herpet Afghanistan, og ikke afghanere eller pakistanere. Faktisk er det indere som står bak mye av terrorvirksomheten, og finansiering av destabilisering av den regionen.

Når det gjelder Syria så vet selv den kunnskapsløse personen at det er Israel og U.S.A som står bak herping av det landet. Slutt å beskylde Iran, fordi Israel har problemer med dem.

Anonymkode: 7cafb...f58

Først og fremst, hva i all verden har dette med "islamofobi" å gjøre? Takler ikke muslimer en ærlig debatt om hvorfor ting er som de er rundt om i verden? Islamofobi er konstruert begrep for å hindre kritikk av islam.

For det andre, hvorfor blander du geopolitiske interesser inn i bakgrunnen for at Sovjets tilstedeværelse i Afghanistan? Det er rimelig irrelevant i forhold til om de var en avgjørende faktor for destabilisering av landet. Det er vanlig å gi USA skylden for den muslimske verdens kaos, men svært ofte stemmer dette dårlig. Irak, ja? Afghanistan, noe. Syria, absolutt ikke.

Angrepet på Afghanistan fra amerikanernes side, kan absolutt forsvares. Det er lett å si at man har herpet landet, men det er egentlig ikke tilfellet. Per idag er hele stabiliteten til Afghanistan avhengig av USA og NATOs tilstedeværelse. Det kan bli riktig ille den dagen man går ut. Mye av grunnen til dette er at Pakistan har helt andre interesser, og først og fremst vil at Afghanistan ikke skal falle i hendene på andre, og heller foretrekker status quo. 

Ser du trekker inn India som en faktor. Vel, akkurat det er vel det mest typiske. Det pakistanske militæret beholder sin makt i landet ved å rette fingeren mot India. Pakistan selv har vært involvert i terrorisme i India, og India blander seg med det igjen inn i Pakistan. Det er helt riktig at India sannsynligvis også ønsker å investere i Afghanistan, men Pakistan er fremdeles det landet som gjør mest for å holde denne konflikten stående, rett og slett for at makthaverne i landet ser seg tjent med et slikt fiendeskap. Både mot India og mot USA.

Når det kommer til Syria klarer du å legge skylden på Israel og USA. Det er intet mindre enn fantastisk at man klarer å trekke inn Israel her, som mot det de fleste kunne trodd, har holdt seg veldig på sidelinja i denne konflikten. Det er vel heller fraværet av USA som mange syrere misliker, at man kanskje hadde håpet på mer støtte mot Assad. Det er imidlertid Iran og Russland som er klart mest involvert i den syriske borgerkrigen, om man er ute etter å fordele skyld.

Først og fremst kan begge land takke seg selv. Kaoset vil fortsette i all overskuelig fremtid, om man ikke klarer å enes og lage en fungerende statsmakt. Per i dag ser det veldig håpløst ut i begge land.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mari Y skrev:

Kanskje ikke kaos, men styrt av en diktator. Saddam Hussein. I tillegg til at man hadde krigen mellom Iran og Irak etter at Ayatollahen overtok i Iran(1979). 

Det er Irak, ikke Syria eller Afghanistan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Example skrev:

Det er Irak, ikke Syria eller Afghanistan.

Ja, jeg forvekslet det tydeligvis litt et øyeblikk:fnise:

Jeg er forsåvidt ikke helt uenig i at vestlig utenrikspolitikk har litt å svare for at noen av disse landene er ustabile. 

Jeg tror mye kunne ha blitt bedre om noen ting hadde blitt ugjort, som støtte til Taliban mot Sovjetunionen eller til Saudi Arabia. Der tenker jeg det er mye som kunne vært gjort annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...