Gå til innhold

Nok om Islam og muslimer, la oss heller snakke om den norske urkulturen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Klossmajor skrev:

Du anklager andre for islamofobi, men i den grad fobi er riktig å bruke i en slik sammenheng, er du jo en stor oksidentofob selv. Du fortsetter å gulpe opp de samme anklagene, selv om de blir tilbakevist. Du har fått totalt hakk i plata. Du bare gjentar det samme trangsynte oppgulpet gang på gang.

Hvorfor er du så hatefull mot landet du bor i?

Hvorfor flytter du ikke til et muslimsk land, hvis du mener islamsk-dominert kultur er så mye bedre?

Norge er mitt land, like mye som ditt. Det at majoriteten i dette landet er på ville spor, gjør meg forbannet og trist. Jeg syns at det er på tide å ta et oppgjør med den norske urkulturen som ødelegger generasjoner og det poppes ut løsunger, som følger den onde sirkelen.

Hvorfor slutter du ikke med islamofobi, og heller fokuserer på de problema vi har i vårt eget land. Våre egne problemer, som ingen snakker om....

Anonymkode: 7cafb...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, Tsunade skrev:

Kanskje det er heller dårlig med ytringsfriheten der?

Du kan bedre enn dette Tsunada.

Anonymkode: 7cafb...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette tror jeg ikke på et øre om, for du personlig kjenner ikke et eneste muslim. Mulig du har møtt noen sorte får, som har spilt muslimer overfor deg, men slik du beskriver muslimer og Islam, så virker det som om du har dannet ditt bildet av dem ved å høre på Trump og Carl I Hagen sine taler. Det er mye søppel i den norske urkulturen, som du bør heller fokusere på, før du reiser finger mot andres livssyn. Dette kalles for dårlig sosial intelligens. Da lærte du et nytt ord i dag.

Anonymkode: 7cafb...f58

Som veldig mange andre er jeg oppvokst i Groruddalen. Selvfølgelig kjenner jeg mange muslimer fra min oppvekst. Det du holder på med er hva man kaller å danne seg en stråmann. Du har ingen holdepunkter for å hevde at jeg ikke har de erfaringene jeg skriver at jeg har, av den enkle årsak at du ikke engang vet hvem jeg er.

Du babler så mangt om det du kaller den norske urkulturen. Først burde du gjøre ordentlig rede for hva du mener med den norske urkulturen. Det er nemlig ikke et etablert begrep i det norske språket.

Intelligens beskriver medfødte anlegg for kognitive egenskaper. IQ er den aksepterte måten å måle en persons intelligens på. Sosiale ferdigheter er først og fremst et resultat av læring og erfaring om ens omgivelser. Empati er også i stor grad et resultat av tilpasning. Intelligens handler om evnen til å forstå komplekse sammenhenger. Ordet smart beskriver evnen til å beslutte handlinger med heldig utfall. Intelligens er ikke nødvendigvis sammenfallende med hvor smart man er, eller graden av empati og sosiale ferdigheter. Av den årsak er ikke sosial intelligens et særlig relevant begrep. Sosiale egenskaper og intelligens er altså to forskjellige konsepter. Gratulerer! Nå lærte du noe nytt i dag.

Når vi først er inne på sosiale ferdigheter, burde du ta en kikk i speilet. Hvorfor ser du splinten i din brors øie, men bjelken i ditt eget øie blir du ikke var? Du går til angrep på det du kaller den norske urkulturen, men du tåler ikke at norskkulturelle reiser fingeren mot ditt livssyn. Det blir temmelig hyklersk av deg å kreve at andre skal feie for egen dør, når du nekter å feie for din egen. Med tanke på hvordan du skriver (med en mengde skrivefeil) og hvordan du evner få alle mot deg, er det god grunn til å stille spørsmål ved om ikke det er du som stiller med de laveste sosiale ferdighetene her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
På 9.2.2017 den 9.47, AnonymBruker skrev:

Jeg syns at nordmenn er veldig flinke til å kritisere muslimer og Islam, la oss heller snakke om den urkulturen i det norske samfunnet. Deres livsstil og deres levesett, og tankesett, som ofte påminner om primitive vesener.

- den primitive seksualiseringen i det norske samfunnet, der alle har sex med alle, og barn fødes utenfor ekteskap

dette påminner om kulturen i dyreverden, der griser har sex med hundrevis av andre griser, og en vet ikke hvem som er faren til barnet.

-i den norske kulturen er det ingen respekt for foreldre. Barn kan ta med kjærester hjem, og ha sex i rommet, mens foreldre og søsken sitter i stuen og hører alt. Utrolig respektløst.

- foreldre blir dumpet i eldrehjem/gamlehjem, og barn bryr seg ikke om dem og viser null respekt for de eldre....

- alkohol er nordmenns store kjærlighet, noe som går tilbake til urtiden. Det moderne mennesket skal egentlig gi avkall på alkohol, mens nordmenn hoper i seg det kreftfremkallende drikket i bøtter og spann.

- nordmenn er veldig flinke til å kritisere andre nasjoner og religioner, men når det kommer til dem selv, så er de full av shit.

Listen er lang, og jeg anmoder andre å føye på mer.....

 

Anonymkode: 7cafb...f58

kan ikke sammenlignes med grusomheter i den islamske verden. mishandling av kvinner, steining og det som verre er. jeg gidder ikke ramse opp alt engang. alle vil bort fra muslims dominerte land, det burde si noe. vesten er ikke perfekt, men sammenlignet med muslimske land, er det rene paradiset her.

med hilsen fra

jon are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9. februar 2017 den 9.47, AnonymBruker skrev:

Jeg syns at nordmenn er veldig flinke til å kritisere muslimer og Islam, la oss heller snakke om den urkulturen i det norske samfunnet. Deres livsstil og deres levesett, og tankesett, som ofte påminner om primitive vesener.

- den primitive seksualiseringen i det norske samfunnet, der alle har sex med alle, og barn fødes utenfor ekteskap

dette påminner om kulturen i dyreverden, der griser har sex med hundrevis av andre griser, og en vet ikke hvem som er faren til barnet.

-i den norske kulturen er det ingen respekt for foreldre. Barn kan ta med kjærester hjem, og ha sex i rommet, mens foreldre og søsken sitter i stuen og hører alt. Utrolig respektløst.

- foreldre blir dumpet i eldrehjem/gamlehjem, og barn bryr seg ikke om dem og viser null respekt for de eldre....

- alkohol er nordmenns store kjærlighet, noe som går tilbake til urtiden. Det moderne mennesket skal egentlig gi avkall på alkohol, mens nordmenn hoper i seg det kreftfremkallende drikket i bøtter og spann.

- nordmenn er veldig flinke til å kritisere andre nasjoner og religioner, men når det kommer til dem selv, så er de full av shit.

Listen er lang, og jeg anmoder andre å føye på mer.....

 

Anonymkode: 7cafb...f58

Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din av den norske kulturen.  Ikke i noen av eksemplene dine, faktisk. Men jeg antar at det også er hovedpoenget ditt. At man ikke skal diskutere ut fra hvordan man antar at en kultur er, men diskutere kulturen slik den virkelig er. Det skrives sikkert veldig mye galt om muslimer. Men samtidig, så er neppe muslimer en homogen gruppe, på samme måte som den norske befolkning ikke er det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg er født i Norge. For tida bor jeg forøvrig i et annet europeisk land, men heller Europa enn Midt-Østen/Afrika/noen asiatiske land.

Nordmenn er ikke perfekte, Norge er ikke perfekt. Vi har våre utfordringer, men de blir nesten ubetydelige sammenlinka med andre land.

"Ungdommer har sex i samme hus som foreldre og andre søsken mens øvrig familie hører på"

I tilfelle du ikke var klar over det, kommer ungdom alltid til å ha sex. Det verste vi gjør da, er å skambelegge det. Heller at unge nordmenn kan ha god sex, enn situasjonen i Afghanistan, der unge kvinner blir fenglsa eller blir drept for å ha blitt voldtatt, fordi sex uten for ekteskap er som å pisse i moskeen. Det får meg også til å tenke på at i Norge har vi religionsfrihet. Jeg kan brenne en bibel. Det blir fullt vitnebeskyttelsesprogram om jeg brenner en koran

"Gamle skyves over på gamlehjem"

Ja, fordi på eldrehjem er det kvalifisert personale som tar var på de eldre, mtp sykdommer og medisinering. Så klart det har vært begått lovbrudd, overtramp og andre ting mot eldre - ingen i Norge jubler for dette - men å tro at familien (og da kvinner...) er bedre rusta til å ta vare på en aldrende forelder eller to enn de med utdanning, er veldig naivt. Å få kvinner over i en omsorgsrolle ikke bare for barn men også for eldre, vil klemme dem ut av arbeidslivet. "Kvinner trenger ikke jobbe" Jo, det gjør vi. Et land er ikke tjent med at bare mannfolka er i jobb

"Alkohol"

Ja, nordmenn drikker. Nordmenn har vel også kanskje en tendens til å ta det helt ut i helger (flatfyll), men for å få et alkoholsjokk (ikke bokstavlig) burde du ta en titt på England. Men muslimer er ikke avhengige av noe, de da? 

"Seksualisering"

Det kan for så vidt være mye seksualisering i det vestlige kulturen, "trenger den sexscenen virkelig å være i den filmer/serien?", men heller at folk flest er opplyste om hva sex er, enn at det gjemmes bort. Det er også ganske få som ser positivt på utroskap. Hvorfor er det skammelig å være født utenfor ekteskap?

Hvorfor kritiseres muslimske land? Fordi de mangler grunnleggende rettigheter, særlig for jenter og kvinner. Jeg blir kvalm og sint når jeg leser om at tenåringsjenter blir solgt av familiene sine på flukt, der de ender opp i lugubre bordeller, tvinges til å betjene 30 menn om dagen, tvinges til analsex, ingen brukes kondom så de tvinges til abort. Slått og mishandla, fordi jenter ses på som økonomiske og sosiale byrder. Jeg blir sint og kvalm når jeg leser om gift 15 år gammel jente som har født tvillinger. Hvorfor gjøre den 15 år gamle kona di gravid i en bedriten situasjon? Hun kunne ha dødd under fødsel. Jeg blir oppgitt når vestlige journalister oppsøker disse områdene, hvor nesten ingen kvinner vil snakke, og de som gjør det, dekker seg til, og heter "Umm Ahmed" eller noe (som betyr "mor til Ahmed", så de er ikke individer), fordi det er skam eller noe for kvinner å snakke med utenforstående og da særlig menn. Og den lille familien som kom over Storskog?! Ektemann på 23, kone på 14, 8 måneder gravid med sitt andre barn.

Norge kan være et teit land, med drittvær og regler og påbud for abslutt ALT. Men heller det, enn en kultur der kvinner er underlagt mannen sin. Hvor menn kan ha så mye sex de bare vil ("tidsbestemte ekteskap" innenfor sjiaislam), flerkoneri, mens kvinner har ikke rett på egen seksualitet. En kultur der kvinner som har mensen regnes som urene, men får "uønska" seksuell oppmerksomhet fra mannen sin (gjett hva det innebærer). 

Er alle muslimer slemme? Nei, selvfølgelig ikke. Er alle nordmenn gode? Nei, så klart ikke. Men heller å være oppvokst i Norge enn i Syria eller *grøss* Afghanistan. Og om noe faenskap foregår i Norge, gjett hva, vi kan snakke om det, vi kan endre noe! Lykke til med det i Afghanistan

Men hva er det verste? At vi skriver "Islam" uten at dette ordet er først i ei setning. Vi gjør ikke det med kristendom.

"I Islam er Muhammed viktig, i kristendom - Jesus". NEI, med LITEN i!!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Hulderen skrev:

Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din av den norske kulturen.  Ikke i noen av eksemplene dine, faktisk. Men jeg antar at det også er hovedpoenget ditt. At man ikke skal diskutere ut fra hvordan man antar at en kultur er, men diskutere kulturen slik den virkelig er. Det skrives sikkert veldig mye galt om muslimer. Men samtidig, så er neppe muslimer en homogen gruppe, på samme måte som den norske befolkning ikke er det. 

Grunnen til at du ikke kjenner deg igjen i den beskrivelsen, er fordi du har bind foran øynene dine. Du tør ikke å se sannheten i øynene. Reis deg rundt i Norges land, og observer med åpen sinn. Du vil finne masse skitt, og sannheten kan være brutal og trist.

Anonymkode: 7cafb...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Ginavn skrev:

Jeg er glad jeg er født i Norge. For tida bor jeg forøvrig i et annet europeisk land, men heller Europa enn Midt-Østen/Afrika/noen asiatiske land.

Nordmenn er ikke perfekte, Norge er ikke perfekt. Vi har våre utfordringer, men de blir nesten ubetydelige sammenlinka med andre land.

"Ungdommer har sex i samme hus som foreldre og andre søsken mens øvrig familie hører på"

I tilfelle du ikke var klar over det, kommer ungdom alltid til å ha sex. Det verste vi gjør da, er å skambelegge det. Heller at unge nordmenn kan ha god sex, enn situasjonen i Afghanistan, der unge kvinner blir fenglsa eller blir drept for å ha blitt voldtatt, fordi sex uten for ekteskap er som å pisse i moskeen. Det får meg også til å tenke på at i Norge har vi religionsfrihet. Jeg kan brenne en bibel. Det blir fullt vitnebeskyttelsesprogram om jeg brenner en koran

"Gamle skyves over på gamlehjem"

Ja, fordi på eldrehjem er det kvalifisert personale som tar var på de eldre, mtp sykdommer og medisinering. Så klart det har vært begått lovbrudd, overtramp og andre ting mot eldre - ingen i Norge jubler for dette - men å tro at familien (og da kvinner...) er bedre rusta til å ta vare på en aldrende forelder eller to enn de med utdanning, er veldig naivt. Å få kvinner over i en omsorgsrolle ikke bare for barn men også for eldre, vil klemme dem ut av arbeidslivet. "Kvinner trenger ikke jobbe" Jo, det gjør vi. Et land er ikke tjent med at bare mannfolka er i jobb

"Alkohol"

Ja, nordmenn drikker. Nordmenn har vel også kanskje en tendens til å ta det helt ut i helger (flatfyll), men for å få et alkoholsjokk (ikke bokstavlig) burde du ta en titt på England. Men muslimer er ikke avhengige av noe, de da? 

"Seksualisering"

Det kan for så vidt være mye seksualisering i det vestlige kulturen, "trenger den sexscenen virkelig å være i den filmer/serien?", men heller at folk flest er opplyste om hva sex er, enn at det gjemmes bort. Det er også ganske få som ser positivt på utroskap. Hvorfor er det skammelig å være født utenfor ekteskap?

Hvorfor kritiseres muslimske land? Fordi de mangler grunnleggende rettigheter, særlig for jenter og kvinner. Jeg blir kvalm og sint når jeg leser om at tenåringsjenter blir solgt av familiene sine på flukt, der de ender opp i lugubre bordeller, tvinges til å betjene 30 menn om dagen, tvinges til analsex, ingen brukes kondom så de tvinges til abort. Slått og mishandla, fordi jenter ses på som økonomiske og sosiale byrder. Jeg blir sint og kvalm når jeg leser om gift 15 år gammel jente som har født tvillinger. Hvorfor gjøre den 15 år gamle kona di gravid i en bedriten situasjon? Hun kunne ha dødd under fødsel. Jeg blir oppgitt når vestlige journalister oppsøker disse områdene, hvor nesten ingen kvinner vil snakke, og de som gjør det, dekker seg til, og heter "Umm Ahmed" eller noe (som betyr "mor til Ahmed", så de er ikke individer), fordi det er skam eller noe for kvinner å snakke med utenforstående og da særlig menn. Og den lille familien som kom over Storskog?! Ektemann på 23, kone på 14, 8 måneder gravid med sitt andre barn.

Norge kan være et teit land, med drittvær og regler og påbud for abslutt ALT. Men heller det, enn en kultur der kvinner er underlagt mannen sin. Hvor menn kan ha så mye sex de bare vil ("tidsbestemte ekteskap" innenfor sjiaislam), flerkoneri, mens kvinner har ikke rett på egen seksualitet. En kultur der kvinner som har mensen regnes som urene, men får "uønska" seksuell oppmerksomhet fra mannen sin (gjett hva det innebærer). 

Er alle muslimer slemme? Nei, selvfølgelig ikke. Er alle nordmenn gode? Nei, så klart ikke. Men heller å være oppvokst i Norge enn i Syria eller *grøss* Afghanistan. Og om noe faenskap foregår i Norge, gjett hva, vi kan snakke om det, vi kan endre noe! Lykke til med det i Afghanistan

Men hva er det verste? At vi skriver "Islam" uten at dette ordet er først i ei setning. Vi gjør ikke det med kristendom.

"I Islam er Muhammed viktig, i kristendom - Jesus". NEI, med LITEN i!!!!

Nå er ikke du sakelig. Anmoder deg å heller være sakelig, enn å spre islamofobi. Det er alltid to sider av en sak. Det som skjer i Syria og Afghanistan er takket være vestens mor TRUMPLAND. Norge er medskyldige i det, for de støtter den urettferdige behandlingen av muslimske land, og herper systemer. Vesten skal være et godt eksempel på det moderne demokrati, men dette gjelder bare for dem selv. Dette minner meg om kolonitiden, om å være det frie mennesket, og tenke fritt, demokratiske prinsipper, men samtidig drev de med slaveri og kolonisering og plyndringer av andre nasjoner. Alle mennesker er like, og bør behandles likt. Den norske kulturen stinker, for deres økonomi er basert på ødelegges av kloden. Norge skal være et rent land, men Er ikke det dobbeltmoral? Dette er urkulturen, der vi ser ned på andre, mens tror at vi er verdens beste. Noe som ikke er sant. Det er skjev fordeling av goder, og urettferdighetsprinsippet.

Anonymkode: 7cafb...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke du sakelig. Anmoder deg å heller være sakelig, enn å spre islamofobi. Det er alltid to sider av en sak. Det som skjer i Syria og Afghanistan er takket være vestens mor TRUMPLAND. Norge er medskyldige i det, for de støtter den urettferdige behandlingen av muslimske land, og herper systemer. Vesten skal være et godt eksempel på det moderne demokrati, men dette gjelder bare for dem selv. Dette minner meg om kolonitiden, om å være det frie mennesket, og tenke fritt, demokratiske prinsipper, men samtidig drev de med slaveri og kolonisering og plyndringer av andre nasjoner. Alle mennesker er like, og bør behandles likt. Den norske kulturen stinker, for deres økonomi er basert på ødelegges av kloden. Norge skal være et rent land, men Er ikke det dobbeltmoral? Dette er urkulturen, der vi ser ned på andre, mens tror at vi er verdens beste. Noe som ikke er sant. Det er skjev fordeling av goder, og urettferdighetsprinsippet.

Anonymkode: 7cafb...f58

 

Så det er Vesten sin skyld at jenter i mange muslimske land bærer familien/klanen sin ære? 

"Alle mennesker er like, og bør behandles likt", skriver du. Men det er ikke tilfelle i Saudi Arabia der kvinner ikke får kjøre, og sjiamuslimer blir diskriminert. Det er ikke tilfelle i Pakistan, der ei mor brenner jentungen i hjel fordi hun gifta seg med feil mann. 

Hvis den norske kulturen stinker, kan du flytte til et land der du liker kulturen bedre. Jeg - som etnisk norsk kvinne - er glad jeg er født nettopp i Norge, og med muligheten til å skape det livet jeg selv ønsker. Hvis jeg var født i Afghanistan, kunne jeg ha hatt 5 barn nå, eller dødd i barsel, noe som for meg framstår som langt mer attraktivt enn å være fattig husmor ute av stand til å lese og skrive, å aldri kunne ha betalt arbeid, og å leve på mannen sin nåde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele denne tråden er en gedigen skuffelse. Det jeg trodde kunne bli en interessant og lærerik diskusjon viste seg å heller være det stikk motsatte. Laget kun i et forsøk på å provosere, og hver eneste saklige motsvar blir kontant avvist som usakligheter og islamofobi. 

Denne tråden burde bli flyttet til  "skråblikk og generaliseringer" 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, February 09, 2017 den 13.22, AnonymBruker skrev:

Det norske samfunnet oser av problemer, som blant annet psykologiske problemer og selvmord. Ifølge statistikken er det mest selvmord i Skandinavia, og det er her de fleste folk føler seg mest ensomme. Nordmenn lever et isolert liv, og de fleste har ingen å feire jul sammen med, og det er i Norge de fleste krangler med sine naboer. Ingen andre land i verden har så mange konflikter med sine naboer, som i Norge.

Andre deler av verden skal man ta hensyn til sine naboer, mens i Norge så slutter folk aldri å sende klager og heksejakt på sine nærmeste naboer. Dette er ikke annet enn et primitivt kultur.

Nordmenn og deres seksuelle holdninger kan sammenliknes med arter i dyreverden. Ifølge en internasjonalt rapport er 85 % av barn i Norge født utenfor ekteskap (med andre ord løsunger). Selv i England er det uakseptabelt i deres kultur å føde løsunger. Det er ikke noe som skjer i dag, men går man tilbake i norsk historie, så er dette fenomenet fra langt før vikingtiden som har fortsatt å skje selv i den moderne siviliserte tiden. Det at folk ikke gifter seg og føder unger utenfor ekteskap fører til at fedrene ikke tar ansvar, og stikker. Mødrene blir aleneforsørgere, og dette påvirker barnets oppvekst, og etter hvert som moren skaffer seg nye partnere, så blir ungen ofte utsatt for seksuell misbruk av sine nye "fedrer", som igjen påvirker barnets psyke. Nordmenn er herpet, fordi de lever i et turbulent oppvekst, med utallige fedrer og mødrer som misbruker dem..

 

Anonymkode: 7cafb...f58

Det er da ikke uakseptabelt å få barn i samboerskap i england heller... Og ordet lausunge bør du kvitte deg med fra vokabularet. Da signaliserer du at det er barnet sin skyld at det ble født utenfor ekteskap. Og msn er heller ikke lausunge som du kaller det om foreldrene bor sammen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at du ikke kjenner deg igjen i den beskrivelsen, er fordi du har bind foran øynene dine. Du tør ikke å se sannheten i øynene. Reis deg rundt i Norges land, og observer med åpen sinn. Du vil finne masse skitt, og sannheten kan være brutal og trist.

Anonymkode: 7cafb...f58

Jeg har åpne øyne. Jeg ser hvordan tenåringene i min slekt respektere sine foreldre, og blir møtt med respekt tilbake. Jeg ser hvordan vi tar oss av våre gamle. Jeg ser at ingen i min slekt misbruker alkohol. Jeg ser at i min slekt har det ikke blitt født noen barn utenfor ekteskap. Naboer hjelper hverandre. Om de unge har sex, vet jeg faktisk ikke. For vibrespekterer deres privatliv. Har de sex, så er de diskret. Jeg har vært mange steder i rundt opp i Norge. Har du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Thursday, February 09, 2017 den 15.33, AnonymBruker skrev:

Dette er bare tull. 

Levealder sier SVÆRT mye om levekårene i landet. Ikke bare hadde Norge verdens høyeste levealder for 100 år siden. Norge hadde også verdens laveste spedbarnsdødelighet. Nordmenn flest hadde det slett ikke ille sammenliknet med andre vestlige land. Norge hadde små forskjeller mellom folk, og vanlige folk hadde det vel så bra eller bedre enn andre vestlige land. 

Anonymkode: d706f...922

Er det i forhold til folketall du mener? Om ikke så må jeg jo påpeke hvor lavt folketall det er i norge sammenlignet med de fleste andre vestlige land med unntak av island da selvsagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2017 den 14.19, AnonymBruker skrev:

Typisk en person som sliter med sine personlige kulturelle problemer. Velkommen til Norge !

Anonymkode: 7cafb...f58

Det går ikke an å ha personlige kulturelle problemer. Kultur betegner hvordan flere personer fungerer i et samspill. Derfor er ikke kultur en personlig greie. Det er noe man er sammen om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norge er mitt land, like mye som ditt. Det at majoriteten i dette landet er på ville spor, gjør meg forbannet og trist. Jeg syns at det er på tide å ta et oppgjør med den norske urkulturen som ødelegger generasjoner og det poppes ut løsunger, som følger den onde sirkelen.

Hvorfor slutter du ikke med islamofobi, og heller fokuserer på de problema vi har i vårt eget land. Våre egne problemer, som ingen snakker om....

Anonymkode: 7cafb...f58

Hvorfor slutter ikke du med oksidentofobi og heller fokuserer på de problemene du har med å tilpasse deg her i Norge?
Ditt problem, som du ikke våger snakke om...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Maleficenta skrev:

Er det i forhold til folketall du mener? Om ikke så må jeg jo påpeke hvor lavt folketall det er i norge sammenlignet med de fleste andre vestlige land med unntak av island da selvsagt

Levealder og spedbarnsdødelighet i et land handler ikke om folketall, men om hvordan folk flest i landet har det. 

Anonymkode: d706f...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, ser ikke noe galt i sex, kropp eller seksualisering.

 

Eneste galt med Norge er den motbydelige janteloven.

Anonymkode: 52214...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, ser ikke noe galt i sex, kropp eller seksualisering.

Eneste galt med Norge er den motbydelige janteloven.

Anonymkode: 52214...9e5

Det vi kaller jantelov finner man igjen i andre land også. Stikker man hodet fram, plasserer man seg lagelig til for hogg. Det vil alltid være noen som står klar med øksa for å hogge ned de som måtte forsøke stikke seg ut. Om ikke annet fører det i hvert fall til at folk som er i ferd med å ta av litt, blir tvunget til å beholde en viss bakkekontakt. Pretensiøse folk som tvinger seg fram uten å ha noe å fare med kan ha godt av å bli satt på plass. Samtidig kan det virke hemmende når folk som faktisk har noe positivt å fremme blir forhindret fra å bidra. Mekanismene vi i Norge kaller janteloven har sine fordeler og sine ulemper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trist at trådstarter er så  kunnskapsløs, at han nevner griser som har sex med alt og alle viser at han er muslim og dermed inhabil i denne saken. det er kaniner som ligger rundt, griser er ganske trofaste og smarte dyr.

De andre tingene du beskriver er også generelt feil, men orker ikke å gå inn på alle nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...