Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på kjæresten sin gave?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ligger på ca 1000,- vi også.

Bruker litt resten av året i stedet. På litt overaskelses gave eller dra bort en helg sammen. Vi syns det er veldig hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me er samde om at me ikkje skal kjøpe så voldsomt dyre ting - det er uansett, som ein eller annan sa, same lommeboka pengane går frå. Dessutan er det faktisk litt OK å ikkje kunne kjøpe 'kva som helst' - må tenkje litt for finne den 'perfekte' gåva til riktig pris... :wink:

I år har me blitt samde om ca. 500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det litt trist?

Selvfølgelig, men økonomien tillater det ikke. Ungene får hver sin liten ting, vi er vant til det sånn og da merker man det egentlig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år får sambo gave for over 4000 kroner. For, i år har jeg råd til det, og han får ny skidress som han har ønsket seg i flere år. (Men siden vi begge har vært studenter har det ikke vært snakk om å ha råd til det)

Han aner ikke at jeg skal bruke så mye på han, og de tingene jeg har sagt jeg ønsker meg koster rundt tusenlappen. Om jeg får en gave som har en verdi på 3000 mindre enn jeg har kjøpt er totalt likegyldig, for i år har jeg altså råd til å bruke mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper gaver for 200-->+++

Ifjor fikk han gave for 7-800kr.

Iår har begge ganske knapt med penger til jul, så vi bruker ca 200kr på hverandre i julegave, og så kjøper vi en forsinka julegave i januar når vi har mer å rutte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har pleid å bli enig om et ca beløp når det gjelder gaver. Det pleier å ligge på en drøy tusenlapp.

I år har jeg virkelig sprengt budsjettet (2000+) - men det er fordi det er til noen jeg virkelig tror han vil bli veldig, veldig glad for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julegjesten

500 +/-

Da vi ikke feirer julaften sammen syns jeg det er ok med noen "retningslinjer" slik at man ikke tråkker over noen grenser også i forhold til siverfamilie (noen har jo veldig nøkterne grenser ang julegaver, mens andre tar helt av, og da er det jo greit å ha en viss enighet)

Noe mer til bursdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker ca 500kr, men i år ble det 700 kr...

pleier også og kjøpe en gave fra guttene... så regner man med den gaven så blir det nok ca 1ooo kr.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg kjøpt for 5000 jeg. Og det er mye mer enn hva jeg pleier. Ligger vel vanligvis på 1500+-. Men han ønsket seg dress, og siden jeg hadde penger til overs, og han ikke fikk bursdagsgave (jada, jeg er blakk student 8) ) får han noe litt dyrere nå.

Hans gaver til meg pleier å være ja, hm, alt fra 1000 til 7000 (ferie) Varierer litt med hva vi har råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beløpet er jo egentlig helt uvesentlig, men har i år klart å bruke hele 4000,- på presanger til ham.....

Det var IKKE meningen, men jeg startet tidlig for å bli ferdig med hans presang, så i oktober hadde jeg kjøpt noen mansjett knapper. Så litt senere så jeg en drit kul blazer som jeg tenkte han kunne få i tillegg. Men, nå for noen uker siden så jeg en rå skjorte og måtte kjøpe den til ham også! :ler: Og til slutt spleiset jeg, moren hans, søsteren og broren på Petter Solberg Rallyseat, og da ble det en tusen lapp der også.

Av ham ønsker jeg meg en morgen kåpe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anar ikkje kor mykje vi kjem til å bruke på kvarandre.

Ifjor kjøpte han parfyme (500,-) til bursdagen min og dig.kamera (2000,-) til jul til meg. Eg kjøpte Playstation2 (2300,-) i kombinert bursdag og julegave til han.

Har ikkje bestemt meg for kva eg skal kjøpe enda. Men reknar med det kjem til å koste en plass mellom 500 og 1500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med mange her, det er tanken som teller, ikke pengene. Man kan bli minst like glad for en ting til 50 kroner, som for en ting til 500. En gave som er lagt mye tid og kjærlighet i, er en fin gave. Jeg gir ham noe han ønsker seg, noe han trenger og noen andre småting. Synes dette med pris på ting er veldig mye oppe for tiden. Om noen hadde tatt 10 telefoner for å ordne et møte, en reise eller hva det nå skulle være, som ikke kostet mye penger, men mye tid og omsorg, ja så hadde jeg blitt like glad, om ikke mer glad for det, som for en kjøpt gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Vi er enige om at det er dumt å bruke mye penger på ting som kjøpes av den andre enn brukeren. Orntlige ting vi ønsker oss kjøper vi sammen. Julegaver blir bare symbolske småting for hyggen sin del.

I år har jeg "sprengt budsjettet" og kjøpt gave til 500 kr til han, men fra før har vi ligget på 100-200 kr på gaver til hverandre (vi er gift, ingen barn, dårlig råd) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hos oss er vi blitt enige om å bruke omtrent 600-800 kroner hver på julegaver til hverandre.

Det er en sum vi synes er greit. Vi har ikke dårlig råd, men vi synes det er en passelig presangsum.

Andre får gjøre akkurat som de vil for meg - enten de kjøper presanger for 200 kroner eller 2.000.

Ingeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...