Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på kjæresten sin gave?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg synes det høres så vanvittig mye ut med opptil 3000 kroner for en julepresang ...

På meg så virker det nesten som om det blir en konkurranse hvem bruker mest; hvor blir det av givergleden oppi alt? Det viktige for meg er at jeg finner (og får) presanger der det vises at mottaker har brukt hjernen og tenkt ut en personlig gave, ikke nødvendigvis prisen på gaven.

Selv er jeg ikke sikker enda, men har to alternativer i hjernen (pluss en gave allerede innkjøpt), tilsammen blir det nok 12-1500, kan jeg tenke meg. Avtale pris ville jeg aldri finne på å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Scruella

På meg så virker det nesten som om det blir en konkurranse hvem bruker mest; hvor blir det av givergleden oppi alt? Det viktige for meg er at jeg finner (og får) presanger der det vises at mottaker har brukt hjernen og tenkt ut en personlig gave, ikke nødvendigvis prisen på gaven.

Ja, det er det jeg føler det blir.

Selv om jeg vet det ikke trenger bety det selv om man bruker mye penger.

Som en eller annen her inne sa, så synes jeg det er best å finne frem til den "beste" gaven; om den nå er noe du har funnet på loppemarked (fordi han ønsker seg akkurat DET), eller om det koster en god del (om du har råd).

Det lønner seg bare å finne en kjæreste som er enig i det. :wink:

Jeg kan godt avtale cirka-pris forresten, hvorfor kunne du ikke tenke deg det, Lilith?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scruella
Hver må gjøre som en føler for.

Og ingen kan dømme andre for hva de gjør!

Men det er det vel ingen som har gjort, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig vet jeg ikke helt; har voldsomme antenner for alt som kan kalles grådighet, og er kanskje litt for var for slike ting. Egentlig har jeg ikke engang spesifikke ønsker, men er glad hvis jeg ser at en gave er valgt ut med omhu. Så jeg kan ikke gi noe rasjonelt svar. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Insinuerer du noe?

Nei.. På ingen måte.. :D

Bare kom til å tenke på noen tråder hvor man har diskutert skrivefeil og rettskrivning, og så syntes jeg dette var et fint eksempel på at betydningen blir annerledes enn tiltenkt hvis tegnsettingen blir feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forsikre dere om at vi (som dere helt sikkert siktet til) ikke er materialistiske, grådige eller bare opptatt av hvor dyr gaven skal være. Vi har god råd, så jeg ser ikke helt hva som er galt med å gi en gave på 3000 kroner. Blir det noe mindre personlig eller gjennomtenkt bare fordi det er dyrt? Jeg synes dette smaker litt av janteloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scruella
Jeg kan forsikre dere om at vi (som dere helt sikkert siktet til) ikke er materialistiske' date= grådige eller bare opptatt av hvor dyr gaven skal være. Vi har god råd, så jeg ser ikke helt hva som er galt med å gi en gave på 3000 kroner. Blir det noe mindre personlig eller gjennomtenkt bare fordi det er dyrt? Jeg synes dette smaker litt av janteloven.

Jeg antok at noen ville føle seg truffet, derfor skrev jeg flere ganger (ettersom jeg kan huske), at dette ikke gjaldt alle.

Det er ikke nødvendig å ta til seg alt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Noen misforsto og trodde at noen mente det var for lite med 500 kr, og det ble angrepet på alle kanter - MEN det virker som om alle er veldig enige om at det er feil, grådig, merkelig, upersonlig og sjokkerende hvis noen bruker MER enn gjennomsnittet... Stor takhøyde her... :roll:

Hvorfor skulle det ligge noe mindre omtanke bak dyre gaver enn det gjør bak andre gaver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scruella
Noen misforsto og trodde at noen mente det var for lite med 500 kr, og det ble angrepet på alle kanter - MEN det virker som om alle er veldig enige om at det er feil, grådig, merkelig, upersonlig og sjokkerende hvis noen bruker MER enn gjennomsnittet... Stor takhøyde her... :roll:

Hvorfor skulle det ligge noe mindre omtanke bak dyre gaver enn det gjør bak andre gaver?

Jeg svarte forrige person som reagerte på dette, så du kan lese svaret mitt der (side 2).

Selv om enkelte har god råd, og gir bort personlige gaver til høy pris, så betyr ikke det at alle gjør det.

Det er ingen noe spesielt nytt sysnpunkt at juletida kan bli vel materiell, og dere som ikke har den tankegangen, trenger selvsagt heller ikke å ta til dere det som blir sagt.

Jeg har heller aldri sagt at noe er negativt - jeg har stilt spørsmål til et "press" (det var ihvertfall det som lå bak et av innleggene mine i denne tråden).

Jeg kritiserte heller ikke vedkommende som så ut til å synes 500 kroner var lite (noe hun likevel ikke gjorde), men spurte om det var det hun mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så tilbake til spørsmålet - hos oss pleier det å ligge på en +/- 1000 kr. Men i år kjøper vi sammen et større bilde, som koster mer enn 2000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lite penger og kommer til å kjøpe for ca 500, han har mye mer og bruker 4- 5 ganger mer på gave til meg.

(Gi etter evne, få etter behov..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror jeg kjøpte for ca 1000 kr i fjor. I år har vi bestemt oss for å spleise på videokamera så da bruker vi ca 3600 til sammen. Kanskje han får en marsipangris i tillegg hvis han er snill :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...