Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på kjæresten sin gave?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvor mye pleier du å bruke på julegave til kjæresten/samboeren/ ektefellen ?

Blir dere enige om en max pris å gi for til hverandre på forhånd eller tar dere det som det kommer?

Hvis dere har en del forskjell i inntekt, tar dere hensyn til det eller gir dere hverandre like mye uavhengig av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder gaven til mannen, er det virkelig tanken - ikke prisen - som teller. Enkelte år har jeg kjøpt skikkelig dyre ting; i år blir det ikke så dyrt. Rett og slett fordi de perfekte tingene (ei bok han har lett etter i årevis + utstyr til å lage sin egen ringbrynje) ikke er så dyre. Han vil likevel sette mye mer pris på dem enn på all verdens andre gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke så mye penger når jeg velger gave til kjæresten. Det viktigste er at det er noe han ønsker seg og som jeg vet han vil bli glad for. Når det er sagt er jeg student, så jeg kan ikke kjøpe hva som helst heller, det blir vel et sted mellom 1000-1500 kroner. I begynnelsen føltes det litt ekkelt, for samboeren min er i en godt betalt jobb og kjøper gaver for over det dobbelte til meg, men han forsikrer meg om at det ikke er pengene som betyr noe og jeg vet jo at straks jeg er ferdig med studiene og kommer i jobb trenger jeg ikke være så forsiktig med pengene lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Tror jeg ender opp på 2-2500 i år (+ ca. 1000 på adventskalender).

Vi avtaler aldri hvor mye vi skal gi for, det kommer helt an på hva man finner. Men jeg skjønner at det kan være greit å vite ca. hvor mye man skal legge seg på første julen som kjærester, men man kan jo droppe noen hint uten å faktisk avtale en sum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har fast grense på 500...

Vi har ikke sånn kjempegod råd, men det er ikke hva man kjøper som teller. Det er tanken bak. Stort sett i allefall.

Første året vi var sammen fikk jeg skøyter. Det hadde jeg ønsket meg siden jeg var liten. Og det var så perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sukkerert

Jeg mente at jeg bruker rundt 500 kroner på julepresang til ham. Har ikke bestemt hva jeg skal kjøpe ennå så er ikke helt sikker.

Jeg svarte bare på spørsmålet. Det var ikke en kritikk av ditt beløp, tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi handler vel for ca 1000,- til hverandre tror jeg..

Skjønner heller ikke hva som er galt med 500?

Man kan da få mye fint for den summen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I aar har jeg brukt 900, men pleier ikke aa kjope for mer enn 300. Han pleier aa gi gave for ca. 500 til meg, men i aar kjopte han en kaape til 2600,- som skal vaere baade jule- og bursdagsgave (har bursdag like etter jul). Tror jeg faar noe bittelite til bursdagen likevel. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert
Skjønner heller ikke hva som er galt med 500?

:ler: Er det noen som har sagt det da? Kan se at det ser sånn ut, men det har jeg da oppklart.

Veldig raskt folk er ute med klørne. hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, mysteriet oppklart..! :D

Da var alle enige om at 500 er et akseptabelt beløp da.. :wink:

.. og så blir man kalt for petimeter når man er opptatt av at andre behersker norsk rettskrivning og tegnsetting.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert
.. og så blir man kalt for petimeter når man er opptatt av at andre behersker norsk rettskrivning og tegnsetting.. :sjenert:

Insinuerer du noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Jeg trodde at det liksom var litt nedlatende jeg.. :oops:

Unnskyld...

Å handle for mange tusen er så merkelig. Det går jo fra samme lommeboka uansett. Og jo dyrere gaver, jo mindre å leve for, for oss.

Men hadde vi hatt råd, hadde det sikkert blitt dyrere da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert
Jeg trodde at det liksom var litt nedlatende jeg.. :oops:

Unnskyld...

Forsto det. Takk. :)

Å handle for mange tusen er så merkelig. Det går jo fra samme lommeboka uansett. Og jo dyrere gaver, jo mindre å leve for, for oss.

Men hadde vi hatt råd, hadde det sikkert blitt dyrere da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scruella

Jeg synes det høres så vanvittig mye ut med opptil 3000 kroner for en julepresang ...

Jeg synes alt julestyret blir så oppskrytt - ikke fordi jeg tror at alle som bruker penger på gaver nødvendigvis er overfokusert på materielle ting - men jeg føler kanskje det er utilstrekkelig når jeg da ikke har mulighet til å bruke noe særlig på gaver.

Dette er selvfølgelig noe man må bli enig med sin egen kjæreste om, men jeg må si jeg ble litt sjokka over å se enkelte av summene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å avtale å holde oss til ca 500 kr. Kunne sikkert hatt råd til mer, men jeg har virkelig ikke noe behov for at gavene skal være dyrest mulig (satt på spissen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...