Gå til innhold

Tråden for privatister - Vår/Sommer 2017!!

EivGrims

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråden her skulle heller ha blitt kalt " Historie Eksamen". Er bare snakk om historie. Dere prater om det samme hele tiden -_-

Anonymkode: 5e962...76e

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!!

Jeg lurer på om dere vet om jeg på nettet kan lese Norsk vg1 og vg2? Som lydfil eller slikt? Har dessverre ikke bøkene her hjemme!

Anonymkode: b5814...3a5

Vi skjønner at du er samme bruker. Det er DU som prater om det samme hele tiden, og har bomull mellom ørene. Men så har jeg mistet troen på deg og dine eksamener for lengs. Gratulerer med tidlig sommerferie. 

Anonymkode: 11fad...977

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi skjønner at du er samme bruker. Det er DU som prater om det samme hele tiden, og har bomull mellom ørene. Men så har jeg mistet troen på deg og dine eksamener for lengs. Gratulerer med tidlig sommerferie. 

Samme bruker?? Haha?

Nei, det er jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Er ikke samme bruker kjære deg. Må ikke bli høy på pære nå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kommenterer ved bruk av en anonymbruker, alt kommer liksom fra samme bruker, men personene er ikke de samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle kommenterer ved bruk av en anonymbruker, alt kommer liksom fra samme bruker, men personene er ikke de samme.

Dette er din faste kode i denne tråden, og derfor vet jeg at det er deg hver gang du er logget inn på denne brukeren. 

Bruker nr to har like spørsmål, tone, skrivestil osv. I tillegg vet jeg at Bruker 76e, i tillegg har skiftet mellom å bruke AB og ikke i denne tråden, har en annen bruker som hun har uttalt at det er "søsteren". 

Så kommentaren din om at det bare snakkes om historie er jo passe ironisk, når vi vet det er deg vi snakker om og med hele tiden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er din faste kode i denne tråden, og derfor vet jeg at det er deg hver gang du er logget inn på denne brukeren. 

Bruker nr to har like spørsmål, tone, skrivestil osv. I tillegg vet jeg at Bruker 76e, i tillegg har skiftet mellom å bruke AB og ikke i denne tråden, har en annen bruker som hun har uttalt at det er "søsteren". 

Så kommentaren din om at det bare snakkes om historie er jo passe ironisk, når vi vet det er deg vi snakker om og med hele tiden. 

Hahaha, wtf.

Hva folk bruker tiden sin på, klokka halv fem en onsdags ettermiddag. Null sosiale antenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrivetrening til norsk skriftlig eksamen ville jeg ha sagt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!!

Jeg lurer på om dere vet om jeg på nettet kan lese Norsk vg1 og vg2? Som lydfil eller slikt? Har dessverre ikke bøkene her hjemme!

Det meste skal finnes på http://www.ndla.no 

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Virilja skrev:

Det meste skal finnes på http://www.ndla.no 

Lykke til! ;)

Takk ;)

Men apropos leselista, så det er et personlig pensum da, som jeg skal ha lest og analyser? Eller holder det bare med å lese? Og sensor skal du spørre spørsmål om disse verkene/bøkene?

Right?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk ;)

Men apropos leselista, så det er et personlig pensum da, som jeg skal ha lest og analyser? Eller holder det bare med å lese? Og sensor skal du spørre spørsmål om disse verkene/bøkene?

Right?

Ja, men det skal knyttes inn i alt det andre stoffet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Virilja skrev:

Ja, men det skal knyttes inn i alt det andre stoffet også.

Er det 100% at sensor skal spørre meg noe om leselista?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er 100% sikkert. Det er 100% sikkert at sensorene også vil spørre deg om særemnet, også spør de deg noe fra kompetansemålene fra vg1, vg2 og/eller vg3.

Ikke spør oss om hva en tilfeldig sensor kommer til å spørre deg om ved leselista, særemnet eller hvilken kompetansemål som kan bli aktuell. Sensorene blander alle kompetansemålene i en bolle/pose og plukker ut et tilfeldig kompetansemål før eksamen.

Anonymkode: f1d68...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må lese hele pakka, akkurat som oss andre her inne... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen her inne noe kunnskap eller vet hva som kan være aktuelt til norsk skriftlig eksamen. Norsk skriftlig eksamen er to delt, med et kortsvar og en langsvar. Hvilke type sjangrer vi får til eksamen er uvist, men kreativ-sjanger får vi helt sikkert i siste oppgaven på del B.

Noen som har oppskrift, maler, word-dokumenterer eller lignende for norsk skriftlig (bokmål) som kan være aktuelle? Norsk eksamen er kjent for at du får en tekst fra ulike tidsepoker, men hva du får om er ikke helt godt å si.

Er det noen avgangselever på denne tråden som har fått noe info eller lignende fra kjente eller læreren om hva som kan være greit å se på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har noen her inne noe kunnskap eller vet hva som kan være aktuelt til norsk skriftlig eksamen. Norsk skriftlig eksamen er to delt, med et kortsvar og en langsvar. Hvilke type sjangrer vi får til eksamen er uvist, men kreativ-sjanger får vi helt sikkert i siste oppgaven på del B.

Noen som har oppskrift, maler, word-dokumenterer eller lignende for norsk skriftlig (bokmål) som kan være aktuelle? Norsk eksamen er kjent for at du får en tekst fra ulike tidsepoker, men hva du får om er ikke helt godt å si.

Er det noen avgangselever på denne tråden som har fått noe info eller lignende fra kjente eller læreren om hva som kan være greit å se på?

Å finne det aktuelle av maler osv må du nesten gjøre selv, det er bare å søke på nette. Jeg mener det er en stor del av "jobben" 

Jeg har flere mapper som sjanger maler, litraturhistorie osv. Og egne notater. :) 

Anonymkode: d9706...3ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen her som er interessert i å lese min eksamensoppgave i norsk som jeg fikk 6 på? Hvis det er av interesse kan jeg enten sende på PM eller legge ut her om det ikke blir for langt. 

Anonymkode: d24b7...6cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som er interessert i å lese min eksamensoppgave i norsk som jeg fikk 6 på? Hvis det er av interesse kan jeg enten sende på PM eller legge ut her om det ikke blir for langt. 

Anonymkode: d24b7...6cd

legg den ut! :)

Anonymkode: 55bff...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.udir.no/eksamen-og-prover/eksamen/finn-eksamensoppgaver/

Passordet er: Eksamen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ut dette i egen tråd, men legger det her også i håp om flere svar:

Er det noen som vet om sosialrealismen faller innunder postmodernismen? (1970-tallet) Eller er de to opposisjoner? I bøkene er det tydeligvis umulig å dele disse fra hverandre! :klo: 

Og er modernismen en del av det moderne prosjektet?? 

Edit: På NDLA står det ganske klart at modernismen er en kritikk av det moderne prosjektet. Men da forstår jeg ikke hvorfor flere forfattere nevnes begge steder? Erlend Loe er et eksempel. I kapitler og artikler og modernisme nevnes han som utpreget modernist, men han står også oppført under det moderne prosjektet. Det samme gjelder f.eks. Herbjørg Wassmo og Lars Saabye Christensen. Både Tarjei Vesaas, Knut Hamsun og Dag Solstad nevnes som noen som skriver begge deler, men de nyere her står det så rotete om! :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...