Gå til innhold

Evolusjonsteorien om rase

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Sivilisasjoner hadde på 10000 f.kr tallet slaveri. Nomade kulturer bare knertet og spiste det de spiste innenfor stammer. Hadde seg med arter som ble til raser som er oss.

Man hadde ikke FN da.

Negere er 100% homosapiens
Hvite er 4% neandertalere og 96% homosapiens
Asiatere er 15% neandertalere og resten tror jeg er denisovan

Noe som kan forklare hvorfor asiatere ser litt unik ut. Det er ganske små forskjeller kroppsmessig på afrikanere og hvite egentlig utenom hvide neser og store lepper, ellers enn det ser de ganske like ut. Vet ikke om det er neandertaler dnaet som gjør at man har mindre peniser. Men er bare 4% så går fint. Men innenfor intelektuellitet så er vel neandertaler kjent for det.

Rasisme kom vel som en form for kultur meste fall. Kristendommen var jo den europeere bekjente seg til. Afrikanere var av en annen kultur så det var helt ukjent for dem. Så kanskje ikke rart at de ikke stolte helt på dem. Men det er også tull å si at rasekultur er der som han dere muhammad ali sa var påvirket av raser. Kultur er det som påvirker folk i den verden man lever i, så om en svart en bor i Norge så begynner den ikke å få sansen for rap med mindre man vil skape et identitetsmønster, men generelt det er slikt kultur funker det er ikke en del av rase men det folk lager, så han muhammad ali er helt på jordet på det punktet. Men folk har mer eller mindre gjort dette siden dagens morgen. Arter kommer, så kommer rase krysning. Boom der har vi oss.

Poenget er vel å ikke var ekkel mot folk og heller samarbeide så går det fint.

Forresten Marxisme er ganske teit! Bare liker å terge litt bare.

Endret av Askod
Videoannonse
Annonse
Skrevet
33 minutter siden, Askod skrev:

Nei, de er ikke det. De er også blandet med andre menneskeraser. Det syns på DNAet deres. 

Skrevet
36 minutter siden, Askod skrev:

Sivilisasjoner hadde på 10000 f.kr tallet slaveri. Nomade kulturer bare knertet og spiste det de spiste innenfor stammer. Hadde seg med arter som ble til raser som er oss.

Man hadde ikke FN da.

Kilde!!!!

Er det ikke interessant at det ikke finnes noen nedskrevne historiske kilder fra før 4000 år siden.

• Liker 1
Skrevet (endret)
8 minutter siden, PeeWee skrev:

Nei, de er ikke det. De er også blandet med andre menneskeraser. Det syns på DNAet deres. 

Hitler bygde sin filosofi på slike spådommer. Selvfølgelig uten å ha peiling på DNA, litt som deg.

Negere er faktisk 100 % homosapiens. Andre mennesker er også 100% homosapiens. Da menneskerasen er definert som homosapiens. Det finnes for øvrig en menneskerase.

Rasismen eksploderte etter Darwin, han som gjorde rasisme  "vitenskapelig".

Endret av debatant
  • Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, debatant skrev:

Negere er faktisk 100 % homosapiens. Andre mennesker er også 100% homosapiens. Da menneskerasen er definert som homosapiens. Det finnes for øvrig en menneskerase.

Det er basert på utdatert vitenskap. Man har nå funnet ut at homo sapiens har blandet seg med neanderthalere, denisovanere og minst en ukjent rase fra Afrika. Det er jo ingenting rasistisk ved dette, da det i seg selv inne impliserer at noen er underlegne noen andre. 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, PeeWee skrev:

Det er basert på utdatert vitenskap. Man har nå funnet ut at homo sapiens har blandet seg med neanderthalere, denisovanere og minst en ukjent rase fra Afrika. Det er jo ingenting rasistisk ved dette, da det i seg selv inne impliserer at noen er underlegne noen andre. 

Neandertalere er også godt innenfor den variasjonen en finner innen menneskerasen. Denisovanere har jeg aldri hørt om. Men at du støtter deg til ukjente raser i Afrika kom ikke som en bombe.

Skrevet
1 minutt siden, debatant skrev:

Neandertalere er også godt innenfor den variasjonen en finner innen menneskerasen. Denisovanere har jeg aldri hørt om. Men at du støtter deg til ukjente raser i Afrika kom ikke som en bombe.

Neanderthalere er homo neanderthalis og ikke homo sapiens, og når vi har gener fra dem er vi ikke ren homo sapiens men homo sapiens som er blandet litt med noe annet. Når du ikke har hørt om denisovanere viser det bare at du ikke er oppdatert på forskningen innen området. Hva er det som er galt å vise til ukjente raser i Afrika? De har sett at endel afrikanere har gener med ukjent opphav og som ser ut til å ha en annen kilde enn homo sapiens. Hva er rasistisk med en slik påstand?

• Liker 2
Skrevet

:skratte:

Anonymkode: e4938...fff

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, PeeWee skrev:

Neanderthalere er homo neanderthalis og ikke homo sapiens, og når vi har gener fra dem er vi ikke ren homo sapiens men homo sapiens som er blandet litt med noe annet. Når du ikke har hørt om denisovanere viser det bare at du ikke er oppdatert på forskningen innen området. Hva er det som er galt å vise til ukjente raser i Afrika? De har sett at endel afrikanere har gener med ukjent opphav og som ser ut til å ha en annen kilde enn homo sapiens. Hva er rasistisk med en slik påstand?

Jeg prøver en gang til:

Neandertalere er også godt innenfor den variasjonen en finner innen menneskerasen.

Du viser ikke til ukjente raser i Afrika. Du sitter og dikter opp tull, da dataer ikke underbygger påstandene dine.

Skrevet
12 minutter siden, debatant skrev:

Jeg prøver en gang til:

Neandertalere er også godt innenfor den variasjonen en finner innen menneskerasen.

Du viser ikke til ukjente raser i Afrika. Du sitter og dikter opp tull, da dataer ikke underbygger påstandene dine.

Så du er ekspert på området uten å ha hørt om denisovanere?

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke ekspert på området. Heldigvis finnes det nyttigere ting å bruke tiden på.

Skrevet
3 minutter siden, debatant skrev:

Jeg er ikke ekspert på området. Heldigvis finnes det nyttigere ting å bruke tiden på.

Så hvorfor kommentere noe du har null interesse av? Det at homo sapiens hadde utryddet de andre menneskerasene var noe man trodde tidligere grunnet mer overfladiske studier av menneskets DNA samt at man enda ikke hadde funnet fossiler eller menneske-neanderthal hybrider. Du bare gjentar påstander som var basert på forskning som idag har vist seg å være feil. 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, debatant skrev:

Hitler bygde sin filosofi på slike spådommer. Selvfølgelig uten å ha peiling på DNA, litt som deg.

Han har nok forlest seg på manifestet til kompisen hans Breivik

Anonymkode: c0d12...e99

Skrevet
1 time siden, debatant skrev:

Hva har dette med spådommer og Hitler å gjøre? Studiene har forøvrig vist at etter at mennesket blandet seg med neanderthalere så har andelen neanderthaler DNA blitt redusert ganske betraktelig gjennom de siste 30.000 år. Det vil si at de ulike "rasene" slik sett har blitt mer like over tid. 

Skrevet

Muslimer er etterkommere til Adam og Eva, mens resten av krypdyra kan være blanding av homosapiens og neandertalere, slik som grisen Trump.

Anonymkode: c2416...d34

Skrevet
2 timer siden, Askod skrev:

Europeere og asiater er *muligen* 1-2% neandertal. Denisovan var en helt annen art som var mer forskjellige fra oss enn neandertalere var.

Anonymkode: e8594...237

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Europeere og asiater er *muligen* 1-2% neandertal. Denisovan var en helt annen art som var mer forskjellige fra oss enn neandertalere var.

Man er nok ganske sikre på at europeere og asiater er delvis av neanderthaler avstamning. Årsaken er at man senere har funnet bevart DNA som viser at det fantes hybrider mellom homo sapiens og neanderthalere i Europa, samt at tidligere mennesker i Europa hadde opp mot 11 prosent neanderthaler DNA. En annen interessant sak er jo at etterkommerne av homo sapiens/neanderthalere fra blanding forekommet i Europa ser ut til å ha dødd ut senere. 

Skrevet
6 minutter siden, PeeWee skrev:

Man er nok ganske sikre på at europeere og asiater er delvis av neanderthaler avstamning. Årsaken er at man senere har funnet bevart DNA som viser at det fantes hybrider mellom homo sapiens og neanderthalere i Europa, samt at tidligere mennesker i Europa hadde opp mot 11 prosent neanderthaler DNA. En annen interessant sak er jo at etterkommerne av homo sapiens/neanderthalere fra blanding forekommet i Europa ser ut til å ha dødd ut senere. 

Noen personer må nødvendigvis ha hatt 50%, men jeg har ikke sett tall som sier mer enn 3-6% generelt.

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen personer må nødvendigvis ha hatt 50%, men jeg har ikke sett tall som sier mer enn 3-6% generelt.

Jeg viser til dette funnet, selv om det sier 6-9 prosent heller enn 10-11 prosent som jeg har lest et annet sted: 

http://www.the-scientist.com/?articles.view/articleNo/43354/title/Neanderthal-Human-Hybrid-Unearthed/

Dette viser at det faktisk forekom blandinger mellom homo sapiens og neanderthalere. Selv om det neanderthaler DNAet vi har ikke stammer fra dette individet. Det ser ut til å ha forekommet blandinger mellom europeere og neanderthalere som ikke har etterkommere idag. 

Siden man har klart å ta ut DNA fra få etterlevninger, så sier ikke det at man ikke har funnet noen med 50 prosent av hver så mye. Uansett, så ser man at andelen neanderthaler DNA ser ut til å ha vært fallende opp gjennom tidene. 

Endret av PeeWee
Skrevet

Det heter ikke lenger "homo sapiens". Det heter nå "homo sapiens sapiens" ("det vise vise mennesket"). For øvrig er hele tittelen på Charles Darwins bok:

1423.04_TP.jpg

Anonymkode: 592c6...802

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...