Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp

snehvit88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Snurrepurre skrev (12 timer siden):

Håper virkelig du har fått oppløftende svar vedrørende dette 💜

Lorieen skrev (10 timer siden):

Hvordan går det med deg, Snehvit?

12+2

Var på Tul for 2 dager siden og Gyn kunne ikke se at hematomet hadde vokst. Det har endret form, men jeg vet ikke om det har noe å si. Når hun beveger proben så ser man at hematomet er større enn det hun får med på bildet. Hun velger ut bilde der hematomet er størst. Gyn sier blodet er i ferd med å koaguleres. Jeg er alltid skeptisk, det kan hende det fortatt blør. Med ultralydapparat så er det begrenset hva man får sett. Og hun får ikke målt hele blodvolumet. 
Babyen har det fint. Den var 6,3cm, og ligger da 5 dager foran skjema. Det er veldig betryggende å se at den vokser og hjertet slår som det skal. Men den er veldig rolig. Det bekymrer meg litt. 
Nå har ikke fertilitetsklinikken lenger ansvaret, så gyn henviste meg til det lokale sykehuset. Så tregt som posten går nå så kommer det sikkert innkalling om to uker🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for at mini vokser som den skal der inne, og at du har passert 12 uker 👏🏻👏🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blondie65 skrev (22 timer siden):

Hurra for passerte 12 uker :) 

Lorieen skrev (19 timer siden):

Hurra for 12 uker! Snart 2. trimester. Dette går bra skal du se! 👍

Snurrepurre skrev (17 timer siden):

Hurra for at mini vokser som den skal der inne, og at du har passert 12 uker 👏🏻👏🏻

Takk jenter☺️ 
Håper på at dette går bra. Har blitt sykmeldt ut svangerskapet på grunn av høyrisiko. Legen (og jeg) vil ikke ta noen sjanser.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+6

Det er så typisk at noe skjer i helgen eller rundt tider med røde dager når legekontoret er stengt. 
Klokken 2 i natt så våknet jeg av å måtte tisse og hadde lyserødt vandig/slimete blod på dopapiret. Jeg tok på et bind og la meg igjen og tok det rolig. Plutselig var det som å stikke hull på en ballong! Løp på do og så blodet var litt mørkere men fortsatt relativt lyst rødt, fylte et halvt bind. Skiftet bind og satt meg til i sofaen og ventet. Det blødde bare noen dråper. Så kom en styrtblødning som fylte et helt bind. Blodet var mørkerød men det tror jeg er pga mengden. Det var ikke så mørkt som 8+4 da jeg sannsynligvis spontanaborterte en tvilling. Jeg blør fortsatt fire timer etter men mer som det jeg ser på som en normal mentruasjon. Har ømhet i magen men ingen smerter. Legevakten ba meg ringe hvis noe forandret seg, smerter eller klumper for eksempel. Etter den siste styrtblødningen var det et press øverst i magen som forsvant. Magen kjentes lettere. I flere dager har jeg hatt et press øverst i magen spesielt når jeg sitter. Det kjennes ut som om magen var på vei opp under ribbena. Jeg tror ikke dette er hematomet jeg blør fra. Hvis det er et blødende hematom så må det være et nytt. Hvis det hadde vært det gamle så regner jeg med blodet hadde vært brunt/svart og kanskje med koagulert blod. Håper virkelig at dette går bra. Og jeg har ikke annet valg enn å vente til mandag med å ringe legen. Jeg regner med legevakten ikke vil gjøre noe med mindre jeg får smerter eller store klumper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig ubehagelig, og typisk at det skjer i helga ja. Kan bare så vidt forestille meg hvordan det må føles 😵 Håper naturligvis du slipper smerter, men du skulle virkelig ha fått komme inn for en sjekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere jeg kjenner, og jeg selv, har fått komme og ta ul på legevakta når det plutselig har kommet blødninger tidlig i svangerskapet.  Nå er det sikkert andre på jobb der siden det har gått 11 timer, så du kan jo ringe og spørre igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xfreya skrev (15 minutter siden):

Flere jeg kjenner, og jeg selv, har fått komme og ta ul på legevakta når det plutselig har kommet blødninger tidlig i svangerskapet.  Nå er det sikkert andre på jobb der siden det har gått 11 timer, så du kan jo ringe og spørre igjen?

De har ikke ul apparat på legevakta i kommunen min. Jeg prøvde å ringe legevakt i nabokommunen men da bare satt de meg over til hjemkommunen igjen. 
Det nytter ikke å ringe. Jeg har prøvd tre ganger å prøve å få dem til å få sykehuset til å ta meg imot. Når det er så tidlig i svangerskapet så sier de bare at det er ikke noe de kan få gjort for å redde svangerskapet hvis det er på vei til å gå adundas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ingenting. Men jeg ville nok få sjekket det på legevakten ja. Det værste som kan skje er at de sier nei. Ring de du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dame1989 skrev (18 timer siden):

Det er sikkert ingenting. Men jeg ville nok få sjekket det på legevakten ja. Det værste som kan skje er at de sier nei. Ring de du :)

13+0

Det nytter liksom ikke… fastlegen prøvde i dag og fikk en gynekologtime til meg om to dager. Det er for lenge å vente. Så fikk jeg tak i en privat Gyn som hadde ledig time 14:30 i dag. Den gynekologen ville ha blodprøve av hcg. Synes det er litt rart så sent i første trimester🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du får en time i dag! Regner jo med at du får en UL også da, ikke bare blodprøve :roll: Enig i at det hørtes rart å skulle ta så. Men må vel tro de vet hva de driver med. Krysser for at alt er bra 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

En blodprøve gir jo ingen mening nå. :klo: Var det gynekolog eller resepsjonist som ba om dette? Av og til tror jeg de ber om ting litt på autopilot, av ren vane. 

Lykke til! Jeg har troa på at det går fint. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du får alle svar og den hjelpen du trenger nå. Kan ikke se for meg hvordan du har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig for deg 💜 (forstår heller ikke hva de skal med hcg i denne delen av svangerskapet..?)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (19 timer siden):

Så bra du får en time i dag! Regner jo med at du får en UL også da, ikke bare blodprøve :roll: Enig i at det hørtes rart å skulle ta så. Men må vel tro de vet hva de driver med. Krysser for at alt er bra 🤞

Albbas skrev (18 timer siden):

En blodprøve gir jo ingen mening nå. :klo: Var det gynekolog eller resepsjonist som ba om dette? Av og til tror jeg de ber om ting litt på autopilot, av ren vane. 

Lykke til! Jeg har troa på at det går fint. 😊

Godis skrev (18 timer siden):

Håper du får alle svar og den hjelpen du trenger nå. Kan ikke se for meg hvordan du har det. 

Snurrepurre skrev (17 timer siden):

Håper virkelig for deg 💜 (forstår heller ikke hva de skal med hcg i denne delen av svangerskapet..?)  

Resepsjonisten som ba om hcgprøve unnskyldte seg etterpå fordi det var egentlig ingen vits å ta den. Det gjorde meg ingenting. Det aller viktigste var at den lille babyen hadde et friskt hjerte som slo❤️ Den lå helt i ro, kanskje den sov?, og hadde vokst 6mm på en uke. 
Så nå går det veldig bra med meg igjen til tross for at det kommer blødninger fortsatt. Nå vet jeg at det var et hematom. Gyn kunne ikke finne hematom men hun fikk ikke sett like godt etter. Hun så i umiddelbar nærhet av fosteret, mens jeg vet hematomet ligger litt lenger ut. 
Og jeg må jo innrømme at det bekymrer meg at den lille alltid ligger så rolig på ultralyd🙈 Med datteren min fikk vi se en sprellende villbass på alle ultralydene og fikk høre hvor fint friskhetstegn det var. Denne nye babyen ligger enten helt i ro uten å lee på seg eller den beveger rolig på armer og ben. Så noe må man bekymre seg over🙈 og veksten. I flere uker har den ligger 5 dager over vekstskjema. Nå lå den bare 1 dag over. Så den har på en måte mistet 4 dager med vekst. 🙈🙈🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært så bekymret, og tolket i verste retning at du ikke har vært innlogget siden timen. Så godt at det viste seg et friskt lite hjerte 💞 Og angående rolig baby, kanskje det er en skikkelig livsnyter inni der 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...