Gå til innhold

Bryllupsdagbok - 20.08.2005 - Soon mrs S

Gjest Soon Mrs S

Anbefalte innlegg

Gjest Soon Mrs S

Oppdatering av planlegginga

Bryllupsdato

Kirkeligvielse

Forlovere

Brudepiker og svenn

Gjesteliste

Budsjett

Samtale med prest og organist

Alle skjemaer er sendt og godkjent + sjenkebevilling

Solist med sang i kirken

Selskapslokalet er leid og inspisert

Bar-hjørnet er leid

Uteområde og parkeringsmuligheter er sjekket

Overnatting til brudeparet og gjestene er booket

Fotograf er bestilt

Videkamera med stativ og mann er ordnet

Frisørtime til meg, forlover, brudepikene og brudgom er booket

Make-up er ordnet

Hudpleie og manikyr er bestilt

Brudekjolen henger i skapet

Slør, sko, strømper, undertøy, strømpebånd og smykker er i hus

Noe lånt, noe blått, noe gammelt og noe nytt er ordnet

Dress, sko, mansjettkanpper, slips og skjorte til brudgom er i hus

Brudepikene har kjolene i hus, samme med brudesvenn

Bryllupsreisen er bestilt og betalt

Ringene er pusset og mattet og hentet fra gullsmeden

Musikk til middag og festen er ordnet

Brudebukett, knapphullsblomt og brudepikebukettene er bestilt

Pynt til kirken er ordnet

Transport til og fra kirken er ordnet

Toastmaster og vertfolk er ordnet

Maten

Ventemat - kjeks, jordbær og sjokolade - kaffe, vann og musserende

Forrett

Hovedrett

Kakebord

Nattmat

Drikkevarer og tilbehør

Velkomstdrink

Cognac og likør til kaffen

Drikkevarer til baren - nesten ferdig

Mineralvann - nesten ferdig

Alkoholfri alternativ - nesten ferdig

Sugerør

Invitasjonene er ordnet

Ønskeliste - ferdig

Taler er ferdig, min i allfall

sangene er ferdige

Noen har fått ansvaret for gavene - kjøpt inn det som trengs der

Duker

Vaser

Lys

Gaver til forlovere er ordnet

Kjøreplan for bryllupsdagen og festen er ok!

Toalett kurvene er ordnet

Kunngjøring i avisene

Gi liste til familien om det de trenger å ta med som vi må låne... kakespader og fat ect

Resten av varene som skal være i baren

Kjøpre boxer og sokker til sambo

Kjøpe badebukse og strandbukse til sambo

Handleliste - fløte,sukkerbiter ect

Kjøpe gjestebok og

Det som gjenstår

Klippe håret, meg og sambo

Siste hudpleietime og manikyr

Blomsterdekor til middagsbordet

Hvem henter buketten ect

Pynte kirken

Snakke med catering ang isbiter

Lage ferdig bordkortene

Bordplasseringen

Skrive ut kirke og festprogram - sambo gjør det på jobb

Takke kort

Kjøpe engangskameraer

Sende bilde til avisene etter vielsen -fotograf gjør det

Pakke til bryllupsreisen

Skrive liste om hvem gjør hva fredag den 19.aug - de som komemer for å hjelpe oss i selskapslokalet

Morgen gaven trenger en fin eske og gjemmes :ler:

Prøve kjolen - passer den enda :roll:

Lage to do lister til dagene fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Soon Mrs S

Ehem..... Du blir fru til verdens beste mann? Feil, det er nemlig meg det :erte:

Vel, da finnes det 2 av dem i verden! :klem:

Nå er helgen snart over og vi beveger oss i bryllupsuka vår :hoppe:

Etter en lang søndag så er det endelig godt å bare ligge på sofaen og slappe av. Fortjener en pust i bakken synes jeg.

Fikk gjort mye idag.... blant annet så :hoppe: jeg av glede for at jeg endelig fikk gjort ferdig bordkortene.

Bryllupsvett-regler er skrevet på plakat og er klar til å henges opp

Har til og med fått gått gjennom bordplasseringene og i morgen skal de printes ut på plakat de også.

Barkart eller meny er også gjort ferdige, klar til å printes ut, så det gjenstår kunn festprogrammet igjen. Sambo tar slikt med seg til jobben fordi han har tilgang på bedre skrivere og utstyr der.

I morgen kommer søster og skal hjelpe meg med å prøve kjolen, og jeg er såååå spent på om det passer enda (har nemlig lagt på meg litt, noe jeg er veldig glad for)

Ellers så er det mange ærender å gjøre i morgen, så dagsplan er skrevet ned og skal følges til punkt og prikke :sjenert: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest toneline

hei hei :)

Du har virkelig kontrollen ser jeg, å ikke stressa i det hele tatt håper jeg. :)

Har fått ett par tips fra deg og her inne, sånne småting jeg helt ikke tenkte på som å kjøpe sugerør for eksempel :ler:

Hvordan passet kjolen?? Er helt sikker på den passet perfekt. ;)

Ha en riktig fin mandag. Nå er det bare 5 dager igjen.

:klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Soon Mrs S
hei hei  :)

Du har virkelig kontrollen ser jeg, å ikke stressa i det hele tatt håper jeg.  :)

Har fått ett par tips fra deg og her inne, sånne småting jeg helt ikke tenkte på som å kjøpe sugerør for eksempel  :ler:

Hvordan passet kjolen?? Er helt sikker på den passet perfekt.  ;)

Ha en riktig fin mandag. Nå er det bare 5 dager igjen.

:klem: fra meg

Hei du :)

Så fint at du fant deg et par tips her inne hos meg, bare artig det!

Igår kom søster og jeg fikk prøvd kjolen min, har vist lagt på meg litt men ikke mer enn at kjolen bare ble finere fordi den nå passer heeelt perfekt.

Igår ble det gjort endel ærender, og på kvelden ble vi endelig ferdig med festprogrammet. Det tok litt tid for kokken å skrive mail til meg med meny forslaget. så nå er det i boks.

Idag stå jeg opp gangske tidlig, nå har jeg fått vasket stua og kjøkkenet så det gjenstår kun bad og soverommene igjen. Hus må være rent selv om jeg gifter meg om 4 dager! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Tar meg en kopp kaffe før jeg drar avgårde til hudpleier'n om 1 time, gleder meg så mye nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

..rekker nesten ikke å komme innom de forskjellige dagbøkene her..men du skal vite at jeg tenker på deg!

STOR klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Soon Mrs S

Oi oi oi... det tok visst litt tid i byen idag.

Har fått med ansiktsbehandling hos hudpleier`n. Og må bare si at jeg nøt hver eneste minutt. Lide må man også for skjønnheten :ler:

Har fått akryl på to fingre fordi jeg greide å brekke neglene på de igår og idag når jeg vasket. De ser akkurat ut som mine egne så det var ikke farlig.

Fått lakket fransk manikyre på neglene nå, og nå lurer jeg virkelig på om jeg greier å vaske mer hus denne uka :roll:

Har kjøpt gummihansker så vi får se åssen det blir

Midt i denne fantastiske gledesrusen så er det alltid noen som greier å ødelegge den! Folk som ikke har folkeskikk må jeg si, nå har enda ei vennine meldt avbud fordi hun ikke hadde råd! RÅD! :frustrert: det kunne da ikke være så vanskelig å se det for et år siden da de fikk vite om bryllupet og svarte at det var en selfølge at hun skulle komme.... selfølge my ass!

Så når sambo kommer hjem med festprogrammet og bordplasseringsplakaten må jeg be han dra tilbake på jobb å printe ut 50 nye festprogrammer og plakat. Vil ikke ha navn på folk som ikke er tilstedet. Må gjøre alt på nytt! :sur:

Men ikke noe å gjøre med det! Gift blir jeg jo uansett hvem som kommer, men irriterende allikavel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Soon Mrs S
..rekker nesten ikke å komme innom de forskjellige dagbøkene her..men du skal vite at jeg tenker på deg!

STOR klem  :klem:

Stor :klem: til deg også snuppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så merkelig med folk som melder avbud pga. økonomi bare dager før... Litt rart at hun ikke skjønte at hun evt. ikke hadde råd før i dag! :roll:

Jaja, én ting har JEG lært, og det er BILO: Bli IKKE Lenger Overrasket!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Soon Mrs S

iiiiiiik :hoppe: nå er det bare 3 dager igjen, og idag melder 2 av gjestene sin ankomst. Har mest lyst å danse og hoppe nå, sommerfugler i magen.

Ellers så er vi jo opptatt med å få gjort ting ferdige til torsdag, bortsett fra pynting av selskapslokalet da, som gjøre fredagsmorgen. Igår var vi å kikket i kirken igjen, så et stykke om trønderbrua som våre gjester skal få se etter vielsen. Vært å snakket med floristen og gitt noen beskjeder ang blomstene, hvem henter hva og når og betalinga.

Og da det var ettermiddag så satt vi oss ned for å begynne med bretting av kirkeprogram og festprogram med meny, sanger og bordplasseringer.

Så gjorde vi noe romantisk også da.... vi øvde på ringpåsettelsen :hjerte: og en tåre kom jo da :ler:. Huff.... åssen skal det gå med meg på lørdag tro :roll:

Det som gjenstår

*Sambo har time til frisør idag, skal klippe seg litt

*Blomsterdekor til middagsbordet - hentes på fredagsmorgen

*Hvem henter buketten - Jeg henter buketten min før jeg drar til kirken og sambo henter brystbukettene og brudepikebukettene lørdagsmorgen

*Pynte kirken - Til alteret og kiketrappen. Blir levert til kirken lørdagsmorgen, de skulle ta seg av det.

*Bordplasseringen - sambo må dra til jobb igjen idag for å skrive

ut en ny bordplasseringsplakat -BILO

*Takke kort - Way to far :ler:

*Kjøpe engangskameraer - Japanfoto har tilbud på dette

*Sende bilde til avisene etter vielsen -fotograf gjør det

*Pakke til bryllupsreisen :hoppe: - gjør det idag

*Skrive liste om hvem gjør hva fredag den 19.aug - de som kommer for å hjelpe oss i selskapslokale

*Handle inn det som står på handlelista - gjøres torsdag pga mye ferskvarer

*Se over kjøreplanen for bryllupsdagen og bryllupsfesten

*Skrive notater til servitørene og til de som skal hjelpe til under middagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Soon Mrs S
Så merkelig med folk som melder avbud pga. økonomi bare dager før... Litt rart at hun ikke skjønte at hun evt. ikke hadde råd før i dag! :roll:

Jaja, én ting har JEG lært, og det er BILO: Bli IKKE Lenger Overrasket!!!

Izaria

BILOskriver jeg gså under på!  :frustrert:

:hoho:

Der var jammen ordet gitt! BILO !!!!

Skjemmes sånn over å ha sånne venner i dette tilfellet. Frekt også å prestere å si at jeg ikke forstå deres situasjon. Prøvde å fortelle de at det ikke var bare bare å komme nå både uken og 4 dager før å melde avbud, dette er ingen vanlig fest!!!!!!

Vi var jo ferdige med bordplanen, det mått gjøre om og skrives ut på nytt, 60 nye utskift betyr penger det også, blekket for vi jo gratis med hva med de fine arkene vi har kjøpt inn. For ikke å snakke om maten vi ikke for avbestilt nå fordi catering allerede har begynt å kjøpe inn varene. Takk og lov for at det gikk greit med hotellet å avbestille rommene, kontrakten sier nemlig at vi må avbestille booket rom inntil 14 dager før den innsjekkingsdato (hadde lagt av mange rom og de ville jo selfølgelig ha garantier for at de blir leid ut).

Så kjære venner hvis dere ser dette innlegget, er ikke en kald person som kun setter mine følelser først. Er bare en gifteklar dame som har hatt nok å styre med det siste året og som gjerne ville at dagen skulle bli perfekt. En person som verdsetter respekt for andre, er person som nå er like om ikke mer blakk enn dere!

:klem: til snuppene her inne

Endret av Soon Mrs S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Soon Mrs S

Tar meg en liten pause fra husarbeidet. Har vasket soverommet vårt og skiftet på senga. Har begynt med å pakke til bryllupsreisen, og gjort klar klærne jeg reiser i.

Begynt sånn smått å gjøre istand det sambo skal ha med seg på hotellet fredagsmorgen. Han skal ligge på hotell natt til lørdag mens jeg skal være her hjemme sammen med min forlover.

Må gjøre i stand gjesterommet og stryke sengtøy :Gjesp:

Tenk... når denne dagen er ferdig så er vi omtrent ferdig med alt som har med forberedelsene til bryllupet. Kun danse litt mer slikt at dansen sitter ordentlig til lørdag og handle ferdig det som gjenstår av mat og drikke. Torsdag kommer nemlig familien nedover så vi sikter på å være ferdige til de kommer sånn at vi kun kan slappe av og hygge oss med de torsdagskveld.

Fredag er pynte i festlokalet-dag :hoppe: :hoppe:

I`M GETTING MARRIED :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Soon Mrs S

:klem: til MrsL og dark angel

Her går det som det suser... er kommet i bryllupsform :ler:

Vel når det gjelder irritasjonen over de som ikke kom allikavel så må jeg si at den er over. Gleder meg enormt nå til torsdag når våre bestevenner(forlovere) og foreldre kommer. Ikke mange ganger i året at alle er samlet samtidig så det ser vi frem til.

Har akkurat rukket å skifte på senga i det rommet min forlover skal ligge i, holder bare på å tørke litt støv :sjenert: ...hvor kommer de ifra egentlig!

Har også fått lagt alt av ting som skal til festhuset i bananesker...merket de med hvilket rom de hører til og hva som er i hver eske. Printet ut bilder av spekemat-koldtbord(nattmaten) slik at de som får det i oppgave vet åssen vi vil ha det pyntet og lagt på fat.

Sambo holder på å lage litt middag til oss, er sulten nå.

Må spise litt før vi drar avgårde til festhuset en siste gang før fredag. Må telle over vaser de har, bord og stoler. Se om det finnes vaskemidler og tørkekluter m.m eller om jeg må ta det med selv, noe å vaske gulvet med :ler:

Så skal vi til floristen med potter jeg har kjøpt på ikea... skal ha rosebusker i de som settes på kirketrappen.

Åh ja... må jo kjøpe avisa og se om kunnjgøringen ble rett denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Soon Mrs S
:klem: Grattis med snart gift!!!!

Deilig det må være å snart være ferdig  ;)

Åh.. takk! Kjempe deilig å tenke på det ja, har store sommerfugler i magen nå. Hører min saboer også har slike fugler i magen han og :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Heisann vennen!

Du har full kontroll som alltid ser jeg ;)

Nå er det bare litt over 2 døgn til du gifter deg. Gled deg masse. Det er virkelig helt ufattelig og utrolig stort!

Kjedelig med avbud i siste liten. Vi fikk avbud på fredags ettermiddag. Da var det for sent å få rettet på det slik at bordkart og sanghefter ble feil. Men det spilte faktisk ingen rolle. Vi hadde det like morsomt alikevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...