Gå til innhold

Bryllupsdagbok - 20.08.2005 - Soon mrs S

Fremhevede innlegg

Gjest Soon Mrs S
Skrevet (endret)

Oppdatering av planlegginga

Bryllupsdato

Kirkeligvielse

Forlovere

Brudepiker og svenn

Gjesteliste

Budsjett

Samtale med prest og organist

Alle skjemaer er sendt og godkjent + sjenkebevilling

Solist med sang i kirken

Selskapslokalet er leid og inspisert

Bar-hjørnet er leid

Uteområde og parkeringsmuligheter er sjekket

Overnatting til brudeparet og gjestene er booket

Fotograf er bestilt

Videkamera med stativ og mann er ordnet

Frisørtime til meg, forlover, brudepikene og brudgom er booket

Make-up er ordnet

Hudpleie og manikyr er bestilt

Brudekjolen henger i skapet

Slør, sko, strømper, undertøy, strømpebånd og smykker er i hus

Noe lånt, noe blått, noe gammelt og noe nytt er ordnet

Dress, sko, mansjettkanpper, slips og skjorte til brudgom er i hus

Brudepikene har kjolene i hus, samme med brudesvenn

Bryllupsreisen er bestilt og betalt

Ringene er pusset og mattet og hentet fra gullsmeden

Musikk til middag og festen er ordnet

Brudebukett, knapphullsblomt og brudepikebukettene er bestilt

Pynt til kirken er ordnet

Transport til og fra kirken er ordnet

Toastmaster og vertfolk er ordnet

Maten

Ventemat - kjeks, jordbær og sjokolade - kaffe, vann og musserende

Forrett

Hovedrett

Kakebord

Nattmat

Drikkevarer og tilbehør

Velkomstdrink

Cognac og likør til kaffen

Drikkevarer til baren - nesten ferdig

Mineralvann - nesten ferdig

Alkoholfri alternativ - nesten ferdig

Sugerør

Invitasjonene er ordnet

Ønskeliste - ferdig

Taler er ferdig, min i allfall

sangene er ferdige

Noen har fått ansvaret for gavene - kjøpt inn det som trengs der

Duker

Vaser

Lys

Gaver til forlovere er ordnet

Kjøreplan for bryllupsdagen og festen er ok!

Toalett kurvene er ordnet

Kunngjøring i avisene

Gi liste til familien om det de trenger å ta med som vi må låne... kakespader og fat ect

Resten av varene som skal være i baren

Det som gjenstår

Klippe håret, meg og sambo

Siste hudpleietime og manikyr

Kjøpre boxer og sokker til sambo

Kjøpe badebukse og strandbukse til sambo

Blomsterdekor til middagsbordet

Hvem henter buketten ect

Pynte kirken

Handleliste - fløte,sukkerbiter ect

Snakke med catering ang isbiter

Lage ferdig bordkortene

Bordplasseringen

Skrive ut kirke og festprogram - sambo gjør det på jobb

Takke kort

Kjøpe gjestebok og engangskamera

Sende bilde til avisene etter vielsen -fotograf gjør det

Pakke til bryllupsreisen

Skrive liste om hvem gjør hva fredag den 19.aug - de som komemer for å hjelpe oss i selskapslokalet

Morgen gaven trenger en fin eske og gjemmes :ler:

Prøve kjolen - passer den enda :roll:

Lage to do lister til dagene fremover

Endret av Soon Mrs S
Videoannonse
Annonse
Gjest Soon Mrs S
Skrevet
Veldig vakker og personlig tale SMS! Syns du skal glede deg til å holde den for dine nærmeste... :)

:sjenert: Takk :klem:

Ble jo litt spent fordi jeg ikke har fått vist den til noen, og må si jeg grudde meg litt når du skulle få den og lese den nettopp fordi taler er jo personlige. Men hva gjør man ikke for sine venner, har fått mange nye venner her inne i forumet og du er definitivt en av dem.

Tenk at det bare er 9 dager igjen :overrasket:

Stikker av gårde til frisøren nå... skal klippe av meg håret :ler:

Gjest Principessa
Skrevet
:sjenert: Takk :klem:

Ble jo litt spent fordi jeg ikke har fått vist den til noen, og må si jeg grudde meg litt når du skulle få den og lese den nettopp fordi taler er jo personlige. Men hva gjør man ikke for sine venner, har fått mange nye venner her inne i forumet og du er definitivt en av dem.

Tenk at det bare er 9 dager igjen :overrasket:

Stikker av gårde til frisøren nå... skal klippe av meg håret :ler:

Nå ble jeg helt rørt jeg! :grine2: J, så koselig sagt! :klem:

Jeg er helt enig med deg...utrolig hvilke og hva slags jenter jeg har 'truffet' her inne. Søte er dere alle sammen, og du spesielt! :kyss:

Skrevet

Høres ut som en bra tale ja.. jeg vil gjerne takke folk og slikt jeg også, men er redd jeg skal bli en liten sippe-guri... :roll::ler:

Pass på å slappe av litt nå i innspurten også da vennen! :klem:

Skrevet

Kjære du... Det høres jo ut som om du virkelig har slått på stortromma og skrevet en flott tale! :tommel:

Flink du er! :klappe:

Jeg har fått kalde føtter jeg, ikke vet jeg om jeg klarer å tale og ikke klarer jeg å få noen ord ned på papiret...litt sinna på meg selv ja! :sur: Hadde så lyst til å si noe til G, men vet bare ikke om jeg takler! :sjenert:

Nok om det, i dag er det bare 9 dager igjen til vi blir gift, tenk det!!!

Og en annen ting - jeg kunne nemlig lese på nett at solen og sommeren kommer til skolestart - altså blir vi solbruder allikevel, stort sett over hele landet sto det! :briller:

:hoppe::danse::hoppe:

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

:klem: Dere er så gode mine frøkner og snart fruer

Kommet hjem fra frisøren og fått klipt opp håret litt, og gått gjennom neste lørdag igjen. Vil bare presisere åssen jeg vil ha det

Nå venter jeg bare på at mannen kommer hjem slik at vi får gjort unna litt mer handling av varer.

Søte Teddy Toria, så flott at det ser ut til at vi blir solbruder, men tror dere der nede blir mer heldige med været enn med meg her oppe. Vel skulle det bli fint så får vi iallfall brukt paviljongen vi har tenkt å sette opp til ute-servering av velkomstdrink.

Nå må jeg legge meg, har sånn hodepine og er veldig kvalm

Er det nervene igjen som kommer?

Gjest Principessa
Skrevet

God bedring snupp! Viktig å ikke slite seg helt ut til den store dagen! Jeg har hørt om bruder som er blitt syke/dårlige på bryllupsdagen, og som ikke har fått meg seg middagen, talene, dansen osv. Tenkt så ille!! Nei, det skal ikke skje med hverken deg eller meg - så ta det med ro og stress ned!! :)

Skrevet

Det er godt å ha talen nedskrevet på papir tenker jeg. Nå er det bare å lese igjennom den og øve seg. Det ER virkelig nervepirrende å holde tale til den man elsker med så mange publikumere men det kommer sikkert til å gå helt fint :klem:

Skrevet

8 dager igjen nå...

Herlig, herlig igrunnen!!!

:bryllup:

Lover å sende mange go´værs-vibbre nordover jeg, så dere får en bit av sensommeren dere også!!! ;)

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

En liten tur innom her idag

Har det bare flott, utenom et par hodebry ang bryllupet. Men orker ikke å la det ta overhånd nå. Sambo trøster meg med at det kommer til å ordne seg, og hvis han sier det så må det jo være sant!

På bryllupsfronten de siste dagene så har jeg vi fått prøvekjørt mustangen vi skal leie, knallfiiiiin!

Ferdig meg kirkeprogrammet men oppstå noe tull med skriveren så vi får prøve igjen idag.

Skal til byen å kjøpre sokker og boxer til sambo, samt badebukse og strandbukse til jamaicaturen.

Til skomakeren for å spørre om det kan gjøres noe med brudeskoene mine, de er så glatte under. Kommer til å skli danse og ikke danse om dere skjønner :ler:

All liste som mamma og svigermor skal ha har de fått. De må ta med noe nedover til oss.

Jepp... kommer med flere nervepirrende oppdateringer etterhvert

Stor :klem: fra ei som har tatt FERIE

Skrevet

Flinke du... ;) Men IKKE VIRK SÅ ROLIG DA!!! Er det bare jeg som har nerver nå eller????

:ler::ler:

Skrevet
Er det bare jeg som har nerver nå eller????

:ler:  :ler:

Nei!

Gjest Soon Mrs S
Skrevet
Jeg så annonsen deres i RB. Kjempeflott:)

Takk! Hermet etter dokkers, så i et innlegg her på forumet åssen dokk hadde gjort det og eg kunn ikke dy meg :)

Annonsen kommer faktisk neste onsdag også, for i eg hadde bestilt den på trykk neste onsdag og de hadde gjort en feil.

Gjest Soon Mrs S
Skrevet (endret)
Nei!

Det kan virke at jeg er rolig men det er jeg aldeles ikke, mye gjenstår og noe skaper hodebry hos oss. Blant annet så har vi atter en gang mistet de som skal hjelpe til med serveringen :frustrert: hvorfor ikke stille opp når man først lover det. Greit at det er feriertid men slik må man ta hensyn til når man først sier ja til å stille opp. Så utgangspunktet hadde vi 6 som skulle hjelpe til men nå har vi bare 2 :overrasket:

Idag har vi fått gjort mye, men mest sånne kose greier....shoppet klær igjen!

Vi har kjøpt matchende klær som vi skal ha på oss fredagskveld når vi skal ha en uformell sammenkomst med gjestene. Og så kjøpte vi oss hver sine smykker, hans med en J bokstav og min med M bokstav.

Videre har vi fått kjøpt

*gjestebok

*Sokker og boxer til han(som det står "love you forever" på

*guidebok - New York

*badebukse og strandbukse og t-skjorter

*vannfast mascara

* parfyme (Armani for han og henne)

* barnevakt til min nevø

Har også vært å sett på bryllupsbilen vår igjen, de hadde treff her i trondheim idag så det var hyggelig å se den idag også.

Nå driver sambo å prøve dressen og skoene igjen, og buksa er blitt en smule trangere nå :ler: han har det jammen godt sammen med meg!

Vi skal bare kose oss videre i kveld, taco og en pils. Kanskje tar vi et par steg eller to til dansen vår.

og ja.... Idag ble jeg tante til ei pia:hoppe: :hoppe:

Endret av Soon Mrs S
Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Tenk å ringe kl.22.00 uken før bryllupet å si at de ikke kommer. Folk slutter aldri å overraske, og skuffet er jeg fordi det er en veldig god vennine av meg.

Jeg har det omsider litt bedre nå men må si jeg har felt noen tårer i kveld pga det

Skrevet

Uff..så leit med venninnen din..skjønner godt at du ble skuffet...

Håper det går bedre nå vennen! Det er jo først og fremst hennes tap!

Videre har vi fått kjøpt

*gjestebok

*Sokker og boxer til han(som det står "love you forever" på

*guidebok - New York

*badebukse og strandbukse og t-skjorter

*vannfast mascara

* parfyme (Armani for han og henne)

* barnevakt til min nevø

Hvor får man kjøpt barnevakt hen?? :ler::ler:

(prøver å få deg på godt humør...)

Gjest Soon Mrs S
Skrevet
Uff..så leit med venninnen din..skjønner godt at du ble skuffet...

Håper det går bedre nå vennen! Det er jo først og fremst hennes tap!

Hvor får man kjøpt barnevakt hen??  :ler:  :ler:

(prøver å få deg på godt humør...)

:hoho::ler2: Barnevakt får du kjøpt på internett! :Hehe:

Mente vel egentlig at det var ordnet...ja ja slikt er det når man er litt stresset og vil febrilsk oppdatere litt her inne også midt i alt

6 DAGER IGJEN! :hjerte:

Skrevet
Takk! Hermet etter dokkers, så i et innlegg her på forumet åssen dokk hadde gjort det og eg kunn ikke dy meg :)

Annonsen kommer faktisk neste onsdag også, for i eg hadde bestilt den på trykk neste onsdag og de hadde gjort en feil.

Ja, jeg smilte litt da jeg leste den og så den var ganske lik vår :)

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

:klem: Du e nå gangske grei du MrsL, artig at du tar deg tid til å titte innom boka mi :) .

Ellers så er jeg bare så HAPPY idag. Vi har nemlig fått på plass alle som kan hjelpe til med serveringen. Skulle nesten tro at vi mennesker ikke lenger er i stand til å ta vare på noen andre enn oss selv og der tar jeg jammen feil men stor F! Folk jeg ikke kjenner men som kjenner folk jeg kjenner stiller opp og hjelper til.

Og jeg skal gjør mitt ytterste til å vise min takknemlighet overfor disse personene for det fortjener de virkelig.

Så idag svever jeg på en sky og kjenner at jeg gleder meg så enormt til lørdag. Tenk det! Lørdag! Da blir jeg fru til verdens beste mann :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...