Gå til innhold

For eller imot abort?   

122 stemmer

1. 1. Er du for abort, eller imot abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er du? 

Anonymkode: 24589...961

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil selvfølgelig alltid være for selvbestemt abort. 

• Liker 17
Skrevet

Helt klart for. 

Anonymkode: 91943...ad2

• Liker 6
Skrevet

Jeg er for selvbestemt abort.

Anonymkode: 72281...e72

• Liker 5
Skrevet

100% for selvbestemt abort

• Liker 7
Skrevet

Ingen av delene. Jeg mener man burde gjort rammene rundt abort strengere igjen fordi det føles etisk galt at det er blitt mye mer lettvint å ta abort, samtidig som prevensjonsmetodene er blitt mye bedre. Det henger ikke på greip. Syns man kan gå tilbake på nemd f.eks men der mors vilje er det tungtveiende for å unngå at folk bruker abort som prevensjonsmiddel og angrefrist på barn. 

Anonymkode: 4a041...5d2

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir for fri abort den dagen noen kan si meg nøyaktig når fosteret blir et menneske og kan gi en god begrunnelse for det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er for lettere tilgang til prevensjon!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er for selvbestemt abort før uke 12 og at man kan få abort senere (egentlig frem til uke 18 burde dette være lov) da det ikke finnes noe annet grunnlag en kunnskapsløse og religiøse holdninger som gjør at man er mot det. Folk kan godt være religiøse og kunnskapsløse for min del, men man skal ikke prakke på andre ens holdninger. Altså, jeg er religiøs selv, men jeg har kunnskaper om fosterets utvikling og ser at det er ingen medisinske grunner for å være mot at folk skal få ta abort om de ønsker. Fosteret merker uansett ikke forskjell på om det blir spontanabortert eller bare abortert, altså det merker ingenting uansett. Selv om jeg er religiøs og selv om JEG kanskje ikke hadde valgt abort i den situasjonen jeg er i i dag siden jeg snart er ferdig utdannet og har ressurser til å ta meg av et barn, så betyr ikke det at alle andre MÅ være og gjøre akkurat som meg. 

Anonymkode: f30f3...ff4

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av delene. Jeg mener man burde gjort rammene rundt abort strengere igjen fordi det føles etisk galt at det er blitt mye mer lettvint å ta abort, samtidig som prevensjonsmetodene er blitt mye bedre. Det henger ikke på greip. Syns man kan gå tilbake på nemd f.eks men der mors vilje er det tungtveiende for å unngå at folk bruker abort som prevensjonsmiddel og angrefrist på barn. 

Anonymkode: 4a041...5d2

Du tror at de fleste som tar abort bruker det som prevensjonsmidler? Hvorfor skal et utvalg med leger bestemme over en kvinnes kropp? Det er ingen grunn til at man skal bestemme over kroppen til noen før de er 12 uker på vei. Fosteret merker ikke om det blir abortert med eller uten nemd. Det merker ikke noe uansett. 

• Liker 8
Skrevet

Noe midt i mellom. Jeg er for abort under visse regler. Er ikke for å kunne abortere ett kjønn fordi man vil ha et annet et, men for å kunne velge bort syke fostre, downs etc.

Et par jeg kjenner har tatt 5-6 aborter. Da starter det å minne mer om sløvhet og slike mennesker burde vært tatt tak i. Heldigvis tilhører de overhode ikke normalen. 

Anonymkode: 5d8de...107

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror at de fleste som tar abort bruker det som prevensjonsmidler? Hvorfor skal et utvalg med leger bestemme over en kvinnes kropp? Det er ingen grunn til at man skal bestemme over kroppen til noen før de er 12 uker på vei. Fosteret merker ikke om det blir abortert med eller uten nemd. Det merker ikke noe uansett. 

Tingen er jo at det faktisk ikke er snakk om kvinnens kropp, det er snakk om fosterets kropp. Om man ser fosteret som et menneske, så endrer det hele debatten. Om fosteret kjenner smerte eller ei, det er for meg irrelevant. Det er ikke noe mer greit om jeg tar livet ditt dersom du ikke kjenner det, er det vel? 

Anonymkode: 95e40...f8c

• Liker 2
Skrevet (endret)

- For abortloven slik den er.

- Leger/sykepleiere som av personlig overbevisning nekter å skrive ut resept på p-piller, sette inn spiral, henvise til lege som kan foreta trygg lovlig abort eller elektiv hysterektomi (i den hensikt å bli ute av stand til å bli gravid) har ingenting i norsk helsevesen å gjøre så lenge lovene er som de er.

Endret av AmandaVI
  • Liker 11
Skrevet

Jeg er FOR at folk kan få lov til å ta egne valg som jeg har absolutt ingenting med. :)

• Liker 13
Skrevet
4 timer siden, linsejesus skrev:

Jeg blir for fri abort den dagen noen kan si meg nøyaktig når fosteret blir et menneske og kan gi en god begrunnelse for det.

Du kan jo spørre en embryolog ;)

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, KaDust skrev:

Jeg er FOR at folk kan få lov til å ta egne valg som jeg har absolutt ingenting med. :)

Også når det gjelder liv og død :) ?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Også når det gjelder liv og død :) ?

Ja, det er for mye liv på denne planeten likevel. ;)

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, KaDust skrev:

Mener du at du ikke har rett til å leve? 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, KaDust skrev:

Enig! Det er nok mennesker! Mer enn nok

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...