Gå til innhold

Hvorfor skal menn betale for kvinner på date?


WubWub

Anbefalte innlegg

1 time siden, WubWub skrev:

Det er jeg helt enig med deg i. Allikevel har jeg observert at det er en forventningen om at mannen skal betale for kvinnens drinker og mat.

Selv på utesteder har jeg observert dette fenomenet - det kommer kvinner bort til meg å ber meg om og kjøpe drinker til de. De blir helt rar i trynet når jeg kvitterer med "Hvorfor det? Har du ikke penger selv?" og de svarer "øhhh æhhh nei har litt dårlig råd akkurat nå" og jeg svarer "Hvorfor drar du på byen da? Jeg drar ikke på byen når jeg har dårlig råd" så begynner de tigge i troen om at de har funnet seg et lett offer. Prøver spille på samvittigheten min og hele regla. 

Det var ifjor en gang jeg satt alene i et hjørne på et utested og ei kvinne kom bort til meg :

Hun : Hei så søt du ser ut. Vil gjerne holde deg med selskap, kan jeg få en drink?

Meg : Nei

Hun : Jeg liker deg godt men jeg trenger noen drinker

Meg : Javel

Hun : Kan du kjøpe til meg?

Meg : Nei, du kan kjøpe til meg

Hun : Seriøst? Jeg er interessert i deg men jeg har dårlig råd denne uken

Meg : Så hvorfor drar du på byen?

Hun : Hadde håpet å finne en snill og søt gutt som kunne spandere på meg

Meg : Jo men da er jeg ikke jeg den personen du søker.

Hun : Vær så snill , du som ser så snill og god ut

Meg : Gå bort

Hun gikk sin vei. Hun fant seg et annet offer som betalte drinker etter drinker for hu. Jeg fulgte med på baren hele kvelden. Når utestedet stengte så kom hu bort til meg igjen og hu ble med meg hjem. Etter jeg fikk meg no av hu så så jeg "Nå skal du gå", hun sier "hva?? jeg har ikke penger til taxi" og jeg sa "ikke mitt problem. ut" så dyttet jeg hu ut døra. Jeg ville ikke vanligvis behandlet ei kvinne slik men hu prøvde utnytte meg først så hun fikk smake sin egen medisin. 

Den der historien tror jeg ingenting på. Det henger ikkepå greip. Ekstremt sjelden at jenter tigger drinker fra gutter. Det er mer gutter som initierer spanderingen fordi de vil ha ei jente med seg hjem. Og rart at jenta ble med deg hjem når hun ikke fikk det som hun ville fra deg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Den der historien tror jeg ingenting på. Det henger ikkepå greip. Ekstremt sjelden at jenter tigger drinker fra gutter. Det er mer gutter som initierer spanderingen fordi de vil ha ei jente med seg hjem. Og rart at jenta ble med deg hjem når hun ikke fikk det som hun ville fra deg

sjeldent at jenter spør om drinker fra menn? vet ikke om du er sarkastisk eller seriøs. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amawhatsnot skrev:

Ah, amerikanske. De som valgte Trump som president. Er ikke sånn norske feminister tenker, da. Men om det er amerikanske feminister du vil date (eller ei), så gidder jeg ikke mene noe om det. 

Nå har jo de en annen kultur enn oss. Og amerikanske menn er og heelt annerledes enn norske menn når det kommer til dating. Så man kan ikne sammenligne

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, WubWub skrev:

sjeldent at jenter spør om drinker fra menn? vet ikke om du er sarkastisk eller seriøs. 

Jeg eller de jeg kjenner har aldri gjort det..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Jeg eller de jeg kjenner har aldri gjort det..

Ok, men så er ikke du en typisk mann som henger på byen heller. 

Det er slettes ikke noe uvanlig ved at ei kvinne ber en mann om drinker til tross for at du selv ikke kjenner noen som har gjort det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WubWub skrev:

Ok, men så er ikke du en typisk mann som henger på byen heller. 

Det er slettes ikke noe uvanlig ved at ei kvinne ber en mann om drinker til tross for at du selv ikke kjenner noen som har gjort det. 

Nå er ikke jeg en mann men ok

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Nå er ikke jeg en mann men ok

Det er jo det jeg sier. Du er ikke mann derfor blir du ikke bedt om å spandere drinker

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WubWub skrev:

Det er jo det jeg sier. Du er ikke mann derfor blir du ikke bedt om å spandere drinker

Hva med menn som vil spandere drinker uten å bli bedt om det? Er flust av de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Hva med menn som vil spandere drinker uten å bli bedt om det? Er flust av de

Om de så tenker jeg ; Idioter. Man kan ikke kjøpe et kvinnes hjerte som om de var horer. 

Mange menn tror at de får seg fitte bare de kjøper nok drinker til ei kvinne. Noen får kanskje noe i retur men da dreier dette seg om prostitusjon da kvinnen føler press på seg for å "yte noe i retur". Av den grunn tenker jeg at det er anti-feministisk og kvinne nedverdigende å betale mat og drinker for damen. Man skal ikke undervurdere det psykologiske presset som kommer som et resultatet av å bli spandert mange hundre kroner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og for å svare på spørsmålet ditt så liker jeg å bli spandert på, men så er jeg ingen feminist heller ;) (dvs dagens definisjon av feminisme hvor hatet er rettet mot den hvite mann og pene, slanke damer). Men nå er jeg i forhold, og elsker å gjøre hyggelige ting for kjæresten min også. Syns det er en romantisk greie at menn spanderer, men jeg føler meg kun vel med det om jeg er interessert i mannen. 

Anonymkode: 61dd2...dda

Siden du ikke er feminist, er du av den oppfatningen at kvinner ikke skal ha de samme rettigheter som menn? For det er det du sier når du sier at du ikke er feminist. 

'the belief that men and women should have equal rights and opportunities. '

( Fra Merriam-Webster)

forøvrig er de fleste menn jeg kjenner like mye feminister som jeg. Det er helt naturlig for dem at menn og kvinner har de samme mulighetene og rettighetene. 

Og til trådens tema: TS du tar utgangspunkt i amerikanske blogger. Newsflash: vi lever i en annen kultur. Regner med at du ikke leser 50 amerikanske blogger om våpen og trekker slutningen at det representerer holdningen til nordmenn ? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du liker at kvinnen ser bra ut. 

Sånn før daten har hun trolig på et minimum kjøpt nye strømpebukser (holder kun en gang) og vokset seg (600 kr for en måned, la oss si totalt 200 kr per uke om hun har en date/uke  

Trolig har hun kjøpt nytt klesplagg min 300 kr for annenhver date = 300 kr/2 = 150. 

Frisør med farging av hår og vipper/bryn minimum 1500 kr hver annenhvert måned = 120 per uke. 

Så 470 kr for å komme på daten. 

Kan du rive i el øl, eller?!?

Anonymkode: 9470e...0b3

Nei, det er faktisk ikke verken mitt problem eller mitt ønske at hun ønsker å bruke så mye på daten, for som dere jenter er veldig glad i å si, dere pynter dere ikke for andre, dere pynter dere for deres egen del.

Og hvis kvinnen har slike utgifter så kan man fint regne ut mannens utgifter, som nok er vel så store, så kanskje du skal kaste prinsessesyndromet ditt og rive i en øl selv eller?

Anonymkode: e479c...269

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, tingeling skrev:

Siden du ikke er feminist, er du av den oppfatningen at kvinner ikke skal ha de samme rettigheter som menn? For det er det du sier når du sier at du ikke er feminist. 

'the belief that men and women should have equal rights and opportunities. '

( Fra Merriam-Webster)

forøvrig er de fleste menn jeg kjenner like mye feminister som jeg. Det er helt naturlig for dem at menn og kvinner har de samme mulighetene og rettighetene. 

Og til trådens tema: TS du tar utgangspunkt i amerikanske blogger. Newsflash: vi lever i en annen kultur. Regner med at du ikke leser 50 amerikanske blogger om våpen og trekker slutningen at det representerer holdningen til nordmenn ? 

Siden du, tydeligvis, er feminist, er du av den oppfattingen at kvinner og menn ikke er likeverdige? At kvinner og menn ikke skal ha de samme rettighetene? For det er dette du sier når du sier at du ikke er en feminist.

Og du må slutte å lyve så mye, langt fra de fleste menn du kjenner, samt de fleste kvinner du kjenner, er feminister da folk ikke lengre vil identifisere seg men en slik sexistisk og diskriminerende bevegelse. Visste du at feks i UK så ser under 15% av folk på seg selv som feminister? Det er ikke en veldig stor grunn til å tro at tallet er veldig mye høyere her til lands.

Anonymkode: e479c...269

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maleficenta skrev:

Den der historien tror jeg ingenting på. Det henger ikkepå greip. Ekstremt sjelden at jenter tigger drinker fra gutter. Det er mer gutter som initierer spanderingen fordi de vil ha ei jente med seg hjem. Og rart at jenta ble med deg hjem når hun ikke fikk det som hun ville fra deg

For det første så er det langt fra ekstremt få som tigger drinker, og for det andre er det heller ikke det spor rart at hun heller ble med wubwub hjem, da jenter har en tendens til å falle for de som de ikke kan få, fremfor dem som er snill og grei (slik som han som ble lurt til å spandere).

Anonymkode: e479c...269

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Amawhatsnot skrev:

Ah, amerikanske. De som valgte Trump som president. Er ikke sånn norske feminister tenker, da. Men om det er amerikanske feminister du vil date (eller ei), så gidder jeg ikke mene noe om det. 

Norske feminister er nok på mange punkter ganske lik de amerikanske, og det at du mener at feminister i usa har vært med på å jobbe for Trump så viser det at du har null peiling på valgkampen i usa.

Anonymkode: e479c...269

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Teit av henne, men hun kunne faktisk blitt voldtatt av å gå alene hjem midt på natten, sikkert lettkledd og. Du kunne i det minste latt henne sove på sofaen :angry: 

Anonymkode: 61dd2...dda

Og WubWub kunne blitt rundstjålet og drept av å la en fremmed han ikke kjenner overnatte. Poenget ditt er...?

Anonymkode: e479c...269

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, brownbrown skrev:

Wubwub er her du skal ta henne med hjem og gi hun kølla. Hun likte jo deg tydeligvis når hun etter å blitt avfeid avd deg ...heller går å utnytter en annen for så å komme tilbake....du spør meg også hvorfor jeg har en viss holdning til noen kvinner. Hele innlegget ditt er svaret. Når noen kvinner tror de er guds gave til mannen fordi de har hull mellom bena og tror de kan gjøre absolutt hva de vil på andre sin bekostning. 

Jeg gav henne jo klubba før jeg hev hu ut så jeg skjønner ikke hva du syter for. Dette skjedde for nøyaktig 1 år siden da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og WubWub kunne blitt rundstjålet og drept av å la en fremmed han ikke kjenner overnatte. Poenget ditt er...?

Anonymkode: e479c...269

jeg har faktisk blitt ranet av ei nettdate som jeg traff på nettby. hun fektet med en kniv imot meg mens hun tok alle mine sobril, valium og imovane som jeg hadde på badet. men hun ble raskt arrestert etter at hun forlot leiligheten min. det viste seg at hun var narkoman

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, tingeling skrev:

Siden du ikke er feminist, er du av den oppfatningen at kvinner ikke skal ha de samme rettigheter som menn? For det er det du sier når du sier at du ikke er feminist. 

'the belief that men and women should have equal rights and opportunities. '

( Fra Merriam-Webster)

forøvrig er de fleste menn jeg kjenner like mye feminister som jeg. Det er helt naturlig for dem at menn og kvinner har de samme mulighetene og rettighetene. 

Og til trådens tema: TS du tar utgangspunkt i amerikanske blogger. Newsflash: vi lever i en annen kultur. Regner med at du ikke leser 50 amerikanske blogger om våpen og trekker slutningen at det representerer holdningen til nordmenn ? 

Det, derfor jeg understreket at jeg ikke er en feminist av dagens definisjon.

Finnes vel knapt en kvinne som ikke er for den grunnleggende feminismen, men selv inkludert. Men sånn som feminister durer frem i dag gjør meg bare uvel, føler de bare ødelegger for kvinner ved å bry seg om oppkonstruerte tulleproblemer. Lave straffer etter voldtekt, diskriminering etter fødsel, seksuell trakassering(!) der har du et par av flere saker jeg brenner for.

Beklager avsporing, Ts :) 

Anonymkode: 61dd2...dda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt nettby tiden. Jeg traff 24 jenter derfra. Alle dates skjedde hjemme hos meg - en gang inviterte jeg hjem ei jente jeg syntes så flott ut hjem. Vi satt å så på filmer - jeg vartet opp med god mat og gode drinker. I takt med at promillen steg så begynte hun prate mer og mer om piller. Jeg hadde tidligere nevnt at jeg hadde mange sobril på resept så hun begynte spørre meg ut om min medisinering. Hun stilte spørsmål om medisiner som jeg ikke aktet svare på så jeg foreslo at vi skulle avslutte kvelden. Hun sa seg enig i dette men "hun måtte bare på do først" - hun gikk på do og jeg hører at hun romstrerer i skapene på badet - jeg åpner døren til toalettet så begynner hun fekte en kniv mot meg mens hun tar mine medisiner. 

Jeg sa "bare ta alt du vil ha" , og det gjorde hun. Hun tok alle mine medisiner så føk hun ut døren så ringte jeg politi - tok 10 minutter så var hun arrestert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mange år siden det der skjedde da, jeg tror ikke en lignende situasjon ville fått samme utfall idag nå som personlighetsforstyrrelsen min har skutt ut i full blomst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...