Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX

Hadde de bare fremstått som sympatiske mennesker, så hadde jeg unnet dem pengene. Og for ikke å snakke om at disse pengene er tjent på uetisk vis. Uetisk på så mange vis at jeg ikke kan se på dem som annet enn usympatiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om hun fortsatt kommer til å påstå at bloggen aldri blir en profesjonell mediebedrift (denne påstanden kom hun med i dette innlegget fra januar) bør hun gå litt i seg selv.

For er ikke nettopp det hun blir nå?

Det er den jo allerede. Det er jo næringsdrivende virksomhet CBE driver med. Treasures AS er registrert i Brønnøysund. De har management, rådgivere og revisor. At CBE pludrer i bloggform gjør dette ikke til noe mindre enn en bedrift, uansett hvr mye hun prøver å fremstå som ekte og ærlig, og som en venninne.

Løgn, bedrag og mangel på etisk og moralsk refleksjon er tydeligvis innbringende - og leserne går fem på.

Thomas Moen lever av innholdsmarkedsføring, og bloggerne hans gjør det samme. Dette er business, og om man ikke ser dette vil jeg kalle det lettere naivt. Dessverre.

Endret av Cornucopia
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Bergensia :-)

Thomas Moen gjør den jobben som Trine Grung trodde hun skulle klare men aldri fikk til.

Interessant utvikling.

Får du ikke lest artikkelen på denne linken? Jeg har ikke abonnement og får lest den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke lest artikkelen på denne linken? Jeg har ikke abonnement og får lest den :)

Takk, men nei...blir sikkert straffet pga. Adblock, haha.

Men har nå registrert meg for det ytterst gode tilbudet 5 artikler gratis i måneden ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fast leser av henne, men kikket innom i dag etter det stod om hvor høy inntekt mange bloggere nå har.

Det jeg legger merke til på det siste nærbildet av henne, er hvor forandret hun er. Bruker hun mye botox og fillers? Ser eldre ut og begynner nesten å ligne Fredriksen-tvillingene?

Hvorfor ikke være søt og naturlig isteden?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du at hun skal ha fått betalt (av hvem?) for å la seg intervjue av Det Nye?

tror du virkelig at hun gjorde det store intervjuet og tok de bildene gratis? De fleste her inne sier jo at "den dama gjør aldri noe gratis" Tror det gjelder denne saken også
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du virkelig at hun gjorde det store intervjuet og tok de bildene gratis? De fleste her inne sier jo at "den dama gjør aldri noe gratis" Tror det gjelder denne saken også

Eh, det var jo reklame for veskekolleksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedder på at den artikkelen kun er produsert for å trekke flere markedsaktører til bloggen, ergo pyntes det litt på sannheten. Frua har konsekvent godt under 40 000 norske lesere hver dag, teller man med blodfans som leser bloggen via 3-4 forskjellige ip-adresser blir det enda færre lesere.

Det er ikke gull alt som glitrer, virkelig ikke.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fast leser av henne, men kikket innom i dag etter det stod om hvor høy inntekt mange bloggere nå har.

Det jeg legger merke til på det siste nærbildet av henne, er hvor forandret hun er. Bruker hun mye botox og fillers? Ser eldre ut og begynner nesten å ligne Fredriksen-tvillingene?

Hvorfor ikke være søt og naturlig isteden?

Hun bruker veldig mye i leppene. Hun starta med litt, men i det siste har hun fylt inn MYE! Tenkte på dette da jeg så det nærbilde jeg også. Huff...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hold the door

Jeg tror at intervjuet var en del av en markedsføringsstrategi og at de alle (Det Nye, Adax, CBE, PR-byrå) hadde noe å tjene på det (inkludert kundekvelden), men at Det Nye drev med betalingsjournalistikk fordi "CBE aldri gjør noe gratis" og skal gitt CBE penger for å få lov til å intervjue henne, det tror jeg ikke, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kjenner jeg blir irritert på at hun får buketten til inntekt for Rosa Sløyfe-aksjonen sponset også. :glare:

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, kjenner jeg blir irritert på at hun får buketten til inntekt for Rosa Sløyfe-aksjonen sponset også. :glare:

Så vidt jeg forsto på innlegget fikk hun den tilsendt. Er det ikke bare bra at hun viser den fram? Det er jo det avsender (kreftforeningen ?) vil. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg forsto på innlegget fikk hun den tilsendt. Er det ikke bare bra at hun viser den fram? Det er jo det avsender (kreftforeningen ?) vil. 

Jeg skjønte det da..

Men det er lov å irritere seg over det likevel, hun får jo alt mulig sponset. Til og med det liksom! :glare:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Kreftforeningen - Mester Grønn.

Kreftforeningen driver ikke med sponsing av bloggere.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja... Å hvor mye tror du den reklamen for veskene er verdt?

Skjønner du hva jeg sier? Kan godt si det enklere?

Nei, det var ikke gratis.

Nei, hun fikk ikke penger for intervjuet.

Ja, hun tjente noe på det.

Ja, hun fikk publisitet for kolleksjonen.

Hvor mye hun tjener på det kommer an på hvor mye hun selger av veskene.

Ryktene sier at det ikke er alle verdens med salg.

Ikke dra noen flere spørsmål opp av usaklighetshatten nå. Kom med noe konkret.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...