Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en blogg, en gang. Det som var slitsomt det var å finne på noe å skrive om. Men det problemet har jo da ikke FF, siden alle innleggene inneholder spons. Hun må lage en liten historie rundt det hun skal tjene penger på. "Hei bloggen, i dag spiste Lasse og jeg lunch. Bla bla, reklame, bla. Jeg gleder meg til i morgen, da skal jeg til Gran Canaria. Ha det fint søte dere!". Lars K ordner alt som heter bilder. Ut på interwebben med det, wops 20.000 inn på kontoen.

synes det er rart det ikke finnes mange flere bloggere der ute😀 10 min jobb og vips 20 tusen rett inn på konto. Er det så enkelt så starter jeg en i morgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det mener jeg også.. Men dessverre er det noen som blir oppgitt om det ikke er 3 innlegg pr dag. Da svikter hun sine lesere

Det presset vil ta knekken på henne en dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det presset vil ta knekken på henne en dag...

ifølge mange er jo jobben hennes bare å sitte hjemme og drikke kaffe og skrive noen linjer på data.Men ser jo nå at det er så enkelt å tjene 1 million i året,så jeg lurer på om jeg skal vurdere å skifte yrke😀 Er bedre å sitte hjemme hele dagen fremfor å tråkke på jobb 8-10 timer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ifølge mange er jo jobben hennes bare å sitte hjemme og drikke kaffe og skrive noen linjer på data.Men ser jo nå at det er så enkelt å tjene 1 million i året,så jeg lurer på om jeg skal vurdere å skifte yrke Er bedre å sitte hjemme hele dagen fremfor å tråkke på jobb 8-10 timer.

Tror du har misforstått kraftig hva folk har skrevet her inne....! Det er jo ikke det som blir skrevet, folk kommenterer fruens utsagn om at hennes jobb er mer tidkrevende enn andre yrker... Noe som ikke stemmer!

Endret av Bootybuilder
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE påstår jo, og ikke minst liker å gi inntrykk av å være perfeksjonist.

En perfeksjonist "glemmer" ikke å merke annethvert innlegg. Hvor vanskelig kan dette være, egentlig? Er det ikke dette jobben hennes stort sett handler om? Hun er jo en "levende" reklameplakat. Det er jo reklame og annonser 90% av bloggen hennes hovedsakelig består av. Og resten av sosiale medier hun benytter seg av. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I forhold til at CBE klager over hvor mye hun har på tapetet, så tenker jeg at hun er gammel nok til å foreta et valg. Jeg leser at noen skriver at det er arbeidskrevende å ta bilder og det er sikkert riktig, men mye av det som kommer på bloggen er en dokumentasjon av gjøremål som vanlige folk gjør I TILLEGG til jobb.

Poenget mitt er at hun har valgt å blogge og gjøre det til sin inntektskilde, og hun har valgt at alt skal deles, at det skal være så og så mange innlegg pr dag osv. I det store og hele er alt dette hennes valg. Resultatet av valget er at hun tjener meget gode penger som går til å finansiere en livsstil som stort sett er fundamenter i penger. Hvis dette livet blir for stressende og for hardt, så går det ann å velge å gjøre noe med det. Problemet for CBE er at det nok vil gå utover inntjeningen, fordi færre innlegg gir færre klikk og færre muligheter til å poste reklamemeinnlegg. I hva enn slags valg hun står i så ser det ut til at penger trumfer alt. Om det er synd på henne? Eh nei, det er en stund siden jeg følte sympati med henne når hun dro offerkortet. Men at hun stresser så forferdelig er selvfølgelig lesernes feil, all den tid det er de som presser henne både til å skrive et visst antall innlegg og til å redigere seg selv, eller hva enn det skulle være. Det er FORTSATT ET VALG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som får assosiasjoner til sagflis, når hun skriver at produktet har flis på innsiden? :fnise:

Endret av Muffinsdilla
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som får assosiasjoner til sagflis, når hun skriver at produktet har flis på innsiden? :fnise:

Hun som er "designer" burde klare å skrive riktig i hvert fall...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Det er da vitterlig bare lek med språket!  :opplyser: Hvordan våger du insinuere noe annet! Ferdig snakka!!!

( :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende det rr lov å skrive FLIS,men jeg hsr ikke lyst på klær med flis i. Fleece er bedre :D

Litt komisk den reklamen siden hun sjeldent løper ute. Ihvertfall aldri i dårlig/kaldt vær! Kanskje litt på hytta og slik.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke bort fra at antall innlegg over en gitt periode er en del av dealen Treasures gjør med annonsører og sponsorer. Tre innlegg pr dag gjør at lesere eksponeres for reklame tre ganger. Å melde seg ut i en weekend eller en ferie medfører tapt inntekt, og det er der presset ligger. Det er menneskelig å bli fanget av penger, dessuten varer ikke suksessen og den høye inntjeningen evig (tror jeg), så de føler vel at de må skuffe inn så mye de kan.

Det er nok lenge siden bloggen tok hensyn til lesernes ønsker og behov. Mengden reklame og tilhørende mangel på åpenhet/merking, viser det i høy grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg mente var at bedriften Treasure har vist liten interesse i hva leserne mener (eksempelvis manglende eller feilmerking av reklame på bloggen), og at jeg tenker at der ligger andre "vurderinger bak behovet for "alltid" være til stede enn å ta hensyn til hva andre mener. Men spør du dem, er det sikkert det de vil at leserne skal tro...

.. Nå skrev jeg nettopp det samme som du allerede har skrevet, ser jeg litt sent. Lar det stå likevel, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Nå skrev jeg nettopp det samme som du allerede har skrevet, ser jeg litt sent. Lar det stå likevel, jeg.

Bare kjekt å se at andre tenker det samme som meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk flis på innsiden av Adax-veskene også. Det var det kanskje ikke så mange som visste.

Så kjekt!

Da kan de trees på hodet for å holde varmen når det er kaldt.

(Trøtt, dårlig humor )

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er rart det ikke finnes mange flere bloggere der ute😀 10 min jobb og vips 20 tusen rett inn på konto. Er det så enkelt så starter jeg en i morgen

I følge deg selv så leser du ikke bloggen engang. Så du er vel ikke istand til å si noe som helst om hva blogginnleggene hennes inneholder eller noe om kvalitet på innholdet.

Ti linjer skrift om hverdag, 10 bilder og fem linjer med adlinks. Det er standarden.

Krever nok veldig mye forarbeid, energi, tid og kapasitet.

Hun hadde en god standard, før i tiden. Da ble grunnlaget lagt og derfor trenger hun nå ikke yte lenger. Bare til å spy ut noe sjeleløst oppgulp og vise sitt pene ansikt.

Endret av neiognei
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt!

Da kan de trees på hodet for å holde varmen når det er kaldt.

(Trøtt, dårlig humor )

Alltid greit å ha en veske man kan putte hodet i når det stormer rundt en. 😉

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...