Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun er redd etter episoden med bloggleser/stalker utenfor huset.

Men det jeg ikke skjønner, hvis det er slik at det har eksistert en stalker som truet henne og datteren, det er at de ikke skjermer barnet mer? Hun har svart på hvilken barnehage barnet går i (!) på spørsmål fra en leser som tydeligvis kjente den igjen fra bilder de har lagt ut.

Barnet avbildes på blogg, Instagram og Snapchat så og si daglig, til og med i badekaret, og på utallige videoer, særlig på Snapchat, osv. Jeg synes det er så rart at man ikke er mer opptatt av å skjerme barnet sitt hvis det har vært en stalker.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg ikke skjønner, hvis det er slik at det har eksistert en stalker som truet henne og datteren, det er at de ikke skjermer barnet mer? Hun har svart på hvilken barnehage barnet går i (!) på spørsmål fra en leser som tydeligvis kjente den igjen fra bilder de har lagt ut.

Barnet avbildes på blogg, Instagram og Snapchat så og si daglig, til og med i badekaret, og på utallige videoer, særlig på Snapchat, osv. Jeg synes det er så rart at man ikke er mer opptatt av å skjerme barnet sitt hvis det har vært en stalker.

Da har de ikke noe å klage over, hvis "alt går på skinner", hvis du skjønner. De gjør det slik, i tilfelle noen stalker dem igjen, for da er det ny runde med "stakkars oss, vi har ikke gjort noe galt"

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå redselen hvis en stalker dukket opp slik - men jeg er enig med de over her at det da er ekstremt merkelig at de da fortsatt poster bilder og informasjon om barnet sitt på den måten de gjør. Jeg kommer aldri til å poste info om mine barn slik og begrenser selv info om meg på nett, av den grunn at det er så vanvittig mange gærninger der ute. Nå var det jo nettopp en sak om han som hadde laget en egen kjeller tilpasset for å holde et barn innestengt, som innrømte at han fulgte med på barn via foreldrenes sosiale medier ved (via foreldrene) å finne ut hvor de bodde, hvor barna gikk i barnehage/skole, osv. Sykt. At da en så kjent blogger som henne, som visstnok til og med skal ha kjent på kroppen hvor ubehagelig det er med en slik gærning, ikke skjermer mer sjokkerer meg rett og slett.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå redselen hvis en stalker dukket opp slik - men jeg er enig med de over her at det da er ekstremt merkelig at de da fortsatt poster bilder og informasjon om barnet sitt på den måten de gjør. Jeg kommer aldri til å poste info om mine barn slik og begrenser selv info om meg på nett, av den grunn at det er så vanvittig mange gærninger der ute. Nå var det jo nettopp en sak om han som hadde laget en egen kjeller tilpasset for å holde et barn innestengt, som innrømte at han fulgte med på barn via foreldrenes sosiale medier ved (via foreldrene) å finne ut hvor de bodde, hvor barna gikk i barnehage/skole, osv. Sykt. At da en så kjent blogger som henne, som visstnok til og med skal ha kjent på kroppen hvor ubehagelig det er med en slik gærning, ikke skjermer mer sjokkerer meg rett og slett.

Det blir ein giga spekulasjon; men hva om det faktisk var han? Og jeg skjønner ikke hvorfor hun forsetter å poste alt ab bilder og detaljert hvor de er henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan det jo hende hun synes det er hyggelig å besøke familie i stedet for å sitte alene i huset i Siljan også.. Tror ikke jeg hadde giddet det selv :P Ellers så hadde jeg invitert noen til meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke hvorfor bloggere ikke ønsker å følge regelverket for merking av reklame. Hadde dette vært jobben min hadde jeg vært veldig nøye med det, før hver publisering. Tenk så mye kritikk og spørsmål i kommentarfeltet de kunne vært spart for! Dårlig merking fremstår bare som useriøst, særlig med det fokuset man har på dette nå.

Var deg ikke bloggeren Sophie Elise som kritiserte det lovverket så fælt, for hun mente at om bloggerne måtte gjøre det tydelig hver gang de reklamerte for noe/var sponset så ville det se ut som de var (sitat) "helt kjøpt og betalt"?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte plutselig å tenke over det nå i kveld..

 

Tenk at disse bloggerne tjener seg rike bare ved å la oss lese om livet deres. De legger ut bilder av cafe-maten sin, innholdet i shoppingposene eller bassengdrinkene sine i syden som vi sitter og ser på. Og dette gir dem en større inntekt enn livreddere som f.eks brannmenn og leger. Og når det gjelder den inntekten disse bloggerne får så virker det jo som om de bare blir mer og mer grådige..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som takk for at de tjener penger som gress og er sponset herfra til evigheten så er bloggerne, og  da spesielt ekteparet fra Siljan, spydig, frekk og nedlatende i kommentarfeltet. Og så skylder ekteparet på leserne sine for at de måtte redigere bildene sine. (Senere kjent som redigeringsgate).

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som takk for at de tjener penger som gress og er sponset herfra til evigheten så er bloggerne, og da spesielt ekteparet fra Siljan, spydig, frekk og nedlatende i kommentarfeltet. Og så skylder ekteparet på leserne sine for at de måtte redigere bildene sine. (Senere kjent som redigeringsgate).

De fleste andre "butikker" vet at kundeservice er essensielt for å overleve. Bloggerne behandler ofte "kundene" sine som dritt og skylder på dem når de blir tatt med buksene nede.

Når det er sagt er jeg overbevist om at blant annet FF har mistet mange "kunder" etter det har kommet fram hvor utrolig mye som er manipulert eller ren reklame.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste andre "butikker" vet at kundeservice er essensielt for å overleve. Bloggerne behandler ofte "kundene" sine som dritt og skylder på dem når de blir tatt med buksene nede.

Når det er sagt er jeg overbevist om at blant annet FF har mistet mange "kunder" etter det har kommet fram hvor utrolig mye som er manipulert eller ren reklame.

Det er bare å ta en titt på lesertallene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å ta en titt på lesertallene...

Ja. Jeg er nokk ikke den eneste som er lei av umerket reklame og sutring over hvor slemme leserne er.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men samtidig som CBEs lesertall går ned, setter mamma til michelle leserrekord ved å poste bilder av seg selv i dusjen. Det er deprimerende å se at slike hjernedøde bilder blir ansett som normen for generasjon z. Verden vil bedras....

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men samtidig som CBEs lesertall går ned, setter mamma til michelle leserrekord ved å poste bilder av seg selv i dusjen. Det er deprimerende å se at slike hjernedøde bilder blir ansett som normen for generasjon z. Verden vil bedras....

Ja, det er jo ENDA mer trist. Hva feiler det folk (barn)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det mulig.. En redaktør er ansvarlig for alt av redaksjonelt innhold, dette blir for dumt. Håper de meldes inn til PFU

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamsi er fantastisk! Pluss alle dere som hjelper til(kommentarfeltet) :) Gjennomført, lettleselig og på kornet! Man ser jo at det er løgn.

Noen må sende link til innleggene og screenshotene til PFU!! Atter igjen snikes det helt sykt. S V I N D E L.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er virkelig trasig. Svaret fra redaktøren var jo svært lite troverdig. Jeg vil ikke si blank løgn, men det er ikke langt unna.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...