Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Etter å ha hørt fra en venninne av meg som har sett henne ofte fordi de bor samme sted, og hørt om hvor forskjellig hun ser ut i virkeligheten i forhold til på de veldig duse bloggbildene, har jeg lurt på hvordan hun tør å redigere huden og ansiktet sitt såpass mye, særlig når hun reklamerer for sminke og hudpleieprodukter.

Jeg ser at det har blitt påpekt på siden til firmaet hun reklamerer for i dag også:

http://tinypic.com/usermedia.php?uo=bbi8MiGk22Nf5Q8fKbSkz4h4l5k2TGxc#.VdtnImYzenN

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun anbefaler en mascara som «hun nettopp har oppdaget». Bruker man i det hele tatt mascara når man har såpass dramatiske falske vipper? Pirk ja, men det er sånne ting som gjør at hun mister all troverdighet for min del...

Nei, ingen som bruker vippeextentions bør bruke mascara.

CBE ser ut til å bruke punktvipper, og på slike vipper som man tar av hver kveld kan man bruke mascara. Om man orker.

Syns det er blitt tykke lag med ikke særlig pent lagt sminke, og sammen med ulike fillers og photoshop virker det å reklamere for slike produkter mot sin hensikt. Etter min mening.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, reklame for sminke når ansiktet er så redigert? 😂

Innlegget er redigert for bilde fra blogg.

- Pavilion, mod

Endret av Pavilion
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Altså, reklame for sminke når ansiktet er så redigert?

Hei! 

Hvis du har mulighet, gjør heller om bildet til en tinypic e.l. og legg linken inn her, da bilder blir konsekvent moderert bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun har vippeextensions. Hun la ut et spørsmål på Facebooksiden sin for en stund tilbake og skrev at hun tenkte å å få extentions igjen, og spurte om tips til steder i Skien. 

Det var vel omtrent samtidig med at de begynte å bruke Snapchat mye. Hun skrev ihverfall før at hun kun brukte punktvipper når de tok antrekksbilder, men nå er jo partyvippene på døgnet rundt, ser det ut som på Snapchat. 

Og dermed tror jeg neon_suns observasjon er riktig; lite troverdig at hun nylig skal ha oppdaget den mascaraen, siden hun neppe bruker det nå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, reklame for sminke når ansiktet er så redigert? 😂

Redigert? Hva snakker du om? Caroline har aldri redigert et eneste bilde siden redigeringsgate. Hun har heller ingen rynker, dette bildet er manipulert av hackere. Ferdig snakka.

Hilsen redigerings-Åge

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror hun har vippeextensions. Hun la ut et spørsmål på Facebooksiden sin for en stund tilbake og skrev at hun tenkte å å få extentions igjen, og spurte om tips til steder i Skien.

Det var vel omtrent samtidig med at de begynte å bruke Snapchat mye. Hun skrev ihverfall før at hun kun brukte punktvipper når de tok antrekksbilder, men nå er jo partyvippene på døgnet rundt, ser det ut som på Snapchat.

Og dermed tror jeg neon_suns observasjon er riktig; lite troverdig at hun nylig skal ha oppdaget den mascaraen, siden hun neppe bruker det nå.

Hun sier i kommentarfeltet på sminkeinnlegget at det er punktvipper som varer 3 døgn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier i kommentarfeltet på sminkeinnlegget at det er punktvipper som varer 3 døgn

Det må da ta fryktelig lang tid?

Blir svett av å se på all den sminken, jeg. Selv bruker jeg fem minutter til sminke om morran. Her om dagen brukte jeg riktignok tre kvarter, fordi vi skulle ta bilder til jobbens nettside og jeg følte for å krølle håret (for øvrig poengløst da krøllene var borte da jeg ankom jobb).

Ble nesten litt irritert på meg selv. Tre kvarter av mitt liv som jeg ALDRI får igjen liksom :P

Tok også på meg eyeliner og plenty av øyesminke, men man kunne overhode ikke se det på bildet. Da slo det meg hvor MYE sminke disse bloggdamene nødvendigvis bruker.

Han her hjemme hadde protestert vilt vet jeg. Det kan da ikke se særlig bra ut i dagslys? :klo:

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan da ikke være bra for øynene og de vippene man allerede har?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan da ikke være bra for øynene og de vippene man allerede har?

3-dagers vipper en linsebruker tar mascara på og altså sover med?

Enhver optikers skrekk!

Edit: Måtte sjekke bildene for å se om hun bruker begge deler samtidig, og ser mascaraen på undervippene. Mer usikker på overvippene. Men etter å ha blåst opp bildet vil jeg si at de punktvippene hun har på seg på disse sminkebildene ser veldig uhygieniske ut for øyehelsen. Hun bruker tross alt linser.

(ikke spekulasjon, jeg har vært i bransjen)

Endret av Cornucopia
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble egentlig litt sjokkert over bildet som det ble linket til her tidligere idag (som ble slettet av moderator sammen med andre innlegg). Er noe som ikke ser helt riktig ut rundt øyenbryn (ulik farge på huden) og noe rart rundt hakepartiet. Er det sminken (og dagslyset) som gjør det, eller er det redigering? 

Synes hun er så mye søtere når hun er naturlig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble egentlig litt sjokkert over bildet som det ble linket til her tidligere idag (som ble slettet av moderator sammen med andre innlegg). Er noe som ikke ser helt riktig ut rundt øyenbryn (ulik farge på huden) og noe rart rundt hakepartiet. Er det sminken (og dagslyset) som gjør det, eller er det redigering? 

Synes hun er så mye søtere når hun er naturlig.

Fyller hun i underleppa også mtp på den kula der?
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye redigering av huden ja. Vi som jobber en del med photoshop (edit: ikke på et profft nivå) ser det lett men skulle tro at alle ser det med tanke på at poser under øynene er borte og at huden generelt ser airbrushed ut ( ikke noe porer eller ujevnheter). Jeg gjør dette selv på bilder så jeg burde vel ikke si så mye om det, men med en gang man reklamerer for sminke eller hudpleie så bør man selvsagt ikke gjøre det, mener jeg. Ellers, på et vanlig hverdagsbilde; kjør på, om du vil. Men får man spm så bør man iallefall være ærlig om det :). Jeg har iallefall zoomet inn på bilder det har vært snakk om her på kg og sett lett at det spesielt er airbrushed på haken, pannen og under øynene.

Om noen lurer på hvordan man gjør det så er det meget lett: man bruker eyedropper tool som man klikker på ansiktet på bildet slik at man får hudtonefargen (gjerne på et lysere punkt i ansiktet). Når fargen er valgt bruker man brushtool for å jevne ut de områdene man ønsker for å få en jevn hudtone. Her kan man velge "opacity" eller "flow" som gjør at penselstrøkene ser mer naturlig ut og ikke for hardt.

Lett som en plett. Nå vet jeg ikke om hun har nektet på det eller ei men det er iallefall veldig lett å se. Mulig hun bruker at annet program men det er noenlunde samme fremgangsmåte uansett.

Endret av Unagi
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må da ta fryktelig lang tid?

Blir svett av å se på all den sminken, jeg. Selv bruker jeg fem minutter til sminke om morran. Her om dagen brukte jeg riktignok tre kvarter, fordi vi skulle ta bilder til jobbens nettside og jeg følte for å krølle håret (for øvrig poengløst da krøllene var borte da jeg ankom jobb).

Ble nesten litt irritert på meg selv. Tre kvarter av mitt liv som jeg ALDRI får igjen liksom :P

Tok også på meg eyeliner og plenty av øyesminke, men man kunne overhode ikke se det på bildet. Da slo det meg hvor MYE sminke disse bloggdamene nødvendigvis bruker.

Han her hjemme hadde protestert vilt vet jeg. Det kan da ikke se særlig bra ut i dagslys? :klo:

Synes ikke det var spesielt mye sminke hun brukte, jeg bruker mer :fnise:  Primer, bb-cream eller foundation, concealer, rask kontuering til hverdags - mer til andre begivenheter. Smoky eyes i uliek fargekombinasjoner til fest og andre tilsetninger, rask øynskygge til hverdags, lang wingliner til større begivenheter, kort til herdags osv. Nå har jeg veldig lange vipper, så jeg bruker ikke vippeextension og annet tull som ødelegger vippene. Når det kommer til highlight og konturering så er fruen helt på jordet. Rart hun ikke kan mer om sminke når hun får tilsendt så mye.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig naturlig sminke og positurer i reklameinnlegget for Elle. Bare ligger på sofaen og slækker liksom! Chill.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser at personer som har sett henne i virkeligheten skriver inn til firmaet hun promoterer sminke for og reagerer på at hun redigerer ansikt og hud så mye, så skjønner jeg ikke at hun tør?

Det må da gå ut over businessen å fortsette å jukse sånn?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg aldri har bladd i et blad og sett reklame for hudpleieprodukter eller sminke hvor huden på bildet ikke er redigert. Jeg tenker helt automatisk at huden jeg da ser ikke ser slik ut i virkeligheten, det være seg moteblader eller hos bloggere. Er ikke dette ganske opplyst praksis?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Tror jeg aldri har bladd i et blad og sett reklame for hudpleieprodukter eller sminke hvor huden på bildet ikke er redigert. Jeg tenker helt automatisk at huden jeg da ser ikke ser slik ut i virkeligheten, det være seg moteblader eller hos bloggere. Er ikke dette ganske opplyst praksis?

Hos Eriksens har det i alle år bastant blitt hevdet at "det justeres kun på lys/skygge". 

Håper jo hun/de sier noe annet nå, om noen spør, etter at de ble tatt med buksene nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Jeg synes det er stor forskjell på en reklamekampanje og en blogger. Ihvertfall når bloggeren tidligere hardnakket har påstått at det kun redigeres lys/kontraster (men vi vet jo når hva det innebærer)

Når man ser en reklame er man forberedt på at man skal fristes til å kjøpe et produkt. Men en blogger pakker dette salgsforsøket inn i venninnetips og snakker til leseren direkte.

Da blir det veldig feil at bloggeren velger å pynte på bildene for å forsterke inntrykket av hvor virkningsfulle produktene hun da er med på selge (og da tjener på) er ovenfor sine lojale lesere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...