Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Dette er vel ikke akkurat tråden for å beskylde andre for flisespikkeri. Minner om at en diskusjon om en skål yoghurt har gått over flere sider og ikke minst flere dager!

hvis du hadde lest innleggene hadde du sett at det blir presisert at vi IKKE diskuterer den skålen

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På den måten det beskrives her? Nei. Så lenge hun holder seg innenfor det som er trygt og sunt for hennes del, og ikke tipper over i proana-kategorien(noe hun er langt unna) så ser jeg ikke at hun skal ha noe overordnet ansvar for barn og ungdoms kostholdsvaner.

Å være bevisst på at hun også har unge lesere? Selvfølgelig. Men det virker å være noe annet enn det dere forlanger.

Det er vel heller ingen som har hevdet at hun har et overordnet ansvar? i alle fall ikke jeg, men hun er en av flere potensielle påvirkningskilder. Hun står selvsagt fritt til å ignorere dette - noe hun ofte (ikke alltid) gjør - noe jeg bare syns er trist (og unødvendig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller ingen som har hevdet at hun har et overordnet ansvar? i alle fall ikke jeg, men hun er en av flere potensielle påvirkningskilder. Hun står selvsagt fritt til å ignorere dette - noe hun ofte (ikke alltid) gjør - noe jeg bare syns er trist (og unødvendig!)

Presis. Men henne du diskuterer med benytter seg i høi grad av stråmannsargumenter, 'reductio ad absurdum', avledningsmanøver og så videre og så videre. Det er bare å ignorere det.

Endret av Nora Nordbo
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde tatt datteren min i å opprette en anonym twitterkonto ene og alene for å senke en blogger (jada, jada, en bedrift, det er ikke personlig i det hele tatt..), eller lagt ut stygge meldinger på IG som denne stormen tydeligvis har inspirert noen til, så hadde jeg blitt ekstremt bekymret. Jeg hadde også blitt litt bekymret hvis hun i veldig ung alder fikk en voksen bloggmamma med stort fokus på kropp og utseende som forbilde, fordi.. ja, det er bare rart. Det måtte vi jobbet med. Men det første hadde bekymret meg aller mest. Ikke fordi det er galt å melde lovbrudd (det er dog bare en liten del av dette) men fordi jeg hadde ønsket at hun klarte å se litt større på det. Det er bare en blogger i en nettverden med ekstremt mye dårligere forbilder enn akkurat denne bloggeren. Retursjering eller ikke. Dere sier det jo selv; det florerer jo med feil hos andre bloggere også. Noen må bare bruke like mye energi på å finne dem. Hvorfor dette tunnellsynet akkurat mot Caroline Berg Eriksen? Det virker veldig.. besatt. Er det så rart at man nekter å tro at det ikke er personlig?

Samtidig, jeg tror CBE vil gå seirende ut av dette. Hun har fått noen skraper i lakken, men forhåpentligvis har det gitt henne rom for å tillate seg selv å være litt mindre "perfekt" og godta seg selv som hun er. Og med en kropp som har født et barn og et liv som må ha rom for det. Hun er jo kjempeflott som hun er, og at hun får ting til som forretningslivet er det vel ingen tvil om. Tullete at hun har følt behov for å pynte på det, enig i det. Så sånn sett kan hun vel nesten takke dere for det, det må jo føles som en lettelse ;) Det må vi da alle være glad for? Hvis hun korrigerer sine feil og juks som dere påpeker, reklamerer for et sunt og mer normalt kosthold og viser seg som mindre "perfekt" enn før. Dere har anmeldt henne og fortjener hun en straff så får hun den. Det er ikke opp til oss å avgjøre. Hun får trolig en opptur igjen med et nytt og mer folkelig image, og de trofaste følgene er bare enda mer trofaste. Da har alle vunnet eller?? ;)

Hvis det ikke er personlig mener jeg..

Jeg vet noen iherdig og med stor overbevisning ser etter retusjering og irriterer dere grønne over det dere tror dere ser; let it go. Det er ikke ulovlig og det skjer over alt. Man kan håpe at hun har sluttet med det, men hvis ikke; ikke se på bloggen da! Se på nyhetene i stede..

Tilføyelse; hvis datteren min viste tegn til å få et usunt syn på kroppen og kostholdet sitt hadde jeg så klart blitt ekstremt bekymret da og. Men jeg tror ikke CBE er den som påvirker mest i denne retningen. Ikke nå. Da tror jeg det er andre kanaler som har større påvirkning.

Endret av siebaeo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Olivia Benson

Jada, alle som ikke kaster seg på "vi som hater CBE" bølgen er selvfølgelig troll.

Tror dette er den eneste tråden her inne hvor det faktisk ikke er lov til å være uenig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette argumentet med at det skal være personlig. Hva mener dere med det? Jeg kjenner ikke Caroline Berg Eriksen personlig, kun via det som er kommet via blogg og media - og det er jo IKKE privatpersonen Caroline Berg Eriksen.

Argumentet om at man er besatt skjønner jeg heller ikke. Frua driver den største bloggen og da er det naturlig at den får mest oppmerksomhet. Sånn er det jo bare.

Hvorfor er det personlig at man reagerer på juks, løgn og fanteri?!

Vil være så freidig at jeg her og nå avfeier argumentene jeg har kommentert som forsøk på hersketeknikk!

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, alle som ikke kaster seg på "vi som hater CBE" bølgen er selvfølgelig troll.

Tror dette er den eneste tråden her inne hvor det faktisk ikke er lov til å være uenig.

Å.. er det uenig du er?

Mitt inntrykk så langt er at du kun er her for å vri og vrenge på det som blir skrevet her.

kutt ut den der tåpelige sutringen om at det ikke er lov å være uenig her!

Endret av LilleSnupp
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar da ikke mer enn 4-5 minutter å lese dagens oppdateringer på en lettlest rosablogg. Såpass mye dødtid har vel selv du i løpet av et døgn.

Virker jo som om de sitter hele døgnet spør du meg! Virker ikke som om. Det bare er blogg, men instagram, FB og alle aviser dem sitter å leter i! Jeg bruker min dødtid på å lese aviser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trening, mat og barn?!?

Barn skriver hun IKKE om. Hun viser bilder av barneutstyr i ny og ne, men det er IKKE en mammablogg.

Trening og mat, ja, men den andre halvdelen av innholdet er fokusert på utseende/dagens antrekk/sminke/hår/løshår, løsnegler, løsvipper/fasade/forbruk/shopping.

Å påstå at dette ikke inngår i en pakke som ungdom påvirkes av er helt absurd.

Det er ingen her som sier at hun er alene om denne påvirkningen, og det er ingen som sier at det går en direkte årsaksammenheng fra ett blogginnlegg til en ungdomsskjebne, men at denne bloggen inngår i mediepakken ungdom utsettes for og påvirkes av, er helt selvsagt. Det kan du selvfølgelig velge å ikke tro på, eller så kan du finne en ny måte å vrenge ord på, men jeg kommer ikke til å bruke mer tid på å svare deg, før du eventuelt kan dokumentere at CBEs blogg IKKE inngår i en medievirkelighet som påvirker unge kvinner

Du må snakke for deg selv.

Enten blir du påvirket av caroline eriksen eller så blir du det ikke.

Og tror du ikke unge mennesker påvirker caroline eriksen mer enn caroline eriksen påvirker unge mennesker?

Når du snakker om å påvirke og det å være lettlurt, hvor engstelig tror du ikke caroline eriksen er?

Og hvorfor mener du at caroline eriksen påvirker mennesker mer enn mennesker påvirker caroline eriksen?

Er ikke caroline eriksen bare en vanlig kvinne som ønsker å bli likt og akseptert?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette argumentet med at det skal være personlig. Hva mener dere med det? Jeg kjenner ikke Caroline Berg Eriksen personlig, kun via det som er kommet via blogg og media - og det er jo IKKE privatpersonen Caroline Berg Eriksen.

Argumentet om at man er besatt skjønner jeg heller ikke. Frua driver den største bloggen og da er det naturlig at den får mest oppmerksomhet. Sånn er det jo bare.

Hvorfor er det personlig at man reagerer på juks, løgn og fanteri?!

Vil være så freidig at jeg her og nå avfeier argumentene jeg har kommentert som forsøk på hersketeknikk!

Det mange lurer på (meg inkludert) er litt hvorfor dere gir bloggen oppmerksomhet?

Er det kanskje noe jeg ikke har fått med meg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presis. Men henne du diskuterer med benytter seg i høi grad av stråmannsargumenter, 'reductio ad absurdum', avledningsmanøver og så videre og så videre. Det er bare å ignorere det.

Og det gjør ikke dere?

Ååååh Caroline Eriksen påvirker bestemoren min! Hun påvirker 10-åringer! Ånei jeg får så dårlig selvtillit! Hun er sykelig tynn men photoshopper seg enda tynnere, - for en katastrofe! Da må vi forfølge!

Hva med barna?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det mange lurer på (meg inkludert) er litt hvorfor dere gir bloggen oppmerksomhet?

Er det kanskje noe jeg ikke har fått med meg?

Dette er det svart på gjentatte ganger. Jeg vet virkelig ikke flere måter jeg/vi/man kan skrive det på som gjør at du/andre skjønner det.

La meg spørre deg da siden mange lurer på (meg inkludert), er hvorfor dere forsvarer denne bedriftens praksis?

Er det kanskje noe jeg ikke har fått med meg.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt presis hvor dette med 9-åringe kom fra, men det er vel den alderen noen (ikke alle) begynner å få fokus på utseende. Jeg tror ikke mange 9-åringe leser bloggen, men de blir stadig mer sårbare for kommentarer.

Er dette her noe du vet?

Er dette her noe du tror?

Er det niåringene som blir sårbare for kommentarer?

Eller er det caroline eriksen som blir sårbar for kommentar?

Jeg forstår ikke hva setningen; "jeg tror ikke mange 9-åringer leser bloggen, men de blir stadig mer sårbare for kommentarer".

Kan noen vennligst forklare meg hva den setningen skulle bety, og hva som menes, og hva som kan gjøres?

9-åringer har bare generell forakt mot voksne mennesker, - dere skaper dere fantasier dere forfølger som ikke har rot i virkeligheten.

Hvorfor gjør dere det?

- mest sannsynlig fordi dere ønsker å forandre verden. Ved å forandre caroline eriksen så kanskje dere forandrer påvirkningen.

Å påvirke en som påvirker, - hvor genialt er ikke det da! Å besitte makten slik at man kan definere bloggere!

Bloggleseren skylder på bloggeren for at bloggleseren leser bloggeren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det svart på gjentatte ganger. Jeg vet virkelig ikke flere måter jeg/vi/man kan skrive det på som gjør at du/andre skjønner det.

La meg spørre deg da siden mange lurer på (meg inkludert), er hvorfor dere forsvarer denne bedriftens praksis?

Er det kanskje noe jeg ikke har fått med meg.

Jeg synes det er herlig at mennesker blir bedratt! Det er få ting jeg finner morsommere enn at mennesker hater sine forbilder!

Hvis ikke dette her er festlig, ja da vet ikke jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er herlig at mennesker blir bedratt! Det er få ting jeg finner morsommere enn at mennesker hater sine forbilder!

Hvis ikke dette her er festlig, ja da vet ikke jeg.

Edit: slettet kommentar

Endret av LilleSnupp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå svarte du ikke på spørsmålet.

Jeg er jo for ytringsfrihet for bloggere. Selvsagt skal jeg forsvare alle som blogger.

i saudi arabia er det en mann som ble dømt til 1000 piskeslag for og ha brukt photoshop i bloggen sin og snakket nedsettende om kongen.

La meg gjette - dere er for straff av bloggere?

Hvorfor lar dere ikke heller være å gå på blogger dere misliker, - det er det jeg lurer på?

Om du er så misfornøyd med bedriften til caroline eriksen, hvorfor lager du ikke bare din egen bedrift i stedet for og forsøke å skade caroline eriksen sin?

Jeg forstår hvorfor caroline eriksen får angst, - gjør du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo for ytringsfrihet for bloggere. Selvsagt skal jeg forsvare alle som blogger.

i saudi arabia er det en mann som ble dømt til 1000 piskeslag for og ha brukt photoshop i bloggen sin og snakket nedsettende om kongen.

La meg gjette - dere er for straff av bloggere?

Hvorfor lar dere ikke heller være å gå på blogger dere misliker, - det er det jeg lurer på?

Om du er så misfornøyd med bedriften til caroline eriksen, hvorfor lager du ikke bare din egen bedrift i stedet for og forsøke å skade caroline eriksen sin?

Jeg forstår hvorfor caroline eriksen får angst, - gjør du?

Aha.. du er for ytringsfrihet for bloggere, men ikke bloggleserne?

Good one!

Tilføyelse

Ytringsfrihet og bloggen carolinebergeriksen.no i samme setning? Neeeh.. (vet ikke engang hva jeg skal si).

Endret av LilleSnupp
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha.. du er for ytringsfrihet for bloggere, men ikke bloggleserne?

Good one!

Blogglesere kan velge. Dere kan velge om dere skal lese disse bloggene dere avskyr så fælt.

Da lurer jeg på, - skulle du ønske bloggen til caroline eriksen ble forbudt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...