Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

1 time siden, Shopaholic skrev:

Hvis familietiden hadde vært så dyrebar og fantastisk som hun sier, hadde hun ikke hatt dette behovet for å vise det fram. Det er noe som skurrer når behovet faktisk er der.

Helt enig! Er fullt på høyde med disse overdrevent lykkelige fasadejegerne på Facebook, hvor alt er bare... fasade. Hvor graden av sannhet og påstått lykke er omvendt proporsjonal med hva som er realiteten.

For all del, kan godt de er så lykkelige som hun påstår, men hva kommer da denne trangen til å dele spesielt barnas privatliv av. Stoler de ikke på at hva de opplever er godt nok. Må det bekreftes av andre for å være sant? 

Det har ikke skjedd hvis det ikke er dokumentert liksom? Dokumentér til krampa tar deg Caroline, men hold de små barna deres for dere selv. Deres private øyeblikk bør få være akkurat det.

Endret av Medici
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På CBE.no klages det i kommentarfeltet på at det brukes for lange setninger i innleggene slik at innholdet går over hodet på leseren. Det er ikke lett å lese slike tunge og avanserte tekster, selv for de høyt utdannede kvinnene som leserne visstnok utgjør😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2018 den 17.04, BearMama skrev:

Jaha, men så er denne bloggeren et forbilde og har stor påvirkning på unge jenter her i Norge og andre steder. Og når hun påstår at kropp, pupper og ansikt blir perfekt med kosthold og trening mens hun helt klart lyger om både å fjerne kroppsdeler, har kjøpt seg pupper og redigerer hele trynet «perfekt» før hun poster det og sier at løping og lavkarbo er grunnen, så lyger hun for leserne sine. Ungen jenter som tror de kan oppnå det umulig fordi hele bloggen er basert å løgn og Photoshop.

Amen :Nikke:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler meg ihjel av det siste innlegget - om teater! Det er verdens lengste innlegg også er det kun en evig gjentagelse. Hun kunne seriøst ha skrevet set samme innlegget på 5 sertninger, men her har hun vel ca 500? Hun er virkelig ingen god skribent.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En innrømmelse; orker ikke lese tekstene hennes lengre. 90 % blir ulest. Sveiper over bildene på Bloglovin, selv kommentarfeltet leser jeg kanskje en gang i måneden. Gjesp. 

#settoglestdetfør

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, jeg er så glad for at hun skal spille teater. Noe eget, selvstendig uten mannen og kanskje også uten oss. Og fra mine femten år i friteateret: hun må øve på lagspill. :) Skuespill er lagspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hoppetau
24 minutter siden, Luka_S skrev:

"Jeg har egentlig ikke noe fritid til overs," skriver hun.

Går hun inn for å provosere, eller hva f*en?!

Så lenge trening da tydelig ikke regnes som fritid, pynting av hus til Halloween ikke er fritid, lage pynt ikke er fritid, ferie ikke er fritid, ordne selskaper ikke er fritid, egenpleie hos frisør ikke er fritid, date night med mannen ikke er fritid - så nei da har hun nok ikke så mye fritid til overs. Et definisjonsspørsmål dette her   

Fritid i hennes begrep må vel være den tiden hun bare har til å sitte i sofaen om kvelden uten noe å gjøre, og det er jo mulig hun faktisk ikke har så mye av akkurat det. Altså at fritid for henne er det samme som vi andre kanskje ville kallt døtid?

Endret av Hoppetau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Jeg synes det er helt topp jeg at hun skal spille teater. Endelig noe som får henne ut av huset og ut blant folk. Forholde seg til folk, ikke være i sentrum, fokusere på noe annet. Dritbra. Håper hun kicker på det, at det funker for henne. Virkelig, endelig en god nyhet :)

Må bare legge til - og det aller beste hadde vært om det var noe hun hadde for seg selv, som vi slapp å se noe særlig om på bloggen. Sekundærreaksjonen min var angst for en bølge av lettkledte og selvsentrerte teaterinnlegg 😫

Endret av Snøsøta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Enig @Snøsøta. Synes det er veldig fint at CBE endelig har funnet noe eget å holde på med. Jeg tror hun har godt av å "komme seg ut blant folk" og ikke tilbringe tilnærmet hele døgnet sammen med en og samme person. Dessuten virket det som om hun gledet seg veldig til dette, så jeg håper at hun lykkes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig det siste innlegget var ganske bra jeg. Ingen innslag av barn der, og hun har lyst å ta opp en gammel hobby som gjør at hun kommer litt mer ut av huset. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Hoppetau skrev:

Så lenge trening da tydelig ikke regnes som fritid, pynting av hus til Halloween ikke er fritid, lage pynt ikke er fritid, ferie ikke er fritid, ordne selskaper ikke er fritid, egenpleie hos frisør ikke er fritid, date night med mannen ikke er fritid - så nei da har hun nok ikke så mye fritid til overs. Et definisjonsspørsmål dette her    

Fritid i hennes begrep må vel være den tiden hun bare har til å sitte i sofaen om kvelden uten noe å gjøre, og det er jo mulig hun faktisk ikke har så mye av akkurat det. Altså at fritid for henne er det samme som vi andre kanskje ville kallt døtid? 

Ja, det er tydelig at det CBE kaller fritid er milevis fra hva vi andre kaller fritid.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest spaniasol

Jeg reagerte på at teater, sang og dans hadde vært en stor del av livet hennes fra barndom og fram til hun flyttet ut. Det eneste vi har kunnet observere av denslags aktiviteter var de få ukene hun deltok i Skal vi Danse for noen år siden. Det var ikke akkurat det jeg forbinder med en person som er skapt for scenen. Så la oss håpe hun får dyrke interessen i fred uten krav til stor dokumentasjon. Kanskje hun kan slappe av og få noe mer ut av det. Men noe stort talent kan jeg ikke se at hun er innen verken sang, dans eller skuespill. Det sistnevnte er jo det vi har fått se hver gang hun har vært med i Bloggerne, blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
1 time siden, spaniasol skrev:

Jeg reagerte på at teater, sang og dans hadde vært en stor del av livet hennes fra barndom og fram til hun flyttet ut. Det eneste vi har kunnet observere av denslags aktiviteter var de få ukene hun deltok i Skal vi Danse for noen år siden. Det var ikke akkurat det jeg forbinder med en person som er skapt for scenen. Så la oss håpe hun får dyrke interessen i fred uten krav til stor dokumentasjon. Kanskje hun kan slappe av og få noe mer ut av det. Men noe stort talent kan jeg ikke se at hun er innen verken sang, dans eller skuespill. Det sistnevnte er jo det vi har fått se hver gang hun har vært med i Bloggerne, blant annet.

Angivelig skal Humphrey Bogart ha sagt at den hardeste rollen å spille, er å spille seg selv. Og i SVD og Bloggerne skulle jo CBE spille seg selv. På en teaterscene skal hun spille en rolle, og det kan være ganske befriende å få utfolde seg i "fremmede fjær" - spesielt når man lever i en såpass utleverende og selvsentrert boble av ego-dyrking som rosablogging er.

Jeg er helt enig med deg i håpet om at hun får dyrke interessen sin i fred og at ikke bloggen blir et slags arnested for innlegg om fosterstilling og "alle de andre tar feil og har ikke peiling" hvis CBE mot formodning skulle få kritikk for slett innsats på scenen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å bli en god skuespiller må man våge å gi helt slipp på 'seg selv' og det kan det kanskje virke som hun har litt problemer med. 

Men supert med ny hobby, til tross for sprengt timeplan. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult med en hobbygreie som handler om

noe annet enn det glansede magasin-livet! Og sikkert veldig bra for henne å drive med noe annet enn å fremstille seg selv hele tiden. 

Kanskje det blir noe å skrive om på bloggen også. 👍

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MiniMjau skrev:

Spørs vel om dette er noe som hadde endt på bloggen om hun IKKE hadde fått videre....

Det hadde det nok ikke og det forstår jeg godt. Helt ærlig - hvis du hadde vært på et jobbintervju og ikke fått jobben så hadde du vel ikke skrevet det på f.eks Facebook? 

Jeg er absolutt ingen fan av CBE og mener det er utallige kritikkverdige forhold, men ærlig talt - ALT kan ikke pirkes på bare fordi det er hun som skriver det?

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...