Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

De må vel forstå at folk tolker hva de legger ut på bloggen forskjellig? 

Jeg har også tenkt at hun er mye på reiser/utflukter uten barna, og det er hva jeg tolker ut i fra det de presenterer på bloggen. Om det er reelt kan ikke jeg vite for man bruker den informasjon som er tilgjengelig. (Om jeg tenker disse tankene er det ikke synonymt med at det er negativt i mine øyne, alle foreldre er forskjellen).

Og atter en gang lar hun klanen sin komme å slakte alle som våger og stille spørsmålstegn med hva som blir presentert. Er så ufin oppførsel.

Til slutt, hvorfor sitte å hamre på den måten? På ingenting? Det finnes bedre måter å illustrere gjennom et bilde at man skal spikre. De har blitt blind på hva som er naturlige bilder.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At folk er engasjerte i livet deres med bakgrunn i versjonen de presenterer på bloggen er en villet effekt av innholdsmarkedsføringen og hverdagsbloggingen som pakker den inn. Samme engasjement er også en forutsetning for at slik markedsføring virker. 

Virkelighetsfernissen er veldig, veldig tynnslitt nå i CBE-bloggen, og i blogglesernes bevissthet. Det tungt iscenesatte og filtrerte, de stive poseringene og de kostymeaktige antrekkene bikker over i parodi og Ellos-katalog (og snautt nok det). Det er kanskje ikke noe sjakktrekk av CBE å snerre til leserne at de ikke vet noe om hennes virkelige liv, samtidig som hun har som forutsetning i post etter post i alle sine SoMe-kanaler at de samme leserne skal tro på at det hun skriver og viser ER livet hennes, og er virkelig og oppriktig og reelt. Spesielt å forakte og nedvurdere noen man forventer så mye av, og som man har gjort seg så avhengig av for fortsatt iinntjening. Uten lesere har jo bloggere som kjent ingen kaptial å selge til annonsører og sponsorer.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Mrs O'Donell skrev:

Gratis inngang for å vise noen bilder? Eier de ikke skjemmevett (retorisk spørsmål). 

De fleste festivaler sliter for å gå i balanse, at herr og fru da ta kontakt for å slippe å betale billettene sine er så ufattelig flaut at jeg knapt kan tro det! 

De hadde vel hatt råd til å betale billettene sine selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Cesil skrev:

"Nå deler jo faktisk jeg så lite om barna våres at det ikke er grunnlag for å mene noe om hvor mye eller hvor lite vi er sammen, Tolene. Kommentarene til Helene er et veldig godt eksempel på det da den demonstrerer hvor lite hun egentlig vet om hva vi gjør", skriver frua i en kommentar. 

Altså, hæ? Deler lite om barna? Jeg har ikke lest bloggen ofte, men bare ved å følge denne tråden, vet jeg mer om ungene hennes enn om f.eks nabobarna. Hvilken virkelighet lever hun egentlig i? 

http://www.carolinebergeriksen.no/2018/09/01/sarpsborgfestivalen-2018/#comment-626171

Helt enig, jeg aner knapt hva ungene til kollegene mine heter, når det gjelder CBE sine unger vet jeg navn, bursdag, hvordan det ser ut på soverommene deres, hva de går kledd i, hvor de er på ferie, hvor de bor, osv, osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, bnanny skrev:

Helt enig, jeg aner knapt hva ungene til kollegene mine heter, når det gjelder CBE sine unger vet jeg navn, bursdag, hvordan det ser ut på soverommene deres, hva de går kledd i, hvor de er på ferie, hvor de bor, osv, osv

Riktig. Vi vet hvordan de feirer jul, hvilke kake de har til bursdagen, hvordan de pynter til årstider, egentlig hva og hvor de er til enhver tid. Hun må bo under en stein om de påstår noe annet. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Xstrella skrev:

Riktig. Vi vet hvordan de feirer jul, hvilke kake de har til bursdagen, hvordan de pynter til årstider, egentlig hva og hvor de er til enhver tid. Hun må bo under en stein om de påstår noe annet. 

Og vi vet hva kosebamsene heter, når de er syke, hva de liker å spise, leggerutiner... Det er så skremmende at jeg har ikke ord! 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Cesil skrev:

"Nå deler jo faktisk jeg så lite om barna våres at det ikke er grunnlag for å mene noe om hvor mye eller hvor lite vi er sammen, Tolene. Kommentarene til Helene er et veldig godt eksempel på det da den demonstrerer hvor lite hun egentlig vet om hva vi gjør", skriver frua i en kommentar. 

Altså, hæ? Deler lite om barna? Jeg har ikke lest bloggen ofte, men bare ved å følge denne tråden, vet jeg mer om ungene hennes enn om f.eks nabobarna. Hvilken virkelighet lever hun egentlig i? 

http://www.carolinebergeriksen.no/2018/09/01/sarpsborgfestivalen-2018/#comment-626171

Lo når jeg leste denne kommentaren. Er så eng, hvilke planet bor hun på? Mener cbe at hun deler lite fordi hun ikke daglig legger ut bilder tatt forfra? Jeg har faktisk over lengre tid tenkt over hvor ofte det blir delt bilde og/eller kommentarene om døtrene på SoMe og det er ikke så overraskende, men hver eneste dag siden mai har man kunne følge barna. Enten i små kommentarer, bilder, snapper, instastory. HVER ENESTE dag!!  Det er grusomt mye!!! 

Det er sikkert lenger tilbake en mai også, men jeg begynte å legge merke til det da siden hun hevdet at hun viste barna så sjeldent. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de ikke redd for hva syke mennesker kan gjøre med denne informasjonen? Får vondt i magen av å tenke på at barna kan lokkes av mennesker som vet alt for mye av dem. "Hei, xx. Jeg hørte du liker så godt å(sett inn aktivitet fra bloggen) . Kosebamsen din zz er hos meg, vil du være med hjem å leke.." blir kvalm bare av å skrive det. Og det værste er at det er foreldrene som kaster barna ut i det. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg @Aricia, men utfordringen i å få bloggerparet til å forstå krever en mental tankegang og et verdioppsett jeg ikke tror de har. Dette som du skriver ligger milevis for høyt for dem, og de har skapt sin egen sannhet for å kunne forsvare den fortsatte eksponeringen.

Når det gjelder Sarpsborgfestivalen og akkrediteringen paret fikk for å lage "reklame" for en lokalfestival slik at Lasse kunne vise frem konsertfotografkunstene sine på bloggen (det er jo reklame for fotograftjenester, ikke festivalen) så er det helt rett at paret godt kunne betalt selv. På den annen side får man akkreditering til ulike festivaler ganske lett. Å reklamere for en slik festival på cbe-bloggen er det vel ikke mye verdi i, mtp. bloggens oppgitte målgruppe.

I grunnen overrasker det meg litt at de ikke tok turen til Trestokkfestivalen, der Blostrupmoen delte ut gratispass i forkant om de først var i farta med å få noe gratis igjen.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forundrer meg at bloggere sutrer om at folk får feil inntrykk av dem, når det faktisk er det bloggerne selv velger å legge ut som skaper dette inntrykket.

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen virker de så gjerrige og egosentriske. Dette viser de helt selv. De vil ikke betale for noe. Går ikke ut døra før pengene skal rulle inn. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den brustest-YouTubefilmen..... 😳 ønsker hun å være 14-årig vlogger eller? Og skikkelig dårlig klipt. Kunne vært halvert lengde på den og det hadde holdt i massevis...zzz

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Aricia 👏 Nemlig!

Det er nemlig helt likegyldig om det som legges ut om barna er reellt eller bare noe vi tror er barnas virkelighet. Det er like fult og helt blitt disse barnas digitale identitet og det vil barna aldri kunne slippe unna. Disse barna vil for alltid være morens perfekte blogg-objekter på internett uansett hva familien ellers finner på utenom bloggen. 

Så lenge det deles slike enorme mengder med kanskje fiktive opplysninger om barna har det lite å si om disse opplysningene er korrekte eller ikke. At foreldrene ikke skjønner dette helt av seg selv undrer meg. Det er et ganske enkelt resonnement de fleste oppgående mennesker vil kunne skjønne. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig må jeg bare si at når det er kanskje 5 stykker som forsvarer henne når hun får kritikk - av hennes noenogtjuetusen lesere, så er det ganske heftig risikosport å la dem høvle løs på lesere som stiller kritiske spørsmål eller bare er undrende.

Kanskje er de fem-seks de eneste som er igjen av blodfansen? Det er en påfallende mangel på engasjement i kommentarfeltet. Er hun ikke engstelig for HVEM  som leser bloggen? Tror hun at alle andre enn de som er kritiske heier på henne? At hun tør å la dem arrestere andre lesere og si seg "helt enig" med dem. Jeg vet om mange som leser bloggen hennes. jeg vet ikke om noen som synes det hun driver med "oser av kvalitet".

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Liver skrev:

De må vel forstå at folk tolker hva de legger ut på bloggen forskjellig? 

Jeg har også tenkt at hun er mye på reiser/utflukter uten barna, og det er hva jeg tolker ut i fra det de presenterer på bloggen. Om det er reelt kan ikke jeg vite for man bruker den informasjon som er tilgjengelig. (Om jeg tenker disse tankene er det ikke synonymt med at det er negativt i mine øyne, alle foreldre er forskjellen).

Og atter en gang lar hun klanen sin komme å slakte alle som våger og stille spørsmålstegn med hva som blir presentert. Er så ufin oppførsel.

Til slutt, hvorfor sitte å hamre på den måten? På ingenting? Det finnes bedre måter å illustrere gjennom et bilde at man skal spikre. De har blitt blind på hva som er naturlige bilder.

Jeg sitter med inntrykk av at alle som viser evne til kritisk refleksjon og stiller spørsmål angående bloggvirksomheten til bloggeren blir sablet ned i kommentarfeltet. Det er en ukultur i virksomhetens kommentarfelt da de selv velger å opptre ufint og respektløst ovenfor kritikere mens de tillater mobben å fyre løs. I mine øyne vitner dette om manglende evne til å reflektere over valgene som de tar når det gjelder egen virksomhet. De er mao ikke selvbevisst egne handlinger og konsekvensene som dette kan medføre.

Eksponering av familielivet med barn er et valg som CBE & Co ikke evner å forsvare ovenfor kritikere.

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den neste 13 minutter lange videoen 'Den store brustesten', med selvpåklistret 'le-så-jeg-griner'-emoji på thumbnailen, må være bortimot det mest dørgende kjedeligste 'content' jeg har sett i blogg-Norges historie.  Altså... Nei, jeg klarer ikke. 😭

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...