Gjest Keikolina Skrevet 29. august 2018 #59861 Del Skrevet 29. august 2018 Det står 10 kommentarer på videoen, men jeg får ikke opp noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg ssophie Skrevet 29. august 2018 Populært innlegg #59862 Del Skrevet 29. august 2018 (endret) "Filmen inneholder produktplassering for Desenio", står det på Youtube". Det er vel tidenes underdrivelse? Filmen inneholder produktplassering for leverandør av kakkelovn, kjøkkenøy, strømpestang, møbler, tepper, gardiner, tapeter, lamper, pynt, bilder, benkeplate og gulvlister. For ikke å snakke om bloggeierens klær, negler, vipper, hår og tenner. Men i denne videoen er det altså kun Desenio som er produktplassert. Ok. Yrkesstolthet hadde vært noe. Endret 30. august 2018 av ssophie 63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 30. august 2018 #59863 Del Skrevet 30. august 2018 Jo mer jeg ser av treningen til CBE jo bedre skjønner jeg hvorfor hun har åresvis med null framgang. Dårlig spenst, null engasjement, lite trøkk i bevegelsene og reell styrke er så godt som fraværende. Det siste ses tydelig på kroppen også. Hun klarer sikkert å løpe litt på mølle men jeg vegrer meg mer og mer for å kalle hun trent. Hun er ikke utrent men opplegget hennes krever lite og gir lite. Det krever heller ikke mye treningsinnsats å få sixpac om man har lav fettprosent og litt flaks med genene. Og denne treningen foregår hovedsakelig med kniv og gaffel i hånden. Samme dølle treningsopplegg år etter år til tross for stadige bekreftelser på hvor gøy hun synes halvmaraton/PT-utdanning/sett inn annet passende reklameopplegg var. Skikkelig uinspirerende. Til slutt må jeg legge meg til de som undrer seg over hvorfor hun velger å trene på en trang inneklemt plass i stuen . Treningsrom, kjøkken, gang ville vært mye mer naturlig å velge men for all del. Kanskje de stedene ikke var ryddige nok til å vise fram eller noe slikt En park har hun også rett uten for døren men den virker det til hun nesten aldri bruker. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TøffeSnåkus Skrevet 30. august 2018 #59864 Del Skrevet 30. august 2018 2 minutter siden, Inocybe skrev: Jo mer jeg ser av treningen til CBE jo bedre skjønner jeg hvorfor hun har åresvis med null framgang. Dårlig spenst, null engasjement, lite trøkk i bevegelsene og reell styrke er så godt som fraværende. Det siste ses tydelig på kroppen også. Hun klarer sikkert å løpe litt på mølle men jeg vegrer meg mer og mer for å kalle hun trent. Hun er ikke utrent men opplegget hennes krever lite og gir lite. Det krever heller ikke mye treningsinnsats å få sixpac om man har lav fettprosent og litt flaks med genene. Og denne treningen foregår hovedsakelig med kniv og gaffel i hånden. Samme dølle treningsopplegg år etter år til tross for stadige bekreftelser på hvor gøy hun synes halvmaraton/PT-utdanning/sett inn annet passende reklameopplegg var. Skikkelig uinspirerende. Til slutt må jeg legge meg til de som undrer seg over hvorfor hun velger å trene på en trang inneklemt plass i stuen . Treningsrom, kjøkken, gang ville vært mye mer naturlig å velge men for all del. Kanskje de stedene ikke var ryddige nok til å vise fram eller noe slikt En park har hun også rett uten for døren men den virker det til hun nesten aldri bruker. Hahaha samme har jeg tenkt, ref filming. Veldig spesielt og lage treningsvideo sånn haha 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia_08 Skrevet 30. august 2018 #59865 Del Skrevet 30. august 2018 Just now, TøffeSnåkus said: Hahaha samme har jeg tenkt, ref filming. Veldig spesielt og lage treningsvideo sånn haha Helt merkelig treningsvideo... hva med å filme noen øvelser i den flotte hagen!? Dårlig lys der også? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 30. august 2018 #59866 Del Skrevet 30. august 2018 Dårligste house touren ever. Det er jo bare filma henne som veiver med armene. Jeg syns hun egner seg så dårlig live. Vet ikke helt hva det er, men hun har bare ikke "it". 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 30. august 2018 #59867 Del Skrevet 30. august 2018 Dette er noe av det mest provoserende jeg har sett innen dårlig skjult content marketing. Det er jo ikke en house tour - det er en ren reklamevideo for en plakatsjappe. Tull, juks og fanteri! Billig også, med de innklipte stillbildene fra bloggen istedet for å redigere en ordentlig video. Men det er vel det plakatfirmaet får for den summen de betaler. "Vi har ikke vist fram kakkelovnen på video før" sier hun. Vel, det har de ikke nå heller. Det andre som slår meg med den videoen er hvor stort sprik det er mellom den stilen hun presenterer på bloggen og den personligheten hun viser i videoen. Hun klarer ikke å skjule at hun er en ung, vanlig, litt barnslig jente når hun filmes, mens klær og interiør signaliserer kvinne i 40-årene som går hjemme med alt for mye tid og penger og alt for lite stil. Ser kjemperart ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaSwan Skrevet 30. august 2018 #59868 Del Skrevet 30. august 2018 2 timer siden, Sol79 skrev: Dårligste house touren ever. Det er jo bare filma henne som veiver med armene. Jeg syns hun egner seg så dårlig live. Vet ikke helt hva det er, men hun har bare ikke "it". Enig. Ganske platt og intetsigende....tar ikke akkurat seerne med storm, nei. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 30. august 2018 #59869 Del Skrevet 30. august 2018 3 timer siden, Sophia_08 skrev: Helt merkelig treningsvideo... hva med å filme noen øvelser i den flotte hagen!? Dårlig lys der også? De nye plakatene henger ikke i hagen vet du 😏 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 30. august 2018 #59870 Del Skrevet 30. august 2018 (endret) 15 timer siden, Liver skrev: Har engasjementet i kommentarfeltet vært så lav noen gang? Syns snittet pr innlegg ligger på rundt ti, og dette må da være et all time low? Ja. Så få kommentarer at snart pt-Åge må logge seg på Endret 30. august 2018 av Kleenex 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 30. august 2018 #59871 Del Skrevet 30. august 2018 2 timer siden, Snøsøta skrev: Dette er noe av det mest provoserende jeg har sett innen dårlig skjult content marketing. Det er jo ikke en house tour - det er en ren reklamevideo for en plakatsjappe. Tull, juks og fanteri! Billig også, med de innklipte stillbildene fra bloggen istedet for å redigere en ordentlig video. Men det er vel det plakatfirmaet får for den summen de betaler. "Vi har ikke vist fram kakkelovnen på video før" sier hun. Vel, det har de ikke nå heller. Det andre som slår meg med den videoen er hvor stort sprik det er mellom den stilen hun presenterer på bloggen og den personligheten hun viser i videoen. Hun klarer ikke å skjule at hun er en ung, vanlig, litt barnslig jente når hun filmes, mens klær og interiør signaliserer kvinne i 40-årene som går hjemme med alt for mye tid og penger og alt for lite stil. Ser kjemperart ut. Spot on 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 30. august 2018 #59872 Del Skrevet 30. august 2018 I siste rundtur i stuene viser frua både reklame som er merket og alkohol... Er ikke det ulovlig og burde rapporteres! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 30. august 2018 #59873 Del Skrevet 30. august 2018 12 minutter siden, Kleenex skrev: I siste rundtur i stuene viser frua både reklame som er merket og alkohol... Er ikke det ulovlig og burde rapporteres! Du kan høre med Helseriektoratet angående alkoholen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ane_luise87 Skrevet 30. august 2018 #59874 Del Skrevet 30. august 2018 10 timer siden, ssophie skrev: "Filmen inneholder produktplassering for Desenio", står det på Youtube". Det er vel tidenes underdrivelse? Filmen inneholder produktplassering for leverandør av kakkelovn, kjøkkenøy, strømpestang, møbler, tepper, gardiner, tapeter, lamper, pynt, bilder, benkeplate og gulvlister. For ikke å snakke om bloggeierens klær, negler, vipper, hår og tenner. Men i denne videoen er det altså kun Desenio som er produktplassert. Ok. Yrkesstolthet hadde vært noe. Når det gjelder denne stømpestanga, fikk hun den sponset, eller kjøpte hun den selv? Har gått tilbake i arkivene for å finne ut av det, men kan ikke se at den er merket som sponset eller reklame. Jeg kjenner til firmaet som satte opp dennne stangen, men fikk det først med meg lenge etterpå. Ser at søsteren til en av de ansatte i dette firmaet spør CBE på instagrambildet av peisen og strømpestangen hvor hun har fått den fra, uten at CBE svarer. Hun ville vel få CBE til å oppgi hvem som har satt den opp. Mulig den ikke var sponset, og kanskje derfor CBE ikke vil gi gratis reklame. Uansett merkelig med tanke på at hun brukte et helt blogginnlegg til å tigge etter spons. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 30. august 2018 #59875 Del Skrevet 30. august 2018 (endret) 46 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Du kan høre med Helseriektoratet angående alkoholen. Jeg har sendt e-post til helsedirektoratet, i hvert fall. "Hei! I følge deres retningslinjer/Alkoholloven er det forbudt å la alkohol inngå i reklame for andre produkter. «Selv om en reklame primært gjelder andre varer enn alkoholholdig drikk, er den ulovlig dersom alkoholholdig drikk eller varer med samme merke eller kjennetegn som alkoholholdig drikk inngår i reklamen. Eksempelvis vil bilder, illustrasjoner eller benevnelser av alkoholholdig drikk i markedsføring av mat, klær, møbler, reiser, opplevelser, hotellrom, boliger eller andre varer eller tjenester være forbudt.” Er det da stuerent av Treasures AS / Caroline Berg Eriksen (http://www.carolinebergeriksen.no/) å legge ut en reklamevideo for Desenio (under kamuflasje av å være en «house tour») hvor det også vises ei tralle med glasskarafler med whiskey? Dette er vel et klart brudd på loven mot alkoholreklame?" Også la jeg ved litt bevis/linker/screenshots og signerte med fullt navn. Synes det er litt rart at de fortsatt er så elendige på det med alkohol/reklame - de har jo vært i media for brudd på denne loven ved flere anledninger allerede. Er det ikke en smule smartere å heller være FOR nøye? Kan da ikke være bra for bedriften å få så hard medfart. Eksempel på mer stueren gjennomføring: fjerne whiskeytralla under filming av Desenio-reklamevideoen ("house tour"en), og heller lage en egen video uten noen form for sponsede produkter hvor de kun viser fram whiskeytralla og blar i sigar-coffee-table-boka. https://www.vg.no/rampelys/i/bV7Gq/caroline-berg-eriksen-broet-alkoholreklameloven-igjen Edit: Forøvrig underholdende å lese LKE sine tilsvar i kommentarfeltet til artikkelen over. Herregud... Selv om man synes en lov er urimelig, er det like fullt en lov - og ens meninger gjør ikke lovbruddet mindre reelt! Endret 30. august 2018 av Rubella 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 30. august 2018 #59876 Del Skrevet 30. august 2018 45 minutter siden, Rubella skrev: Jeg har sendt e-post til helsedirektoratet, i hvert fall. "Hei! I følge deres retningslinjer/Alkoholloven er det forbudt å la alkohol inngå i reklame for andre produkter. «Selv om en reklame primært gjelder andre varer enn alkoholholdig drikk, er den ulovlig dersom alkoholholdig drikk eller varer med samme merke eller kjennetegn som alkoholholdig drikk inngår i reklamen. Eksempelvis vil bilder, illustrasjoner eller benevnelser av alkoholholdig drikk i markedsføring av mat, klær, møbler, reiser, opplevelser, hotellrom, boliger eller andre varer eller tjenester være forbudt.” Er det da stuerent av Treasures AS / Caroline Berg Eriksen (http://www.carolinebergeriksen.no/) å legge ut en reklamevideo for Desenio (under kamuflasje av å være en «house tour») hvor det også vises ei tralle med glasskarafler med whiskey? Dette er vel et klart brudd på loven mot alkoholreklame?" Også la jeg ved litt bevis/linker/screenshots og signerte med fullt navn. Synes det er litt rart at de fortsatt er så elendige på det med alkohol/reklame - de har jo vært i media for brudd på denne loven ved flere anledninger allerede. Er det ikke en smule smartere å heller være FOR nøye? Kan da ikke være bra for bedriften å få så hard medfart. Eksempel på mer stueren gjennomføring: fjerne whiskeytralla under filming av Desenio-reklamevideoen ("house tour"en), og heller lage en egen video uten noen form for sponsede produkter hvor de kun viser fram whiskeytralla og blar i sigar-coffee-table-boka. https://www.vg.no/rampelys/i/bV7Gq/caroline-berg-eriksen-broet-alkoholreklameloven-igjen Edit: Forøvrig underholdende å lese LKE sine tilsvar i kommentarfeltet til artikkelen over. Herregud... Selv om man synes en lov er urimelig, er det like fullt en lov - og ens meninger gjør ikke lovbruddet mindre reelt! 👏👍 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilie112 Skrevet 30. august 2018 #59877 Del Skrevet 30. august 2018 Den filmen er noe av det mat komiske jeg har sett og så mye skjult reklame!! Jøjje meg. Og så mye symmetri! Hjelp! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 30. august 2018 #59878 Del Skrevet 30. august 2018 6 timer siden, Sol79 skrev: Dårligste house touren ever. Det er jo bare filma henne som veiver med armene. Jeg syns hun egner seg så dårlig live. Vet ikke helt hva det er, men hun har bare ikke "it". Hun er stiv som en stokk. Husker fra da hun var med i Skal vi danse, det var som å se på en trepinne. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 30. august 2018 #59879 Del Skrevet 30. august 2018 3 timer siden, Rubella skrev: Eksempel på mer stueren gjennomføring: fjerne whiskeytralla under filming av Desenio-reklamevideoen ("house tour"en), og heller lage en egen video uten noen form for sponsede produkter hvor de kun viser fram whiskeytralla og blar i sigar-coffee-table-boka. Er det i det hele tatt mulig i det hjemmet der? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Truka Skrevet 30. august 2018 #59880 Del Skrevet 30. august 2018 27 minutter siden, Luka_S skrev: Hun er stiv som en stokk. Husker fra da hun var med i Skal vi danse, det var som å se på en trepinne. Ala Knerten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg