pøbelsara Skrevet 28. august 2018 #59761 Skrevet 28. august 2018 4 minutter siden, Cissacissa skrev: På instastory nå skriver hun "have you seen this beauty" om lampen sin. Atter en gang blir jeg slått av hvor kleint det er å skryte slik av eget hjem. Jeg er da også fornøyd med lampene vi har, men jeg tar da ikke bilde av de og sender til vennene mine og kaller lampene skjønnheter. Veldig merkelig kommunikasjonsform, og flau selvskryt av eget (utstillings-)hjem. Hvis noen har gitt deg mesteparten av interiøret i hjemmet ditt fordi du er en influencer som har mange, mange følgere på SoMe, er det vel en del av pakka at du viser det frem og skryter av det? hvorfor skulle de ellers gitte det til deg? #reklame 18
pøbelsara Skrevet 28. august 2018 #59762 Skrevet 28. august 2018 "Dette ullet" står det annonsen for Lille martine. Er ikke det helt riv, rykende galt? Dette ulltøyet, ja. Men denne ullen eller denne ulla. Hvis man lever av og for å skrive, er det virkelig for mye forlangt at man legger bittelitt arbeid i å sørge for riktig grammatikk og syntaks? (Retorisk spørsmål) 32
Bambi1995 Skrevet 28. august 2018 #59763 Skrevet 28. august 2018 12 timer siden, Truka skrev: Vi har stor hage, og jeg kan skrive under på at det ikke gjør seg selv Okei? og? 2
Snaskesnusken Skrevet 28. august 2018 #59764 Skrevet 28. august 2018 9 timer siden, FotbaIlflua skrev: Gratis nei, de må jo vitterlig SKATTE for den! (istedenfor å tjene bruttolønn, betale skatt for så å betale full pris for jakken slik som oss vanlige, dødelige må gjøre) «Gratis» 1
pøbelsara Skrevet 28. august 2018 #59765 Skrevet 28. august 2018 1 minutt siden, Snaskesnusken skrev: «Gratis» Minner meg om den famøse debatten i kommentarfeltet hvor hun hardnakket hevdet at det faktisk kostet henne penger å bli sponset. Link til bloggen - det står i kommentarfeltet. http://www.carolinebergeriksen.no/2017/12/05/mine-hudpleierutiner-2/ 30
Snaskesnusken Skrevet 28. august 2018 #59766 Skrevet 28. august 2018 6 minutter siden, pøbelsara skrev: Minner meg om den famøse debatten i kommentarfeltet hvor hun hardnakket hevdet at det faktisk kostet henne penger å bli sponset. Link til bloggen - det står i kommentarfeltet. http://www.carolinebergeriksen.no/2017/12/05/mine-hudpleierutiner-2/ Hmm... Den debatten har jeg ikke fått med meg. Meget underholdende.. Ikke bare hevder bloggeren hardnakket at det koster henne å bli sponset men bildene på bloggen og YouTube er ikke redigert.. Jeg gjentar IKKE redigert 😏 Det var denne troverdigheten da.. 18
Gjest Truka Skrevet 28. august 2018 #59767 Skrevet 28. august 2018 1 time siden, Bambi1995 skrev: Okei? og? Okei? Og? - Hva er det som er vanskelig for deg å forstå? Du skrev: «Ikke rart Caroline og co er så travle og slitne når hun må rake løv all day every day, altså;) l Jeg svarte: Vi har stor hage, og jeg kan skrive under på at det ikke gjør seg selv - sånn at du kanskje kunne tenke deg at det er slitsomt med stor hage
Gjest Cocosa Skrevet 28. august 2018 #59768 Skrevet 28. august 2018 54 minutter siden, pøbelsara skrev: Minner meg om den famøse debatten i kommentarfeltet hvor hun hardnakket hevdet at det faktisk kostet henne penger å bli sponset. Link til bloggen - det står i kommentarfeltet. http://www.carolinebergeriksen.no/2017/12/05/mine-hudpleierutiner-2/ Ergo ville hun ikke brukt produktene hvis hun ikke hadde blitt sponset.
Vipser Skrevet 28. august 2018 #59769 Skrevet 28. august 2018 (endret) Instabilde med tilfeldig synlig logo + kommentar fra produsent under (selv uten tag! Hvordan vet de at de omtales? 🤪) taler sitt tydelige språk... https://www.instagram.com/p/Bm72bregeqI/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=3jk7m70uqi30 Endret 28. august 2018 av Vipser 19
Mrs O'Donell Skrevet 28. august 2018 #59770 Skrevet 28. august 2018 3 timer siden, pøbelsara skrev: Det er reklame. Hvorfor tror du det er et privat og personlig fotoalbum? Jeg håper da inderlig at de har en annen type bilder i sin private album🙈 x antall bilder av mor og barn som matcher i solnedgangen er lite sjarmerende minner å ha. 8
Rev. Revenge Skrevet 28. august 2018 #59771 Skrevet 28. august 2018 15 timer siden, Kollontaj skrev: Jepp. Men de har jo en enorm hage og må holde deler av den i orden for å få benytte den. Ja de har vel vedlikeholdsplikt på den kommunale/Borregaardeide delen av hagen for å benytte den? Syns det er rart at å rake løv i stor hage skal være slitsomt for ekte treningsglade. Det er da bare å hive på seg treningstøy, gyve løs og få seg en real treningsøkt. Om slitsom løvraking skal være et tema her, da. Det var kanskje ikke bloggen som var opphavet til temaet? 14
Ultiva Skrevet 28. august 2018 Forfatter #59772 Skrevet 28. august 2018 (endret) 1 time siden, Cocosa skrev: Ergo ville hun ikke brukt produktene hvis hun ikke hadde blitt sponset. Dette du skriver her er så viktig å få frem. For det er nettopp dette CBE innrømte her. Om hun måtte ha betalt fullpris (slik alle andre må) fremfor en liten brøkdel av prisen, så hadde hun altså ikke brukt de sponsede produktene selv. I tillegg så har vi den enorme haugen av produkter som hun kjører rene reklameinnlegg for, med ekstremt overbetalte tekster som preges av "elsk på" og "early on it". Likevel så påstår CBE at "bloggen er meg. Kritisererer du bloggen min, så kritiserer du meg". På tross av at det hele er skuespill og fasade. CBE har altså gjort seg selv fullstendig uangripelig og uimottakelig for all form for kritikk, ved å påstå at yrkesutøvelsen hennes = den private personligheten hennes. Ergo er man slem og ond dersom man våger å gi tilbakemeldinger på hennes overbetalte jobb som nasjonal påvirker. Endret 28. august 2018 av Ultiva 42
Gjest Xstrella Skrevet 28. august 2018 #59773 Skrevet 28. august 2018 1 time siden, Revenge of Cthulhu skrev: Ja de har vel vedlikeholdsplikt på den kommunale/Borregaardeide delen av hagen for å benytte den? Syns det er rart at å rake løv i stor hage skal være slitsomt for ekte treningsglade. Det er da bare å hive på seg treningstøy, gyve løs og få seg en real treningsøkt. Om slitsom løvraking skal være et tema her, da. Det var kanskje ikke bloggen som var opphavet til temaet? Spons etter gartner. Slipper de gjøre noe selv.
Snaskesnusken Skrevet 28. august 2018 #59774 Skrevet 28. august 2018 2 timer siden, Mrs O'Donell skrev: Jeg håper da inderlig at de har en annen type bilder i sin private album🙈 x antall bilder av mor og barn som matcher i solnedgangen er lite sjarmerende minner å ha. Bloggeren hevder at bloggen er henne, mao hun klarer ikke å skille mellom seg selv som privatperson og virksomheten som et kommersielt foretak ( noe som er ganske så utrolig egentlig). Bloggen fremstår i mine øyne som overfladisk selvdyrkelse og jeg tror nok at dette albumet er deres private, sponsede album. 14
Spøkelse Skrevet 28. august 2018 #59775 Skrevet 28. august 2018 På 24.8.2018 den 19.28, FotbaIlflua skrev: Det faktum at vekten ikke har forlatt gulvet gjør også grimasen overflødig. Med mindre han har vondt noe sted? 🤕 Ikke at jeg er noen fan av dem generelt, men jeg er rimelig sikker på at bildet skal illustrere at han har akkurat satt seg på slutten av et sett og er i ferd med å legge ballen ned.. selv om det så klart er gøy å slakte det og tenke motsatt 😊.
cookiewookie Skrevet 28. august 2018 #59776 Skrevet 28. august 2018 (endret) 6 timer siden, pøbelsara skrev: Det er reklame. Hvorfor tror du det er et privat og personlig fotoalbum? Huff, nå føler jeg meg dum faktisk. Jeg som i utgangspunktet er rimelig kritisk ble litt lurt. Den uoffisielle taglinen til frua er jo "ingenting er ekte, alt er betalt". Endret 28. august 2018 av cookiewookie 13
Snaskesnusken Skrevet 28. august 2018 #59777 Skrevet 28. august 2018 1 minutt siden, cookiewookie skrev: Huff, nå føler jeg meg dum faktisk. Jeg som i utgangspunktet er rimelig kritisk ble litt lurt. Den uoffisielle taglinen til frua er jo ingenting er ekte, alt er betalt. Det er slike psykologiske metoder kommersielle aktører bruker for å lure forbrukere. Bloggere pakker reklamen inn i all slags dill dall for å appellerer til forbrukere slik at de ønsker å kjøpe et produkt. Via bloggen «planter de spirer» i hodet på leserne slik at de ønsker å kjøpe produktet. En god huskeregel er at all bloggvirksomhet er kommersielt 😊 16
Rubella Skrevet 28. august 2018 #59778 Skrevet 28. august 2018 17 timer siden, kjarlos skrev: Folkens, noen som har lagt merke til hullene i ørene til CBE? WOW! Jeg hang meg tilfeldigvis opp i det på nærbildet av henne og avkommet fra lekestua-innlegget. Da jeg scrollet nedover så jeg det samme på flere bilder og nå klarer jeg ikke å legge merke til noe annet!! Sånn skjer når man sprader rundt med digre, tunge, sponsede øredobber i for lang tid... UPS! Kun millimeter igjen før øret rakner og frua må ty til klips-øredobber 😂 Bildebevis 🤓: https://imgur.com/a/x1V7H2Z Wæææ, kan ikke "un-see it" nå 😓 1
Gjest Keikolina Skrevet 28. august 2018 #59779 Skrevet 28. august 2018 2 timer siden, Revenge of Cthulhu skrev: Ja de har vel vedlikeholdsplikt på den kommunale/Borregaardeide delen av hagen for å benytte den? Syns det er rart at å rake løv i stor hage skal være slitsomt for ekte treningsglade. Det er da bare å hive på seg treningstøy, gyve løs og få seg en real treningsøkt. Om slitsom løvraking skal være et tema her, da. Det var kanskje ikke bloggen som var opphavet til temaet? Virker lite utholdende for å være så trent...
Bambi1995 Skrevet 28. august 2018 #59780 Skrevet 28. august 2018 3 timer siden, Truka skrev: Okei? Og? - Hva er det som er vanskelig for deg å forstå? Du skrev: «Ikke rart Caroline og co er så travle og slitne når hun må rake løv all day every day, altså;) l Jeg svarte: Vi har stor hage, og jeg kan skrive under på at det ikke gjør seg selv - sånn at du kanskje kunne tenke deg at det er slitsomt med stor hage Tror du misforstår hva poenget var, jeg. 3
Fremhevede innlegg