Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, Tabris skrev:

Da tolker du min tekst helt feil. Jeg er oppriktig nysgjerrig på hvordan du får mitt sitat "Ja, CBE gjør en god del som hun kan kritiserse for. Men til tross for at jeg er enig i det aller meste av kritikk hun får som går på utlevering av barn, overfladiske verdier og manglende reklamemerking, så merker jeg at jeg begynner å få mer og mer sympati med henne. " til å bli at jeg mener hune r helt uskyldig.

Jeg synes du tolker tråden helt feil. Fair? 

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
4 minutter siden, pøbelsara said:

Poenget her er vel at du på ditt Niger patroniserende vis gang på gnag holder kollektovetvanvarlig for enkeltutsagn. Hvis du vil arrestere den som hevder at hun har lest her, så er det fint om du tar det med den debattanten som har hevdet akkurat det. NNår du holder alle kollektivt ansvarlig for noe de aller fleste av «oss» ikke har gjort, er det klart du møter motbør. Det vil vel du også protestert på? Andre som ikke liker debatten her, har kalt oss kritikere feite, misunnelige kjerringer. Jeg regner med at du hadde blitt irritert hvis du måtte stå til ansvar for den påstanden? It works both ways. 

Igjen ser du bort fra det som er hovedpoenget mitt: Man er med i en gruppe som pirker på èn enkeltperson hver eneste dag over flere år. Da hjelper det ikke om ens egen pirking er av det saklige slaget, det er fortsatt en del av en helhet som er overveldende. Er det virkelig noe man ønsker å være en del av? 

4 minutter siden, Liver said:

Jeg tok utgangspunkt i den teksten jeg siterte, da jeg nok ikke har sett det første du skrev.

Fair enough. :)

3 minutter siden, Kollontaj said:

Jeg får ingenting ut av å diskutere med deg, jeg opplever innleggene dine som bomskudd og selv om du mener å diskutere på metanivå, fremkommer antipatiene veldig tydelig. 

Da er det nok bedre at du tilbringer tiden din med noe mer konstruktivt. :)

Endret av Tabris
  • Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, Kollontaj said:

Jeg synes du tolker tråden helt feil. Fair? 

Selvsagt. Ingen enklere måte å avfeie all kritikk på, du skal ha for den. :)

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, Tabris skrev:

Selvsagt. Ingen enklere måte å avfeie all kritikk på, du skal ha for den. :)

Men trådkritikere kan bruke den taktikken? Fortelle andre at de tolker feil, mener feil, oppfatter feil? 

Virker som om enkelte tror at når de blåser i fløyta skal alle andre sitte på kommando. 

• Liker 20
Skrevet
2 minutter siden, Kollontaj skrev:

Men trådkritikere kan bruke den taktikken? Fortelle andre at de tolker feil, mener feil, oppfatter feil? 

Virker som om enkelte tror at når de blåser i fløyta skal alle andre sitte på kommando. 

Minner også om at for å bedrive kritikk av debatten i tråden må man også faktisk ta opp noe, noe som helst, som tråden faktisk behandler og tematiserer.

Ikke bare det man forestiller seg at den egentlig handler om.

• Liker 17
Skrevet
4 minutter siden, Kollontaj said:

Vedkommende som jeg skrev tolket feil korrigerte seg selv da vedkommende ikke hadde lest tidligere innlegg av meg, så den biten er sånn sett ferdig.

• Liker 1
Gjest Zeitgeist
Skrevet
4 minutter siden, Tabris skrev:

Igjen ser du bort fra det som er hovedpoenget mitt: Man er med i en gruppe som pirker på èn enkeltperson hver eneste dag over flere år. Da hjelper det ikke om ens egen pirking er av det saklige slaget, det er fortsatt en del av en helhet som er overveldende. Er det virkelig noe man ønsker å være en del av? 

Klipp klipp

Beklager, men dette er ikke engang skivebom. Dette er å skyte i motsatt retning av skiva. Man kan ikke redusere enkeltpersoners gjøren og laden til et kollektivt ansvar på et så simpelt vis som du ønsker å gjøre her. Det blir som å holde en hel familie ansvarlig for det ett familiemedlem gjorde - eller enda verre: Holde alle som er i slekt med en familie ansvarlig, sågar deler samme etternavn (ganske kjipt hvis man heter Hansen, Nilsen, eller Svensen osv.). Og for å dra det ut i det ekstreme: Gjøre alle tyskere ansvarlig for nasjonalsosialistenes ugjerninger. 

Skrevet
1 minutt siden, Zeitgeist said:

Beklager, men dette er ikke engang skivebom. Dette er å skyte i motsatt retning av skiva. Man kan ikke redusere enkeltpersoners gjøren og laden til et kollektivt ansvar på et så simpelt vis som du ønsker å gjøre her. Det blir som å holde en hel familie ansvarlig for det ett familiemedlem gjorde - eller enda verre: Holde alle som er i slekt med en familie ansvarlig, sågar deler samme etternavn (ganske kjipt hvis man heter Hansen, Nilsen, eller Svensen osv.). Og for å dra det ut i det ekstreme: Gjøre alle tyskere ansvarlig for nasjonalsosialistenes ugjerninger. 

For å fortsette på ditt ekstreme tilfelle: Gjøre alle nazizter delansvarlige for Holocaust. "Jeg bare signerte papirer", "Jeg kjørte bare et tog".

Det er ansvarsfraskrivelse om man ikke ser at man er med i en gjeng som trakasserer et menneske på daglig basis. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Tabris skrev:

Vedkommende som jeg skrev tolket feil korrigerte seg selv da vedkommende ikke hadde lest tidligere innlegg av meg, så den biten er sånn sett ferdig.

Jeg mente generelt- også. Du hevder jo ganske bastant at alle her er kollektivt ansvarlig for tråden - og hvordan den påvirker bedriftseierne (noe du antakelig ikke vet noe om). Vi som skriver her trakasserer (ditt neste innlegg) et menneske på daglig basis, vi bare skjønner det ikke selv, vi tolker ikke tråden riktig, slik du gjør. 

• Liker 10
Skrevet
Just now, Kollontaj said:

Jeg mente generelt- også. Du hevder jo ganske bastant at alle her er kollektivt ansvarlig for tråden - og hvordan den påvirker bedriftseierne (noe du antakelig ikke vet noe om). Vi som skriver her trakasserer (ditt neste innlegg) et menneske på daglig basis, vi bare skjønner det ikke selv, vi tolker ikke tråden riktig, slik du gjør. 

Det er sånn diskusjonsforum fungerer. VI har alle våre meninger og deler dem. Min mening er at denne tråden er trakasserende. 

Mange i denne tråden mener jo også at de sitter på fasiten som CBE ikke ser, så den der går flere veier.

• Liker 4
Gjest Zeitgeist
Skrevet
1 minutt siden, Tabris skrev:

For å fortsette på ditt ekstreme tilfelle: Gjøre alle nazizter delansvarlige for Holocaust. "Jeg bare signerte papirer", "Jeg kjørte bare et tog".

Det er ansvarsfraskrivelse om man ikke ser at man er med i en gjeng som trakasserer et menneske på daglig basis. 

Jeg skjønner at du ikke skjønner poenget mitt - og jeg skjønner også at du har utnevnt deg selv til dommer, jury, og bøddel i denne saken. Takk og pris så er ikke rettsvesenet tuftet på samme pseudo-logikk. 

Når du nå hevder at CBE trakasseres på daglig basis, så vil jeg gjerne se materialet du bygger denne påstanden på. For hvis ikke, så er det jo bare synsing og spekulasjoner fra din side. Sånn med tanke hvor du plasserer deg selv i denne sammenhengen. 

Skrevet

Nei, vi andre har meninger om tråd-temaet, du har meninger om brukerne. Stor forskjell. 

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, Kollontaj said:

Nei, vi andre har meninger om tråd-temaet, du har meninger om brukerne. Stor forskjell. 

Nope. Folk i tråden har meninger om èn konkret person (gjemt bak "det er bedriften"), jeg har meninger om tråden som helhet.

• Liker 7
Skrevet
9 minutter siden, Tabris skrev:

Det er sånn diskusjonsforum fungerer. VI har alle våre meninger og deler dem. Min mening er at denne tråden er trakasserende. 

Mange i denne tråden mener jo også at de sitter på fasiten som CBE ikke ser, så den der går flere veier.

Trakasserende ? På hvilke måte? 

Er det trakasserende å mene at det er feil å eksponere barn på some? Reklamere for alkohol? Å fronte at graviditet ødelegger kroppen? Å reklamere for prevensjonsmiddelet som ikke er preventivt? Å påpeke at det er speilet å  redigerer kroppen tynnere for så å hevde at cbe er heeelt naturlig slank og veltrent? Å lyve på seg yrkestitler? Ikke å merke reklame? At cbe mener bloggen gjør de grepene de kan ved å bytte ut en kjøtt middag i ny og ned, mens sannheten er st de er noen miljøverstinger? At cbe påberoper seg en stressete hverdag og ergo er med på å fremme at en hverdag skal bestå av negletimer ( siste innlegg hvor hun skriver at LKE ikke reagerte på at hun skulle ha to negletimer i løpet av en uke 😱) ,frisørtimer, spise lunsj ute og slappe av ( hva gjør det med samfunnet om at alle skulle synes det var stressende!!) 

Jeg kan fortsette side opp og side ned med uetiske sider ved bedriften og hvor dårlig innflytelse de kan ha på samfunnet. 

• Liker 25
Gjest Zeitgeist
Skrevet (endret)

Sitat

Siden privatperson og bedrift i dette tilfelle bærer samme navn, oppleves nok all kritikken som ekstra tyngende for den det gjelder. Men dette er baksiden av medaljen, når man bevist knytter merkevare tettere til sin person.

Det er ingen tvil om at det nylige navneskiftet på bloggen vil øke Caroline Berg Eriksens inntjeningsmuligheter, men det gjør det også umulig å kritisere etiske forretningsvalg, uten å nevne hennes navn.

hentet fra: 

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/WvLK/En-fotballfrues-forviklinger

Endret av Zeitgeist
Skrevet
2 minutter siden, Tabris skrev:

Nope. Folk i tråden har meninger om èn konkret person (gjemt bak "det er bedriften"), jeg har meninger om tråden som helhet.

Er du seriøs? Pompøs er du i hvertfall, det skal du ha. 

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, Tabris skrev:

For å konkretisere; meninger om det to bedriftseiere viser frem på sine kanaler for å tjene penger på det. 

• Liker 14
Gjest boblebrist
Skrevet
2 minutter siden, Ultiva skrev:

Jeg skulle bare ønske at de snart kunne gjøre noe positivt med innflytelsen sin. Noe fornuftig, noe meningsfylt, noe bærekraftig. Men jeg holder ikke pusten mens jeg venter.

Jeg synes akkurat det der er skikkelig merkelig. Til og med Sophie Elise har, til tross for varierende motiver og gjennomførelse, klart å skape engasjement rundt andre ting enn skjønnhet og ekstremforbruk. Det er fryktelig underlig i mine øyne å tippe 30, tilsynelatende uten å brenne for noe annet enn sin egen velvære. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...