millemåne1 Skrevet 3. januar 2018 #47401 Skrevet 3. januar 2018 1 time siden, calium skrev: Vi har hatt om nettvett der jeg jobber. Alle elevene skulle google seg selv og se om de fant noen resultater. En av elevene er barn av foreldre som har vært litt i media. Aldri har jeg sett en sånn skrekk og skam da vi skulle snakke høyt om funnene våre. Og dette var saken som i utgangspunktet ikke er utleverende av personlig informasjon. I tillegg til å google seg selv, så googlet flere av elevene hverandre også. Jeg tør ikke engang å tenke på hvordan det blir i fremtiden for enkelte miniatyrer som skal gjennom dette på skolen. Tenk etter den skoledagen når spørsmålene om hvorfor hele barndommen ligger synlig på nett? All verdens penger, omtale, bekreftelser fra "fans" og glorifisering av en selv kan vel ikke være verdt det? Til skrekk og advarsel...😱 11
LilleSnupp Skrevet 3. januar 2018 #47402 Skrevet 3. januar 2018 14 minutter siden, Miranda16 skrev: Var ikke de på to helgeturer bare i desember + Paristur? Kvalitet og kvantitet ekke det samme, vettu 😆😆 16
Kollontaj Skrevet 3. januar 2018 #47403 Skrevet 3. januar 2018 Kvalitetstid sammen? De må jo tulle. De jobber sammen og har stadig turer alene uten barn. Ellers synes jeg JYSK-reklamen slo sviskene når det kommer til bunnnivå på reklamen. Troverdighet lik null. 33
Oppland Skrevet 3. januar 2018 #47404 Skrevet 3. januar 2018 CBE er den eneste bloggeren som av mange grunner gjør meg helt matt. Mere kvalitetstid sammen? Hva er for dem denne kvalitetstiden de maser om? For CBE og LKE er nok ikke det å sitte å lese en god bok f.eks. kvalitetstid tid, det skal være slottsbesøk, cruise og annet høyt pengeforbruk som teller som kvalitetstid. 30
Populært innlegg Alice123 Skrevet 3. januar 2018 Populært innlegg #47405 Skrevet 3. januar 2018 1 time siden, Miranda16 skrev: Var ikke de på to helgeturer bare i desember + Paristur? De to reker mer rundt sammen enn mannen min og jeg, som ikke en gang har barn (men vi har riktignok ekte jobber). De er jo helt ute av sync med resten av samfunnet. De kan ikke late som de har ekstremt hektiske dager når de drar på slottsferie og restaurantbesøk flere ganger i måneden. Og det siste de to trenger er "mer tid sammen". For det første BOR OG JOBBER de sammen, så de ser hverandre 24/7. For det andre er jeg overbevist om at de to sitter og fyrer opp under hverandres galskap. Dette mener jeg fordi bloggen har blitt 10x mer rar/virkelighetsfjern/sinnssvak etter at LKE sluttet med fotball og kunne bruke all sin våkne tid på whisky sours i biblioteket og bloggen (i tillegg til å føre statistikk over konas vektendringer). Det de to, og bloggen, desperat trenger er TID MED ANDRE. 81
Gjest Skribent Skrevet 3. januar 2018 #47406 Skrevet 3. januar 2018 3 timer siden, Lopploella skrev: Eller hermetisk leverpostei, eller dårlige barberhøvler. Lista er lang over spons som ikke akkurat er så eksklusiv. Hvis alt du gjør er med blank trutmunn, og alt du spiser skylles ned med whisky sour, så ER det eksklusivt vøtt! Tar du på deg briller for å høre på lydbok også blir du kjapt intellektuell i tillegg, så her har vi virkelig noen som er "hele pakka"
Populært innlegg loffen Skrevet 3. januar 2018 Populært innlegg #47407 Skrevet 3. januar 2018 23 minutter siden, Alice123 skrev: De to reker mer rundt sammen enn mannen min og jeg, som ikke en gang har barn (men vi har riktignok ekte jobber). De er jo helt ute av sync med resten av samfunnet. De kan ikke late som de har ekstremt hektiske dager når de drar på slottsferie og restaurantbesøk flere ganger i måneden. Og det siste de to trenger er "mer tid sammen". For det første BOR OG JOBBER de sammen, så de ser hverandre 24/7. For det andre er jeg overbevist om at de to sitter og fyrer opp under hverandres galskap. Dette mener jeg fordi bloggen har blitt 10x mer rar/virkelighetsfjern/sinnssvak etter at LKE sluttet med fotball og kunne bruke all sin våkne tid på whisky sours i biblioteket og bloggen (i tillegg til å føre statistikk over konas vektendringer). Det de to, og bloggen, desperat trenger er TID MED ANDRE. Dette! Og.. her er jeg alt fra usaklig, misunnelig, sur og kjerring, men herregud! De har mer 'kvalitetstid' sammen, på reiser, middag, 'datenight', slottsferie, spa (!) ... osv., enn mannen min og jeg har hatt på over tjue år. Dette ble jeg faktisk provosert av. Faens alternative virkelighet altså. 59
gjestgitt Skrevet 3. januar 2018 #47408 Skrevet 3. januar 2018 (endret) De to lever virkelig i en alternativ virkelighet hvis de tror de har det travlere enn andre og ikke har nok kvalitetstid sammen 🙄 Endret 3. januar 2018 av gjestgitt 24
Inocybe Skrevet 4. januar 2018 #47409 Skrevet 4. januar 2018 6 timer siden, Alice123 skrev: De to reker mer rundt sammen enn mannen min og jeg, som ikke en gang har barn (men vi har riktignok ekte jobber). De er jo helt ute av sync med resten av samfunnet. De kan ikke late som de har ekstremt hektiske dager når de drar på slottsferie og restaurantbesøk flere ganger i måneden. Og det siste de to trenger er "mer tid sammen". For det første BOR OG JOBBER de sammen, så de ser hverandre 24/7. For det andre er jeg overbevist om at de to sitter og fyrer opp under hverandres galskap. Dette mener jeg fordi bloggen har blitt 10x mer rar/virkelighetsfjern/sinnssvak etter at LKE sluttet med fotball og kunne bruke all sin våkne tid på whisky sours i biblioteket og bloggen (i tillegg til å føre statistikk over konas vektendringer). Det de to, og bloggen, desperat trenger er TID MED ANDRE. Dette Klarer ikke på nåværende tidspunkt å komme på noen som i høyere grad trenger mer tid fra hverandre og med andre mennesker. Kanskje unntatt prins Henrik av Danmark, men han er også i en helt egen liga av virkelighetsfjern Det CBE virkelig har bruk for er å omgås mennesker som ikke bygger opp om hennes egosentrisme (dermed er alle de hun møter i sponsormøter og managementet også utelukket) og det LKE trenger er å slippe å leve med kona som universets navle 24/7. Overbevist om at bloggen også hadde vunnet på det. 36
filifjonka Skrevet 4. januar 2018 #47410 Skrevet 4. januar 2018 7 hours ago, Alice123 said: De to reker mer rundt sammen enn mannen min og jeg, som ikke en gang har barn (men vi har riktignok ekte jobber). De er jo helt ute av sync med resten av samfunnet. De kan ikke late som de har ekstremt hektiske dager når de drar på slottsferie og restaurantbesøk flere ganger i måneden. Og det siste de to trenger er "mer tid sammen". For det første BOR OG JOBBER de sammen, så de ser hverandre 24/7. For det andre er jeg overbevist om at de to sitter og fyrer opp under hverandres galskap. Dette mener jeg fordi bloggen har blitt 10x mer rar/virkelighetsfjern/sinnssvak etter at LKE sluttet med fotball og kunne bruke all sin våkne tid på whisky sours i biblioteket og bloggen (i tillegg til å føre statistikk over konas vektendringer). Det de to, og bloggen, desperat trenger er TID MED ANDRE. Et av CBE problemer er jo at hun ikke takler å være alene, dette så vi jo gjentatte ganger da de bodde på landet og gubben var opptatt utenbys på kamp og lignende. Jeg vil tro at dette ikke har forandret seg noe særlig, hun har trolig de samme problemene med å være alene i villaen, eller alene med barna, da er det jo godt at foreldrene ikke er langt unna. 16
Gjest formula Skrevet 4. januar 2018 #47411 Skrevet 4. januar 2018 10 timer siden, Miranda16 skrev: Var ikke de på to helgeturer bare i desember + Paristur? Tid sammen er ikke nødvendigvis kvalitetstid. Tenker de vet at det blir kommentert her inne, og jo mer de blir diskutert på KG, jo mer trafikk på bloggen, ergo mer penger i kassa. Sikker på at de bevisst bruker dette. Her får vi jo både begrepet kvalitetstid, kyssetrut og lue inne, mer enn nok til å holde tråden varm.
Populært innlegg Ultiva Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Populært innlegg #47412 Skrevet 4. januar 2018 (endret) I og med at CBE kan anbefale flere filmer og tv-serier på bloggen sin hver eneste måned så er hun jo rimelig avslørt. Dersom det er noe disse to har nok av så er det skjermtid i sofaen med beina høyt når de små er i seng. I tillegg var de på 2 stk kjæresteturer på luksushotell sist måned pluss at de hadde fyllekalas med gode venner på nyttårsaften. Jeg kan ikke tenke meg noen som er så ufattelig privilegert og så ufattelig uvitende om det (evt bare skikkelig utakknemlig for det) som CBE. #måtabedrevarepåmegselv #harbarePTtogangeriuka #sponsetfrisørogmanikyrhvermåned #borinyoppussetmillionvilla #overnattingsbarnevaktfleregangerhvermåned #jobber40tukerogtjener3-4mill ... At det ikke bare går an å innrømme det? "JA jeg er utrolig heldig og ydmyk som har muligheten til å leve en så vanvittig privilegert og behagelig hverdag!" Hvorfor er det så vanskelig å være takknemlig for den overfloden hun mesker seg med? At det er mulig å være så bortskjemt og samtidig så misfornøyd? "Må bli flinkere til å ta vare på meg selv" - nei, CBE! Du har gratis PT 2 ganger i uken, du har mer klær, sko, vesker og sminke enn ti jevnaldrende kvinner kombinert. Du pleies gratis på skjønnhetssalong flere ganger i måneden, den historiske villaen din er fylt til randen med sponsede møbler, leker og tapet og du tjener i tillegg 5-6 ganger mer enn Kari Nordmann til tross for samme arbeidstid. Du har en hel park av sponsede, rådyre, medisinke kremer til tross for "perfekt hud", du har oppofrende besteforeldre 3 min unna og en mann som arbeider på heltid for å fremstille deg i et så godt lys som mulig. Dessertgenerasjonen trenger ikke å påvirkes til å tro at det er greit å bli utslitt av å shoppe, dekke festbord og å få manikyr mens millionene triller inn på kontoen. Endret 4. januar 2018 av Ultiva 87
Gjest xx girl xx Skrevet 4. januar 2018 #47413 Skrevet 4. januar 2018 7 minutter siden, Ultiva skrev: I og med at CBE kan anbefale flere filmer og tv-serier på bloggen sin hver eneste måned så er hun jo rimelig avslørt. Dersom det er noe disse to har nok av så er det skjermtid i sofaen med beina høyt når de små er i seng. I tillegg var de på 2 stk kjæresteturer på luksushotell sist måned pluss at de hadde fyllekalas med gode venner på nyttårsaften. Jeg kan ikke tenke meg noen som er så ufattelig privilegert og så ufattelig uvitende om det (evt bare skikkelig utakknemlig for det) som CBE. #måtabedrevarepåmegselv #harbarePTtogangeriuka #sponsetfrisørogmanikyrhvermåned #borinyoppussetmillionvilla #overnattingsbarnevaktfleregangerhvermåned #jobber40tukerogtjener3-4mill ... At det ikke bare går an å innrømme det? "JA jeg er utrolig heldig og ydmyk som fikk muligheten til å leve en så vanvittig privilegert og behagelig hverdag!" Hvorfor er det så vanskelig å være takknemlig for den overfloden hun mesker seg med? At det er mulig å være så bortskjemt og samtidig så misfornøyd? "Må bli flinkere til å ta vare på meg selv" - nei, CBE! Du har PT to ganger i uken, du har mer klær, sko og sminke enn ti jevnaldrende kvinner kombinert. Du pleies på skjønnhetssalong flere ganger i måneden og du tjener 5-6 ganger mer enn Kari Nordmann til tross for samme arbeidstid. Du har oppofrende besteforeldre 3 min unna og en mann som arbeider for deg. Dagens ungdom er allerede en dessertgenerasjon og trenger ikke å få høre at det er greit å bli utslitt av å shoppe, dekke festbord og å få manikyr. Det er jobb å se på filmer og serier. For det skal jo anbefales videre på bloggen. (ironi...)
Gjest Gillians Skrevet 4. januar 2018 #47414 Skrevet 4. januar 2018 10 timer siden, Alice123 skrev: De to reker mer rundt sammen enn mannen min og jeg, som ikke en gang har barn (men vi har riktignok ekte jobber). De er jo helt ute av sync med resten av samfunnet. De kan ikke late som de har ekstremt hektiske dager når de drar på slottsferie og restaurantbesøk flere ganger i måneden. Og det siste de to trenger er "mer tid sammen". For det første BOR OG JOBBER de sammen, så de ser hverandre 24/7. For det andre er jeg overbevist om at de to sitter og fyrer opp under hverandres galskap. Dette mener jeg fordi bloggen har blitt 10x mer rar/virkelighetsfjern/sinnssvak etter at LKE sluttet med fotball og kunne bruke all sin våkne tid på whisky sours i biblioteket og bloggen (i tillegg til å føre statistikk over konas vektendringer). Det de to, og bloggen, desperat trenger er TID MED ANDRE. 12 timer siden, Miranda16 skrev: Var ikke de på to helgeturer bare i desember + Paristur? Haha, helt komisk! Og enda mer komisk, er dette en posering hun gjør for å se pen ut? Det er jo bare flaut!
Surikatt Skrevet 4. januar 2018 #47415 Skrevet 4. januar 2018 54 minutter siden, xx girl xx skrev: Det er jobb å se på filmer og serier. For det skal jo anbefales videre på bloggen. (ironi...) De film og serie innleggene hennes er noe jeg hopper glatt over. CBE burde prøvd å leve et normalt liv med null tid eller penger til egenpleie, ikke tilgang på barnevakt og full jobb utenfor huset. De har vel ikke kvalitetstid når de er sammen, da. Skjønner godt hun ikke tør være alene i en gammel villa som ligger ensomt til og må ha foreldrene til å passe på seg og unger. Hadde heller ikke turt å la ungene være alene hjemme der når de blir større etter all eksponeringen på nettet. Det er greit at besteforeldre hjelper til men de bør ikke gjøre seg avhengig av dem fordi de vil leve det samme livet som før de fikk barn. 7
Krokanis Skrevet 4. januar 2018 #47416 Skrevet 4. januar 2018 Syntes det er synd at hun "må" ha lue på hvis ikke håret er 100% perfekt. Kjenner ingen andre som bruker lue inne?? Eller jo, fetteren min på 12 år, som syntes det er kult. 24
Gjest Gillians Skrevet 4. januar 2018 #47417 Skrevet 4. januar 2018 11 minutter siden, Surikatt skrev: De film og serie innleggene hennes er noe jeg hopper glatt over. CBE burde prøvd å leve et normalt liv med null tid eller penger til egenpleie, ikke tilgang på barnevakt og full jobb utenfor huset. De har vel ikke kvalitetstid når de er sammen, da. Skjønner godt hun ikke tør være alene i en gammel villa som ligger ensomt til og må ha foreldrene til å passe på seg og unger. Hadde heller ikke turt å la ungene være alene hjemme der når de blir større etter all eksponeringen på nettet. Det er greit at besteforeldre hjelper til men de bør ikke gjøre seg avhengig av dem fordi de vil leve det samme livet som før de fikk barn. Du skjønner godt at en voksen dame ikke tør å være alene med ungene sine hjemme? Tør hun virkelig ikke det? I så fall har hun store problemer hun burde ta tak i. Slikt smitter fort over på barn.
Rubella Skrevet 4. januar 2018 #47418 Skrevet 4. januar 2018 2 minutter siden, Krokanis skrev: Syntes det er synd at hun "må" ha lue på hvis ikke håret er 100% perfekt. Kjenner ingen andre som bruker lue inne?? Eller jo, fetteren min på 12 år, som syntes det er kult. Kanskje de har det så kaldt inne at de begge må ha lue? Strømmen og veden er vel ikke sponsa. #cheapshotmenmåtte 34
Kleenex Skrevet 4. januar 2018 #47419 Skrevet 4. januar 2018 2 timer siden, formula skrev: Tid sammen er ikke nødvendigvis kvalitetstid. Tenker de vet at det blir kommentert her inne, og jo mer de blir diskutert på KG, jo mer trafikk på bloggen, ergo mer penger i kassa. Sikker på at de bevisst bruker dette. Her får vi jo både begrepet kvalitetstid, kyssetrut og lue inne, mer enn nok til å holde tråden varm. Hva slags filter bruker fruene på snapchat? De var plutselig så smale og glatte i huden på bilde over her der de ønsker seg mere kvalitetstid sammen.. 4
Krokanis Skrevet 4. januar 2018 #47420 Skrevet 4. januar 2018 Juicedetox. Selvfølgelig, med de "enorme" porsjonene julemat hun har spist i jula skulle det bare mangle. Flott forbilde.... 29
Fremhevede innlegg