Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Vært mye enklere om de merket «Alt på bildet er sponset», og under hatt referanseliste til alt fra froosh, Lindex, Adams matkasse, Swiss, Freia, frisør, negler, tannbehandlinger, klær, sko, møbler og resten av interiøret, tapet, tapetsering, maling, gulvlegging, oppussing, garderobe, bursdager, smijernstang, utemøbler, barneutstyr, barneklær, kosmetikk, spaweekender, ferier, adax, prevensjonsmiddel, ellos, høvler, frokost til sponset hygge med barn eller brud.

:laugh:

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Skribent
Skrevet
10 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Vært mye enklere om de merket «Alt på bildet er sponset», og under hatt referanseliste til alt fra froosh, Lindex, Adams matkasse, Swiss, Freia, frisør, negler, tannbehandlinger, klær, sko, møbler og resten av interiøret, tapet, tapetsering, maling, gulvlegging, oppussing, garderobe, bursdager, smijernstang, utemøbler, barneutstyr, barneklær, kosmetikk, spaweekender, ferier, adax, prevensjonsmiddel, ellos, høvler, frokost til sponset hygge med barn eller brud.

Enig, de må ha gått seg fullstendig vill etter hvert som tilværelsen er blitt fullfinansiert.

Det vil i tillegg bli noe søkt å skrive «i dag har jeg kjøpt to nye pynteputer for egne penger. Ikke spør hvor de er fra.» I det hele tatt - i headeren på kommersielle blogger bør det stå noe om bloggens fundament. Det fritar ikke for å merke hvert enkelt innlegg iht regler, men gjør tydelig for alle som leser hva slags nettsted de er inne på - en salgskanal, verken mer eller mindre.

Skrevet
31 minutter siden, Skribent skrev:

Enig, de må ha gått seg fullstendig vill etter hvert som tilværelsen er blitt fullfinansiert.

Det vil i tillegg bli noe søkt å skrive «i dag har jeg kjøpt to nye pynteputer for egne penger. Ikke spør hvor de er fra.» I det hele tatt - i headeren på kommersielle blogger bør det stå noe om bloggens fundament. Det fritar ikke for å merke hvert enkelt innlegg iht regler, men gjør tydelig for alle som leser hva slags nettsted de er inne på - en salgskanal, verken mer eller mindre.

Må jo være en smal sak å lage noe slikt hvor de haker av alle samarbeidspartnerne som er med på bildene, og feste det øverst i innlegget... meeeen tviler på at bloggerne er interessert i å flagge hvor gjennomsponset alt er. 

Hva er ikke sponset hjemme hos frua? De to julepyntgreia fra Budapest, julebyen (?), bryllupsgavene (serviset, bestikk og glass).. hva mer? 

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Må jo være en smal sak å lage noe slikt hvor de haker av alle samarbeidspartnerne som er med på bildene, og feste det øverst i innlegget... meeeen tviler på at bloggerne er interessert i å flagge hvor gjennomsponset alt er. 

Hva er ikke sponset hjemme hos frua? De to julepyntgreia fra Budapest, julebyen (?), bryllupsgavene (serviset, bestikk og glass).. hva mer? 

frokosten ifølge dem selv ;-)

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, MissLucy skrev:

frokosten ifølge dem selv ;-)

Dopapir, Zalo, bind og tamponger, LKEs hygiene, tanntråd, tannkrem, vaskekluter, aluminiumsfolie, tørkerull, kjøkken- og husholdningsvaskemidler....så og si alt som ikke avbildes på bloggen.

Resten tar jeg for god fisk at enten er spons eller såkalte "gaver" i håp om omtale, hvorav mye verken returneres eller innberettes fordi det er så "smått".

• Liker 14
Gjest formula
Skrevet
17 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Det sier sitt når man faktisk må lete med lupe for å finne noe som ikke er sponset.

Både når det gjelder eksponering av barn, og reklame, så har de rotet seg milevis unna prinsippene de en gang (påstod) de hadde:

– Vi kunne hatt ti innlegg i uken, men jeg vil ikke det. Jeg vil ha få samarbeidspartnere og holde det eksklusivt. 

https://www.dn.no/talent/2013/10/18/blogget-for-28-millioner-i-fjor

Jaha. Hva er så eksklusivt med feks svisker?

Skrevet (endret)
3 timer siden, Dunkel skrev:

Kudos til CBE for å kutte ut helium og dele hvorfor på bloggen slik at flere blir oppmerksom på problematikken rundt sløsing av dette grunnstoffet. 

Jeg nevnte det i kommentarfeltet hennes i mai, men joda bedre sent enn aldri. 

Edit: beklager, jeg leste ikke ferdig kommentarer før jeg svarte. Supert at hun innrømmer at det ikke er med som bare dukket opp i hodet :)

Endret av FrkSvår
  • Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, formula skrev:

Det sier sitt når man faktisk må lete med lupe for å finne noe som ikke er sponset.

Både når det gjelder eksponering av barn, og reklame, så har de rotet seg milevis unna prinsippene de en gang (påstod) de hadde:

– Vi kunne hatt ti innlegg i uken, men jeg vil ikke det. Jeg vil ha få samarbeidspartnere og holde det eksklusivt. 

https://www.dn.no/talent/2013/10/18/blogget-for-28-millioner-i-fjor

Eller hermetisk leverpostei, eller dårlige barberhøvler. Lista er lang over spons som ikke akkurat er så eksklusiv.

• Liker 22
Skrevet
28 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Jepp, i Wordpress er alt mulig. Der er det noe som heter stikkord. Det blir litt som hashtags. Man kan f.eks. lage flere "kategorier" med stikkord slik at de som handler om reklame og sponsing er skilt fra de vanlige stikkordene. 

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, formula skrev:

😂😂😂

Hvordan kunne jeg glemme sviskerreklamen?!?! En av fruas all time high!

• Liker 31
Skrevet (endret)
2 timer siden, Asti skrev:

Hvorfor får ikke Berg Eriksen til å merke reklamen sin slik Forbrukerombudet har gitt beskjed om? Viser til dagens blogginnlegg -  https://imgur.com/a/GXEJp ?

---------

Om cbe.no / Treasures AS: https://imgur.com/a/3mO86

Sjekket nå twitter:

* 03.01.18 Rett merking? Står navnet på annonsøren? https://imgur.com/a/ztz48

* 02.01.18 Rett merking? https://imgur.com/a/0UZev

* 27.12.17 Rett merking? https://imgur.com/a/OBM7R

Og facebook:

* 03.01.18 Rett merking? Står navnet på annonsøren? https://imgur.com/a/czXBs

* 02.01.18 Rett merking? https://imgur.com/a/RTUo8

* 27.12.17 Rett merking? https://imgur.com/a/t8Oj9

Endret av Asti
Skrevet
1 time siden, LilleSnupp skrev:

53 minutter siden, Cavatina skrev:

Dopapir, Zalo, bind og tamponger, LKEs hygiene, tanntråd, tannkrem, vaskekluter, aluminiumsfolie, tørkerull, kjøkken- og husholdningsvaskemidler....så og si alt som ikke avbildes på bloggen.

Resten tar jeg for god fisk at enten er spons eller såkalte "gaver" i håp om omtale, hvorav mye verken returneres eller innberettes fordi det er så "smått".

I tvil om tampongene.. ;) (link til bloggen..) 'reddet av goodiebagen'

• Liker 8
Skrevet
14 minutter siden, loffen skrev:

I tvil om tampongene.. ;) (link til bloggen..) 'reddet av goodiebagen'

Fankern, altså. Det er så innmari vanskelig å vite hva som er reklame og hva som ikke er det, når CBE.no selv ikke klarer å holde helt styr på det, ref. @Astis dokumentasjon🙄

• Liker 9
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Papirfly, mod.

Skrevet

Vi har hatt om nettvett der jeg jobber. Alle elevene skulle google seg selv og se om de fant noen resultater. En av elevene er barn av foreldre som har vært litt i media. Aldri har jeg sett en sånn skrekk og skam da vi skulle snakke høyt om funnene våre. Og dette var saken som i utgangspunktet ikke er utleverende av personlig informasjon. I tillegg til å google seg selv, så googlet flere av elevene hverandre også. Jeg tør ikke engang å tenke på hvordan det blir i fremtiden for enkelte miniatyrer som skal gjennom dette på skolen. 

Tenk etter den skoledagen når spørsmålene om hvorfor hele barndommen ligger synlig på nett? All verdens penger, omtale, bekreftelser fra "fans" og glorifisering av en selv kan vel ikke være verdt det? 

• Liker 42
Skrevet
5 timer siden, Dunkel skrev:

Kudos til CBE for å kutte ut helium og dele hvorfor på bloggen slik at flere blir oppmerksom på problematikken rundt sløsing av dette grunnstoffet. 

Kudos? Hun har blitt informert om dette av lesere gjentatte ganger de siste årene og har tatt et bevisst valg om å gi fullstendig faen i det. Og nå, lang tid etter, når hun ikke kan late som om dette problemet ikke eksisterer lenger, da skal hun få SKRYT for å la være å bruke helium og opplyse om hvorfor? Tipper at størstedelen av befolkningen allerede var klar over problematikken.

• Liker 32
Skrevet

Det nyttet å si fra om helium. Kanskje det nytter å si fra om eksponering på sikt, og. Vi kunne gjort en byttedeal? KG slutter å nevne/dokumentere dette med alkoholreklame, mot at ungene slipper unna bloggen.

Tenk på all den fritiden dere får, CBE.no! :ler:

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, Miranda16 skrev:

Screenshot_2018-01-03-22-29-59.jpeg

Gud hjelpe meg.... kjenner vel ingen par som har mer kvalitetstid enn de to. Og ja, det er faktisk sjalusien som snakker. 

• Liker 43
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...