Ultiva Skrevet 20. desember 2017 Forfatter #46501 Skrevet 20. desember 2017 (endret) 16 timer siden, Kollontaj skrev: Komikerfrue viftet også med sjokolade før sjokoladehuset ble vist. Freia har gang på gang fremstått som udugelige i å velge samrbeidspartnere. Dette. Å opprettholde reklameavtalen med Komikerfrue; hvis kjendis-ektemann er midt oppe i sitt livs største offentlige skandale er så kynisk at jeg har ikke ord. Men økt trafikk inn på bloggen gir jo også økt eksponering av Freiareklamen. Tiden hvor annonsører brydde seg om hva de ble forbundet med er tydeligvis forbi. Annonsørene viser til stadighet at all reklame er god reklame, selv om produktet forbindes med utlevering av barn, brudd på markedsføringsloven, med usunt kroppsfokus eller nå altså med seksuell trakassering. Gratulerer til Freia, her ble alt jule-snopet til bhg/skole/jobb kjøpt fra Nidar og Hval. Endret 20. desember 2017 av Ultiva 39
Gjest Bell Skrevet 20. desember 2017 #46502 Skrevet 20. desember 2017 Balleys på bloggen nå. Er det lov? Kan ikke reglene for å vise frem alkohol. Der er for så vidt ikke reklame, men. Hvordan er reglene? Innafor?
minimymlen Skrevet 20. desember 2017 #46503 Skrevet 20. desember 2017 2 minutter siden, Bell skrev: Balleys på bloggen nå. Er det lov? Kan ikke reglene for å vise frem alkohol. Der er for så vidt ikke reklame, men. Hvordan er reglene? Innafor? De kan ikke vise alkohol i et reklameinnlegg, selv om innholdet handler om noe annet. 4
Gjest Skribent Skrevet 20. desember 2017 #46504 Skrevet 20. desember 2017 (endret) 5 minutter siden, Bell skrev: Balleys på bloggen nå. Er det lov? Kan ikke reglene for å vise frem alkohol. Der er for så vidt ikke reklame, men. Hvordan er reglene? Innafor? Det er vel en oppskrift, så det kan nevnes i en naturlig sammenheng. Etter min mening er det unødvendig med eget bilde av flaska siden hennes lesere (siden de er så høyt utdannede ) nok vet veldig godt hva det er, men de liker jo veldig godt å strekke strikken så langt de kan. Litt som treåringer, i grunnen. Ser for meg de har godtet seg stort med endelig å kunne nevne alkohol lovlig og samtidig skape litt reaksjoner. Edit: Er oppskriften reklame? I så fall blir det vel annerledes, som @minimymlen sier. Endret 20. desember 2017 av Skribent
Alice123 Skrevet 20. desember 2017 #46505 Skrevet 20. desember 2017 3 minutter siden, Skribent skrev: Det er vel en oppskrift, så det kan nevnes i en naturlig sammenheng. Etter min mening er det unødvendig med eget bilde av flaska siden hennes lesere (siden de er så høyt utdannede ) nok vet veldig godt hva det er, men de liker jo veldig godt å strekke strikken så langt de kan. Litt som treåringer, i grunnen. Ser for meg de har godtet seg stort med endelig å kunne nevne alkohol lovlig og samtidig skape litt reaksjoner. Edit: Er oppskriften reklame? I så fall blir det vel annerledes, som @minimymlen sier. Selve innlegget alene er ikke reklame, og derfor er det lov å bruke alkohol. MEN! Dette sjokoladedrikk-innlegget kommer RETT ETTER et reklameinnlegg for Freia sjokolade. Jeg mener dette er uetisk og i alkoholreklame-gråsonen. 25
Ultiva Skrevet 20. desember 2017 Forfatter #46506 Skrevet 20. desember 2017 (endret) Selv syns jeg CBE kunne holdt seg for god for å legge ut så mye bilder av alkohol i førjulstiden. Det er mer enn nok av barn som gruer seg til jul på grunn av foreldres ukritiske alkoholforbruk og slike fristende bilder av øl, vin og likør på en av landets største hverdagsblogger flere ganger i uken gjør ikke akkurat konsumet noe mindre. Endret 20. desember 2017 av Ultiva 39
Gjest Skribent Skrevet 20. desember 2017 #46507 Skrevet 20. desember 2017 3 minutter siden, Ultiva skrev: Selv syns jeg CBE kunne holdt seg for god for å legge ut så mye bilder av alkohol i førjulstiden. Det er mer enn nok av barn som gruer seg til jul på grunn av foreldres ukritiske alkoholforbruk og slike fristende bilder av øl, vin og likør på en av landets største hverdagsblogger flere ganger i uken gjør ikke akkurat konsumet noe mindre. Nettopp. Det er en del problematiske holdninger som gjennomsyrer alt på bloggen. Mat og kos er belønning når du holder kroppen «feilfri», voksentid og avkobling er med alkohol, kos er lov hvis man har vært flink og gjort plikter først osv. Hvis du ikke er fin på håret dekker du det til med lue (ingen grunn til å se avslappet og naturlig ut) og ingenting er bra nok i sin opprinnelige form. Slitsomt a gitt, i tillegg til at det sender forferdelige signaler til unge lesere (og egne unger).
Populært innlegg SusieDerkins Skrevet 20. desember 2017 Populært innlegg #46508 Skrevet 20. desember 2017 (endret) 10 timer siden, Amafalathiel skrev: summa summarum: Når jeg søker på melkesjokolade får jeg bare opp 12 innlegg. Hvor mange innlegg ligger der i det arkivet totalt!? Åtte av disse handler om sukkerfrie eller lavkarbo alternativer, i to innlegg spiser hun kjeks i forbindelse med svangerskap og fødsel #cravings #fortjentdet, og de siste to er reklameinnlegg for Freia. Det er et så absurd dårlig valg av ambassadør at man må bare le. http://www.carolinebergeriksen.no/?s=Melkesjokolade Siterer meg selv, for å presisere - de hashtagene der er det jeg som har satt inn for å sammenfatte essensen i det innlegget (trodde det var to, men finner bare ett i dag) der hun spiser melkesjokoladekjeks. For å være helt etterrettelig: I det innlegget er hun gravid i uke 40, og har pakket melkesjokoladekjeks til fødselen - dette er hvordan hun beskriver situasjonen når hun spiser disse kjeksene hjemme - stikkordene er cravings, sprakk, klarte ikke dy meg, MÅTTE ha: "ukens cravings: da jeg sjekket at alt var på plass i fødebagen på søndag, sprakk jeg på sykehusgoodiesen jeg hadde pakket med meg! Haha, jeg klarte ikke å dy meg og MÅTTE ha noen kjeks. Så da åpnet jeg den gule pakken med kjeks og melkesjokoladebiter fra Freia og klarte ikke å stoppe etter bare 1, foråsidetsånn. " Ellers har jeg aldri hørt henne snakke om disse kjeksene annet enn i forbindelse med fødsel. Det er jo en ekstremsituasjon, og det var det jeg forsøkte å sammenfatte med #fortjentdet Av de øvrige innleggene der ordet "melkesjokolade" dukker opp, handler de aller fleste om Atkins melkesjokolader,og poenget med den er vel at den er alt Freia melkesjokolade IKKE er mht sukker og karbohydrater og sunn livstil og sånn. Det er ett unntak der hun har litt melkesjokolade på vannmelon, fordi hun ikke fikk tak i mørk sjokolade, men hovedinnholdet i det innlegget er uansett vannmelon, ikke sjokolade. Et par sitater fra disse innleggene: "Mørk sjokolade i små mengder gjør ingenting, så vi liker en knekk til kaffen noen ganger om dagen. Mørk sjokolade har lavere karbohydratinnhold enn melkesjokolade, den inneholder også antioksidanter. Jo mørkere, jo bedre." "Jeg som aldri har vært noe glad i sjokolade har blitt mer glad i det etter at vi la om kosten for 5 år siden. Jeg spiste jo gjerne litt gummigodteri og lakris i helgene før det :-)" Hvordan denne personen kan lage reklame for et kilo lys melkesjokolade dekket med melis og non-stop, med et snev av troverdighet i behold, er meg et stort mysterium. Som noen sa lenger oppe - det blir som en vegetarianer som reklamerer for biff. Eller kanskje en dyreverner som reklamerer for Canada Goose. Det er jo der hun er nå - når hun selger fanesaken sin for penger, så er det jo ingen grunn til å tro noe annet man ser på bloggen. Endret 20. desember 2017 av Amafalathiel 54
Jobbermedbarn Skrevet 20. desember 2017 #46509 Skrevet 20. desember 2017 39 minutter siden, Ultiva skrev: Selv syns jeg CBE kunne holdt seg for god for å legge ut så mye bilder av alkohol i førjulstiden. Det er mer enn nok av barn som gruer seg til jul på grunn av foreldres ukritiske alkoholforbruk og slike fristende bilder av øl, vin og likør på en av landets største hverdagsblogger flere ganger i uken gjør ikke akkurat konsumet noe mindre. Dette! En av mine hjertesaker! Det ER en grunn til at dette med alkoholforbruk kommer opp før jul og andre ferier! Det er mange barn som gruer seg til slike høytider og føler seg utrygge. Selvom man ikke drikker seg fulle, forandrer man seg, barn merker det ofte før man merker det selv, og noen føler uro og utrygghet! Dette snakker jeg med alle foreldre om! Ha et bevisst forhold til barn og alkohol! Barn er ulike! Som småbarnsforeldre, og en blogg som leses av andre småbarnsforeldre burde CBE (og andre mammabloggere) være bevisst påvirkningskraften de har ifht alkohol! 23
Akvarium85 Skrevet 20. desember 2017 #46510 Skrevet 20. desember 2017 Seksuell trakassering? Har jeg gått glipp av noe her?
Jobbermedbarn Skrevet 20. desember 2017 #46511 Skrevet 20. desember 2017 39 minutter siden, Akvarium85 skrev: Seksuell trakassering? Har jeg gått glipp av noe her? Se Ørjan Burøe tråden! 3
A-mamma Skrevet 20. desember 2017 #46512 Skrevet 20. desember 2017 Vedrørende reklamen for Freia melkesjokolade - prøv å påvirke Freia f.eks. ved å skrive innlegg på fb siden deres eller send Mail. 14
mikrobe Skrevet 20. desember 2017 #46513 Skrevet 20. desember 2017 Sitat Takk for at du kontakter Mondelez via et av våre nettsider. Din melding er på vei til vårt Forbrukerpleie Team, under referanse nummer: [...] , og de vil svare deg direkte, så snart som mulig. Vår vanlige åpningstider er: mandag-fredag 09.00-17.00. Takk igjen for at du tok kontakt, og du vil høre fra oss snart. Vennlig hilsen Mondelez Forbruker Støtte Telefon 21530857 Dette er ett automatisert svar; vennligst ikke svar på denne e-mailen. De har visst ikke så høye krav hos Freia. #språkvask 15
Donpedro Skrevet 20. desember 2017 #46514 Skrevet 20. desember 2017 Alkoholreklame meldes til [email protected] Diverse offentlige instanser sitter vanligvis ikke selv og følger med, de trenger tips. 15
penny_ Skrevet 20. desember 2017 #46515 Skrevet 20. desember 2017 18 minutter siden, mikrobe skrev: De har visst ikke så høye krav hos Freia. #språkvask Det ser ut som de har brukt google translate 8
Ultiva Skrevet 20. desember 2017 Forfatter #46516 Skrevet 20. desember 2017 På 19.12.2017 den 10.58, Gillians skrev: Men hvordan ble julelandsbyen??? Det er det store spørsmålet nå. Spørs om CBE må tromme sammen et par sett med besteforeldre for å hjelpe til med å ferdigstille julelandsbyen i denne hektiske førjulstiden. Hun fikk hvert fall 6 pers til å hjelpe henne med 4-årsdagen for noen uker siden. Er nok på tide med barnevakt og et opphold på svensk luksushotell igjen slik som hun sliter seg ut; tross alt et par uker siden sist. 26
swiftyness Skrevet 20. desember 2017 #46517 Skrevet 20. desember 2017 «Slutt å tut og bær deg Det e'kke Fotballfrues feil at du er bælfeit, lær deg» Aner en tanke ironi fra karpe diem. Ref dup-i-dup 9
filifjonka Skrevet 20. desember 2017 #46518 Skrevet 20. desember 2017 51 minutter siden, Ultiva said: Spørs om CBE må tromme sammen et par sett med besteforeldre for å hjelpe til med å ferdigstille julelandsbyen i denne hektiske førjulstiden. Hun fikk hvert fall 6 pers til å hjelpe henne med 4-årsdagen for noen uker siden. Er nok på tide med barnevakt og et opphold på svensk luksushotell igjen slik som hun sliter seg ut; tross alt et par uker siden sist. Må jo finne på noe for å kunne la seg avbilde i en, eller flere, av de nye kjolene sine, gjerne med et vinglass strategisk plassert... 4
Gjest Regn Skrevet 20. desember 2017 #46519 Skrevet 20. desember 2017 Nora brøt ut av dukkehuset, Caroline dyrker det! Selv dette at hun pynter treet uten ungene er dukkehusaktig...
Gjest Anne B Skrevet 20. desember 2017 #46520 Skrevet 20. desember 2017 Tidengåraåaltforfortmenheldigviserdetgøyiromjulenogsåforåikkesnakkeomnyttårsaften.
Fremhevede innlegg