Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
16 timer siden, Kollontaj skrev:

Komikerfrue viftet også med sjokolade før sjokoladehuset ble vist. 

Freia har gang på gang fremstått som udugelige i å velge samrbeidspartnere. 

Dette. Å opprettholde reklameavtalen med Komikerfrue; hvis kjendis-ektemann er midt oppe i sitt livs største offentlige skandale er så kynisk at jeg har ikke ord. Men økt trafikk inn på bloggen gir jo også økt eksponering av Freiareklamen. Tiden hvor annonsører brydde seg om hva de ble forbundet med er tydeligvis forbi. Annonsørene viser til stadighet at all reklame er god reklame, selv om produktet forbindes med utlevering av barn, brudd på markedsføringsloven, med usunt kroppsfokus eller nå altså med seksuell trakassering.

Gratulerer til Freia, her ble alt jule-snopet til bhg/skole/jobb kjøpt fra Nidar og Hval.

Endret av Ultiva
  • Liker 39
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Balleys på bloggen nå. Er det lov? Kan ikke reglene for å vise frem alkohol. Der er for så vidt ikke reklame, men. Hvordan er reglene? Innafor?

Skrevet
2 minutter siden, Bell skrev:

Balleys på bloggen nå. Er det lov? Kan ikke reglene for å vise frem alkohol. Der er for så vidt ikke reklame, men. Hvordan er reglene? Innafor?

De kan ikke vise alkohol i et reklameinnlegg, selv om innholdet handler om noe annet. 

• Liker 4
Gjest Skribent
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Bell skrev:

Det er vel en oppskrift, så det kan nevnes i en naturlig sammenheng. Etter min mening er det unødvendig med eget bilde av flaska siden hennes lesere (siden de er så høyt utdannede :roll: ) nok vet veldig godt hva det er, men de liker jo veldig godt å strekke strikken så langt de kan. Litt som treåringer, i grunnen. Ser for meg de har godtet seg stort med endelig å kunne nevne alkohol lovlig og samtidig skape litt reaksjoner.

Edit: Er oppskriften reklame? I så fall blir det vel annerledes, som @minimymlen sier.

Endret av Skribent
Skrevet
3 minutter siden, Skribent skrev:

Det er vel en oppskrift, så det kan nevnes i en naturlig sammenheng. Etter min mening er det unødvendig med eget bilde av flaska siden hennes lesere (siden de er så høyt utdannede :roll: ) nok vet veldig godt hva det er, men de liker jo veldig godt å strekke strikken så langt de kan. Litt som treåringer, i grunnen. Ser for meg de har godtet seg stort med endelig å kunne nevne alkohol lovlig og samtidig skape litt reaksjoner.

Edit: Er oppskriften reklame? I så fall blir det vel annerledes, som @minimymlen sier.

Selve innlegget alene er ikke reklame, og derfor er det lov å bruke alkohol. MEN! Dette sjokoladedrikk-innlegget kommer RETT ETTER et reklameinnlegg for Freia sjokolade. Jeg mener dette er uetisk og i alkoholreklame-gråsonen.

• Liker 25
Skrevet (endret)

Selv syns jeg CBE kunne holdt seg for god for å legge ut så mye bilder av alkohol i førjulstiden. Det er mer enn nok av barn som gruer seg til jul på grunn av foreldres ukritiske alkoholforbruk og slike fristende bilder av øl, vin og likør på en av landets største hverdagsblogger flere ganger i uken gjør ikke akkurat konsumet noe mindre. 

Endret av Ultiva
  • Liker 39
Gjest Skribent
Skrevet
3 minutter siden, Ultiva skrev:

Selv syns jeg CBE kunne holdt seg for god for å legge ut så mye bilder av alkohol i førjulstiden. Det er mer enn nok av barn som gruer seg til jul på grunn av foreldres ukritiske alkoholforbruk og slike fristende bilder av øl, vin og likør på en av landets største hverdagsblogger flere ganger i uken gjør ikke akkurat konsumet noe mindre. 

Nettopp. Det er en del problematiske holdninger som gjennomsyrer alt på bloggen. Mat og kos er belønning når du holder kroppen «feilfri», voksentid og avkobling er med alkohol, kos er lov hvis man har vært flink og gjort plikter først osv. Hvis du ikke er fin på håret dekker du det til med lue (ingen grunn til å se avslappet og naturlig ut) og ingenting er bra nok i sin opprinnelige form. Slitsomt a gitt, i tillegg til at det sender forferdelige signaler til unge lesere (og egne unger).

Skrevet
39 minutter siden, Ultiva skrev:

Dette! En av mine hjertesaker! Det ER en grunn til at dette med alkoholforbruk kommer opp før jul og andre ferier! Det er mange barn som gruer seg til slike høytider og føler seg utrygge. Selvom man ikke drikker seg fulle, forandrer man seg, barn merker det ofte før man merker det selv, og noen føler uro og utrygghet! Dette snakker jeg med alle foreldre om! Ha et bevisst forhold til barn og alkohol! Barn er ulike! Som småbarnsforeldre, og en blogg som leses av andre småbarnsforeldre burde CBE (og andre mammabloggere) være bevisst påvirkningskraften de har ifht alkohol! 

• Liker 23
Skrevet

Seksuell trakassering? Har jeg gått glipp av noe her?

Skrevet
39 minutter siden, Akvarium85 skrev:

Seksuell trakassering? Har jeg gått glipp av noe her?

Se Ørjan Burøe tråden! 

• Liker 3
Skrevet

Vedrørende reklamen for Freia melkesjokolade - prøv å påvirke Freia f.eks. ved å skrive innlegg på fb siden deres eller send Mail.

• Liker 14
Skrevet
Sitat

Takk for at du kontakter Mondelez via et av våre nettsider. Din melding er på vei til vårt Forbrukerpleie Team, under referanse nummer: [...]  , og de vil svare deg direkte, så snart som mulig. Vår vanlige åpningstider er: mandag-fredag 09.00-17.00.

Takk igjen for at du tok kontakt, og du vil høre fra oss snart.

Vennlig hilsen
Mondelez Forbruker Støtte
Telefon 21530857
Dette er ett automatisert svar; vennligst ikke svar på denne e-mailen.

De har visst ikke så høye krav hos Freia. #språkvask 

• Liker 15
Skrevet

Alkoholreklame meldes til [email protected]

Diverse offentlige instanser sitter vanligvis ikke selv og følger med, de trenger tips.

• Liker 15
Skrevet
18 minutter siden, mikrobe skrev:

De har visst ikke så høye krav hos Freia. #språkvask 

Det ser ut som de har brukt google translate :P 

• Liker 8
Skrevet
På 19.12.2017 den 10.58, Gillians skrev:

Men hvordan ble julelandsbyen??? Det er det store spørsmålet nå.

Spørs om CBE må tromme sammen et par sett med besteforeldre for å hjelpe til med å ferdigstille julelandsbyen i denne hektiske førjulstiden. Hun fikk hvert fall 6 pers til å hjelpe henne med 4-årsdagen for noen uker siden. Er nok på tide med barnevakt og et opphold på svensk luksushotell igjen slik som hun sliter seg ut; tross alt et par uker siden sist.

• Liker 26
Skrevet
51 minutter siden, Ultiva said:

Spørs om CBE må tromme sammen et par sett med besteforeldre for å hjelpe til med å ferdigstille julelandsbyen i denne hektiske førjulstiden. Hun fikk hvert fall 6 pers til å hjelpe henne med 4-årsdagen for noen uker siden. Er nok på tide med barnevakt og et opphold på svensk luksushotell igjen slik som hun sliter seg ut; tross alt et par uker siden sist.

Må jo finne på noe for å kunne la seg avbilde i en, eller flere, av de nye kjolene sine, gjerne med et vinglass strategisk plassert...

• Liker 4
Skrevet

Nora brøt ut av dukkehuset, Caroline dyrker det! Selv dette at hun pynter treet uten ungene er dukkehusaktig...

Skrevet

Tidengåraåaltforfortmenheldigviserdetgøyiromjulenogsåforåikkesnakkeomnyttårsaften. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...