Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
28 minutter siden, Regn skrev:

Nora brøt ut av dukkehuset, Caroline dyrker det! Selv dette at hun pynter treet uten ungene er dukkehusaktig...

eller det at hun har juleverksted uten ungene..

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Amafalathiel skrev:

ja, det er også et godt poeng. Ser for meg at ungene  må beundre dette på avstand pent pyntet...

Skrevet
1 minutt siden, Amafalathiel skrev:

Forundrer meg ikke om ungene må vente med å glede seg over gavene sine til tingene er nøye fotografert og publisert på bloggen, vel ventende på "herregud, hvor kjøpte du den der" spørsmålene som tilsynelatende alle lurer på om alt...

• Liker 6
Gjest Anna Nas
Skrevet
5 timer siden, Ultiva skrev:

Selv syns jeg CBE kunne holdt seg for god for å legge ut så mye bilder av alkohol i førjulstiden. Det er mer enn nok av barn som gruer seg til jul på grunn av foreldres ukritiske alkoholforbruk og slike fristende bilder av øl, vin og likør på en av landets største hverdagsblogger flere ganger i uken gjør ikke akkurat konsumet noe mindre. 

Helt enig.

Jeg tviler ikke på at CBE og mannen etter alkoholreklamerefs x 3 har studert den teite alkoholloven slik at de kan dekorere bildene sine med alkohol uten å bli tatt for lovbrudd, men hva er vitsen? Nå vet vi jo at det CBE viser på bloggen rent bortsett fra rene annonseinnlegg er den ekte CBE, og da er det jo faktisk sitt eget alkoholkonsum hun viser fram. Det er ikke så sikkert at det er et pluss for merkevaren hennes, rett og slett.

Hun vil kanskje unnskylde seg med at ingen vet om hun faktisk drikker eller bare avbilder alkoholen, men hvis hun faktisk ikke drikker alt sammen er det jo enda mer meningsløst å ha det med på bilder. Det er mulig hun synes det er riktig så sofistikert og akkurat sånn alle de urbane leserne i høye stillinger lever (mod: jeg spekulerer ikke, jeg er bare spørrende til motivasjonen) men der tror jeg hun tar feil gitt.

Skrevet

Hun har hatt alkohol sånn før hun har fotalt hun er med barn før... 

Skrevet
31 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Nå satte jeg nesten kaffen i vrangstrupen.

Var ikke ungene med på juleverkstedet?

• Liker 6
Skrevet (endret)
24 minutter siden, Anna Nas skrev:

Helt enig.

Jeg tviler ikke på at CBE og mannen etter alkoholreklamerefs x 3 har studert den teite alkoholloven slik at de kan dekorere bildene sine med alkohol uten å bli tatt for lovbrudd, men hva er vitsen? Nå vet vi jo at det CBE viser på bloggen rent bortsett fra rene annonseinnlegg er den ekte CBE, og da er det jo faktisk sitt eget alkoholkonsum hun viser fram. Det er ikke så sikkert at det er et pluss for merkevaren hennes, rett og slett.

helt enig. Har tenkt det samme selv. Hun sier så kjekt at redaksjonell omtale av alkohol ikke er et problem. Ja, det stemmer jo at ikke er det i forhold til markedsføringsloven. Men nok engang ser hun ikke forbi sin egen nese. Hun tenker ikke på at der er en årsak til at alkoholreklame er forbudt, og at de lekre reklamelignende bildene og forherligelsen av alkohol har samme effekt som den forbudte reklamen.

Jeg synes det er ganske stor forskjell på å lese en knusktørr artikkel om polets siste vinslipp, med alskens vinelskernerdete detaljer om jordsmonn og druer og frosten i fjor, og kanskje et bilde av en flaske mot en nøytral bakgrunn og helt uten fest/venner/stemning type kontekst og på den annen side CBEs  lekkert danderte bildedryss, med julestemning, og en redaksjonell "omtale" som er meget ordfattig.

CBE bruker reklamens virkemidler til å fremstille alkohol på en fristende måte. Teknisk sett er det lovlig. Men nok engang er vi tilbake til den problematikken som gjentar seg om igjen og om igjen på den bloggen. CBE viser oss et forskjønnet bilde av noe som i bunn og grunn ikke er spesielt heldig.

Hvis hun blir konfrontert med det vil hun svare at hun kan ikke ta ansvar for andre, og hun må da få lov til å vise hvor tynn hun er/hvor rik hun er/hvor store lepper hun har/hvor mye ræl hun kjøper/hvor mye hun drikker, uten at noen skal være nettroll og kritisere det. Det er jo ikke sånn at hun kan påvirke noe. Hun er jo bare en "influencer" cue #offer #fosterstilling

Endret av Amafalathiel
  • Liker 28
Gjest Skribent
Skrevet (endret)

Det er lenge siden et vinglass i hånda var selve symbolet på hvor kontinental man var, for å si det sånn - den norske kartongfylla har for lengst sørget for at selv de tradisjonelle bedriftsjulebordene endrer form og avholdes i helt andre former enn med «fri bar».

De fleste har vel fått med seg at drikking er den nye røyken; forbeholdt de som ikke skjønner bedre. Lite som er mer trashy enn å røyke nå for tiden, og det evinnelige rødvinsglasset er i ferd med å lide samme skjebne i noenlunde opplyste kretser. Hadde de hatt det minste snev av begrep om PR ville de hatt helt annet fokus.

Endret av Skribent
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Oppland skrev:

det hun har kalt juleverksted i det siste er maling av nisselandsby og montering og pynting av sjokoladehus. Slik jeg oppfatter det var dette noe de voksne gjorde alene etter barnas leggetid. Det er mulig de har hatt et tradisjonelt juleverksted med barna, men det har vel ikke vært julefargekoordinert nok til å blogge om.  Jeg har ihvertfall ikke sett noe.

Endret av Amafalathiel
  • Liker 13
Skrevet (endret)

...

Endret av Amafalathiel
Skrevet
9 minutter siden, Oppland skrev:

Nope, Bare hr og fru fotball!

Skrevet (endret)
42 minutter siden, Skribent skrev:

Det er lenge siden et vinglass i hånda var selve symbolet på hvor kontinental man var, for å si det sånn - den norske kartongfylla har for lengst sørget for at selv de tradisjonelle bedriftsjulebordene endrer form og avholdes i helt andre former enn med «fri bar».

De fleste har vel fått med seg at drikking er den nye røyken; forbeholdt de som ikke skjønner bedre. Lite som er mer trashy enn å røyke nå for tiden, og det evinnelige rødvinsglasset er i ferd med å lide samme skjebne i noenlunde opplyste kretser. Hadde de hatt det minste snev av begrep om PR ville de hatt helt annet fokus.

Et glass rødvin i ny og ne er plutselig trashy og vitner om uvitenhet? Ja,ja 

Endret av Miranda16
  • Liker 32
Skrevet
8 minutter siden, Amafalathiel skrev:

helt enig. Har tenkt det samme selv. Hun sier så kjekt at redaksjonell omtale av alkohol ikke er et problem. Ja, det stemmer jo at ikke er det i forhold til markedsføringsloven. Men nok engang ser hun ikke forbi sin egen nese. Hun tenker ikke på at der er en årsak til at alkoholreklame er forbudt, og at de lekre reklamelignende bildene og forherligelsen av alkohol har samme effekt som den forbudte reklamen.

Jeg synes det er ganske stor forskjell på å lese en knusktørr artikkel om polets siste vinslipp, med alskens vinelskernerdete detaljer om jordsmonn og druer og frosten i fjor, og kanskje et bilde av en flaske mot en nøytral bakgrunn og helt uten fest/venner/stemning type kontekst og på den annen side CBEs  lekkert danderte bildedryss, med julestemning, og en redaksjonell "omtale" som er meget ordfattig.

CBE bruker reklamens virkemidler til å fremstille alkohol på en fristende måte. Teknisk sett er det lovlig. Men nok engang er vi tilbake til den problematikken som gjentar seg om igjen og om igjen på den bloggen. CBE viser oss et forskjønnet bilde av noe som i bunn og grunn ikke er spesielt heldig.

Hvis hun blir konfrontert med det vil hun svare at hun kan ikke ta ansvar for andre, og hun må da få lov til å vise hvor tynn hun er/hvor rik hun er/hvor store lepper hun har/hvor mye ræl hun kjøper/hvor mye hun drikker, uten at noen skal være nettroll og kritisere det. Det er jo ikke sånn at hun kan påvirke noe. Hun er jo bare en "influencer" cue #offer #fosterstilling

Nå har jo CBE vist gang på gang at den eneste i verden CBE bryr seg om, er CBE selv. Til og med sine egne barns barndom er på anbud.

Hun bryr seg ikke om hun påvirker folk negativt, for det dreier seg ikke om henne selv.

• Liker 22
Skrevet
8 minutter siden, Skribent said:

Det tvangsmessige vinglasset ja, "for å slappe av", trenger ikke det jeg...

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, Oppland skrev:

2 minutter siden, Regn skrev:

Nope, Bare hr og fru fotball!

Men er det ikke bra at de ikke har dokumentert det dersom de faktisk var med? Jeg har ikke fått med meg at de har sagt at de ikke var med.

• Liker 2
Gjest Skribent
Skrevet (endret)
3 timer siden, Miranda16 skrev:

Et glass rødvin i ny og ned er plutselig trashy og vitner om uvitenhet? Ja,ja

Det heter «i ny og ne» ;) 

Endret av Skribent
Presisering
Skrevet
3 minutter siden, penny_ skrev:

Men er det ikke bra at de ikke har dokumentert det dersom de faktisk var med? Jeg har ikke fått med meg at de har sagt at de ikke var med.

OK. Jeg gir ikke fru og herr fem øre derfor har jeg ikke selv vært inne på bloggen og lest.

Skrevet (endret)

Når det gjelder CBE og alkohol på bloggen, reagerer jeg ikke på det når hun viser bilder fra et festlig lag, eller et pent dekket bord, der alkohol er en naturlig del av settingen.

Noe helt annet er at vinglasset må være på plass under hvitmaling av nisseby, pynting av juletre og lignende aktiviteter. Det er bare med på å normalisere hverdagsdrikkingen, og er totalt unødvendig av henne.

Endret av formula
Skrevet
6 minutter siden, penny_ skrev:

joda, men de skriver jo at det var etter barnas leggetid

• Liker 5
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Skribent skrev:

Ny og ne ;) 

Det er mange nordmenn som tar seg et glass eller to i uka. Det handler ikke om å man være opplyst eller ikke.

Om man som foreldre sitter å bøtter ned vin når man har barn i huset er en annen sak

Endret av Miranda16
  • Liker 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...