Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor Freia velger å satse på en blogger som er viden kjent for å være kranglevoren, retthaversk, har blitt tatt med buksa nede gang på gang på gang for løgn og juks, OG har et ganske lurvete omdømme jf. lovverket (les: FO/FT og Helsedirektoratet) i tillegg til en annen blogger hvis ektemann for tiden er ute i hardt vær for sitt overdrevne skjørtejegeri (for å si det mildt).

For all del, hvis Freia vil assosieres med slikt, vær så god. Men jeg tviler på at det er særskilt smart i det lange løp. 

Jeg syns det er rarere at de vil ha en aktør som går høyt ut med sunt kosthold uten sukker og fett og som uner seg en rute MØRK sjokolade til kaffen. 

Det at den familien skal knuse sjokoladehuset og faktisk spise det er fullstendig usannsynlig. 

Jeg elsker Freia melkesjokolade og kommer aldri til å slutte å kjøpe den, men selv jeg blir småkvalm av tanken på en kg ren sjokolade på et fat. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det innlegget med kakao med Baileys er jo helt klart innafor hva som er lov med hensyn til alkoholomtale, om man ser det som et selvstendig innlegg, helt utenfor annen kontekst.

Men når det kommer rett etter Freia-innlegget, og det inneholder et sjokoladeprodukt - kokesjokolade - som de fleste vel forbinder med Freia - da synes jeg det blir rimelig gråsone.

Det er nå en gang sånn at når man først leser det ene, og så det andre, og begge inneholder sjokolade, ja da vil begge føles som reklame for Freia.

• Liker 27
Gjest Zeitgeist
Skrevet
4 minutter siden, Topptur skrev:

Jeg syns det er rarere at de vil ha en aktør som går høyt ut med sunt kosthold uten sukker og fett og som uner seg en rute MØRK sjokolade til kaffen. 

Det at den familien skal knuse sjokoladehuset og faktisk spise det er fullstendig usannsynlig. 

Jeg elsker Freia melkesjokolade og kommer aldri til å slutte å kjøpe den, men selv jeg blir småkvalm av tanken på en kg ren sjokolade på et fat. 

Det stemmer. Jeg tenkte ikke på at dette er "dronninga av lavkarbo" som mener det er storfest å fleske til med to-tre ruter mørk sjokolade. 

Jeg har boikottet Freia etter at de sluttet å lage Walthers Mandler. Heldigvis har jeg funnet en verdig arvtager ute på kontinentet :fnise: 

Gjest Skribent
Skrevet
20 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor Freia velger å satse på en blogger som er viden kjent for å være kranglevoren, retthaversk, har blitt tatt med buksa nede gang på gang på gang for løgn og juks, OG har et ganske lurvete omdømme jf. lovverket (les: FO/FT og Helsedirektoratet) i tillegg til en annen blogger hvis ektemann for tiden er ute i hardt vær for sitt overdrevne skjørtejegeri (for å si det mildt).

For all del, hvis Freia vil assosieres med slikt, vær så god. Men jeg tviler på at det er særskilt smart i det lange løp. 

Hva skjørtejegeren angår er det pinlig stille i mediene. Ekstremt skuffende. Men det er et sidespor, jeg er helt enig i at det har skjedd nok dritt i både den leiren og denne til at leverandører bør reagere. Man kan skylde på at det er mange mellomledd, som UI, men i våre dager med alt tilgjengelig er du en særs dårlig kommunikasjonsrådgiver hvis du ikke får med deg det som skjer rundt på nett - et kjapt søk et par ganger om dagen vil fint kunne gi oversikt over temperaturen på ulike saker, og gi et hint om hva som er lurt å satse på og hva som er lurt å holde seg langt unna.

Skrevet

Hvordan må man merke om man reklamerer for bloggen sin da? Om hun viser på snappen at hun har laget et nytt blogginnlegg?

Skrevet
1 minutt siden, miamiamia said:

Hvordan må man merke om man reklamerer for bloggen sin da? Om hun viser på snappen at hun har laget et nytt blogginnlegg?

Da skal det merkes som reklame om det gjeldende blogginnlegget er reklameinnlegg. Ellers trenger det ikke merkes noe.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Fantastica skrev:

Correct me if  I'm wrong, men en hel flaske Bailey's på bildet? Er det en alkoholfri variant?

Den flaska er nok helt innafor å ha med. Hun satser nok bare på at kritikerne skal tro noe annet, og at de kan ta henne på dette. Og på den måten få klikk og fart i kommentarfeltet. 

Skrevet
1 time siden, studineh skrev:

Jeg håper at så mange som mulig kan bruke 5 minutter av tiden sin på å sende inn et tips til Forbrukerombudet om CBEs fekting med Freia melkesjokolade noen dager før det kom et (antakelig) godt betalt reklameinnlegg fra nettopp Freia. Denne kyniske millionbedriften fortsetter å operere i gråsoner selv kort tid etter de fikk refs fra Forbrukerombudet grunnet manglende merking. Hvor lenge skal de få holde på?:angry:

Jeg synes det spørsmålet hun får, og svaret hun gir på det i kommentarfeltet er ganske interessant.

Først bruker hun den kjente taktikken sin med å svare på en liten del av spørsmålet, slik at resten er i tåka. I dette tilfellet forteller hun at hun har kjøpt sjokoladen selv. Som om det forteller oss noe som helst! Om det er reklame, så er det vel uansett mest praktisk for alle at hun kjøper en plate i nærbutikken sin, enn at Freia sender henne en sjokolade med DHL.

De kommentarene hun fortsetter med derimot, synes jeg er interessante. Det er ikke en innrømmelse av at det er reklame, men hun er enig i at det går an å merke det

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/12/18/lag-et-sjokoladehus-pa-juleverkstedet-ar/comment-page-1/#comment-591367

• Liker 13
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner.

Papirfly, mod.

Skrevet

I sjokoladeinnlegget har hun nå byttet ut bildet med ingrediensene. Da jeg leste det første gangen, stusset jeg litt på at bildet var croppet over nonstopposen, slik at ikke det kom frem at det var nonstop fra Freia. Har ikke skjermdump, men jeg googlet nonstop fra Freia for å sjekke at det var det hun brukte. Trodde først det var croppet bort fordi det var feil merke. Nå er bildet byttet ut, og det kommer tydelig frem at det er Freia nonstop hun bruker. 

Det er ikke noe stort poeng med denne analysen. Kun en observasjon.:fnise:

• Liker 17
Skrevet
47 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Jeg synes det spørsmålet hun får, og svaret hun gir på det i kommentarfeltet er ganske interessant.

Først bruker hun den kjente taktikken sin med å svare på en liten del av spørsmålet, slik at resten er i tåka. I dette tilfellet forteller hun at hun har kjøpt sjokoladen selv. Som om det forteller oss noe som helst! Om det er reklame, så er det vel uansett mest praktisk for alle at hun kjøper en plate i nærbutikken sin, enn at Freia sender henne en sjokolade med DHL.

De kommentarene hun fortsetter med derimot, synes jeg er interessante. Det er ikke en innrømmelse av at det er reklame, men hun er enig i at det går an å merke det

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/12/18/lag-et-sjokoladehus-pa-juleverkstedet-ar/comment-page-1/#comment-591367

Interessant, ja! Jeg skrev et svar til den kommentaren der jeg påpekte at hun ikke svarte på spørsmålet som ble stilt- altså om hun visste om kampanjen for Freia før hun kjøpte sjokoladen. Slang også med at vi er mange som har ventet på et innlegg med Freia etter hun viftet med sjokoladeplaten på snap. En kommentar som var langt fra ufin. Men slapp den gjennom sensuren? Nope.. 

• Liker 22
Skrevet

Komikerfrue viftet også med sjokolade før sjokoladehuset ble vist. 

Freia har gang på gang fremstått som udugelige i å velge samrbeidspartnere. 

• Liker 40
Skrevet

Utrolig bra!!

Desverre så er jeg veldig redd for at det kommer et sånt:

"Tusen takk for tilbakemeldingen. Vi strekker oss langt for å ha en god dialog med våre kunder og setter stor pris på engasjement rundt våre produkter. Vi ønsker å ta tilbakemeldinger på alvor. Når det gjelder valg av samarbeidspartnere så er det flere kriterier vi legger vekt på. CBE er en folkekjær blogger som vi opplever som en god plattform for å reklamere for våre produkter. Vi kan dessverre ikke gjøre alle til lags, og synes det er trist at vi mister deg som kunde. Vi håper at vi kan treffe bedre med våre kommende kampanjer/samarbeidspartnere.

Ønsker deg en god jul og velkommen tilbake som kunde nårsomhelst!

Hilsen Freia

• Liker 41
Skrevet
13 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Morsomt at Freia ønsker samarbeid med noen som anser godterier og sukker generelt som djevelens verk.

"Freia melkesjokolade, nå anbefalt av Caroline Berg Eriksen! NB nytesikkeuten2timerpåtredemølleetterpå"

Lol!

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...