Rubella Skrevet 18. desember 2017 #46301 Skrevet 18. desember 2017 6 minutter siden, Rubella skrev: HILDE 46 MINUTTER SIDEN SVAR Dette var faktisk festlig! Dere sitter og maler om en helt nyinnkjøpt nisselandsby? En uke før jul? Sikkert kjempekoselig, men å påstå i samme innlegg at dere har det travelt – se, DEN kjøper jeg ikke Et lite tips på tampen er at barn ofte liker sterke og mange farger, så selv om hvitt nok matcher husets interiør hadde originalfargene nok gjort størst lykke blant de minste. CAROLINE BERG ERIKSEN 26 MINUTTER SIDEN SVAR Å pynte til jul er helt normale gjøremål som er med å fylle opp timeplanen Det gjelder de fleste det når det nærmer seg julaften. Under her prøvde jeg svare at å pynte til jul er normalt, men å bruke flere kvelder på å male en nisselandsby når man har en så hektisk hverdag som de stadig påstår er IKKE normalt! Kommentaren ble ikke godkjent, ser det ut til... EDIT: nå står det at den avventer moderasjon igjen. Er jo ikke noe galt i å pusle med sånt, men da skal du søren meg ikke skrike ut om hektiske hverdager og stappfulle timeplaner! Den ble godkjent nå. "Den skjønte jeg ikke helt? Å male denne landsbyen er jo for vår del å pynte til jul, og med andre ord helt normalt." OK, da. Det er helt normalt. Keep telling yourself that... Er jo som sagt ikke noe galt i å ha lite å fylle kveldene med, men kom ikke her og prøv å opprettholde et narrativ med tidsklemme og press! 35
Miranda16 Skrevet 18. desember 2017 #46302 Skrevet 18. desember 2017 Asta "Lykke til med ferdigstillingen ogoppussingen av nisselandsbyen! Håper dere slipper å sitte oppe til midnatt flere kvelder før jul! Blir fint når den også matcher resten av fargepaletten i huset. Ble litt rotete med alle de brune og grønne fargene ja. God Jul!" Morsomt at de ikke ser ironien 44
Alice123 Skrevet 18. desember 2017 #46303 Skrevet 18. desember 2017 37 minutter siden, Skribent skrev: Ute av stand til å formidle bilder av «kos» uten alkohol er rødvinsglasset plassert bak en boks akkurat så ikke innholdet synes Jeg tror ikke de bruker tid på så mye annet enn å trasse seg gjennom voksenlivet på mest mulig lønnsom måte, med sunnmørsk nidkjærhet og østfoldsk sans for klasse. Denne lo jeg godt av! :D Spot on! 15
Rubella Skrevet 18. desember 2017 #46304 Skrevet 18. desember 2017 2 minutter siden, Miranda16 skrev: Asta "Lykke til med ferdigstillingen ogoppussingen av nisselandsbyen! Håper dere slipper å sitte oppe til midnatt flere kvelder før jul! Blir fint når den også matcher resten av fargepaletten i huset. Ble litt rotete med alle de brune og grønne fargene ja. God Jul!" Morsomt at de ikke ser ironien 13
Hebbbbbe Skrevet 18. desember 2017 #46305 Skrevet 18. desember 2017 Jeg har veldig problemer med å forstå denne innredningsstilen hennes. Huset er altså fylt til trengsel med "glorete" pynt i masse farger - som kunstig granbar, glitrende reinsdyr, stor røde sløyfer, "juletretog" osv. Men når hun skal ha inn en julelandsby, så må den males hvit for å "passe inn"??? 38
pøbelsara Skrevet 18. desember 2017 #46306 Skrevet 18. desember 2017 Men altså. Det MÅ jo være tøys? Hun som ikke skriver om annet enn hvor fryktelig hektisk alt er og hvordan det ikke er pustepauser og hvordan hun jobber HELE tiden. Fantastisk humor, da. Sånn metaironi - hun setter jotballfruelivet skikkelig på spissen og blogger om det. 22
Rubella Skrevet 18. desember 2017 #46307 Skrevet 18. desember 2017 (endret) Screenshots fra kommentarfeltet: https://imgur.com/a/AlumY Bare å poppe popcorn og hente julebrus! Endret 18. desember 2017 av Rubella 16
pøbelsara Skrevet 18. desember 2017 #46308 Skrevet 18. desember 2017 Akkurat nå, Rubella skrev: Screenshots fra kommentarfeltet: https://imgur.com/a/AlumY Jeg kjenner at jeg elsker Asta litt. 15
Tørst Skrevet 18. desember 2017 #46309 Skrevet 18. desember 2017 56 minutter siden, Skribent skrev: Ute av stand til å formidle bilder av «kos» uten alkohol er rødvinsglasset plassert bak en boks akkurat så ikke innholdet synes Jeg tror ikke de bruker tid på så mye annet enn å trasse seg gjennom voksenlivet på mest mulig lønnsom måte, med sunnmørsk nidkjærhet og østfoldsk sans for klasse. Nå lo jeg høyt. "Trasse seg gjennom voksenlivet." 24
Gjest GoldenLioness Skrevet 18. desember 2017 #46310 Skrevet 18. desember 2017 Juletoget får iallefall beholde originalfargene...
Breakeven Skrevet 18. desember 2017 #46311 Skrevet 18. desember 2017 8 minutter siden, Rubella skrev: Screenshots fra kommentarfeltet: https://imgur.com/a/AlumY Bare å poppe popcorn og hente julebrus! Leser ikke bloggen hennes jevnlig, men må innom for underholdningens del og for og lese og se bilder av hennes konstruerte (?) virkelighet. Men jeg har lest en del her inne og det virker som hun fyrer seg veldig opp over kommentarer i kommentarfeltet? Hun skal også alltid ha siste ordet, virker som en skikkelig kverulant..OG, er hun seriøs med den makoveren av landsbyen? Jeg er målløs, skal alt være hvitt liksom? Var jo kjempefin fra før av, WOW... 17
Rubella Skrevet 18. desember 2017 #46312 Skrevet 18. desember 2017 (endret) 2 minutter siden, Breakeven skrev: Leser ikke bloggen hennes jevnlig, men må innom for underholdningens del og for og lese og se bilder av hennes konstruerte (?) virkelighet. Men jeg har lest en del her inne og det virker som hun fyrer seg veldig opp over kommentarer i kommentarfeltet? Hun skal også alltid ha siste ordet, virker som en skikkelig kverulant..OG, er hun seriøs med den makoveren av landsbyen? Jeg er målløs, skal alt være hvitt liksom? Var jo kjempefin fra før av, WOW... <ironi>Ja, hun tar ALDRI feil, må vite. Det er helt normalt å gjøre som hun gjør! Alle travle småbarnsforeldre i tidsklemma bruker hver kveld i advent på å pynte! Toget skal derimot forbli fargerikt fordi det passer PERFEKT til resten av pynten på treet.</ironi> Endret 18. desember 2017 av Rubella 15
Gjest formula Skrevet 18. desember 2017 #46313 Skrevet 18. desember 2017 6 minutter siden, Breakeven skrev: , er hun seriøs med den makoveren av landsbyen? Jeg er målløs, skal alt være hvitt liksom? Var jo kjempefin fra før av, Jeg synes også den var fin. Før.
gjest:) Skrevet 18. desember 2017 #46314 Skrevet 18. desember 2017 1 hour ago, Marimekkoen said: Helt siden fødebagen med hårføneren (til å føne såre sting) har jeg lest bloggen som et fnisende artig humorinnslag i hverdagen. Altså, hårføner i fødebaggen ble det jo tipset om på fødselsforberedende.Tror ikke hun er alene om den. 10
Anonym90059005 Skrevet 18. desember 2017 #46315 Skrevet 18. desember 2017 Jeg tror kanskje den malingen av nisselandsbyen går inn på førsteplass over latterlige påfunn fra frua. Og i tillegg bable om hektisk uke i samme innlegg, da er virkelig historien komplett. Hvor mange dagsverk har hun lagt ned i juleforberedelser hittil? Vi snakker dag ut og dag inn med laging av pakkekalender, pynting av rom for rom, innkjøp av enda et tonn med julepynt, fotografering av all julepynt, maling av nisselandsby and the list goes on... Snart skal hun vel i gang med innpakking av julegaver, også en nøysom prosess slik vi kjenner henne. Og dette er altså samme person som mener hun har det så hektisk i hverdagen? Jeg kan nesten ikke tro det er sant... må være en parodi 34
trinelise50 Skrevet 18. desember 2017 #46316 Skrevet 18. desember 2017 (endret) . Endret 18. desember 2017 av trinelise50
trinelise50 Skrevet 18. desember 2017 #46318 Skrevet 18. desember 2017 Just now, pøbelsara said: Det må være tøys. Hva da? Spørsmålet mitt?
Cavatina Skrevet 18. desember 2017 #46319 Skrevet 18. desember 2017 1 time siden, Skribent skrev: Ute av stand til å formidle bilder av «kos» uten alkohol er rødvinsglasset plassert bak en boks akkurat så ikke innholdet synes Jeg tror ikke de bruker tid på så mye annet enn å trasse seg gjennom voksenlivet på mest mulig lønnsom måte, med sunnmørsk nidkjærhet og østfoldsk sans for klasse. Jeg hadde trengt en hel kartong rødvin selv, om jeg måtte korrekturlakke en hel julelandsby fra originalfarge for å få den til å matche interiøret i hjemmet. Spesielt 6 dager før julaften, halveis i julegaveinnkjøp og ferdigstilling av jobb før helg. Nei vent, korrekturmaling av julelandsby ER jobb. Det må det jo være, siden det dokumenteres på bloggen og fotografen er ansatt i bedriften. Får han kveldstillegg, da? Næh, bloggen var jo ingen del av bedriften, så da får vel fotografen betalt gjennom naturalytelser. Eller hvordan var det nå? 35
Populært innlegg Alice123 Skrevet 18. desember 2017 Populært innlegg #46320 Skrevet 18. desember 2017 8 minutter siden, Anonym90059005 skrev: Jeg tror kanskje den malingen av nisselandsbyen går inn på førsteplass over latterlige påfunn fra frua. Og i tillegg bable om hektisk uke i samme innlegg, da er virkelig historien komplett. Hvor mange dagsverk har hun lagt ned i juleforberedelser hittil? Vi snakker dag ut og dag inn med laging av pakkekalender, pynting av rom for rom, innkjøp av enda et tonn med julepynt, fotografering av all julepynt, maling av nisselandsby and the list goes on... Snart skal hun vel i gang med innpakking av julegaver, også en nøysom prosess slik vi kjenner henne. Og dette er altså samme person som mener hun har det så hektisk i hverdagen? Jeg kan nesten ikke tro det er sant... må være en parodi Det er jo samme menneske som hadde 6 voksne i sving i DAGESVIS (!!) for em barnebursdag på 2 timer. Da kan du tenke deg hvor mye tid det tar å forbrede til jul som tross alt varer i en hel uke. Og ikke bare er for 4 åringer. Det er bare så tøysete at jeg har ikke ord. Tidligere i tråden foreslo jeg for LKE (som vi vet leser her inne) å gå over til en parodiblogg. Enten har han tatt i bruk rådet mitt (neste gang fakturerer jeg konsulentvirksomhet LKE, men flere råd der det kommer fra så bare send PM), eller så har de to nede i Særp virkelig mistet helt kontakt med all virkelighet. Jeg syntes forøvrig ting har gått fra "dust" til "rablende galskap" etter at LKE la opp som fotballspiller. Nå bruker de vel hele sin tid på å nære hverandres galskap. 50
Fremhevede innlegg