Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilken lesergruppe hun henvender seg til? Jeg er cirka like gammel som CBE, venter barn, har mann og hus, og er opptatt av både klær og interiør, men jeg finner ikke bloggen inspirerende i det hele tatt. Klikker meg innom av og til for å se hva som skjer, men det er neimen ikke stort jeg får ut av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest formula

Ser for meg at vi kan si at barneeksponering på blogg er todelt. På den ene siden er det den økonomiske biten, der barn blir brukt når noe skal selges. På den andre siden har vi den voksne bloggerens oppmerksomhetsbehov, der barna brukes for likes og skryt. Altså bekreftelse "by proxy" så å si.

I denne siste kategorien finnes de mammabloggerne som ikke har gjort de små til big business, men som av og til bruker barna for å selge/reklamere.

Vil si at CBE er en kombinasjon av disse, men der det økonomiske aspektet er det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Cocosa skrev:

Jeg lurer på hvilken lesergruppe hun henvender seg til? Jeg er cirka like gammel som CBE, venter barn, har mann og hus, og er opptatt av både klær og interiør, men jeg finner ikke bloggen inspirerende i det hele tatt. Klikker meg innom av og til for å se hva som skjer, men det er neimen ikke stort jeg får ut av det..

jeg er litt eldre men synes vel kun de innleggene hun har på onsdager om mat er det jeg synes er ok.Har to barn 16 og 18 men de nevner ikke denne bloggen med ett ord 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Ja det er virkelig tydelig at det ikke lenger er "innafor" å eksponere barna sine i SoMe og at også hvermansen med 250 venner på FB også er mye mer forsiktig. Når jeg ble medlem på FB for 10 år siden var også jeg mer slepphendt på hva jeg delte, kan jo bli meget flau over gamle statuser i dag. Heldigvis har man kommet videre, men det ser ut til at mange bloggere ikke klarer å følge med på denne utviklingen fordi eksponeringsbehovet de har er så sabla stort. De må jo ha mistet gangsynet fullstendig. Hele tilværelsen til CBE.no handler jo om å eksponere seg selv og barna. Det er også helt latterlig at de ikke klarer å stå for hva de gjør i forhold til skjult reklame og ekstremt at de tviholder på å bruke egne barn når det gjelder reklame. De melker kua til siste rest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Atheena skrev:

Ja det er virkelig tydelig at det ikke lenger er "innafor" å eksponere barna sine i SoMe og at også hvermansen med 250 venner på FB også er mye mer forsiktig. Når jeg ble medlem på FB for 10 år siden var også jeg mer slepphendt på hva jeg delte, kan jo bli meget flau over gamle statuser i dag. Heldigvis har man kommet videre, men det ser ut til at mange bloggere ikke klarer å følge med på denne utviklingen fordi eksponeringsbehovet de har er så sabla stort. De må jo ha mistet gangsynet fullstendig. Hele tilværelsen til CBE.no handler jo om å eksponere seg selv og barna. Det er også helt latterlig at de ikke klarer å stå for hva de gjør i forhold til skjult reklame og ekstremt at de tviholder på å bruke egne barn når det gjelder reklame. De melker kua til siste rest.

Jeg legger kanskje ut 1~2 bilder i året på Facebook,jul og 17 mai🙂  Dette er fordi mine har gitt klar beskjed om at de ikke ønsker og ha bilde på min facebook. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
1 time siden, Atheena skrev:

Samme her. Blir litt rystet over meg selv når gamle statuser dukker opp. Har ett barn, delte noen få bilder da hun var liten. Har slettet alle sammen, bortsett fra ett, tatt på avstand og med ryggen til. Folk flest har sluttet å dele bilder av barn på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, princesse skrev:

Jeg legger kanskje ut 1~2 bilder i året på Facebook,jul og 17 mai🙂  Dette er fordi mine har gitt klar beskjed om at de ikke ønsker og ha bilde på min facebook. 

burde kanskje ikke lagt ut 1-2 heller når de har gitt beskjed om at de ikke vil det..

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Hege899 skrev:

burde kanskje ikke lagt ut 1-2 heller når de har gitt beskjed om at de ikke vil det..

Det vet jeg.. men jeg spør de jo så klart før jeg eventuelt legger ut ett julebilde. Sier de nei så gjør jeg det ikke. Å det er 3 år siden sist🙂

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula

Antallet følgere og kommentarer daler. Men tipper det går med en del tid til sensurering, vil tro hun får tilbakemeldinger på Live Nelviks utspill.

Synes forøvrig bildene blir bedre og bedre, skulle bare ønske Caroline var en litt mer avslappet modell. Bildet av henne med et dramatisk (?) uttrykk på motorsykkel, med alpelue og høyhælte sko, vel vel...Hadde vært morsomt med en litt mer løssluppen stil på bildene. Så et tips, om dere leser her inne C og LK, prøv å ha det GØY når dere tar bilder. Gjerne med "normale" klær og sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må bare gå inn å se det siste innlegget på bloggen med bilder av C og LK på motorsykkel.

Jeg dævver!

Endret av Irja
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
5 minutter siden, Irja skrev:

Dere må bare gå inn å se det siste innlegget på bloggen med bilder av C og LK på motorsykkel.

Jeg dævver!

I Know!:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
7 minutter siden, Irja skrev:

Dere må bare gå inn å se det siste innlegget av C og LK på motorsykkel.

Jeg dævver!

:skratte:

Det ble bare feil på så mange plan. 

(LKE hadde i det minste brettet opp buksekanten, og så litt mer rock'n'roll ut da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

:skratte:

Det ble bare feil på så mange plan. 

(LKE hadde i det minste brettet opp buksekanten, og så litt mer rock'n'roll ut da)

Bilder fra motorsykkelinnlegget:

https://imgur.com/a/IZhQI

Link direkte inn til innlegget på CBEs blogg (for å unngå brudd på opphavsrett):

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/10/23/la-fabrique-generale/

CBE ser totalt malplassert ut. Alt fra posering til antrekk var kræsj. LKE derimot, han kledte dette godt da han var laidback og røff 👍 CBE er nødt til å slappe mer av. Å posere SÅ alvorlig på en utstilt motorsykkel mens turister trasker forbi blir litt spes... 

Endret av Ultiva
Link fjernet
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Irja skrev:

Jeg dævver!

Ja, det var helt sinnsykt kleint. Fy f.. :fnise:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ultiva skrev:

CBE ser totalt malplassert ut. Alt fra posering til antrekk var kræsj. LKE derimot, han kledte dette godt da han var laidback og røff 👍 CBE er nødt til å slappe mer av. Å posere SÅ alvorlig på en utstilt motorsykkel mens turister trasker forbi blir litt spes... 

Noe av det verste jeg har sett faktisk. Synd hun med tiden har tatt denne rollen med poseringer. Det er stram munn, sløvt eller mysende øyne, og merkelige positurer. Helt unaturlige bilder. Det ser virkelig ikke bra ut. Bildene hvor hun smiler og ser oppriktig glad ut er nydelige. Dessverre en stund siden jeg så dem sist.

Endret av Mynona
Link fjernet
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutes ago, formula said:

Antallet følgere og kommentarer daler. Men tipper det går med en del tid til sensurering, vil tro hun får tilbakemeldinger på Live Nelviks utspill.

Synes forøvrig bildene blir bedre og bedre, skulle bare ønske Caroline var en litt mer avslappet modell. Bildet av henne med et dramatisk (?) uttrykk på motorsykkel, med alpelue og høyhælte sko, vel vel...Hadde vært morsomt med en litt mer løssluppen stil på bildene. Så et tips, om dere leser her inne C og LK, prøv å ha det GØY når dere tar bilder. Gjerne med "normale" klær og sko.

Om bildene har blitt bedre så gjelder det motsatte for teksten. At CBE hevder å være journalistutdannet virker merkelig med setninger som den vi finner i innlegget "outfit from Paris":

"Her kommer et antrekk fra den første dagen i Paris – dette hadde jeg på meg hele dagen og skoene er faktisk overraskende behagelige å gå i, jeg fikk ikke vondt i beina før langt ut i min andre dag på høye hæler dagen etterpå ;-)" 

( Link direkte til blogg: http://www.carolinebergeriksen.no/2017/10/22/outfit-from-paris/)

Det siste innlegget måtte jeg lese om igjen for å kunne ta det inn: Caroline Berg Eriksen har nå reklameinnlegg for motorsykler, faktisk. 😎 Jeg måtte nesten titte ut av vinduet for å se etter flyvende griser.

Hva består egentlig "merkevaren CBE" av i 2017? :vetikke:

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest formula
1 minutt siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

jeg fikk ikke vondt i beina før langt ut i min andre dag på høye hæler dagen etterpå ;-)" 

Dette er jo bare mer enn merkelig formulert! Og det er sånne setninger som gjør at jeg mistenker LK for å gjesteopptre på bloggen. Noe hun bestemt avviser. Hun skriver jo normalt bra til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

Om bildene har blitt bedre så gjelder det motsatte for teksten. At CBE hevder å være journalistutdannet virker merkelig med setninger som den vi finner i innlegget "outfit from Paris":

"Her kommer et antrekk fra den første dagen i Paris – dette hadde jeg på meg hele dagen og skoene er faktisk overraskende behagelige å gå i, jeg fikk ikke vondt i beina før langt ut i min andre dag på høye hæler dagen etterpå ;-)" 

( Link direkte til blogg: http://www.carolinebergeriksen.no/2017/10/22/outfit-from-paris/)

Det siste innlegget måtte jeg lese om igjen for å kunne ta det inn: Caroline Berg Eriksen har nå reklameinnlegg for motorsykler, faktisk. 😎 Jeg måtte nesten titte ut av vinduet for å se etter flyvende griser.

Hva består egentlig "merkevaren CBE" av i 2017? :vetikke:

CBE er en mester på å bruke veldig mange ord på å formidle veldig lite. Det er generelt mye repetisjon i tekstene. Titler som "Early on it" hjelper jo heller ikke til med å løfte språket til nye høyder.

Akkurat i settingen med motorsykler så syns jeg forresten at de kunne ha latt LKE få skinne litt. Han er langt mer dyktig til å posere. Bloggen trenger flere motiver nå som de mest innbringende, mindreårige reklameplakatene er i ferd med å fases ut.

Endret av Ultiva
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der "må for Guds skyld ikke gi inntrykk av at ansiktet mitt også har en høyre side"-greia ble veldig tydelig på de motersykkelbildene. I tillegg ble CBEs positur bare enda rarere enn vanlig og antrekket enda mer jøss :sjokkbla: Hva er det med det håndleddet? Det lyser ikke akkurat bikerchick. 

LKE der i mot ser tøff og avslappet ut. Kanskje det beste bildet jeg har sett av ham noen gang. Kult :tommel::) 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, Ultiva said:

Akkurat i den settingen med motorsykkel så syns jeg de kunne ha latt LKE få skinne litt. Han er hvert fall uhorvelig mer dyktig til å posere. Bloggen trenger flere motiver nå som de mest innbringende, mindreårige reklameplakatene er i ferd med å fases ut.

Jeg håper du har rett i det siste der. Det er ingen tvil om at folkeopinionen er i ferd med å snu, heldigvis, for nå blir det flere og flere som tar til orde for at det må bli slutt på å eksponere mindreårige. At foreldre i tillegg tjener penger på eksponeringen har lenge blitt sett ned på som litt harry og en uting blant folk flest, har jeg inntrykk av.

Dessverre så later ikke akkurat CBE.no til å ligge i forkant av trender og utvikling i Norge generelt. Likevel håper jeg virkelig at de snart tar til vettet og slutter med den forkastelige praksisen de driver med.

Endret av Ovnsbakt Paprika
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...