Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

https://imgur.com/a/u24r7

Akk ja, når hun ser seg nødt til å publisere slike støttekommentarer:glare:

Haha! Det er noe av det dummeste av jeg har lest. Da jeg så på snap-storyen hennes tidligere i dag var det absolutt ikke noe snap som antydet av dette var en sponset tur. Hvis jeg ikke hadde lest på KG så hadde jeg ikke visst at det var en sponset tur rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun svarer en leser som sier hotellreklamen er lite troverdig, at om hun finner det troverdig eller ikke "er lite interessant for meg". Skulle tro en blogger var interessert i hva leserne synes om bloggen. Hun kan ikke vite om dette er en "bitter KG-kritiker" eller trofast leser. CBE burde egentlig slutte å svare på kommentarer. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Femilie said:

Hun svarer en leser som sier hotellreklamen er lite troverdig, at om hun finner det troverdig eller ikke "er lite interessant for meg". Skulle tro en blogger var interessert i hva leserne synes om bloggen. Hun kan ikke vite om dette er en "bitter KG-kritiker" eller trofast leser. CBE burde egentlig slutte å svare på kommentarer. 

Enig. Det blir veldig ovenfra og ned. De aller, aller fleste snakker ikke sånn til kundene sine, og uten besøkende har hun jo ikke noe grunnlag for driften.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart bryr hun seg om troverdigheten. Helt siden redigering og kommentar-jukset har troverdigheten til denne bloggen vært lav, og de har forsøkt å rette det opp gjentatte ganger: De har gått ut i avisen hvor det blir påstått at bare en av eierne visste om kommentarjukset, skylt på leserne for at kropper ble redigert, lagt ut flere triste innlegg, hevdet hardnakket at de er en av de beste til å merke. De har gjort masse for å øke troverdigheten til bloggen, men når det blir gjennomskuet at det faktisk bare er for syns skyld, så fungerer det så klart ikke. 

Bloggen har absolutt potensiale til å bli en av de aller beste, med god troverdighet. LK er en utrolig flink fotograf, personene som figurer i bloggen er flotte og kan gi et godt inntrykk, det er gode oppskrifter osv. Hvis firmaet hadde klart å holde seg til regelverket, klart å være litt nyskapende og "sin greie" både innen stil, så kunne denne bloggen vært utrolig, utrolig bra. 

Jeg heier absolutt frem eiere som klarer å skape seg levebrød på nye områder, og som gjør det bra, men en forutsetning for at det skal bli ros for meg er at de holder seg til regelverket og ikke lurer sine kunder. Det gjelder samme om det er en blogg eller om det er et annet firma.

Ingen liker å bli lurt, og ingen liker de som ikke følger regelverket som andre må følge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, neiogneiognei skrev:

Hvis de hadde merket all reklamen, inkludert all den skjulte, ville det blitt litt for tydelig at bloggen er et rent reklamemagasin.

Det hadde det helt klart blitt, men troverdigheten deres hadde økt veldig mye :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, neiogneiognei skrev:

Høy troverdighet når man selger seg til høystbydende og er kjent for å lyve om stort og smått? Jeg vet ikke helt, jeg.

Jeg tror det ville økt troverdigheten i den formen at forbrukerne ville visst hva som var reklame og ikke. De kan stole på at bloggen merker riktig rett og slett og ikke forsøker å lure de lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sammenligner jeg ikke CBE med f.eks Elle. Men. Det bladet består av typ 90% reklame. Likevel blir det konsumert som F. Det CBE feiler med (blant mange ting), er å innse hva de faktisk er. Som jo er et reklamemagasin. Hun tviholder på dette "mitt liv, min hverdag, true story assa" opplegget. Alle ser rett igjennom det. Fatter ikke hvorfor de gidder, hvordan de kan forsvare det og hvorfor de i alle verdens dager kan være så fullstendig blendet av egne regler i sandkassa, at de i det hele tatt gidder å svare på "all den" konstruktive kritikken (de mest sannsynlig møysommelig siler gjennom kommentarfeltet). Det er svir i øynene mine over hvor komplett ansvarsløse og fullstedig overfladiske de svarer ut helt relevante kritiske kommentarer.

Jeg vet ikke hvorfor. Jeg er svært sjeldent egansjert. Men jeg blir bare så utrolig provosert av holdningen denne bedriften fronter mot de som er utenfor den lille bobla. Ikke mangler jeg noe, ikke er jeg sjalu, jeg tror de er gode mennesker, men businissen de driver er bare så sinnsykt shady at jeg har ikke ord. Og jeg synes det er helt sjukt at man kan drive det på denne måten og få penger for det. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummert assosierer jeg denne bloggen med løgn, kommersiell utnyttelse av mindreårige barn for egen vinning, bruk-og-kast, lite oppdatert i tiden med tanke på miljøhensyn, forbruk/gjenbruk, shoppingmani, manipulativ (mtp. på bloggens kommentarfelt) og overdrevet behov for å alltid vite best.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ikke Elle nettopp av den grunn at det bare er reklame, så og si... 

Jeg følget en periode en makeup artist på instgram. Hun ble stor etter hvert og da ble alt sponset, jeg sluttet dermed å følge henne da produktene hun la ut var ikke lengre produkter hun selv kjøpte, men betalte innlegg.... samme gjelder bloggere, de mister troverdigheten så fort de begynner å bli store. Da er det bare reklame.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest økonomifrue
7 timer siden, blåbærpai skrev:

Bedriften CBE er et synkende skip. I sakte film. 

La oss endelig håpe det. At de får en skikkelig wakeboard up call, og etter hvert må begynne i en normal jobb med det stresset, de arbeidsmengden, ulike arb.tider og en vanlig lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest økonomifrue
7 timer siden, Newroz skrev:

Haha! Det er noe av det dummeste av jeg har lest. Da jeg så på snap-storyen hennes tidligere i dag var det absolutt ikke noe snap som antydet av dette var en sponset tur. Hvis jeg ikke hadde lest på KG så hadde jeg ikke visst at det var en sponset tur rett og slett. 

Denne kommmentaren har de nok skrevet selv, lke eller cbe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, økonomifrue said:

Denne kommmentaren har de nok skrevet selv, lke eller cbe..

Og nå er den slettet... 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønte ikke helt hva hun ble betalt for å reklamere for egentlig? På bloggen fremstår det som hun kun reklamerer for hotellrommet. Må si at jeg forventet å bli mer inspirert til å dra dit, men utelukkende bilder av et hotellrom gir meg ikke akkurat lyst til det. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vært på en pressetur med ett eller annet turistbyrå , litt uklart hvilket siden hun har merket med både Visit Paris og det franske turistbyrå. På en slik tur får de alt betalt, og vises rundt til en haug ulilke ting, attraksjoner, restauranter etc i håp om at de skal skrive om det. Hun snappet flere ulike bilder fra hotellet med logoen veldig godt synlig uten å merke ett eneste ett av dem som reklame. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner noen av dere til ukebladene: Hjemmet-Familien-Norsk ukeblad? Det er faktisk disse bladene som ligner mest på hva FF tilbyr oss i sitt "glanset magasin"😂😂😂 litt familie, litt interiør, litt reisetips, litt matoppskrifter, litt venninneprat osv...

Hun nærmer seg ikke de store flotte magasinene i det hele tatt!    ( Sorry Caro , vennen min. Ja, for du er vel vennen min?)

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det fine med et glanset magasin i papirform (om en liker denslags), må jo være at det ikke er den ene samme modellen med den ene samme siden av fjeset med de fem samme stive uttrykkene hver eneste gang.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pøbelsara skrev:

De har vært på en pressetur med ett eller annet turistbyrå , litt uklart hvilket siden hun har merket med både Visit Paris og det franske turistbyrå. På en slik tur får de alt betalt, og vises rundt til en haug ulilke ting, attraksjoner, restauranter etc i håp om at de skal skrive om det. Hun snappet flere ulike bilder fra hotellet med logoen veldig godt synlig uten å merke ett eneste ett av dem som reklame. 

Jeg lagret noen av de bildene:  https://imgur.com/a/77Uvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...