Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Topptur
21 timer siden, Topptur skrev:

Jeg postet dette på bloggen. Tenk om vi hadde fått svar.  

"https://www.dagbladet.no/nyheter/bilder-av-emma-kathrine-blir-brukt-som-sexvitser-over-hele-verden-og-hun-far-ikke-stoppet-det/68771274 

Jeg kom til å tenke på dere såkalte mammabloggere som deler tusenvis av bilder av barna deres da jeg leste denne artikkelen. Hva er dine tanker om at bilder du som mor deler av dine umyndige kan bli misbrukt på denne måten? 

Hva tenker du om at de fleste andre foreldre knapt deler bilder av ungene på sin private FB konto fordi vi vet hva som kan skje i ytterste konsekvens? 
Jeg regner med st dere har tatt et veloverveid valg mtp dette, og det hadde vært spennende å høre tankene dine/deres rundt dette aktuelle emnet." 

Og der var det slettet. Men de har i hvert fall lest det, det er da noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Ultiva skrev:

På Instagram har hun 345 000 følgere og usle 4-5000 likes i snitt. Henger vel ikke helt på greip det heller.

Alle topper på Instagram som kun publiserer pene bilder av seg selv viser nedgang. Folk går lei av det picture perfect greiene. Viser ikke noe annet enn akkurat det. Så derfor daler engasjement deres på generelt grunnlag. De som har rundt 10-15 000 følgere har mye høyere troverdighet og selger like mye som de med mange følgere. Fordi mange klikker bare fordi de og engasjerer lite. Generelt går og likes ned fordi de lager ikke innhold som gir følgerne noe.....disse fansene de har bygget er ihuga fans som hos f eks Funkygine eller Treningsfrue eller Trines matblogg som har nisjet seg på kunnskap. 

Trine Grung er et annet eksempel her med mange følgere på Facebook men dessverre for sent spisset seg på målgruppe som ønsket å lære mer om hennes kunnskap på sosiale medier. Det gjelder å nisje seg veien videre for ellers drukner de når nå "alle" sloss om oppmerksomheten 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ultiva skrev:

På Instagram har hun 345 000 følgere og usle 4-5000 likes i snitt. Henger vel ikke helt på greip det heller.

Er bare til å se på vgtv Harm&Hegseth, der Vegard viser hvor LETT det er å kjøpe 50 tusen følgere. Skremmende lett, og helt sjukt. Det var flere valgmuligheter, man kunne kjøpe flere til en høyere pris. 

Endret av Hotellet
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ultiva skrev:

345 000?? Det er det virkelig dummeste jeg har hørt. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
7 timer siden, SelinaKyle skrev:

En liten digresjon; er det ikke påfallende hvor få likes og kommentarer CBE har på Facebook? Nesten 60000 følgere, men knapt 20 likes pr post, og mange poster har ingen eller svært få kommentarer..

Hun får ikke mange kommentarer for tiden nei, og det er sikkert mange som blir filtrert bort av ulike årsaker.

Men innleggene er jo også til tider dørgende kjedelige og ikke engasjerende i det heletatt. Som "spørsmål på fredag" og nå "35 timer i Budapest". Begge innleggene er jo meg, meg og atter meg. Så hva er det egentlig å kommentere?

Regner med hun får spørsmål om hva hun har på seg. Hvor man bør spise/shoppe i Budapest finnes det jo bedre kilder på.

Ser forresten hun har fått kommentarer på at hun er både formidla(?)og beundringsverdig, samt at hun holder et enormt tempo. Så da er vel hun fornøyd.

Synes kvaliteten på innleggene er jevnt dalende, bortsett fra bildene som stort sett er fine (de som ikke er redigert ihjel). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ultiva skrev:

Er det ikke slikt man betaler for hvis man vil ha mange likes?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært så hektisk at hun ikke engang har rukket å skrive et innlegg om at hun har flyskrekk eller at hun unner seg luksus på flyet!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
58 minutter siden, Sandin skrev:

Vært så hektisk at hun ikke engang har rukket å skrive et innlegg om at hun har flyskrekk eller at hun unner seg luksus på flyet!

Hvis hun virkelig har flyskrekk, burde hun tenke Bird Strike! om det første bildet iallefall:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
6 minutter siden, Topptur skrev:

Det er jo positivt at hun klarte å logge av i helgen da. Hun har vel knapt vært borte så lenge i forb med fødselene engang. 

Veldig enig i det! Og at mannen ble igjen hjemme, og ikke hang på med kamera. Sikkert sunt og godt for henne med en sånn helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hotellet skrev:

Er bare til å se på vgtv Harm&Hegseth, der Vegard viser hvor LETT det er å kjøpe 50 tusen følgere. Skremmende lett, og helt sjukt. Det var flere valgmuligheter, man kunne kjøpe flere til en høyere pris. 

Tror det er umulig å finne ut hvor mange som er ekte og uekte følgere. Da må man inn å undersøke hver eneste konto. Videre er det en del falske følgere som følger deg uten at du selv oppfordrer til det også, slike "spøkelsesfølgere". 

Når det er sagt er jeg helt enig i at det er mange følgere, og få likes/kommentarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noen i en annen tråd hadde funnet ut hvor mange falske følgere de hadde, altså den bloggeren eller kjendisen. Men husker ikke hvilken tråd det gjaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirkustjukk

Ironisk nok har denne kommentatoren lagt ut Stian Lothe sin videokronikk om eldre nettroll , netthets og kommentarfelt.

Men selvinnsikt er vel ikke så viktig når man skal forsvare o'heilage Fotballfrue🙄

(Og jeg synes det er helt innafor å diskutere kommentarer hos Cbe.no, brukerene i denne tråden er stadig diskutert i kommentarfeltet uten noen form for tilsvarsrett og får diverse diagnoser og agendaer tredd over seg.)

Endret av Sirkustjukk
endret ordlyden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk
1 minutt siden, Milio skrev:

Spurte om å få se mer av innholdet i garderobeskapet. De har strengt tatt bare vist utsiden.

Ikke godkjent.

Du må ikke komme med slike hetsende og nedlatende kommentarer, Milio.

Håper du ikke har barn🙄

(Ironi-flagg X 10 000 for dem som ikke ser..ehh, ironien :sarkasme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
44 minutter siden, Daisy_B skrev:

Jeg tenker at en blogg godt kan være samfunnsnyttig, selv om den er rosa. For mange er sikkert bloggen en kilde til underholdning, inspirasjon, motivasjon eller avkobling. Synes ikke det å skrive en blogg kan sammenlignes med mye av det som foregår her.  

Jeg er enig i at det foregår en del kritikkverdig på ulike nettforum. Men dette gjelder like fullt i mange bloggeres kommentarfelt. Kommentarjukset hos CBE avslørte f eks hvordan bedriftseierne i en årrekke skrev falske kommentarer for å hisse opp stemningen, for å vinne diskusjoner om matoppskrifter osv, samt for å hylle CBEs kropp signert falske yrkestitler. I denne tråden dokumenteres det jevnlig hvilke kommentarer som ikke slipper gjennom sensuren; som regel konstruktiv kritikk angående eksponering av mindreårige.

Bloggeren CBE slipper av og til gjennom en svært stygg og usaklig replikk i kommentarfeltet som hun deretter lar sine fans hakke i fillebiter, for å samle fansen tettere rundt leirbålet sitt og for å opprettholde narrativet av KG som bestående av usaklige hekser. Kommentarjukset, dokumentert av blant annet @Asti viser et gjennommanipulert kommentarfelt i år etter år etter år, og ingenting tyder på at de har gitt seg med dette da de stengte muligheten for å sjekke kildekoder straks de ble avslørt. Surmulingen fra LKE når bloggen nylig ble tatt for sitt tredje brudd på alkoholreklameloven på 6 år viser at de fremdeles har tungt for å forholde seg til lovverk, samt at de fremdeles sliter med å ta selvkritikk og forbedre seg når de blir fersket i noe uetisk.

Mitt poeng er at bloggernes kommentarfelt som regel er verre enn f eks Rampelys på KG. Her er det i det minste upartiske moderatorer, samt at de fleste brukerne reagerer kraftig dersom det dukker opp hetsende kommentarer. 

Videre ønsker jeg å kommentere hvordan mange bruker denne kommersielle bloggen til avslapning og inspirasjon. Leserne, dvs forbrukerne, har lovfestet rett til å bli informert når de utsettes for reklame. Dette er nedfelt både i FOs veiledning og i Markedsføringsloven. Som forbruker kan man velge å reservere seg mot reklame. Dette blir umulig i en kommersiell blogg som CBEs, som stadig merker reklame altfor dårlig (f eks ved å skrive #ad helt til slutt i en lang tekst under et reklamebilde på Instagram). Man må slutte å være ukritisk når man surfer rundt på disse kommersielle bloggene.  Man bombarderes med ulike produkter som fester seg i underbevisstheten, noe både CBE og annonsørene vet svært godt. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Ultiva skrev:

Jeg er enig i at det foregår en del kritikkverdig på ulike nettforum. Men dette gjelder like fullt i mange bloggeres kommentarfelt. Kommentarjukset hos CBE avslørte f eks hvordan bedriftseierne i en årrekke skrev falske kommentarer for å hisse opp stemningen, for å vinne diskusjoner om matoppskrifter osv, samt for å hylle CBEs kropp signert falske yrkestitler. I denne tråden dokumenteres det jevnlig hvilke kommentarer som ikke slipper gjennom sensuren; som regel konstruktiv kritikk angående eksponering av mindreårige.

Bloggeren CBE slipper av og til gjennom en svært stygg og usaklig replikk i kommentarfeltet som hun deretter lar sine fans hakke i fillebiter, for å samle fansen tettere rundt leirbålet sitt og for å opprettholde narrativet av KG som bestående av usaklige hekser. Kommentarjukset, dokumentert av blant annet @Asti viser et gjennommanipulert kommentarfelt i år etter år etter år, og ingenting tyder på at de har gitt seg med dette da de stengte muligheten for å sjekke kildekoder straks de ble avslørt. Surmulingen fra LKE når bloggen nylig ble tatt for sitt tredje brudd på alkoholreklameloven på 6 år viser at de fremdeles har tungt for å forholde seg til lovverk, samt at de fremdeles sliter med å ta selvkritikk og forbedre seg når de blir fersket i noe uetisk.

Mitt poeng er at bloggernes kommentarfelt som regel er verre enn f eks Rampelys på KG. Her er det i det minste upartiske moderatorer, samt at de fleste brukerne reagerer kraftig dersom det dukker opp hetsende kommentarer. 

Videre ønsker jeg å kommentere hvordan mange bruker denne kommersielle bloggen til avslapning og inspirasjon. Leserne, dvs forbrukerne, har lovfestet rett til å bli informert når de utsettes for reklame. Dette er nedfelt både i FOs veiledning og i Markedsføringsloven. Som forbruker kan man velge å reservere seg mot reklame. Dette blir umulig i en kommersiell blogg som CBEs, som stadig merker reklame altfor dårlig (f eks ved å skrive #ad helt til slutt i en lang tekst under et reklamebilde på Instagram). Man må slutte å være ukritisk når man surfer rundt på disse kommersielle bloggene.  Man bombarderes med ulike produkter som fester seg i underbevisstheten, noe både CBE og annonsørene vet svært godt. 

Jeg er helt enig i det du skriver her, og ingenting av dette er greit. Siden du innledningsvis også skriver at du er enig i at det foregår en del kritikkverdig på ulike forum, så tror jeg i grunnen vi er enige om det meste. For det er dette jeg reagerer på her og nå. 

Hadde debatten holdt seg saklig og bare belyst det som er nødvendig, så hadde alt vært i skjønneste orden. Men mange drar det altfor langt, gang på gang på gang. Og det meste får stå, det blir ikke moderert bort. Det er mulig at det ikke er i strid med forumreglene, men det burde være i strid med hvordan vi er mot hverandre rent etisk og moralsk. Det hele forsvares med at bloggerne "har selv valgt å dele alt", "må tåle kritikk" (selv om mye av det ikke kan kategoriseres som "kritikk"), eller "gjør så mye fælt selv at dette må de bare regne med". Jeg synes overhodet ikke det er greit at voksne (og evt. høyt utdannede, som en annen bruker ville fremheve) mennesker holder på sånn. Det blir for mye ondsinnet slarv og skadefryd, og det er faktisk helt sant at "two wrongs don't make a right". Det er ingen unnskyldning. Men igjen, hadde man holdt seg til saken, så hadde det vært noe helt annet. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...