Cavatina Skrevet 11. oktober 2017 #41121 Del Skrevet 11. oktober 2017 1 time siden, Skribent skrev: «Herlighet, jeg kan ikke noe for at jeg er sexy vel!!!» Seng og pysj henger sammen, jadda. Det gjør seng og sex, neglisje og sexy pose også. Kreft, not so much... Pysjamas er å strekke begrepet. Ville hun laget et innlegg som henspeiler på hvile og egenomsorg kunne hun tatt på seg en comfy rosa flanellspysj. Det blir bare for dumt. Du får den såkalte journalistutdanningen hennes gratis av meg, for noen elementær kunnskap om formidling av budskap gjennom skrift og bilde har hun/de helt enkelt ikke. Jeg blir egentlig eitrendes forbanna av den nonsjalante holdningen CBE har til "brystkreftsaken som er så viktig" og hvor lite tid man gidder å bruke på å sette seg inn i temaet fremfor å annonsere for noe fluffy rosa fra Lindex poserende halvsexy i en seng. Jeg kunne ha skrevet her hva senskader etter brystkreftbehandling egentlig innebærer, men det går raskere å søke opp Kreftforeningen - Rosa sløyfe - Senskader etter kreftbehandling og slenge på en lenke. Med videoer der man får se hvordan det er å leve med nettopp det som er temaet for årets aksjon. Hva hadde det kostet frua å gjøre det samme? Den utspjåka, selverklært journalistutdannede (fra 2009 - det begynner å bli en stund siden hun hadde noe med noe som kan ligne journalisme å gjøre) reklameposørkanalen kan gå og ta seg en bolle i badekaret sitt så hun får fylt tomrommet mellom ørene med noe annet enn seg selv og poseringene sine. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 11. oktober 2017 #41122 Del Skrevet 11. oktober 2017 48 minutter siden, Asti skrev: Fra https://forbrukerombudet.no/veiledning-reklame-some "... Det klareste er å merke selve bildet på Instagram. Du kan også merke bildet med #reklame eller skrive «reklame» først i selve bildeteksten. Det er ikke godt nok å skrive reklame helt til slutt i en lang rekke hashtags eller til slutt i en lang tekst..." "... Er innholdet ditt på norsk, skal også merkingen din være på norsk. Det betyr at ord som «ad» eller «adlinks» ikke er tydelig nok....". Hun skrive #ad på instagram fordi hun der retter seg mot et internasjonalt publikum, og fordi hun skriver statusene sine der på engelsk. Skriver derfor ikke reklame. Noen av reklame posten på instagram er påkrevd norsk tekst, da skriver hun # reklame eller #annonse. Dette har hun tidligere forklart på bloggen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 11. oktober 2017 #41123 Del Skrevet 11. oktober 2017 Ad er ikke nok. Det er vel for helsike ingen engelskspråklige som er interessert i disse norske bedriftene og kommer til å bestille skap eller noe som helst annet. Helt tullete å påstå noe slikt! 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 11. oktober 2017 #41124 Del Skrevet 11. oktober 2017 3 minutter siden, Lin10 skrev: Hun skrive #ad på instagram fordi hun der retter seg mot et internasjonalt publikum, og fordi hun skriver statusene sine der på engelsk. Skriver derfor ikke reklame. Noen av reklame posten på instagram er påkrevd norsk tekst, da skriver hun # reklame eller #annonse. Dette har hun tidligere forklart på bloggen. Du har ikke lest blant andre Astis dokumentasjon grundig nok. Skal tråden gjennom enda en runde med forskjellen på følesynseoppleve vs rene fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 11. oktober 2017 #41125 Del Skrevet 11. oktober 2017 2 timer siden, LilleSnupp skrev: Er det bare jeg som synes at tonen har forandret seg i selve innleggene? Blitt ennå mer intim (i mangel av bedre ord), prøvde dere oppskriften og lignende henvendelser til leserne? Hadde ikke bedriften et Influencer møte for ikke lenge siden? Treasures var på møte ifg frua. Sikkert nye mål for firmaet.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 11. oktober 2017 #41126 Del Skrevet 11. oktober 2017 (endret) 18 minutter siden, Amafalathiel skrev: duftlys og migrene dagen etter et anfall ville jeg spydd av å se et BILDE av et duftlys siterer meg selv litt her Er det mulig at hun faktisk bruker migreneanfallet som fyllstoff (eller "content" som det heter på influensersk) for å snikreklamere for, nettopp, duftlys!? kunne like gjerne posert med et glass rødvin og en pakke tamponger, hvis hensikten er å bruke migrenen til å reklamere for migrenetriggere. Endret 11. oktober 2017 av Amafalathiel 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 11. oktober 2017 #41127 Del Skrevet 11. oktober 2017 Akkurat nå, Amafalathiel skrev: siterer meg selv. Er det mulig at hun faktisk bruker migreneanfallet fyll for å snikreklamere for, nettopp, duftlys!? kunne like gjerne posert med et glass rødvin og en pakke tamponger, hvis hensikten er å bruke migrenen til å reklamere for migrenetriggere. Er det lov å reklamere for legemidler? Den industrien er jo lønnsom. Måtte jo blitt det neste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 11. oktober 2017 #41128 Del Skrevet 11. oktober 2017 (endret) 47 minutter siden, Lin10 skrev: Hun skrive #ad på instagram fordi hun der retter seg mot et internasjonalt publikum, og fordi hun skriver statusene sine der på engelsk. Skriver derfor ikke reklame. Noen av reklame posten på instagram er påkrevd norsk tekst, da skriver hun # reklame eller #annonse. Dette har hun tidligere forklart på bloggen. Det stemmer, hvis innholdet ikke er på norsk, så kan hun selvsagt skrive ad, men merkingen her er uansett ikke korrekt, da "reklame" skal stå først. I dette tilfellet er reklamen rettet mot norsk publikum, men hun skriver på engelsk. Så hvis ikke Forbrukerombudet har uttalt seg konkret om hva de her bør merke med, så kommer det kanskje under "gråsone-problematikken" som cbe&co er så glad i? Min oppfordring er at folk er bevisst på at bloggeren har en uvilje mot å merke reklamen sin tydelig. Tilføyelse: Når det gjelder cbe&co sin oppfattelse av reklamemerking, så har man hatt mange runder med de på dette, der det har vist seg at deres tolkning ikke har vært korrekt. Så hva cbe har forklart på bloggen, er ingen fasit. Tilføyelse 2: Cbe bruker ikke alltid engelsk på IG. Eksempelvis her og her har hun valgt norsk tekst, da reklamene var rettet mot norsk publikum. De er forresten også feilmerket, da merkingen ikke kommer først, samt den siste er merket med sponset, men inneholder oppfordring til kjøp og tagging. Da er ikke sponset tilstrekkelig merking. Fra https://forbrukerombudet.no/sos-reklame-some "Det kan være situasjoner hvor «sponset» er greit, men siden «reklame» og «annonse» er mindre kompliserte begreper som alltid vil være tydelig nok, anbefaler vi å bruke disse. «Sponset av…» kan brukes som merking dersom følgende krav er oppfylt: • ... • Det du legger ut kan ikke inneholde salgsfremmende reklame. Med dette mener vi fremtredende eksponering av produktet, som for eksempel oppfordringer til kjøp eller opplysninger om hvor du kan kjøpe en vare...". Endret 11. oktober 2017 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicecar Skrevet 11. oktober 2017 #41129 Del Skrevet 11. oktober 2017 (endret) 1 time siden, Sirkustjukk skrev: Og hvorfor hun skriver på engelsk når dette er annonsører som henvender seg til et norsk kundemarked?🙄 Fordi ad er så lite at man knapt legger merke til at det står der. Dama kan tydeligvis sine saker veldig godt. Endret 11. oktober 2017 av nicecar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 11. oktober 2017 #41130 Del Skrevet 11. oktober 2017 10 minutter siden, Skribent skrev: Er det lov å reklamere for legemidler? Den industrien er jo lønnsom. Måtte jo blitt det neste. Ja, det er lov å reklamere for feks Otrivin og Paracet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicecar Skrevet 11. oktober 2017 #41131 Del Skrevet 11. oktober 2017 45 minutter siden, Lin10 skrev: Hun skrive #ad på instagram fordi hun der retter seg mot et internasjonalt publikum, og fordi hun skriver statusene sine der på engelsk. Skriver derfor ikke reklame. Noen av reklame posten på instagram er påkrevd norsk tekst, da skriver hun # reklame eller #annonse. Dette har hun tidligere forklart på bloggen. Men da er det ikke verre enn at hun heller skriver #advertise fremfor #ad som nesten ikke synes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 11. oktober 2017 #41132 Del Skrevet 11. oktober 2017 Må snart ha kronerulling. Er visst stor fattigdom i villaen blitt. Ikke NOE skal kjøpes selv der i tunet. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
perplexed Skrevet 11. oktober 2017 #41133 Del Skrevet 11. oktober 2017 49 minutes ago, Lin10 said: Hun skrive #ad på instagram fordi hun der retter seg mot et internasjonalt publikum, og fordi hun skriver statusene sine der på engelsk. Skriver derfor ikke reklame. Noen av reklame posten på instagram er påkrevd norsk tekst, da skriver hun # reklame eller #annonse. Dette har hun tidligere forklart på bloggen. 46 minutes ago, Kollontaj said: Ad er ikke nok. Det er vel for helsike ingen engelskspråklige som er interessert i disse norske bedriftene og kommer til å bestille skap eller noe som helst annet. Helt tullete å påstå noe slikt! Fruen er klar over dette selv. Denne kommentaren så jeg for noen dager siden: https://m.imgur.com/a/H6D3U 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 11. oktober 2017 #41134 Del Skrevet 11. oktober 2017 4 minutter siden, perplexed skrev: Fruen er klar over dette selv. Denne kommentaren så jeg for noen dager siden: https://m.imgur.com/a/H6D3U Whaaaat - etter snart åtte års blogging, gjentatte skandaler og påpakk, journalistutdanning og at de er to personer, så har de forstått reglene? Men... men... men hvorfor gjør de det ikke bare riktig da? #harlitttungtfordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miagunda Skrevet 11. oktober 2017 #41135 Del Skrevet 11. oktober 2017 Hun gjør det ikke riktig fordi det får ingen konsekvenser. Hun bryr seg ikke før det blir bøter. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
perplexed Skrevet 11. oktober 2017 #41136 Del Skrevet 11. oktober 2017 10 minutes ago, Skribent said: Whaaaat - etter snart åtte års blogging, gjentatte skandaler og påpakk, journalistutdanning og at de er to personer, så har de forstått reglene? Men... men... men hvorfor gjør de det ikke bare riktig da? #harlitttungtfordet Bortsett fra at hun hevder at det kun gjelder ved linking til blogg. Og annonse er kanskje bedre enn ad, men #reklame er vel det riktige. Baby steps kanskje? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 11. oktober 2017 #41137 Del Skrevet 11. oktober 2017 1 time siden, Kollontaj skrev: Ad er ikke nok. Det er vel for helsike ingen engelskspråklige som er interessert i disse norske bedriftene og kommer til å bestille skap eller noe som helst annet. Helt tullete å påstå noe slikt! Hun har selv forklart tankegangen bak det hele, og så får du bare være uenig i det. Det er jo norske som forstår engelsk også da, så hun når de også, men å skrive på engelsk når hun flere. Jeg har ihverfall ingen problemer med å forstå den strategien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 11. oktober 2017 #41138 Del Skrevet 11. oktober 2017 2 minutter siden, Lin10 skrev: Hun har selv forklart tankegangen bak det hele, og så får du bare være uenig i det. Det er jo norske som forstår engelsk også da, så hun når de også, men å skrive på engelsk når hun flere. Jeg har ihverfall ingen problemer med å forstå den strategien. Nå er detvikke Caroline Berg Eriksen, men forbrukerombudet som bestemmer hvordan det skal merkes, da. CBEs tolkning er liksom ikke helt fasiten. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 11. oktober 2017 #41139 Del Skrevet 11. oktober 2017 5 minutter siden, Lin10 skrev: Hun har selv forklart tankegangen bak det hele, og så får du bare være uenig i det. Det er jo norske som forstår engelsk også da, så hun når de også, men å skrive på engelsk når hun flere. Jeg har ihverfall ingen problemer med å forstå den strategien. Klart jeg er uenig, det er jo feil å undermerke på den måten. Hennes tankegang er temmelig uinteressant, all den tid det ikke er CBE.no som bestemmer slikt. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 11. oktober 2017 #41140 Del Skrevet 11. oktober 2017 (endret) 13 minutter siden, Kollontaj skrev: Klart jeg er uenig, det er jo feil å undermerke på den måten. Hennes tankegang er temmelig uinteressant, all den tid det ikke er CBE.no som bestemmer slikt. Menneh du skjønner vel det atte hvis man ikke er enig i reglene, for eksempel forbud mot å reklamere for alkohol og sånne dumme dumme ting, så må man tilpasse lovene etter seg selv og ikke motsatt. Lover er bare FORSLAG, åsså er det opp til hver og en å tolke fritt til egen vinning. Hallo liksom, ikke kveruler sånn! Jeg opplever at de er så flinke og føler de tolker bra! Endret 11. oktober 2017 av Skribent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg