Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Skribent

Eller så mykes leserne opp til en sponsefest i anledning barnebursdag, så helium og tiara lettere virker vel fortjent og ikke problematisk på noe nivå...

Tilføyelse; to sjeler og en tanke @formula :ler: 

Endret av Skribent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest formula
1 minutt siden, Skribent skrev:

Eller så mykes leserne opp til en sponsefest i anledning barnebursdag, så helium og tiara lettere virker vel fortjent og ikke problematisk på noe nivå...

Tilføyelse; to sjeler og en tanke @formula :ler: 

:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skribent skrev:

Sliter også litt med å koble poseringer og trutmunn med kreftsaken. Noe av det senskader går ut på er nettopp til dels alvorlige plager som gjør at livskvaliteten er kraftig redusert, og hadde jeg vært en overlever av kreft vet jeg ikke om jeg hadde følt meg spesielt sett eller støttet av noen som bruker rosasløyfa til å kle seg i florlett rosa og susse mot kamera. Tror heller jeg hadde spydd. Igjen. Der en sitter kanskje uten bryst(er), oppblåst av medisiner, kanskje uten hår, pluss masse annet... Kunne man vist fingeren noe tydeligere, egentlig? Det er bare så mange måter å gjøre ting på, og når det blir et mønster må man nesten tåle å få tilbakemeldinger på hvordan bloggen fremstår.

Helt enig. Dette gjør hun bare for å få oppmerksomhet og se deilig ut. Det samme med migrene innlegget. 

Hvor selvopptatt går det an å bli??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål på bloggen: Hva har sexy pyjamasbilder med kreftsaken å gjøre? Nydelige bilder, men jeg skjønner bare ikke helt hvorfor du velger å bruke de i denne sammenhengen.

Svar fra CBE: Sexy er vel å dra det litt langt :) Kanskje det ene ovenfra, men de andre er ikke ment å være sexy. Ellers er vel seng og pysjamas temmelig nært opp mot hverandre, og legger du til at pysjamasen er rosa pga. rosa sløyfe så har du sammenhengen ;)

Reflektert svar fra frua der altså. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
1 minutt siden, Grønnmaling skrev:

Spørsmål på bloggen: Hva har sexy pyjamasbilder med kreftsaken å gjøre? Nydelige bilder, men jeg skjønner bare ikke helt hvorfor du velger å bruke de i denne sammenhengen.

Svar fra CBE: Sexy er vel å dra det litt langt :) Kanskje det ene ovenfra, men de andre er ikke ment å være sexy. Ellers er vel seng og pysjamas temmelig nært opp mot hverandre, og legger du til at pysjamasen er rosa pga. rosa sløyfe så har du sammenhengen ;)

Ok, bildene er ikke ment å være sexy. Men ettersom hun er så sexy, så blir bare bildene sånn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skribent
7 minutter siden, Grønnmaling skrev:

«Herlighet, jeg kan ikke noe for at jeg er sexy vel!!!»

Seng og pysj henger sammen, jadda. Det gjør seng og sex, neglisje og sexy pose også. Kreft, not so much...

Pysjamas er å strekke begrepet. Ville hun laget et innlegg som henspeiler på hvile og egenomsorg kunne hun tatt på seg en comfy rosa flanellspysj. Det blir bare for dumt. Du får den såkalte journalistutdanningen hennes gratis av meg, for noen elementær kunnskap om formidling av budskap gjennom skrift og bilde har hun/de helt enkelt ikke. 

Endret av Skribent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Skribent skrev:

«Herlighet, jeg kan ikke noe for at jeg er sexy vel!!!»

Seng og pysj henger sammen, jadda. Det gjør seng og sex, neglisje og sexy pose også. Kreft, not so much...

Pysjamas er å strekke begrepet. Ville hun laget et innlegg som henspeiler på hvile og egenomsorg kunne hun tatt på seg en comfy rosa flanellspysj. Det blir bare for dumt. Du får den såkalte journalistutdanningen hennes gratis av meg, for noen elementær kunnskap om formidling av budskap gjennom skrift og bilde har hun/de helt enkelt ikke. 

Men du vet, pysj henger sammen med seng. Og seng kan også være sykeseng. Og de som er syke, for eksempel av kreft, kan ligge i en sykeseng. 

Okei, dette var litt usaklig av meg. Men jeg står for at jeg mener svaret hennes er tynt...Litt mer refleksjon rundt egen jobb og hvordan man velger å vinkle en sak på bloggen må man da kunne forvente. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skribent
2 minutter siden, Grønnmaling skrev:

Men du vet, pysj henger sammen med seng. Og seng kan også være sykeseng. Og de som er syke, for eksempel av kreft, kan ligge i en sykeseng. 

Okei, dette var litt usaklig av meg. Men jeg står for at jeg mener svaret hennes er tynt...Litt mer refleksjon rundt egen jobb og hvordan man velger å vinkle en sak på bloggen må man da kunne forvente. 

Nemlig. Svaret er imponerende amerikansk, såpeglatt og kjemisk fritt for noe som kan tolkes som svar på spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innleggene hennes kan kanskje innimellom passere for å vise en brøkdel av hvem hun er, hva de gjør, bryr seg med og er opptatt av. Kommentarfeltet derimot, det er personlig så det holder! Det er ingen (profesjonell) bedrift som for det første svarer som hun gjør. Eller sensurerer. Og bygger opp til diskusjon og dårlig stemning, til tross for at hun gjentatte ganger har sagt hun ikke vil ha det slik. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pigaloppen skrev:

https://imgur.com/gallery/kVKHd

blir liksom litt usikker på merkingen av dette innlegget jeg.... Er så vidt man legger merke til reklamemerkingen i det hele tatt..

Du har helt rett. #ad er ikke lov å bruke som reklamemerking og merkingen skal stå først. #bestiklassen. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk
4 minutter siden, Pigaloppen skrev:

blir liksom litt usikker på merkingen av dette innlegget jeg.... Er så vidt man legger merke til reklamemerkingen i det hele tatt..

Og hvorfor hun skriver på engelsk når dette er annonsører som henvender seg til et norsk kundemarked?🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pigaloppen skrev:

Fra  https://forbrukerombudet.no/veiledning-reklame-some

"... Det klareste er å merke selve bildet på Instagram. Du kan også merke bildet med #reklame eller skrive «reklame» først i selve bildeteksten. Det er ikke godt nok å skrive reklame helt til slutt i en lang rekke hashtags eller til slutt i en lang tekst..."

"... Er innholdet ditt på norsk, skal også merkingen din være på norsk. Det betyr at ord som «ad» eller «adlinks» ikke er tydelig nok....".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt feil merking, for lite, feilplassert og ser ut som bare noe er reklame dvs siste bedrift.

Endret av Kollontaj
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kollontaj skrev:

Helt feil merking, for lite, feilplassert og ser ut som bare noe er reklame dvs siste bedrift.

Enig, får også inntrykk av at det er merking for siste bedrift, når man først ser den lille hashtaggen med #ad.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at bildene på siste innlegg handler om at hun startet dagen med et bad. Bildene ble tatt 12.45. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
19 minutter siden, Kollontaj skrev:

Artig at bildene på siste innlegg handler om at hun startet dagen med et bad. Bildene ble tatt 12.45. 

Litt av en morgenfugl.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas
20 timer siden, Susilusi skrev:

Klipp

Hadde det vært en viktig del av Sarpsborgs historie hadde de f*** meg beholdt huset sjæl da og vernet det. 

Klipp

Bygningen (ikke interiøret) er faktisk verneverdivurdert til vernegrad 1 (høyeste vernegrad), det samme er området som huset ligger i. Med andre ord regner kommunen huset som en viktig del av Sarpsborgs historie. Tørre fakta.

Endret av Anna Nas
Lagt til noen ord for mer presis info.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Grønnmaling skrev:

Altså, hva er vitsen med å poserer sexy i pyjamasen i et innlegg som handler om kreft? Hva er vitsen med å posere naken i badekaret i et innlegg om migrene? Bildebruken henger ikke på greip, spør du meg... 

Bildene er bra, for all del. Og hun er flink til å dokumentere for eksempel fremgangsmåten i oppskrifter. Men noen ganger føler jeg hun bruken enhver anledning, uansett om den er kjip eller ikke, til å vise frem seg selv.

duftlys og migrene :hakeslepp:

dagen etter et anfall ville jeg spydd av å se et BILDE av et duftlys 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...