Gjest Skribent Skrevet 24. august 2017 #38321 Skrevet 24. august 2017 4 minutter siden, ¤flicka¤ skrev: Ja, men Gunhild Stordalen er ikke et forbilde fordi hun farger håret eller bruker falske vipper. Noe annet hvis hun brukte falske vipper og forventet å bli sett på som et forbilde eller feministikon fordi hun "bestemte over egen kropp". Nettopp. Kontekst.
fina Skrevet 24. august 2017 #38322 Skrevet 24. august 2017 (endret) Jeg vedkjenner at jeg i tidligere innlegg har sett restylane-bruken utenfor resten av konteksten, rett og slett fordi jeg syns det er et personlig valg som jeg mener ikke har noe med hennes måte å drive bedriften på, såfremt det ikke profileres eller omtales eksplisitt, og gitt at hun er ærlig på at dette ikke er slik hun ser ut naturlig. Utseendet hennes er definitivt en del av produktpakka, og jeg stiller meg bak all kritikk av og forundring over årevis med løgn og bortforklaring før dette plutselige, lille paradigmeskiftet, men jeg mener, rent personlig, at å spekulere rundt andres kropp, følelser rundt og motivasjon til å forandre på denne er krenkende, potensielt skadelig og lite lekkert. Dette er naturligvis kun mitt personlige standpunkt, men jeg tenker at mange her er heller hypokratiske ved å være så kritiske til CBEs "perfekte" utseende, men samtidig akke og uffe seg over dette ekstreme utseendefokuset i dagens samfunn. Jeg er dog enig i at restylane-bruken føyer seg inn i rekka av mindre gode valg hun tar. Likevel er det verken ulovlig eller i nærheten av like helseskadelig som PT-Åges anbefalinger og andre kost- og treningstips som har blitt kommunisert opp gjennom åra. Dette er selvfølgelig ingen unnskyldning, kun et forsøk på perspektiv - og jeg tenker at om man ønsker å ta henne på noe er det tonnevis av mer relevant materiale å ta av (#bestiklassen) Det er på ingen måte bra at hun som forbilde bruker restylane, men jeg tenker at å arrestere henne for å være både et produkt av og et bidrag til samfunnets skjønnhetsfokus og -norm blir å se symptomet istedenfor årsaken. På dette området, i motsetning til på alle andre punkter, og uten forøvrig tilknytning til 8. mars-kronikken hennes, gir jeg CBE litt rett i at kvinner er kvinner verst. Edit: nå er det antakelig mange spørsmål og argumenter jeg har latt stå ubesvart. Ikke med vilje, og jeg svarer gjerne om noen har brennende ønske om det, bare ikke via mobilen Ville bare poengtere at jeg på ingen måte forsøker å hoppe over spørsmål som ikke går i min menings favør. Endret 24. august 2017 av fina 8
Gjest Asti Skrevet 24. august 2017 #38323 Skrevet 24. august 2017 (endret) 24 minutter siden, fina skrev: Jeg vedkjenner at jeg i tidligere innlegg har sett restylane-bruken utenfor resten av konteksten, rett og slett fordi jeg syns det er et personlig valg som jeg mener ikke har noe med hennes måte å drive bedriften på, såfremt det ikke profileres eller omtales eksplisitt, og gitt at hun er ærlig på at dette ikke er slik hun ser ut naturlig. Utseendet hennes er definitivt en del av produktpakka, og jeg stiller meg bak all kritikk av og forundring over årevis med løgn og bortforklaring før dette plutselige, lille paradigmeskiftet, men jeg mener, rent personlig, at å spekulere rundt andres kropp, følelser rundt og motivasjon til å forandre på denne er krenkende, potensielt skadelig og lite lekkert. Dette er naturligvis kun mitt personlige standpunkt, men jeg tenker at mange her er heller hypokratiske ved å være så kritiske til CBEs "perfekte" utseende, men samtidig akke og uffe seg over dette ekstreme utseendefokuset i dagens samfunn. Jeg er dog enig i at restylane-bruken føyer seg inn i rekka av mindre gode valg hun tar. Likevel er det verken ulovlig eller i nærheten av like helseskadelig som PT-Åges anbefalinger og andre kost- og treningstips som har blitt kommunisert opp gjennom åra. Dette er selvfølgelig ingen unnskyldning, kun et forsøk på perspektiv - og jeg tenker at om man ønsker å ta henne på noe er det tonnevis av mer relevant materiale å ta av (#bestiklassen) Det er på ingen måte bra at hun som forbilde bruker restylane, men jeg tenker at å arrestere henne for å være både et produkt av og et bidrag til samfunnets skjønnhetsfokus og -norm blir å se symptomet istedenfor årsaken. På dette området, i motsetning til på alle andre punkter, og uten forøvrig tilknytning til 8. mars-kronikken hennes, gir jeg CBE litt rett i at kvinner er kvinner verst. Edit: nå er det antakelig mange spørsmål og argumenter jeg har latt stå ubesvart. Ikke med vilje, og jeg svarer gjerne om noen har brennende ønske om det, bare ikke via mobilen Ville bare poengtere at jeg på ingen måte forsøker å hoppe over spørsmål som ikke går i min menings favør. Det er heller ikke skadelig eller ulovlig å omtale klesstørrelse, men vi snakker her om påvirkning, dvs. det er ikke noe man ønsker at bloggere skal gjøre, jfr. http://sunnfornuft.unitedbloggers.no/. Bloggere bør ta ansvar for sin del av påvirkningen. Eller er det denne veien vi ønsker å gå - at de ikke trenger å ta det ansvaret? Å begrense kritikken til å gjelde visse kriterier, satt av enkeltpersoner her inne, er vel ikke noe man ønsker, eller? Mitt poeng er kun: CBE er en influencer. Det de legger ut på SoME bør man kunne diskutere fritt. Jeg misliker forresten sterkt at jeg som kvinne ikke skal få ytre meg fritt, men at det blir satt begrensinger som "kvinner er kvinner verst". Gjør menn slikt? Kritiserer hverandre med å skrive "menn er menn verst"? Endret 24. august 2017 av Asti
Gjest Zeitgeist Skrevet 24. august 2017 #38324 Skrevet 24. august 2017 Hvis jeg ikke husker helt feil, så var årsaken til at CBE tok restylane den gangen i 2010 påvirkning i form av kommentarer fra enkelte lesere. Det var i hvert fall versjonen CBE serverte på spørsmål om hvorfor hun hadde økt leppevolumet - en versjon som føyer seg fint inn i "bortforklaringsmetodikken". Det er alltid lesernes feil - det var lesernes feil at hun redigerte bilder, det var lesernes feil at hun skrev falske kommentarer, og det var også lesernes feil at hun tok restylane. Og gitt at det faktisk var lesernes påvirkning som var utslagsgivende den gangen, så er det en viss ironi over det hele at CBE i dag - i sin rolle som påvirker - faktisk velger å påvirke sine lesere til å gjøre de samme inngrepene i utseendet som hun i sin tid lot seg påvirke å gjøre.
Gjest Skribent Skrevet 24. august 2017 #38325 Skrevet 24. august 2017 8 minutter siden, fina skrev: Jeg vedkjenner at jeg i tidligere innlegg har sett restylane-bruken utenfor resten av konteksten, rett og slett fordi jeg syns det er et personlig valg som jeg mener ikke har noe med hennes måte å drive bedriften på, såfremt det ikke profileres eller omtales eksplisitt, og gitt at hun er ærlig på at dette ikke er slik hun ser ut naturlig. Utseendet hennes er definitivt en del av produktpakka, og jeg stiller meg bak all kritikk av og forundring over årevis med løgn og bortforklaring før dette plutselige, lille paradigmeskiftet, men jeg mener, rent personlig, at å spekulere rundt andres kropp, følelser rundt og motivasjon til å forandre på denne er krenkende, potensielt skadelig og lite lekkert. Dette er naturligvis kun mitt personlige standpunkt, men jeg tenker at mange her er heller hypokratiske ved å være så kritiske til CBEs "perfekte" utseende, men samtidig akke og uffe seg over dette ekstreme utseendefokuset i dagens samfunn. Jeg er dog enig i at restylane-bruken føyer seg inn i rekka av mindre gode valg hun tar. Likevel er det verken ulovlig eller i nærheten av like helseskadelig som PT-Åges anbefalinger og andre kost- og treningstips som har blitt kommunisert opp gjennom åra. Dette er selvfølgelig ingen unnskyldning, kun et forsøk på perspektiv - og jeg tenker at om man ønsker å ta henne på noe er det tonnevis av mer relevant materiale å ta av (#bestiklassen) Det er på ingen måte bra at hun som forbilde bruker restylane, men jeg tenker at å arrestere henne for å være både et produkt av og et bidrag til samfunnets skjønnhetsfokus og -norm blir å se symptomet istedenfor årsaken. På dette området, i motsetning til på alle andre punkter, og uten forøvrig tilknytning til 8. mars-kronikken hennes, gir jeg CBE litt rett i at kvinner er kvinner verst. Det er ingen motsetning i å være både produkt av press i samfunnet og en del av problemet slik jeg ser det. Man har noen valg underveis, som gjør at man kan være en del av løsningen (et godt forbilde) eller hive seg i offerrollen og fraskrive seg ansvaret (jf standard MO i denne bedriften). Jeg vet ikke om det var mine svar du siktet til, men jeg mener at de voksne menneskene som driver denne bedriften har et valg, hver eneste dag, om hva de vil formidle. Mye av det, om ikke så og si alt, dreier seg om et perfekt image. Da er det imaget som kritiseres og personen som velger sitt image/produktets fremstilling som er under lupen, naturlig nok. Det blir for enkelt å ty til enten misunnelseskortet eller "kvinner er kvinner verst", men forståelig at det kan misforstås slik i og med at det er en person bak. Slik sett lykkes hun jo godt med å fremstå som "venninna". I mine øyne er det å fordumme henne hvis vi ikke kan få prøve å se nærmere på vurderingene bak et kunstig utseende når kommunikasjonen på bloggen for øvrig er til de grader 1. Bare business og 2. Ekstremt selvmotsigende. Skal jeg for eksempel ikke kunne være uenig med en pen kvinne, fordi da er motivene mine tvilsomme fordi jeg (presumably) ikke er like pen? Litt sånn amnesti for de som er/fremstår penere/mer glossy enn gjennomsnittet? Og det @Asti sa!
fina Skrevet 24. august 2017 #38326 Skrevet 24. august 2017 3 minutter siden, Asti skrev: Det er heller ikke skadelig eller ulovlig å omtale klesstørrelse, men vi snakker her om påvirkning. Og at bloggere bør ta ansvar for sin del av påvirkningen. Dvs. er det denne veien vi ønsker å gå? Å begrense kritikken til å gjelde visse kriterier, satt av enkeltpersoner her inne, er vel ikke noe man ønsker, eller? Jeg misliker sterkt at jeg som kvinne ikke skal få ytre meg fritt, men at det blir satt begrensinger som "kvinner er kvinner verst". Gjør menn slikt? Mitt poeng er kun: CBE er en influencer. Det de legger ut på SoME bør man kunne diskutere fritt. Stiller meg i utgangspunktet bak alt her, og vil trekke inn at CBE heller ikke valgte å underskrive Sunn fornuft-plakaten, noe jeg absolutt finner kritikkverdig og vanskelig kan tolke som annet enn tegn på ansvarsfraskrivelse. Jeg ønsker ikke at debattinnlegg av kvinner skal bagatelliseres som "kvinneutsagn", men dette fokuset på hverandres utseende er og blir en uting, uavhengig om ytringene kommer fra menn eller kvinner. Jeg ønsker ikke å begrense debatten, kun å delta og å uttrykke eget standpunkt. En del av mitt standpunkt er at restylane-valget nettopp er CBEs valg, og sannsynligvis et valg hun først og fremst tok som privatperson, ikke som influencer. Jeg setter pris på at dette debatteres, og stiller kun spørsmål ved hvor grensa for hva som debatteres bør gå, da vi akkurat her beveger oss i et grenseland mellom bedrifts- og bloggkritikk og personkritikk. Beklager også at du føler deg begrenset av mitt innlegg - det var ikke min intensjon. 4
Gjest Skribent Skrevet 24. august 2017 #38327 Skrevet 24. august 2017 (endret) 10 minutter siden, fina skrev: En del av mitt standpunkt er at restylane-valget nettopp er CBEs valg, og sannsynligvis et valg hun først og fremst tok som privatperson, ikke som influencer. (...) Og så blir hun en påvirker, til de grader, og flere ganger en av de verste i klassen - slik at hun når som helst kan la være å sette neste "skudd" i leppene, droppet thigh gap-bildene, behandle i hjel bilder osv osv... Velger derimot å fortsette ufortrødent videre i snart et tiår, nå også med barn i hælene. For øvrig helt enig i at man jevnlig kan ta spørsmålene om hva tråden kan diskutere, siden det periodevis sporer av Endret 24. august 2017 av Skribent
Gjest Asti Skrevet 24. august 2017 #38328 Skrevet 24. august 2017 6 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Hvis jeg ikke husker helt feil, så var årsaken til at CBE tok restylane den gangen i 2010 påvirkning i form av kommentarer fra enkelte lesere. Det var i hvert fall versjonen CBE serverte på spørsmål om hvorfor hun hadde økt leppevolumet - en versjon som føyer seg fint inn i "bortforklaringsmetodikken". Det er alltid lesernes feil - det var lesernes feil at hun redigerte bilder, det var lesernes feil at hun skrev falske kommentarer, og det var også lesernes feil at hun tok restylane. Og gitt at det faktisk var lesernes påvirkning som var utslagsgivende den gangen, så er det en viss ironi over det hele at CBE i dag - i sin rolle som påvirker - faktisk velger å påvirke sine lesere til å gjøre de samme inngrepene i utseendet som hun i sin tid lot seg påvirke å gjøre. Du husker helt rett: https://imgur.com/a/s3b9K / http://stellamagasinet.no/karriere/fotballfrue-forteller Merk at igjen var det leserne sin feil.... Har vi hørt det før? Dvs. akkurat samme hun gjorde da hun ble avslørt i å lyge om bilderedigeringen. Men hun skjønte ikke at det var løgnene som var feil. La oss se på hva hun ba om unnskyldning for da - http://www.vg.no/rampelys/berg-eriksen-beklager-fototukling/a/23363342/ : " I et lengre blogginnlegg postet 2. juledag skriver hun at bilderedigeringen har funnet sted i perioder hun har følt seg elendig etter negative kommentarer fra bloggleserne. «...Jeg har hatt dårlige dager og bilder som jeg har følt har sett helt feil ut, og da har det dessverre kjentes helt ok å endre litt på størrelsen på en arm, bein eller andre ting. I løpet av min tid som blogger har ikke dette inntruffet veldig ofte, det er unntaket og ikke regelen, men dette gjør det på ingen måte ok, og hver gang jeg har gjort det, vet jeg at det er feil...», skriver bloggeren og avslutter innlegget: «Jeg er veldig lei meg for at jeg noensinne har gjort slike feil og tabber, men jeg håper dere kan se det fra min side og tilgi meg.»". MEN CBE problemet var ikke at du redigerte, men at du løy gjentatte ganger til leserne dine om det, dvs. svarte lesere på spørsmål om du redigerer med bl.a. "«Jeg synes det er veldig synd. Jeg retusjerer ikke mine bilder, det ville nok ikke sett helt bra ut, jeg har ikke tid eller skills til det»". . Ba du noen gang om unnskyldning for det? Det er altså alle løgnene som alltid har vært problemet.
Gjest Asti Skrevet 24. august 2017 #38329 Skrevet 24. august 2017 (endret) 1 time siden, fina skrev: Stiller meg i utgangspunktet bak alt her, og vil trekke inn at CBE heller ikke valgte å underskrive Sunn fornuft-plakaten, noe jeg absolutt finner kritikkverdig og vanskelig kan tolke som annet enn tegn på ansvarsfraskrivelse. Jeg ønsker ikke at debattinnlegg av kvinner skal bagatelliseres som "kvinneutsagn", men dette fokuset på hverandres utseende er og blir en uting, uavhengig om ytringene kommer fra menn eller kvinner. Jeg ønsker ikke å begrense debatten, kun å delta og å uttrykke eget standpunkt. En del av mitt standpunkt er at restylane-valget nettopp er CBEs valg, og sannsynligvis et valg hun først og fremst tok som privatperson, ikke som influencer. Jeg setter pris på at dette debatteres, og stiller kun spørsmål ved hvor grensa for hva som debatteres bør gå, da vi akkurat her beveger oss i et grenseland mellom bedrifts- og bloggkritikk og personkritikk. Beklager også at du føler deg begrenset av mitt innlegg - det var ikke min intensjon. Valget bak Restylane var som følge av kritikk fra leserne, jfr. https://imgur.com/a/s3b9K / http://stellamagasinet.no/karriere/fotballfrue-forteller . Jeg deler tanken din om at vi skal holde oss for god til å fokusere på utseendet til hverandre. Det er jo det CBE har drevet på med gjennom bloggen sin. Jfr. CBE og LKE har fokus på utseendet og kropp, og CBE kaller seg en influencer. Hun har bl.a. vært opptatt av å vise andre at kropp ikke blir ødelagt av svangerskap, og LKE har kommententert rundt omkring vedr. kvinnekropper, dvs. dette er folk som er opptatt av utseendet og ønsker å påvirke andre i forhold til det. Det jeg ønsker er at vi har "lov til" (i denne tråden) å diskutere påvirkningen. Når det er sagt, jeg er ikke opptatt av å diskutere selve temaet, men prinsippet: Det bloggere legger ut, påvirker oss, og det bør man kunne si noe om, hvis vi (samfunnet) ikke ønsker en slik utvikling. (Jeg setter også pris på debatten. ) Endret 24. august 2017 av Asti Prøvde å forklare bedre hva jeg mener...
Gjest Sirkustjukk Skrevet 24. august 2017 #38330 Skrevet 24. august 2017 5 minutter siden, Asti skrev: Du husker helt rett: https://imgur.com/a/s3b9K / http://stellamagasinet.no/karriere/fotballfrue-forteller Merk at igjen var det leserne sin feil.... Har vi hørt det før? Vittig hvordan grunnene forandrer seg fra blogginnlegg til intervju hvor man kan skylde på de slemme, slemme leserne🙄 - Men så kom jeg til slutt frem til at jeg ikke kunne ta hensyn til andres meninger. Jeg har aldri gjort det før, så hvorfor skulle det være annerledes denne gangen? Dette gjorde jeg kun for min egen del. Jeg har faktisk hatt det i tankene helt siden jeg så meg selv på TV for første gang. http://www.carolinebergeriksen.no/2010/11/06/i-have-a-secret-to-tell/
Gjest Skribent Skrevet 24. august 2017 #38331 Skrevet 24. august 2017 1 minutt siden, Sirkustjukk skrev: Vittig hvordan grunnene forandrer seg fra blogginnlegg til intervju hvor man kan skylde på de slemme, slemme leserne🙄 - Men så kom jeg til slutt frem til at jeg ikke kunne ta hensyn til andres meninger. Jeg har aldri gjort det før, så hvorfor skulle det være annerledes denne gangen? Dette gjorde jeg kun for min egen del. Jeg har faktisk hatt det i tankene helt siden jeg så meg selv på TV for første gang. http://www.carolinebergeriksen.no/2010/11/06/i-have-a-secret-to-tell/ Javel, nei
Gjest Asti Skrevet 24. august 2017 #38332 Skrevet 24. august 2017 (endret) 16 minutter siden, Sirkustjukk skrev: Vittig hvordan grunnene forandrer seg fra blogginnlegg til intervju hvor man kan skylde på de slemme, slemme leserne🙄 - Men så kom jeg til slutt frem til at jeg ikke kunne ta hensyn til andres meninger. Jeg har aldri gjort det før, så hvorfor skulle det være annerledes denne gangen? Dette gjorde jeg kun for min egen del. Jeg har faktisk hatt det i tankene helt siden jeg så meg selv på TV for første gang. http://www.carolinebergeriksen.no/2010/11/06/i-have-a-secret-to-tell/ Stella-intervjuet var fra 2. desember 2013, og da var det leserne sine kommentarer som utløste det, jfr. https://imgur.com/a/s3b9K / http://stellamagasinet.no/karriere/fotballfrue-forteller I november 2010, da hun gjorde det første gangen var det altså hennes eget valg, og hun brydde seg ikke noe om hva andre mente, jfr. https://imgur.com/a/6QtWM CBE skriver som sagt akkurat det som passer henne i øyeblikket. Mitt råd til CBE er: Vær ærlig, da slipper man at motstridende svar dukker opp. Endret 24. august 2017 av Asti
Stjernekikkeren Skrevet 24. august 2017 #38333 Skrevet 24. august 2017 @Asti må rett og slett bare beundre din evne til å finne dokumentasjon og bevis for så mye fotballfrueparet har gjort og sagt, på grunn av folk som deg kan ikke folk som de to si og gjøre akkurat som det passer dem. Eller jo, de kan det, men de kommer aldri unna løgnene og bedrageriet sitt når du setter deg ned og finner frem alt de håper folk har glemt! 12
Alice123 Skrevet 24. august 2017 #38334 Skrevet 24. august 2017 16 timer siden, Sirkustjukk skrev: Og ikke glem svaien i ryggen som "hun ikke kunne noe for"🙄 Jeg har faktisk svai i ryggen. Det er en medfødt feil som har ført til ryggplager og MYE smerter fra jeg var 8 år til den dagen jeg dør. Jeg har brukt tusenvis hos fysioterapauter og kiropraktorer. Jeg kan forsikre alle om at en slik svai IKKE er noe å trakte etter, uansett hvor estetisk pent man tror det er. Jeg blir så provosert over at noen redigerer på seg en ryggradsfeil som har kostet meg så mye smerte, fordi det "man ser slankere ut". 16
Shopaholic Skrevet 24. august 2017 #38335 Skrevet 24. august 2017 (endret) Legg merke til at hun aldri skulle gjøre det igjen, fordi hun så ut som en and...https://www.abcnyheter.no/livet/helse/2011/11/25/141581/jeg-sa-ut-som-en-andEdit: Mye annet å legge merke til i det intervjuet også. "Det er ikke sånn at jeg spekulerer i å se tynnest mulig ut på bildene, som noen beskylder meg for." Endret 24. august 2017 av Shopaholic 11
Gjest Asti Skrevet 24. august 2017 #38336 Skrevet 24. august 2017 (endret) 20 minutter siden, Stjernekikkeren skrev: @Asti må rett og slett bare beundre din evne til å finne dokumentasjon og bevis for så mye fotballfrueparet har gjort og sagt, på grunn av folk som deg kan ikke folk som de to si og gjøre akkurat som det passer dem. Eller jo, de kan det, men de kommer aldri unna løgnene og bedrageriet sitt når du setter deg ned og finner frem alt de håper folk har glemt! Takk. Her er mange i denne tråden som fortjener skryt. Og det er takket være dere at jeg kommer inn hit for å diskutere. Og jeg er ikke alene om å dokumentere , jfr bl.a @Sirkustjukk sitt svar over.. . Endret 24. august 2017 av Asti
Vitulina Skrevet 24. august 2017 #38337 Skrevet 24. august 2017 Min konklusjon er som den alltid har vært: det eneste man kan være sikker på er at det meste er løgner. 8
Lopploella Skrevet 25. august 2017 #38338 Skrevet 25. august 2017 (endret) I et intervju fra 2011 sier CBE: "Nettopp fordi jeg har hatt spiseforstyrrelser tidligere, er det viktig for meg å si dem i mot når de kritiserer meg. Jeg vet hva det vil si å være syk, og jeg er ikke syk nå. Jeg er slank og har alltid vært det." Til tross for bagatellisering av denne sykdommen, der Ridderen etter hva jeg husker i farta nærmest fikk det til å høres ut som hun bare hadde spist litt for lite en ukes tid og blitt dårlig: Her sier hun det jo rett ut. Og for oss som dessverre har litt egen erfaring med et forstyrret kroppsbilde tror jeg det skinner nokså tydelig igjennom på bloggen på så veldig mange måter. De aller fleste mennesker ville ikke tenkt tanken på at den bilderedigeringen der var nødvendig - å redigere en allerede svært slank arm eller en legg enda tynnere. Måten å posere på under svangerskapene, og ellers også, uttalelsene om ødelagt kropp, insisteringen på å veie akkurat det samme osv osv - ikke minst bildet i headeren nå, hele pakka sier til meg at her er det en med et veldig spesielt forhold til kropp og det å være veldig tynn. https://www.abcnyheter.no/livet/helse/2011/11/25/141581/jeg-sa-ut-som-en-and Og i 2011 ville hun aldri mer fylle noe i leppene. Endret 25. august 2017 av Lopploella 30
skruf Skrevet 25. august 2017 #38339 Skrevet 25. august 2017 Dette er vel tredje gang hun tar restylane? Synes å huske det var endel skriverier andre gangen hun tok det pga hun skrev at hun ble påvirket av leserene første gangen og trodde ikke hun ville gjøre det igjen. Skal bli artig å se om hun får mere naturlige smil på bildene nå som restylanen er på plass, i stedet for den måten å gjøre til leppene/smilet som hun har hatt i det siste for å skape en illusjon om større lepper. 5
Mamasa Skrevet 25. august 2017 #38340 Skrevet 25. august 2017 7 timer siden, Sirkustjukk skrev: Vittig hvordan grunnene forandrer seg fra blogginnlegg til intervju hvor man kan skylde på de slemme, slemme leserne🙄 - Men så kom jeg til slutt frem til at jeg ikke kunne ta hensyn til andres meninger. Jeg har aldri gjort det før, så hvorfor skulle det være annerledes denne gangen? Dette gjorde jeg kun for min egen del. Jeg har faktisk hatt det i tankene helt siden jeg så meg selv på TV for første gang. http://www.carolinebergeriksen.no/2010/11/06/i-have-a-secret-to-tell/ Fra kommentarfeltet på det blogginnlegget du linker til svarer hun følgende til en leser: "Det er uansett ikke tid for barn hos oss ennå, men når den tid kommer vil jeg gjøre mitt for å holde meg sprek og fit. Innebærer det å rette på puppestellet i ettertid, så gjør jeg det. Men det er MEG." Det jeg blir litt trist over (som ikke bare gjelder denne bloggen), er at det ikke er OK å se eldre ut lenger. Da mener jeg ikke eldre som i 70+ liksom, men type ikke-20-lenger. Hengepupper kan fikses, rynker kan fikses, alt kan fikses (og dermed "bør" man gjøre det). 16
Fremhevede innlegg