Keaton Skrevet 30. juli 2017 #36661 Skrevet 30. juli 2017 15 minutter siden, Sirkustjukk skrev: "...mektig provosert fordi jeg har veid nøyaktig det samme i mange år" Jupp, høres ut som en som var avslappet og trygg i sin egen kropp det der ja🙄 (Ja, vet at det er fem år gamle kommentarer) Men en gravid, gift kvinne. 11
Torden Skrevet 30. juli 2017 #36662 Skrevet 30. juli 2017 Generelt.. Hvorfor gidder folk å følge "kjendiser"/ ukjente på Snap? 1
minimymlen Skrevet 30. juli 2017 #36663 Skrevet 30. juli 2017 57 minutter siden, Anne B skrev: Jeg har ikke snap og har ikke sett bildene men får en følelse at for henne så handler bryllupet om meg meg meg og enda noen flere klær hun har anskaffet seg. Har heller ikke sett snap eller bilder, men tenker at hun legger det ut for "de fine, gode leserne sine". På en måte forståelig, da de (leserne) er opptatt av henne, og ikke bryllupet som sådan. Er sikkert på at både hun og LKE som privatpersoner er mer opptatt av brudeparet og og bryllupet, så ikke sikkert de var så "pålogget" på sine ting som det kan fremstå. 5
Jobbermedbarn Skrevet 30. juli 2017 #36664 Skrevet 30. juli 2017 1 time siden, Lopploella skrev: Den tråden der med insistering på hoftemålet viser jo med all mulig tydelighet at noe er helt, helt feil. Noe så sykt. Ja, det kommentarfeltet der sa veldig mye, spesielt for en med personlig erfaring på området. 18
Lopploella Skrevet 30. juli 2017 #36665 Skrevet 30. juli 2017 (endret) 40 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Ja, det kommentarfeltet der sa veldig mye, spesielt for en med personlig erfaring på området. Jeg har også litt personlig erfaring med å være veldig tynn og ha et litt uheldig forhold til egen kropp. Og er veldig glad for at det aldri har vært en del av jobben min å sitte og diskutere bilder av kroppen min på internett. Endret 30. juli 2017 av Lopploella 13
Keaton Skrevet 30. juli 2017 #36666 Skrevet 30. juli 2017 16 minutter siden, Lopploella skrev: Jeg har også litt personlig erfaring med å være veldig tynn og ha et litt uheldig forhold til egen kropp. Og er veldig glad for at det aldri har vært en del av jobben min å sitte og diskutere bilder av kroppen min på internett. Spørsmålet er jo hvorfor i alle dager de som bloggeiere synes at det er en riktig avgjørelse å publisere kommentarer som går på kropp. Særlig når de er så provoserte selv, bør det ringe noen varsellamper om at det ikke er en god ide å diskutere saken i kommentarfeltet. 22
Snupp89 Skrevet 30. juli 2017 #36667 Skrevet 30. juli 2017 At det skal være SÅ VANSKELIG å merke reklameinnlegg! 😧 Se instagram.. 9
Inocybe Skrevet 30. juli 2017 #36668 Skrevet 30. juli 2017 21 minutter siden, Kollontaj skrev: Spørsmålet er jo hvorfor i alle dager de som bloggeiere synes at det er en riktig avgjørelse å publisere kommentarer som går på kropp. Særlig når de er så provoserte selv, bør det ringe noen varsellamper om at det ikke er en god ide å diskutere saken i kommentarfeltet. Jeg tror det har vært og fortsatt er en del fornektelse der. Det virker ikke til at bloggeierne skjønner eller ønsker å skjønne problemet med denne overdrevne fokus på utseende kropp og vekt. Til tross for at CBEs egne erfaringer med "problematisk forhold til mat" så dyrker de fortsatt alle de aspektene som er kjent for å trigge og vedlikeholde slike problemer. De har aldri tatt noen av de grepene man bør ta for å komme seg ut av det tankemønsteret. 16
Inocybe Skrevet 30. juli 2017 #36669 Skrevet 30. juli 2017 1 minutt siden, Snupp89 skrev: At det skal være SÅ VANSKELIG å merke reklameinnlegg! 😧 Se instagram.. "Fuck markedsføringsloven" er en fin måte å bevise sin bedrifts seriøsitet og profesjonalitet på vet du 19
Gjest Skribent Skrevet 30. juli 2017 #36670 Skrevet 30. juli 2017 15 timer siden, Shopgirl2014 skrev: Han har jo også opparbeidet seg arbeidserfaring og kompetanse gjennom å være deleier (?) i konas blogg. Å nå ut til så mange lesere over så mange år som CBE-bloggen, skal man ikke kimse av. Så tror nok begge (men særlig CBE) evt. kan få seg jobb i kommunikasjons eller reklamebransjen, om de ønsket det. Vi skal strekke begrepene til det ytterste for å få til at han har opparbeidet seg "arbeidserfaring og kompetanse". Hva slags "arbeidserfaring" skal en seriøs arbeidsgiver hente fra ham og kona? Innen bransjene du nevner er troverdighet og integritet alt. Tror ikke på at en seriøs medieaktør vil ta i noen av dem med ildtang. Hun skriver bare dagbokbabbel med simpelt språk, mye slang og muntlige uttrykk. Det er ingenting som tyder på at hun kan skrive tyngre saker. Tror de har regnet med å cruise videre med bloggen begge to, på ren rutine, og håve inn på eksponering av barn og thigh gaps i skjønn forening. Hun har ikke en utdannelse interessant nok for noen arbeidsgiver, og såvidt vi vet har ikke han det heller. Det skal bli interessant å se hva de ender med å gjøre når bloggen ikke tjener nok lenger. Skulle sett den sjefen som hadde tatt i mot bedrevitende drittprat og hersketeknikker fra sine ansatte Spørs om ikke arbeidslivets realiteter er litt for krevende for dette paret.
Gjest Sirkustjukk Skrevet 30. juli 2017 #36671 Skrevet 30. juli 2017 (endret) 9 minutter siden, Snupp89 skrev: At det skal være SÅ VANSKELIG å merke reklameinnlegg! 😧 Se instagram.. Men kjolen er først "reklame" når det følger med en annonselenke og siden hun ikke henviser direkte til blogginnlegget med annonselenke tenker de sikkert det er innafor. #gråsoneproblematikk4ever (jeg forsvarer overhodet ikke CBE men prøver å forstå tolkingen de gjør av regelverket) Endret 30. juli 2017 av Sirkustjukk
Gjest Hold the door Skrevet 30. juli 2017 #36672 Skrevet 30. juli 2017 Det er lenge siden nå og dette står vel ikke helt klart i veilederen, men jeg mener SE fikk beskjed av FO etter tilsynsaksjonen i 2015 at et blogginnlegg med annonselenke hun hadde lagt ut på bloggen gjorde at bildet hun la ut på instagram (umerket, men av det hun hadde annonselenke til på bloggen, uten å vise til blogginnlegget) også var å anse som reklame, at bildet i seg selv var reklamen der. Ikke sikkert de tolker det sånn nå da, men det er jo litt interessant når det gjelder det bloggerne har kjøpt selv og når reklamen (som krever merking) oppstår og forsvinner.
Gjest Sirkustjukk Skrevet 30. juli 2017 #36673 Skrevet 30. juli 2017 14 minutter siden, visningsnamn skrev: Det er lenge siden nå og dette står vel ikke helt klart i veilederen, men jeg mener SE fikk beskjed av FO etter tilsynsaksjonen i 2015 at et blogginnlegg med annonselenke hun hadde lagt ut på bloggen gjorde at bildet hun la ut på instagram (umerket, men av det hun hadde annonselenke til på bloggen, uten å vise til blogginnlegget) også var å anse som reklame, at bildet i seg selv var reklamen der. Ikke sikkert de tolker det sånn nå da, men det er jo litt interessant når det gjelder det bloggerne har kjøpt selv og når reklamen (som krever merking) oppstår og forsvinner. Enig... Om hun hadde skrevet "se mer på bloggen" hadde det krevd merking på instagram. Men uten den "oppfordringen" er det bare et bilde av en kjole hun har kjøpt selv?
Jobbermedbarn Skrevet 30. juli 2017 #36674 Skrevet 30. juli 2017 1 time siden, Lopploella skrev: Jeg har også litt personlig erfaring med å være veldig tynn og ha et litt uheldig forhold til egen kropp. Og er veldig glad for at det aldri har vært en del av jobben min å sitte og diskutere bilder av kroppen min på internett. Har hatt akkurat de samme tankene, ville vært helt umulig for meg å ha den jobben! 6
Snupp89 Skrevet 30. juli 2017 #36675 Skrevet 30. juli 2017 3 timer siden, Sirkustjukk skrev: Men kjolen er først "reklame" når det følger med en annonselenke og siden hun ikke henviser direkte til blogginnlegget med annonselenke tenker de sikkert det er innafor. #gråsoneproblematikk4ever (jeg forsvarer overhodet ikke CBE men prøver å forstå tolkingen de gjør av regelverket) Ja, kan være derfor det ikke står noe på insta. Teknisk sett rett, men etisk diskuterbart 😅 7
BlendaSensitive Skrevet 30. juli 2017 #36676 Skrevet 30. juli 2017 8 timer siden, Sirkustjukk skrev: Men kjolen er først "reklame" når det følger med en annonselenke og siden hun ikke henviser direkte til blogginnlegget med annonselenke tenker de sikkert det er innafor. #gråsoneproblematikk4ever (jeg forsvarer overhodet ikke CBE men prøver å forstå tolkingen de gjør av regelverket) Nå har jeg ikke sett det dere nevner, men utfra dette svaret: Nei. så lenge det å vise frem noe (her klær) gir en fordel, så skal det merkes, tydelig. Det skal merkes så lenge det pågår et samarbeid eller generell avtale pågår. Og en fordel er enten rene penger, rabatter, eller andre former av ytelser, alt fra blomster, lunsj til "gratis" klær. Det hele er faktisk ikke særlig vanskelig. Får du noe som helst for å vise frem et eller annet, så skal det merkes. https://forbrukerombudet.no/veiledning-reklame-some " Alle skal kunne oppfatte at det er reklame før eller samtidig som de ser det du har lagt ut, uavhengig av om de er faste følgere av deg eller om de tilfeldigvis ser innholdet du har lagt ut. I denne veiledningen kaller vi alle som ser innholdet du legger ut for følgere. Det må også fremgå hvem du reklamerer for. Plassering og utforming av merkingen For at det skal fremgå klart at det er reklame må merkingen ha: fremtredende plassering, tydelig skrift og stor nok skriftstørrelse. " 16
Edie Skrevet 31. juli 2017 #36677 Skrevet 31. juli 2017 Ryddet for spekulasjon og latterliggjøring. Edie, mod.
Gjest Verrika Skrevet 31. juli 2017 #36678 Skrevet 31. juli 2017 Ser at det ikke har kommet noe innlegg fra lørdag og søndag.. hm merkelig..
Gjest Topptur Skrevet 31. juli 2017 #36679 Skrevet 31. juli 2017 (endret) 41 minutter siden, Verrika skrev: Ser at det ikke har kommet noe innlegg fra lørdag og søndag.. hm merkelig.. Veldig stille på snap også. Bilde av en lysekrone og en pommesfrites(!) det siste døgnet Endret 31. juli 2017 av Topptur
neiognei Skrevet 31. juli 2017 #36680 Skrevet 31. juli 2017 18 timer siden, Sirkustjukk skrev: Enig... Om hun hadde skrevet "se mer på bloggen" hadde det krevd merking på instagram. Men uten den "oppfordringen" er det bare et bilde av en kjole hun har kjøpt selv? Det stemmer vel ikke? Det er reklame å vise den frem. Når mener du hun skal merke? Hvis noen spør og hun svarer i en kommentar så skal kommentaren merkes, eller? 4
Fremhevede innlegg