Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Ok. Så du ville vært fornøyd dersom Caroline holdt en pressekonferanse publisert på våre viktigste TV-stasjoner - hvor hun hadde lagt seg skinnflat?

Kanskje hun også skulle gjort det litt ekstra dramatisk og gått i dekning på fremmed sted noen dager før? Sendt ut faren eller søsteren for å be om at media tar hensyn?

Blodhunder? Ville vel ikke akkurat kalt de små søte nøstene for det :fnise:

Eller.. Å bare ta tlf når avisen ringer? Tenkt på det?

Og å ikke skrive et innlegg der hun fraskriver seg all skyld for noe hun har gjort.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ive Lina

Eller.. Å bare ta tlf når avisen ringer? Tenkt på det?

Og å ikke skrive et innlegg der hun fraskriver seg all skyld for noe hun har gjort.

Så det er det som skal til for deg? En unnskyldning direkte fra Caroline i media? Det holder ikke at hun unnskylder seg på bloggen og slutter å redigere bilder?

Er ikke målet ditt å få slutt på redigering på bloggen hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig leder og bloggpersonen selv burde svare på spørsmål fra mediene.

Likevel tenker jeg at hvis de var oppriktig angrende, så hadde de ikke slettet de uredigerte bildene. Hvis de virkelig angret og ønsker å være ærlig med leserne, burde de i sin/bloggerens tilståelse ha med flere før/etter-bilder som viser hvor mye faktisk som ble redigert. Først da er hun åpen. Først da kan bloggfiguren CBE oppnå troverdighet, spesielt når hun sier "elsk deg selv".

Slik saken står nå, er det ikke tvil om at de ikke hadde innrømmet noe om ikke mediene hadde ringt og bedt om kommentar. Først da skjønte de at de var blitt avslørt, og de har gjort alt de kan for å skjule bevis og for å gjøre saken minst mulig i mediene. En virkelig angrende gjør ikke slik.

Edit: Skrivefeil

Endret av Grønt blad
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All publisitet er bra publisitet! Hun har ihvertfall sluttet å photoshoppe. I kosedressbildet på hytta til svigersønn har buksa krøllet seg slik at hun har fått en diger kuk. Godt å se at hun har begynt å gi litt f.

Hvilket bilde? Ser det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun forandret på håret for å fremstå mer jordnær nå? Litt kortere og ganske mye mørkere; er det for å vise at hun har "forandret" seg på noen måte?

Og så stusser jeg på at hun både skriver om OG viser frem bensinstasjonpølse. Har aldri sett henne med noe slikt i hånden før (unntatt den gangen hun ble utfordret til å spise en Big Mac, da). Tror kanskje hun prøver å vise at hun er ikke SÅ sunn, altså.

For all del: Jeg synes hun burde kjøre denne mer "normale" stilen. Akkurat det gjør henne mer folkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hel enig med deg. Hun fremstiller seg alltid som offeret. Hun klarer ikke ta imot noe som helst kritikk overhodet, dette så vi tydelig da hun var med på skal vi danse. Hun klarte ikke ta til seg dommernes kritikk, og fant alltid en måte å snu det slik at det skulle se ut som hun ble hardere dømt enn andre fordi hun var en kjent blogger. Nei, det blir for dumt. Hun må lære seg å ta ansvar for egne handlinger og stå for det hun har gjort.

Var det ikke en av dommerne i SVD som mente at FF virket å ha dårlig selvtillit/var usikker på seg selv, noe FF på det sterkeste benektet? Kanskje et "trent øye" i slike konkurranser "ser" noe andre ikke ser.

Det å redigere seg tynnere når en fra før av er så tynn, tyder på dårlig selvbilde, eller hva? Jeg skjønner ihvertfall ikke hvorfor det var nødvendig.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Så du ville vært fornøyd dersom Caroline holdt en pressekonferanse publisert på våre viktigste TV-stasjoner - hvor hun hadde lagt seg skinnflat?

Kanskje hun også skulle gjort det litt ekstra dramatisk og gått i dekning på fremmed sted noen dager før? Sendt ut faren eller søsteren for å be om at media tar hensyn?

Blodhunder? Ville vel ikke akkurat kalt de små søte nøstene for det :fnise:

Tja.. hadde tatt Frua litt mer seriøst om hun hadde vært voksen nok til å svare på henvendelser fra media.

Hvorfor tror du Frua ikke svarer på henvendelser fra media?

Hun svarer ikke på henvendelser fordi hun nå har regissert sin egen legge seg skinnflat. Hun slipper å svare på kritiske spørsmål hvor det hun skriver i innlegget ikke henger på grep ift hva hun har sagt tidligere, f.eks. utsagn om at det viktigste ikke har vært å være tynn, eller dette med å være stolt av seg selv og sin kropp uansett fasong. Hun ville også blitt konfrontert med hvorfor hun legger ansvaret over på leserne når det er hun selv som har lagt opp til en slik polert image.

Jeg kjøper ikke liksom-unnskyldningen hennes!

Med blodhunder refererte jeg til Frue positive blogglesere som forsvarer henne uansett faen og ikke går av veien for å drive hets i sitt forsvar mot netthets av Frua.

Tilføyelse: Det har jo vært samme strategi hver eneste gang! Da lyktestolpen i Skien var bøyd så var svaret til media at hun var blitt hacket. Ifm 4-dagers bilde var det kun amerikansk media hun svarte da det sto på, ellers var det kun via bloggen. Ifm betaling for bokanmeldelse så var det jo den berømmelige fosterstilling-innlegget.

Er ett til sånn der offer-innlegg hun har hatt, men husker ikke nå ifm hva.

Er jo sikkert som banken hva som skjer når hun har dummet seg ut. Media får ikke tak i henne og det kommer et offerinnlegg på bloggen.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i utgangspunktet enig i at det er problematisk hvordan CBE har redigert seg og ikke minst løyet om det. Dere har fått det fram i lyset, hun har innrømmet (noe av) det. Mission accomplished. La nå dama være i fred.

Endret av Bettys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen: Caroline har gått ut i riksdekkende aviser i julen og beklaget dette. Er ikke det nok for deg?

Eller er det meg (og andre som mener at dette er gått for langt) du er forbanna på?

I hvilke riksdekkende aviser har hun gått ut og beklaget dette?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Å unnskyld - jeg glemte at riksdekkende medier ikke har fått henne i tale men brukt beklagelsen fra bloggen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i utgangspunktet enig i at det er problematisk hvordan CBE har redigert seg og ikke minst løyet om det. Dere har fått det fram i lyset, hun har innrømmet (noe av) det. Mission accomplished. La nå dama være i fred.

Er noe som helst "accomplished" når hun fraskriver seg ansvaret og sletter og blokkerer alle som har en kritisk mening? Hun har til og med blokkert meg fra instagram fordi jeg skrev en kommentar som ikke en gang var direkte kritisk. Så lenge hun sitter å skriver til hundretusenvis av landets jenter og kvinner, er ikke en dritt accomplished.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Det undres jeg også på. Av det jeg har lest hittil har ingen av mediene lyktes med å få kontakt med hverken henne eller managementet hennes. Det eneste har vært utdrag fra CBEs blogg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen: Caroline har gått ut i riksdekkende aviser i julen og beklaget dette. Er ikke det nok for deg?

Eller er det meg (og andre som mener at dette er gått for langt) du er forbanna på?

Hvilke aviser? Hun har ikke sagt ett ord til en eneste journalist, kun blitt presset til å skrive et blogginnlegg der hun skylder på leserne sine og samtidig ber dem tilgi henne. Selvsagt en strategi bestemt av managementet hennes: alltid best å gå ut selv før media gjør det. Velkjent strategi, feks nylig brukt av ordføreren i Oslo i forbindelse med ukurant betaling for hyttemaling.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Å unnskyld - jeg glemte at riksdekkende medier ikke har fått henne i tale men brukt beklagelsen fra bloggen hennes.

En beklagelse?!? Hun begynner fint med å vedkjenne at det var feil av henne. Men etterhvert vrir hun det dithen at hun bare er et offer for det presset hun utsettes gjennom kommentarfeltet i sin egen blogg. Et kommentarfelt som primært inneholder kun hyllester til henne i en eller annen form.

Ved å forfatte denne "beklagelsen" på sin egen blogg, er det hun som sitter med den fulle kontrollen over hvilke spørsmål som stilles og hvilke som besvares. Hun unnlater konsekvent å gå inn på diskrepansen mellom hva hun i årevis har preket og hva hun selv faktisk har levd etter. Altså hun - som selverklært personlig kristen - viser seg å være en fariseer. En hykler hvis troverdighet er sterkt dalende. I så henseende hadde det vært interessant å høre hva en PR-rådgiver har å si om dette.

Det kan godt tenkes at hun ville prøve å begrense skadeomfanget gjennom blogginnlegget sitt. Beklageligvis fikk hun det ikke til, og deler av den diskusjonen som rår nå, er en konsekvens av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe som helst "accomplished" når hun fraskriver seg ansvaret og sletter og blokkerer alle som har en kritisk mening? Hun har til og med blokkert meg fra instagram fordi jeg skrev en kommentar som ikke en gang var direkte kritisk. Så lenge hun sitter å skriver til hundretusenvis av landets jenter og kvinner, er ikke en dritt accomplished.

Jo jeg synes det. Troverdigheten er borte, det skriver du til og med selv. At hun skal legge seg helt flat tror jeg bare vi skal glemme, det ligger nok ikke for henne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke man kan sammenligne med vanlig reklame for hudpleieprodukter der linjer og urenheter er retusjert bort. Hadde hun bare holdt seg til det så hadde jeg ikke sett problemet i det hele tatt. Tingen er ta hun ikke bare retusjerer, hun redigerer. I noen tilfeller "bare" litt av en arm - i andre halverer hun ryggen. Da syns jeg i beste fall at det blir etisk betenkelig og i verste fall ren svindel, siden det tross alt er kroppen og bildet hun viser på bloggen som hun lever av.

Reagerer på at hun ikke har gjort seg tilgjengelig for media, men det er vel i praksis umulig å forsvare hva hun har gjort hvis hun blir konfrontert med tidligere utsagn.

Når de i tillegg sletter bildebevis fra nå og fram til slutten av 2012 (lett å se på serveren) for å vise at hun "nesten ikke har redigert siden hun ble mor", da logger jeg av både fysisk og mentalt :-) Siden det er lav takhøyde i denne tråden, skal jeg ikke utdype hva jeg tenker om det.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Olivia Benson

Jeg kan være enig i at det innlegget hennes på bloggen var svakt. Det var vel knapt en beklagelse, men mer en bortforklaring. Men jeg er uenig i at hun skylder hele Norge, via media, en unnskyldning. Men når dette engasjerer så mye som det gjør, så er det rart at hun ikke i hvert fall prøver å være mer oppriktig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg synes det. Troverdigheten er borte, det skriver du til og med selv. At hun skal legge seg helt flat tror jeg bare vi skal glemme, det ligger nok ikke for henne.

Vel, for meg blir dette en prinsippsak.

Jeg bryr meg fordi jeg har døtre som skal vokse opp. Jeg bryr meg fordi hun har en enorm påvirkningskraft og et ansvar (noe hun selv også sier klart, og derfor ikke sier hva hun stemmer ved valg), og jeg bryr meg fordi hun prøver å normalisere og bagatellisere redigering og manipulering av kvinnekroppen i et allerede sykt kroppsfiksert samfunn, som hun også er med på å gjøre verre.

Om ikke denne tråden hadde fått stå, hadde ingen fått lest annet enn hurrarop og forgunding i hennes eget kommentarfelt som hun filtrerer så voldsomt. Det er på denne måten hun prøver hun å styre omverdens oppfattelse av henne.

DERFOR er denne diskusjonen så utrolig viktig, fordi hun prøver å kontrollere oppfattelsen av henne ved å slette alt som er kritisk eller negativt - det er usmakelig og ekstremt manipulerende.

Hun er ikke en liten jente som blogger fra jenterommet, hun er en voksen kvinne som driver en million-bedrift, og må snart lære seg at verden ikke er til for å elske og hylle henne.

Jeg synes ALLE kommentarer som ikke er hets eller overtramp burde blitt publisert på bloggen hennes, absolutt alt. Slik har andre bedrifter det. Men gud forby, for da kunne jo andre som leser dette også kommet inn på andre ideer.

edit: skrivefeil

Endret av Odenator
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er det som skal til for deg? En unnskyldning direkte fra Caroline i media? Det holder ikke at hun unnskylder seg på bloggen og slutter å redigere bilder?

Er ikke målet ditt å få slutt på redigering på bloggen hennes?

Nå er det ikke meg du skrev dette til, men jeg svarer fordet. Har hun unnskyldt seg på bloggen, sier du? Hvor da? Det eneste jeg kan lese er en løgnhistorie om små bagatellmessige justeringer laaang tid tilbake. Hva med de store forandringene på kroppen hennes helt frem til julen 2014? Hva med hennes utsagn om at vi skal elske den kroppen vi har. (Det skriver hun at hun også gjør, men likevel klipper hun bort store deler av den..) Hun setter deretter skylden over på leserene.(??) I min verden er dette så langt unna en unnskyldning noen kan komme.

Var det ikke en av dommerne i SVD som mente at FF virket å ha dårlig selvtillit/var usikker på seg selv, noe FF på det sterkeste benektet? Kanskje et "trent øye" i slike konkurranser "ser" noe andre ikke ser.

Det å redigere seg tynnere når en fra før av er så tynn, tyder på dårlig selvbilde, eller hva? Jeg skjønner ihvertfall ikke hvorfor det var nødvendig.

Man trenger ikke å være dommer for å se at FF har elendig selvtillitt. Det lyser i alt hun sier og gjør. Har man god selvtillitt trenger man ikke å fikse og forandre på hele kroppen for å vise seg for andre. Man blir heller ikke sint som en lemmen hver gang noen bemerker noe.

Endret av Myrthel
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være enig i at det innlegget hennes på bloggen var svakt. Det var vel knapt en beklagelse, men mer en bortforklaring. Men jeg er uenig i at hun skylder hele Norge, via media, en unnskyldning. Men når dette engasjerer så mye som det gjør, så er det rart at hun ikke i hvert fall prøver å være mer oppriktig.

Tror også det er strategisk dumt av henne å gjøre seg så utilgjengelig for media som hun gjør. Omtalen av henne i media blir mer og mer kritisk jo mer hun gjør seg utilgjengelig når de ønsker å stille henne kritiske spørsmål. Dette så vi nå i omtalen. Tror ikke den blir mildere neste gang når hun unnlater å svare på henvendelser fra media. Tror ikke slik royale nykker blir tatt godt i mot i media heller. Tror det blir litt hvem-tror-hun-at-hun-er-holdning ovenfor henne.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...