Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Det jeg reagerer mest på, er at Caroline angripes som person, når det faktisk er samfunnet som har gjort at en må gjøre slike "tiltak" for å bli "godkjent", ikke rakket ned på. For en verden vi lever i!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HoHo, det er jo bare hylle-caroline-kommentarer som blir godkjent i kommentarfeltet jo! Kunne ønsket at hun hadde hatt guts nok til å legge ut alle kommentarer.

Og i kjent fotballfruestil så slipper hun igjennom noen få kritiske kommentarer og lar fansen gå i strupen på den stakkaren som våger å si noen kritiske ord til idolet....

Herlighet for et sirkus!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer mest på, er at Caroline angripes som person, når det faktisk er samfunnet som har gjort at en må gjøre slike "tiltak" for å bli "godkjent", ikke rakket ned på. For en verden vi lever i!

Det er jo Caroline selv som lyver til sine lesere og benekter redigering da.....hun påstår at hun bare redigerer lys og farge, og sier at det er pga mannen hennes er en flink fotograf.......

Såklart folk går på henne som person når det er hun og mannen som lyver leserene midt i fleisen! Skal man virkelig klandre samfunnet for at noen velger å lyve grovt?

Tenk deg alle fansene hun har som kutter karbohydrater, løper til krampa tar de, kjøper blekemidler til tennene og dyre ansiktsprodukter som hun anbefaler (og tjener grovt på) for å bli like "perfekt" som henne?

Nei, vettu hva, jeg synes det er bra at dette er kommet frem i lyset, og enhver bør kunne stå for sine valg og handlinger uten at man skal skylde på andre og samfunnet.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært sponsor hadde jeg kuttet henne ut. Dette går på troverdighet og ingen vil vel lenger tro på at det er produktene hun reklamerer for som gjør huden hennes feilfri....

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk media har gått overraskende kraftig ut med henne mtp skjermdump fra kommentarfelt, redigerte bilder m.m. og stilt henne i et svært uheldig lys - for slik jeg leser artiklene virker det ikke som de kjøper beklagelsen hennes, eller er det bare jeg som leser det jeg vil/håper?

Frua sin markedsverdi må jo ha falt ift sponsorer, for all reklame er ikke god reklame. Dette har man sett gang på gang når kjendiser bæsjer på leggen at sponsorer trekker seg og ikke vil bli assosiert med vedkommende. Vil dette skje i her?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Synes faktisk media har gått overraskende kraftig ut med henne mtp skjermdump fra kommentarfelt, redigerte bilder m.m. og stilt henne i et svært uheldig lys - for slik jeg leser artiklene virker det ikke som de kjøper beklagelsen hennes, eller er det bare jeg som leser det jeg vil/håper?

Nei, jeg ble også overrasket over hvordan dette ble skrevet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ive Lina

Hvis jeg hadde vært sponsor hadde jeg kuttet henne ut. Dette går på troverdighet og ingen vil vel lenger tro på at det er produktene hun reklamerer for som gjør huden hennes feilfri....

Dersom nicket ditt betyr at du er født i 1976 så synes jeg det er helt utrolig at du ikke vet at produsentene selv sørger for retusjering av bilder ved markedsføring av f.eks rynkekremer. Har du aldri sett bildene av Kari Traa sin reklame for Garnier? Eller Guri Schancke, eller Inger Lise Rypdal? Eller de utenlandske modellene?

Du kan gjerne fortelle oss hvilke produsenter som bruker uretusjerte bilder for hudprodukter, tannkremer eller sminke? Har du heller aldri fått med deg hvordan de retusjerer kroppene når det tas bilder ifm visning av klær el? Aldri fått med deg at endel produsenter av strømpebukser bruker menn ben i markedsføriingen fordi herremodellene hadde penere legger?

Jeg må si jeg er temmelig sjokkert at så mange her ikke vet hvordan markedsføring foregår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom nicket ditt betyr at du er født i 1976 så synes jeg det er helt utrolig at du ikke vet at produsentene selv sørger for retusjering av bilder ved markedsføring av f.eks rynkekremer. Har du aldri sett bildene av Kari Traa sin reklame for Garnier? Eller Guri Schancke, eller Inger Lise Rypdal? Eller de utenlandske modellene?

Du kan gjerne fortelle oss hvilke produsenter som bruker uretusjerte bilder for hudprodukter, tannkremer eller sminke? Har du heller aldri fått med deg hvordan de retusjerer kroppene når det tas bilder ifm visning av klær el? Aldri fått med deg at endel produsenter av strømpebukser bruker menn ben i markedsføriingen fordi herremodellene hadde penere legger?

Jeg må si jeg er temmelig sjokkert at så mange her ikke vet hvordan markedsføring foregår.

Det er vel strengt tatt ikke selve retusjeringen som er det egentlige problemet deres. Det er vel mer at de er tatt i å kategorisk lyve om det og være ganske så krasse i svarene til de som stiller spørsmål om det.

Alle vet jo at bilder brukt i markedsføring er retusjerte, men hvorfor hardnakket påstå at deres bilder ikke er det?

Det er jo å føre leserne og andre samarbeidpartnere bak lyset med overlegg.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Det er vel strengt tatt ikke selve retusjeringen som er det egentlige problemet deres. Det er vel mer at de er tatt i å kategorisk lyve om det og være ganske så krasse i svarene til de som stiller spørsmål om det.

Alle vet jo at bilder brukt i markedsføring er retusjerte, men hvorfor hardnakket påstå at deres bilder ikke er det?

Det er jo å føre leserne og andre samarbeidpartnere bak lyset med overlegg.

Denne debatten grenser til det komiske.

Les VG dersom du ikke allerede har gjort det. To kjente motefotografer uttaler seg om retusjeringen. Begge sier at endringene er så minimale at de ikke er i nærheten av den retusjeringen som foregår ellers i bransjen.

Rolf Ørjan Høgset sier følgende:

– De korrigeringene Caroline har gjort er bagatellmessige, og hadde dette vært bilder til en kommersiell kampanje, ville nok retusjeringen vært langt mer omfattende. De endringene som er gjort er de mest vanlige, altså fjerning av rynker, jevning av hudstruktur og mindre endringer av fasong, sier han til VG.

Høgset mener Caroline ikke bør ha dårlig samvittighet for bilderedigeringen.

Han påpeker også at Berg Eriksen er svært nær det perfekte idealet i utgangspunktet.

– De bildene jeg har gjort med henne tidligere har vært langt mindre retusjert enn det som er normalt i skjønnhets- og motebransjen. Carolines image er ekte, og ikke et resultat av retusj, hvor mye det enn måtte provosere!

Snakk om å lage storm i et vannglass. At avisene trykker slikt på oppfordring fra bitre KG-kvinner viser bare hvor desperate de er etter å ha noe å fylle avisene med i en høytid hvor det ikke er så mye å skrive hjem om.

Her kan dere lese hva fotografene sier.

Endret av Ive Lina
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig..

Jeg synes vel heller det er Fotballfrue som er slem her. Hun villeder horder av unge jenter og bidrar til et enormt kroppspress.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei men så har hun lesere, som ser opp til henne, hun er en ekte person som står som frontfigur for sitt firma, og har direkte kontakt og er i direkte samtale med hundrevis av lesere hver dag som spør henne om råd, om bildene hennes og andre ting hun tipser om og hun skriver direkte løgner tilbake. Klart både hun og firmaet mister sin troverdighet.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne debatten grenser til det komiske.

Les VG dersom du ikke allerede har gjort det. To kjente motefotografer uttaler seg om retusjeringen. Begge sier at endringene er så minimale at de ikke er i nærheten av den retusjeringen som foregår ellers i bransjen.

Rolf Ørjan Høgset sier følgende:

Snakk om å lage storm i et vannglass. At avisene trykker slikt på oppfordring fra bitre KG-kvinner viser bare hvor desperate de er etter å ha noe å fylle avisene med i en høytid hvor det ikke er så mye å skrive hjem om.

Her kan dere lese hva fotografene sier.

Jeg har svart deg , men glemte å sitere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne debatten grenser til det komiske.

Les VG dersom du ikke allerede har gjort det. To kjente motefotografer uttaler seg om retusjeringen. Begge sier at endringene er så minimale at de ikke er i nærheten av den retusjeringen som foregår ellers i bransjen.

Rolf Ørjan Høgset sier følgende:

Snakk om å lage storm i et vannglass. At avisene trykker slikt på oppfordring fra bitre KG-kvinner viser bare hvor desperate de er etter å ha noe å fylle avisene med i en høytid hvor det ikke er så mye å skrive hjem om.

Her kan dere lese hva fotografene sier.

I tillegg siterer du og viser til vg, men også Dagbladet har skrevet en artikkel , og tar saken noe mer seriøst, ser du ikke viser til denne, akuratt som fotballfrue slipper gjennom positive kommentarer men ikke negative.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ive Lina

I tillegg siterer du og viser til vg, men også Dagbladet har skrevet en artikkel , og tar saken noe mer seriøst, ser du ikke viser til denne, akuratt som fotballfrue slipper gjennom positive kommentarer men ikke negative.

Jeg leser aldri Dagbladet - men jeg gjorde det nå på din oppfordring.

Begynnelsen på artikkelen var nok til å minne meg på hvorfor jeg sluttet å lese Dagbladet for flere år siden:

Er du blant dem som holder igjen på julematen fordi du misunner Caroline Berg Eriksens (27) syltynne kropp, kan det være av interesse at bloggeren fikser på bildene av seg selv før hun legger dem ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne debatten grenser til det komiske.

Les VG dersom du ikke allerede har gjort det. To kjente motefotografer uttaler seg om retusjeringen. Begge sier at endringene er så minimale at de ikke er i nærheten av den retusjeringen som foregår ellers i bransjen.

Rolf Ørjan Høgset sier følgende:

Snakk om å lage storm i et vannglass. At avisene trykker slikt på oppfordring fra bitre KG-kvinner viser bare hvor desperate de er etter å ha noe å fylle avisene med i en høytid hvor det ikke er så mye å skrive hjem om.

Her kan dere lese hva fotografene sier.

Jeg har lest hva fotografene sier om selve retusjeringen og er enig i det. Jeg er selv utdannet fotograf, selv om jeg ikke jobber med det til daglig lenger, og er veldig oppmerksom på hva som er vanlig retusjering i bransjen.

Men slik jeg oppfatter det så har disse fotografene som uttaler seg kun fått spørsmål om selve retusjeringen og ikke løgnene knyttet til den i denne saken.

Hadde paret innrømmet dette åpent så hadde dette ikke vært en sak. Nettopp fordi det er så vanlig.

Det kan ikke kalles storm i et vannglass når det er gjort systematisk og benektet konsekvent over så mange år. Da er det faktisk flott at det blir satt søkelys på.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Jeg har lest hva fotografene sier om selve retusjeringen og er enig i det. Jeg er selv utdannet fotograf, selv om jeg ikke jobber med det til daglig lenger, og er veldig oppmerksom på hva som er vanlig retusjering i bransjen.

Men slik jeg oppfatter det så har disse fotografene som uttaler seg kun fått spørsmål om selve retusjeringen og ikke løgnene knyttet til den i denne saken.

Hadde paret innrømmet dette åpent så hadde dette ikke vært en sak. Nettopp fordi det er så vanlig.

Det kan ikke kalles storm i et vannglass når det er gjort systematisk og benektet konsekvent over så mange år. Da er det faktisk flott at det blir satt søkelys på.

Retusjeringen er så bagatellmessig at jeg måtte le når jeg så noen av linkene som ble lagt ut her på KG. Snakk om å "ause" hverandre opp! Endringene var så små og uvesentlige at man knapt så forskjell. Dere lager en fjær om til ti høns i denne debatten, det er rett og slett flaut å lese hva som skrives.

Det er helt vanlig og forståelig at man nekter for å retusjere bilder. For Caroline er det snakk om forretningen hennes og det er klart hun ønsker å gjøre bildene penest mulig - enkelte ganger kan det være et krav fra sponsorene hennes. Det finnes idag ingen lov som sier at det må opplyses om retusjering - det burde i det minste du vite om du er utdannet fotograf. Så jeg forstår godt at hun har benektet at det har foregått.

Nå kommer hun helt sikkert til å slutte med det - etter alt oppstyret de siste dagene. Debatten her på KG kommer imidlertid til å fortsette i det uendelige uansett hva hun foretar seg. Er det ikke retusjering så er det noe annet som provoserer KG-bermen. Her er det snakk om å ta henne - samme hva - bare dere får kritisert henne for noe. Det er flaut å lese trådene her inne, og jeg grøsser ved tanken på at noen av dere er mødre med barn.

Da jeg var liten så var det vanlig at fotografer retusjerte bilder for kundene - til og med mine barnebilder er retusjerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retusjeringen er så bagatellmessig at jeg måtte le når jeg så noen av linkene som ble lagt ut her på KG. Snakk om å "ause" hverandre opp! Endringene var så små og uvesentlige at man knapt så forskjell. Dere lager en fjær om til ti høns i denne debatten, det er rett og slett flaut å lese hva som skrives.

(...)

Da jeg var liten så var det vanlig at fotografer retusjerte bilder for kundene - til og med mine barnebilder er retusjerte.

Du har ikke skjønt det enda, ser jeg.

Endret av Beph
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...