Gjest Tingelinling Skrevet 26. desember 2014 #3221 Del Skrevet 26. desember 2014 Håper det blir et skikkelig stort oppslag, både i Dagbladet og i VG. Da ligger hun nok en gang på topp som den mest leste bloggen her i landet. Sannsynligvis vil hun få flere faste tilhengere, som synes det er fascinerende å se på de fine bildene. Dere tror da virkelig ikke at hun kommer til å få færre lesere av at dere påpeker at hun lyver om redigering? Alle med littegranne omløp i hodet, leser resten av trådene om henne her inne og ser lett at den damen ikke kan legge ut et eneste innlegg på bloggen sin uten at noen klarer å dra en eller annen negativ vinkling ut av det. Dagens ungen jenter leser andre blogger også, i tillegg til glansede magasiner. De drømmer om å bli stjerner, pene, tynne og rike. Jeg tror kanskje ikke fotballfrue er den som har den mest interessante bloggen for tenåringsjenter. Til det har hun altfor "voksen" smak, det er for mye snakk om interiør, barn og annet som er lite interessant for femtenåringer. Fotballfrue gjør ikke noe ulovlig når hun redigerer bildene sine og ærlig talt, de bildene dere har vist her inne er ikke redigert til det ugjenkjennelige. Ikke så bra å lyve om redigeringen, da, men på en del av bildene som er lagt ut her, var det nesten ikke synlig engang. Heksejakt, ja. Det var en treffende beskrivelse på denne tråden. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ireth Skrevet 26. desember 2014 #3222 Del Skrevet 26. desember 2014 Det å redigere bilder er jo egentlig en ganske så uskyldig ting å gjøre, veldig mange gjør det, og mange liker ikke å innrømme det. Og det er jo fult forståelig. Redigerer du på ditt eget utseende, og bruker dette bevisst for å reklamere for produkter? Da blir det ikke spesielt etisk. Jeg synes det grenser til villedende markedsføring, og kan diskuteres hvorvidt er lovstridig eller ikke, siden vi befinner oss på en bloggplattform. Jeg synes også det blir så feil når hun bevisst velger å ikke opplyse leserne sine om essensielle detaljer når hun omtaler produkter. F.eks. speilreflekskameraet som hun snakker så varmt om. Hun får folk til å tro at bildene blir fantastiske bare ved å ha nettopp dette kameraet, og skryter av at de bare bruker "naturlig" lys. Jeg synes forøvrig at lightroom og photoshop er en svært essensiell ting å opplyse om da det er disse verktøyene som er med på å heve kvaliteten på bildene ytterligere. Man trenger absolutt ikke kjøpe det dyreste kameraet for å få de fineste bildene. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrissy22 Skrevet 26. desember 2014 #3223 Del Skrevet 26. desember 2014 Jeg er litt enig at det er synd i henne, men samtidig bør dette komme frem i lyset. Jeg er egentlig ikke så sjokkert over dette her, da det er mye med CBE som er kritikkverdig, og grensen mellom å være profesjonell og privat stadig krasjer. Det hun feks skrev om at blogging ikke var journalistikk strider jo helt mot hva hun forsøker å la bloggen være: nemlig jobben hennes, og dermed bruker jo hun sin utdannelse. Nei, dette er bare trist, og hun kan si hva hun vil om at bloggen er et glanset magasin. Da håper jeg hun tar dette i betraktning når dette evt kommer frem, og håndterer det på en profesjonell måte uten å spille offerrollen. Det passer seg bare ikke i en buisness situasjon. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tingelinling Skrevet 26. desember 2014 #3224 Del Skrevet 26. desember 2014 Og igjen, hadde hun bare vært ærlig når hun blir spurt så hadde ikke dette blitt noe sak. Om hun tilstår, legger seg flat og ber om tilgivelse skal hun få det av meg Det er sikkert viktig for henne å få tilgivelse av deg... Damen selger et glanset konsept. På denne veien mister man stadig tilhengere. Uten at det betyr noe særlig, så lenge bedriften går så det suser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 26. desember 2014 #3225 Del Skrevet 26. desember 2014 Ikke til det ugjenkjennelige, men man må betale ganske mye penger hos kirurgen for "hoftefettet" hun har fjernet på ett av bildene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvm Skrevet 26. desember 2014 #3226 Del Skrevet 26. desember 2014 (endret) . Endret 23. juli 2015 av kvm 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gresshoppa Skrevet 26. desember 2014 #3227 Del Skrevet 26. desember 2014 http://carolinebergeriksen.no/wp-content/uploads/2013/11/DSC05529.jpg http://carolinebergeriksen.no/wp-content/uploads/2013/11/DSC055291.jpg Ansiktet... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 26. desember 2014 #3228 Del Skrevet 26. desember 2014 Hun lyver nå iallefall ikke når hun har benektet for bruk av fillere i ansiktet, det skal hun ha! Er jo bare et snev av redigering...... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hockeyfrue Skrevet 26. desember 2014 #3229 Del Skrevet 26. desember 2014 Det som irriterer meg mest med dette, er måten ekteparet har svart lesere som har spurt om de redigerer noe annet enn lys. De har ofte svart på en nedlatende, hånlig måte, og har fått leseren til å fremstå som dum som tør å spørre om redigering. En ting er å benekte annen redigering enn lysredigering, en annen ting er å sette de som spør i et dårlig lys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trude.lutt Skrevet 26. desember 2014 #3230 Del Skrevet 26. desember 2014 Jeg går ikke inn på bloggen hennes, er det noen som har spurt henne om disse bildene der? Ser for meg panikken som er i heimen nå...... Jeg ser at mitt innlegg er blitt sitert. Og vil presisere at jeg ikke er ute etter å ta henne på noen som helst måte. Med panikk i heimen mener jeg den følelsen vi alle sikkert har hatt når vi har tabbet oss ut, og ikke helt vet hvordan vi skal takle det. Alle har vært der og det er vondt. Det jeg synes er dumt er at de ikke innrømmer at de har tabbet seg ut. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ive Lina Skrevet 26. desember 2014 #3231 Del Skrevet 26. desember 2014 Dersom dette blir en sak i VG så håper jeg virkelig at de tar med Elisabeth Andreassen, Guri Schanke, Mariann Aas Hansen og Hilde Lyran sin plakat for Showgirls. I samme slengen håper jeg de tar med Kari Traa, Inger Lise Rypdal og Guri Schanckes reklame for rynkekrem. Man skulle tro at Vendela Kirsebom var vakker og tynn nok. Men hos henne så er også ofte bena gjort lengre og slankere på bilder. Dere finner ikke en eneste forside på typiske kvinne-magasiner hvor det ikke er blitt retusjert. Har tittet på noen av linkene dere har lagt ut her når det gjelder Fotballfrue og jeg måtte le av det som dere kaller "retusjert til det ugjenkjennelige". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cowell Skrevet 26. desember 2014 #3232 Del Skrevet 26. desember 2014 Lurer på hvordan managementet hennes stiller seg til dette. Spesielt med tanke på at hun selv har nektet for redigering av kropp. Dette er jo regelrett villedning. Camilla Pihl som er en av de i managementet er jo en ganske oppegående dame... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Malene Skrevet 26. desember 2014 #3233 Del Skrevet 26. desember 2014 (endret) http://carolinebergeriksen.no:8000/wp-content/uploads/2014/12/25.jpg http://carolinebergeriksen.no:8000/wp-content/uploads/2014/12/14.jpg Nylig opplastet på bloggen. Hva er dette da? Skal hun innrømme noe, eller er det offerrollen hun planlegger å innta? Venter spent. Huff, jeg får vondt av henne. Håper hun kan klare å bevege seg ut av denne fasade- verdenen snart. Hun vil få det så mye bedre om hun blir glad i seg selv istedet for å dyrke et glansbilde som hun egentlig ikke er. Endret 26. desember 2014 av _Malene 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olivia Benson Skrevet 26. desember 2014 #3234 Del Skrevet 26. desember 2014 Er dere virkelig SÅ overrasket over at en ung, kvinnelig blogger redigerer bildene sine? Jeg er mer sjokkert over at dere er sjokkerte, enn over redigeringen skal jeg være ærlig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melete Skrevet 26. desember 2014 #3235 Del Skrevet 26. desember 2014 Er dere virkelig SÅ overrasket over at en ung, kvinnelig blogger redigerer bildene sine? Jeg er mer sjokkert over at dere er sjokkerte, enn over redigeringen skal jeg være ærlig. Problemet ligger vel heller i det at hun hele tiden har nektet for å redigere annet enn lys på bildene sine. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
teit1 Skrevet 26. desember 2014 #3236 Del Skrevet 26. desember 2014 Er ikke rart flere kom med kommentarene om at hun så vanligere ut på tv, og ikke såå tynn som hun ser ut på bloggen. Synes også det verste med denne saken er at hun snakker nedlatende til folk som spør om hun redigerer bildene sine, for så å kommentere at hun kun endrer på lyset. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Malene Skrevet 26. desember 2014 #3237 Del Skrevet 26. desember 2014 Er dere virkelig SÅ overrasket over at en ung, kvinnelig blogger redigerer bildene sine? Jeg er mer sjokkert over at dere er sjokkerte, enn over redigeringen skal jeg være ærlig. Det at hun redigerer seg enda tynnere, når hun er tynn i utgangspunktet, er bekymringsverdig. Og at hun redigerte magen mindre da hun var gravid. Blir målløs. En ting å redigere bort uren hud osv. Men redigering er en uting uansett synes jeg, hvertfall når man nekter for det. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 26. desember 2014 #3238 Del Skrevet 26. desember 2014 (endret) Det er jo ikke SYND i henne på noe som helst måte. Redigeringen har pågått i flere år, det har jo blitt dokumentert her nå. Hun har et firma, en mann og et management som er involvert. Flere kunne ha stoppet dette, men det har altså ikke blitt gjort. Det som ER synd, er faktumet at ingen har stoppet henne, hverken familie eller firmaet. De må jo se på bildene at de til tider har vært kraftig redigert. Om noen andre har stått for denne redigeringen, er det også synd. Endret 26. desember 2014 av MiniMjau 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monty Skrevet 26. desember 2014 #3239 Del Skrevet 26. desember 2014 Er dere virkelig SÅ overrasket over at en ung, kvinnelig blogger redigerer bildene sine? Jeg er mer sjokkert over at dere er sjokkerte, enn over redigeringen skal jeg være ærlig. Ikke så overrasket over redigering, men over at det benektes at det er gjort. Handler vel om troverdighet. Hvis en lyver om èn ting, kan en ikke vite om det lyves om andre ting. Villedende markedsføring for produkter er ulovlig, jf. som noen påpeker at hun redigerer tennen hvitere, samtidig som hun reklamerer for produkter/tjenester for nettopp hvitere tenner.... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hulderjenta Skrevet 26. desember 2014 #3240 Del Skrevet 26. desember 2014 Er dere virkelig SÅ overrasket over at en ung, kvinnelig blogger redigerer bildene sine? Jeg er mer sjokkert over at dere er sjokkerte, enn over redigeringen skal jeg være ærlig. Nei, absolutt ikke. Har lenge skjønt at hun har redigert - spesielt fordi det har blitt bevist tidligere også (og like kjapt slettet og blånektet på av frua). Det folk reagerer så sterkt på, er at hun alltid har løyet og benektet denne redigeringen - og til og med påstått at hun har blitt hacket av noen utenforstående, da det ble oppdaget at hun på et bilde hadde minsket babymagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg