Cavatina Skrevet 16. november 2016 #29121 Skrevet 16. november 2016 (endret) 35 minutter siden, hufsaaaaa skrev: Nei, der er da naturligvis ikke ok. Og det vet hun også - men driter i det, som vanlig. Det blir litt det samme som å kreditere kildehenvisninger med Google, eller Kilde: Internett. (Hentet fra en skriftlig publikasjon anno 2010) Vi har kommet litt lenger enn det i 2016. Åndsverksloven er temmelig klar, og lett å lese. Har man ikke innhentet tillatelse fra kilden til å bruke bildet, skal man ikke bruke bildet. Punktum. Som en kuriosa, kan det jo nevnes at egne bilder fra den bloggen ikke er lov å "låne" eller kopiere. Så dette vet bloggeierne godt. Endret 16. november 2016 av Cavatina lenke 8
Gjest Ellii Skrevet 16. november 2016 #29122 Skrevet 16. november 2016 20 timer siden, konkelimonke skrev: skjønner ikke hun skal kjøpe en ikea ovn og kran når du akkurat hr brukt 8,8 mill på resten av huset.... Brukt 3000 kr til og få kvalitet, har de ikke råd til det? snakker bare om ikea, blir hun sponset ? Baderommet/vaskerommet skulle også ha ikea møbler Helt enig. Spesielt med tanke på kjøkkenkranen. Har omtrent bare hørt dårlige erfaringer angående IKEA. Ikke kjøp IKEA blandebatteri og forvent at det skal holde tyve år. (Slik som oras, FM mattsson og grohe ofte gjør)
Sol79 Skrevet 16. november 2016 #29123 Skrevet 16. november 2016 Men det sponsede håret i den lengden, hva skjer egentlig? Skal det være slik som på bildet i innlegget om "en er som en, men to er som ti"? Er det stylingen hennes som gjør det kanskje?
Luka_S Skrevet 16. november 2016 #29124 Skrevet 16. november 2016 4 minutter siden, Sol79 skrev: Men det sponsede håret i den lengden, hva skjer egentlig? Skal det være slik som på bildet i innlegget om "en er som en, men to er som ti"? Er det stylingen hennes som gjør det kanskje? Det er sånn hun alltid ordner det selv. Hun har lagt ut video tidligere med instrukser for hvordan hun krøller håret.
Cavatina Skrevet 16. november 2016 #29125 Skrevet 16. november 2016 Får aldri klumpete ender på håret når jeg styler mitt, men jeg krøller det ikke. Mulig man må ha sponsede extensions, men har ikke sett andre med påsatt hår få samme finish heller 6
Attami Skrevet 17. november 2016 #29126 Skrevet 17. november 2016 På 16.11.2016 den 22.20, Luka_S skrev: Det er sånn hun alltid ordner det selv. Hun har lagt ut video tidligere med instrukser for hvordan hun krøller håret. Ok. Tilbake til noe ala taustumper med andre ord. Ulekkert 3
Monky Skrevet 18. november 2016 #29127 Skrevet 18. november 2016 På 16. november 2016 den 22.41, Cavatina skrev: Får aldri klumpete ender på håret når jeg styler mitt, men jeg krøller det ikke. Mulig man må ha sponsede extensions, men har ikke sett andre med påsatt hår få samme finish heller Hu krøller det, for så å gå over meg en rettetang nederst, tror jeg da😂
Oppgitt78 Skrevet 18. november 2016 #29128 Skrevet 18. november 2016 På 16. november 2016 den 21.23, Ellii skrev: Helt enig. Spesielt med tanke på kjøkkenkranen. Har omtrent bare hørt dårlige erfaringer angående IKEA. Ikke kjøp IKEA blandebatteri og forvent at det skal holde tyve år. (Slik som oras, FM mattsson og grohe ofte gjør) Jeg har montert drøssevis med kraner fra både billige og dyre leverandører, og det eneste merket jeg har opplevd premature feil på er Geyser (fra megaflis). Det gjelder kun noen av modellene også, ikke hele produktlinjen! Rørleggere er ofte kjapt ute med å kritisere/nekte å montere bl.a. IKEA sine kraner, men det tror jeg handler mer om inntjening på jobben, enn den faktiske kvaliteten.😉 6
Gjest Ellii Skrevet 18. november 2016 #29129 Skrevet 18. november 2016 2 timer siden, Oppgitt78 skrev: Jeg har montert drøssevis med kraner fra både billige og dyre leverandører, og det eneste merket jeg har opplevd premature feil på er Geyser (fra megaflis). Det gjelder kun noen av modellene også, ikke hele produktlinjen! Rørleggere er ofte kjapt ute med å kritisere/nekte å montere bl.a. IKEA sine kraner, men det tror jeg handler mer om inntjening på jobben, enn den faktiske kvaliteten.😉 Vel, jeg har også montert "drøssevis". Faktisk flere tusen. Om en kunde har kjøpt en kran av grei kvalitet monterer jeg selvsagt denne. Uavhengig om kunde har kjøpt den selv eller om jeg skaffer den. Ikea sine er ikke av like god kvalitet, sånn er det bare. Er alltid kjipt med reklamasjoner og det prøver man å unngå ved å velge kvalitetsprodukter. Hvor mange rundt om i Norge har ikke en kran fra Oras som de har hatt i nærmere 30 år? Dette er ikke å forvente med en kran fra IKEA.
Oppgitt78 Skrevet 18. november 2016 #29130 Skrevet 18. november 2016 20 minutter siden, Ellii skrev: Vel, jeg har også montert "drøssevis". Faktisk flere tusen. Om en kunde har kjøpt en kran av grei kvalitet monterer jeg selvsagt denne. Uavhengig om kunde har kjøpt den selv eller om jeg skaffer den. Ikea sine er ikke av like god kvalitet, sånn er det bare. Er alltid kjipt med reklamasjoner og det prøver man å unngå ved å velge kvalitetsprodukter. Hvor mange rundt om i Norge har ikke en kran fra Oras som de har hatt i nærmere 30 år? Dette er ikke å forvente med en kran fra IKEA. Det var nok større kvalitetsforskjeller før i tiden, det skal jeg være enig i. Dengang kostet gjerne utstyret litt mer også, og folk reparerte tingene i stedet for å bytte de ut. Men når det gjelder kraner av litt nyere dato, så har jeg erfart det motsatte av deg. Det betyr ikke at jeg mener at f.eks. IKEA sine kraner er bedre enn Oras/FM/Grohe, men de er jaggu ikke merkbart dårligere heller. Men nå er vi vel muligens langt utafor trådens hovedtema.. 😂 2
Cavatina Skrevet 18. november 2016 #29131 Skrevet 18. november 2016 (endret) @Ovnsbakt Paprika, det er vanlig strategi for mer aktivitet og klikk. Det er fredagskveld, og sesongen er over. Men du har helt rett, paret har tidligere sagt at det er fotballfruemannen som siler kommentarfeltet, så dette er rart gjort. Skal se om jeg finner en lenke Endret 18. november 2016 av Cavatina Tilføyd lenke 10
Gjest Bergensia Skrevet 18. november 2016 #29132 Skrevet 18. november 2016 Men dette er samme dama som satt å leste opp grove kommentarer med blanke øyne. Hun har selv sagt at hun villa ha et hyggeligere klima i kommentarfeltet. De fleste ville ikke hatt noe problem med at den kommentaren havnet i søpla. Men likevel velger hun å publisere og så videre publisere mange tilsvar som har en ganske krass ordlyd om vedkommende. Hun styrer 100% hva som publiseres.
Vifte Reim Skrevet 18. november 2016 #29133 Skrevet 18. november 2016 Er dette innlegget, er det ikke? Den med videoen, ikke sant? Tror det er et anna innlegg óg, det med klima i kommentarfeltet der hun skulle ta mer grep, men finner det ikke nå :/ 3
Kollontaj Skrevet 18. november 2016 #29134 Skrevet 18. november 2016 Ligger imgur på forrige side her, Vifte Reim. 4
Vifte Reim Skrevet 18. november 2016 #29135 Skrevet 18. november 2016 1 minutt siden, Kollontaj skrev: Ligger imgur på forrige side her, Vifte Reim. Åja, ser det nå. Misset visst den 1
Gjest Bergensia Skrevet 18. november 2016 #29136 Skrevet 18. november 2016 7 minutter siden, Vifte Reim skrev: Er dette innlegget, er det ikke? Den med videoen, ikke sant? Tror det er et anna innlegg óg, det med klima i kommentarfeltet der hun skulle ta mer grep, men finner det ikke nå :/ Jupp, så jeg tror man kan konkludere med at dette er noe hun bytter på å mene at stygge kommentarer skal slettes/glemmes og gå videre og så er det kommentarer hun publiserer for å få litt fart hos fansen. Hun vet jo hva hun gjør.
Kollontaj Skrevet 18. november 2016 #29137 Skrevet 18. november 2016 Jeg har ingen tillit til kommentarfeltet. 23
Ultiva Skrevet 19. november 2016 Forfatter #29138 Skrevet 19. november 2016 (endret) Etter at blogginnehaverne ble avslørt for omfattende kommentarjuks både på cbe.no og på mannens egen blogg suntvett.no så velger jeg å lese det kommentarfeltet med en svært stor klype salt. De fortet seg å skjule muligheten for å sjekke kommentarenes opprinnelse straks de ble avslørt så jeg ser ingen grunn til å tro at de har gitt seg med det. Jeg betviler ikke at de av og til mottar idiotkommentarer, men det er jo ingen tvil om at de styrer kommentarfeltet slik de selv ønsker. Endret 19. november 2016 av Ultiva 24
Edie Skrevet 19. november 2016 #29139 Skrevet 19. november 2016 Ryddet for omtale av kropp, spekulasjoner, brukerdebatt og svar til dette. Edie, mod.
Kollontaj Skrevet 19. november 2016 #29140 Skrevet 19. november 2016 (endret) Fakta: Cbe.no skriver at hun vil unngå krangling i kommmentarfeltet og vil sensurere mer. https://imgur.com/a/oJCHG (SEP-16) Fakta: Cbe.no tillater mange kommentarer som går til angrep på person som skriver at hun kler noen ekstra kilo. https://imgur.com/a/EphAm Endret 19. november 2016 av Kollontaj 19
Anbefalte innlegg