Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pynten kan hun da bruke igjen, og helium var kjøpt på Nille, så det kan ikke ha kostet all verden.

Nå er det ikke prisen det er snakk om (ikke for min del iallefall) men miljøet. Når det gjelder helium, så er det en ikke-fornybar ressurs som kan brukes til langt viktigere ting enn å fylle ballonger i barnebursdager.

http://www.nrk.no/viten/verden-tommes-for-helium-1.7261413

Endret av Aryamili
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FF bryr seg ikke om hjemmebakst og all nostalgi rundt slikt. Jeg husker jeg spurte henne i kommentarfeltet på dåpen hvorfor hun foretrakk kjøpekaker og ikke et vanlig kakebord med bidrag fra familie og venner. "Fordi det ser bedre ut!!!" svarte hun. Så det sier jo egentlig alt. Hun feirer jo slike dager for leserne sine, ikke for seg selv og familien. Det viktigste er at det skal ta seg fint ut på bilder, ikke noe annet. Hjemmebakte kaker er ikke pene nok. Derfor.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at hun ikke stiller med 15 hjemmelagde sorter, hun som er en skikkelig Stepford-wife. Jeg tipper det er fordi hun ikke er så flink til det, og ikke orker tanken på å servere gjestene kaker som ikke ser helt perfekte ut. Det må være slitsomt å være henne. Sykelig perfeksjonisme.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med kommentarer som "skulle trodd hun var kongelig" og "du er så flink, ser heeeelt fantastisk ut"? Javisst var det fint, men hun har da strengt tatt bare betalt noen for å bake kaker, kjøpt noen ballonger og småpynt. Hva var så over the top med det? :klo:

Det er jo fjortiser som kommenterer sånt. Alle vi som er voksne og sett ting før blir jo ikke imponerte av slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lar meg heller ikke imponere av pappkoppene og -tallerkene, kjøpte kaker og kjeks, pølser og pynten.

Ei heller av kreativiteten, for dette har da vanlige jobbmamma´er gjort i årevis.

Rettelse: "Vanlige" jobbmamma´er har som oftest bakt kakene selv.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke prisen det er snakk om (ikke for min del iallefall) men miljøet. Når det gjelder helium, så er det en ikke-fornybar ressurs som kan brukes til langt viktigere ting enn å fylle ballonger i barnebursdager.

http://www.nrk.no/viten/verden-tommes-for-helium-1.7261413

Helt enig, folk burde bli mer bevisst på hvor helium kommer fra, og at det er uerstattelig. Fotballfrue har jo satt fokus på å være en inspirasjon, så det er trist at hun fronter dette :/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at hun ikke stiller med 15 hjemmelagde sorter, hun som er en skikkelig Stepford-wife. Jeg tipper det er fordi hun ikke er så flink til det, og ikke orker tanken på å servere gjestene kaker som ikke ser helt perfekte ut. Det må være slitsomt å være henne. Sykelig perfeksjonisme.

Å få til et godt utvalg pene, gode lavkarbokaker og kjeks er vanskelig. Alt smaker jo bare mandelmel og kremost. Og ekkelt sukrin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driter de penger? den bursdagen til Nelia var neppe billig

40 muffins, 1500 kr(!) pris hentet fra leverandøren hennes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FF bryr seg ikke om hjemmebakst og all nostalgi rundt slikt. Jeg husker jeg spurte henne i kommentarfeltet på dåpen hvorfor hun foretrakk kjøpekaker og ikke et vanlig kakebord med bidrag fra familie og venner. "Fordi det ser bedre ut!!!" svarte hun. Så det sier jo egentlig alt. Hun feirer jo slike dager for leserne sine, ikke for seg selv og familien. Det viktigste er at det skal ta seg fint ut på bilder, ikke noe annet. Hjemmebakte kaker er ikke pene nok. Derfor.

Det går an å gjøre begge deler.....dvs. både kjøre utradisjonelt og lekkert.....og bake selv :) Har selv laget "moderne sweettable/kakebord" til selskap istedenfor å be alle ta med "familiekaka" fordi jeg også liker at det ser pent ut- og jeg ville at alt skulle matche og "passe sammen". Det ble kjempe godt mottatt av alle som var der. Alle fortalte at de syns det var deilig å få litt småkaker og friske desserter også - i tillegg til den tradisjonelle marsipankaka :) Men så brukte jeg maaaaange dager på å bake og lage alt selv ;)

Det kan hende hun ikke liker å bake. Eller ikke er så flink til å bake vanlige kaker. Hun vet sikkert at de fleste som ikke går på lavkarbo syns lavkarbokaker er ekle. Og det er jo dem hun er god å lage. (Har selv godt på lavkarbo en periode og strevde med å lage an lavkarbo kake jeg syns var god. Uten hvetemel og sukker er det vanskelig syns jeg.)

Endret av *Emma*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig, folk burde bli mer bevisst på hvor helium kommer fra, og at det er uerstattelig. Fotballfrue har jo satt fokus på å være en inspirasjon, så det er trist at hun fronter dette :/

Kanskje hun synes Teslaen veier opp på miljøfronten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av dette er jo for bloggen sin del, hun har lagt opp til at det tradisjonelle ikke passer inn i det andre sukkerspinnet av en fasade hun har bygd opp.

Jeg lurer egentlig på hvor oppslukende det rosa sukkerspinnsøte fasadelivet hennes egentlig er. Hvor ofte hun må inn og titte om hun har fått kommentarer på IG, FB og blogg. Tenk så slitsomt å måtte ut å finne locations for å vise frem dagens antrekk for så å dra rett hjem å kle av seg klærne igjen. Alt iscenesatt for å se ut til at hun har et jetset liv. Puster og ånder for at hun kan fortsette å tilfredstille sine lesere og fans. Helt avhengig av å få tilbakemeldinger på seg selv og sitt liv. Huff så tragisk. Jeg misunner henne ikke et eneste sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickandj

Jeg synes ikke noe ved de to bursdagsfeiringene var imponerende, jeg. Hun har penger og tid til å styre så mye, og kakene er jo kjøpt (eventuelt sponset).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser hun har lagt ut bilde av en flaske vin på bloggen nå. Med etiketten vendt mot kamera.
Er ikke dette ulovlig reklame for alkohol, eller er det jeg som tar feil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hinkelpinkel

Ser hun har lagt ut bilde av en flaske vin på bloggen nå. Med etiketten vendt mot kamera.

Er ikke dette ulovlig reklame for alkohol, eller er det jeg som tar feil?

Så lenge det ikke er reklame er det lov. Så ja, du tar feil.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...