Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja nettopp. Nettroll-virksomhet er jo nettopp det CBE-ansatte selv har drevet med i eget kommentarfelt. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille

Nå snakker jeg bare for meg selv, altså: 

Grunnen til at jeg engasjerer meg så veldig når det kommer til CBE, er fordi jeg har hatt så mange perioder i livet mitt de siste 10 årene der jeg skulle ønske jeg klarte så mye mer. Jeg har blant annet Asperger, noe som ikke ble oppdaget før i voksen alder. Jeg har barn, men det er vel den eneste gode tingen jeg har prestert å få til her i livet. 

Selvfølelsen er ofte på bunnen. Jeg er jojo-slanker, og skulle ønske jeg hadde energi til å trene. Jeg må gå på medisiner for å klare hverdagen, og klarer ikke å få jobb på grunn av mangelfull utdannelse og diagnose. 

Ærlighet og redelighet er verdier jeg setter svært høyt. 

Derfor blir jeg så inderlig provosert og forbanna over at det går an å tjene millioner på den måten hun har gjort. Det lyves, jukses og redigeres over en lav sko, og hun ser ned på alle andre som ikke får det til. «Det er bare å komme seg opp om morgenen, det er viljestyrken det går på, får man det ikke til så vil man det ikke. Ferdig snakka.» 

Hun er født med en sølvskje i munnen. Hun har ikke opplevd opprivende skilsmisser hos foreldre, ingen alvorlig sykdom, hun har aldri følt på hvordan det er å ha dårlig råd. Misforstå meg rett, jeg ønsker ikke på noen måte at hun skal oppleve det heller. Hun skal ikke ha dårlig samvittighet for at hun er heldig med livet sånn sett! 

Men det er her hun misbruker denne flaksen så ettertrykkelig. Hun sitter regelrett og spytter på andre som ikke er på samme «nivå». Hun klarer bare ikke å forstå at hun provoserer så utrolig mange som faktisk utgjør inntektsgrunnlaget hennes! 

Jeg strebet en gang etter å være like «flink» med kostholdet, like «flink» til å holde huset ryddig, like «flink» til å være så forbasket «flink til å leve»!!! 

Slik er det ikke nå. Jeg er en av de «normale» som har noen kilo for mye på kroppen, det er litt rotete her, jeg er fortsatt arbeidsledig... 

Men jeg er snill og ærlig. Jeg respekterer andre mennesker, og jeg forstår at mange sliter med forskjellige ting. Jeg selger ikke barna mine eller barndommen deres til høystbydende. Jeg tråkker ikke over lik for å oppnå ting. 

Det provoserer meg at verden har blitt så kynisk at mens andre jobber ræva av seg for lite penger for at samfunnet skal fungere (eller ikke klarer å få seg jobb), så finnes det altså slike mennesker som tjener millioner på å lyve, bedra og bruke egne barn for vinnings skyld. Det faller meg ganske tungt for hjertet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er interessant å observere hvordan dere skal forsvare den kritikken som har kommet i kommentarfeltet til CBE en av de siste dagene. Det er ikke måte på hvor utdannet mange av dere er, og at dere i tillegg har hektiske dager. Det er kun noen få som « gidder» å ta til motmele om alt det absurde mange av dere kommer med her inne, som ikke har rot i virkeligheten. Det var en av dere som skriver at vi gir CBE kritikk fordi hun fremstiller seg så perfekt. 

Ja, det er jeg enig kan være en trigger for mange. Det at mennesker er dyktige, arbeidsomme, vakre og har lykkes, kan få endel til å føle på sin egen opplevde « udugelighet». En føler seg ikke bra nok og har andre utfordringer i livet. Da kan det føles godt å få ut sin vrede mot en person som har lykkes mer. Det er ikke snakk om konstruktiv kritikk mot bedriften AS, men mot personen Caroline. Det er opp i alt dette en person, selv om hun driver en bedrift.  Når CBE har gjort feil, så skal det for all del ikke glemmes eller gå videre fra det.

Det å samles i en gruppe og føle at man har noe felles ( kritikk mot CBE), vi nok også oppleves positivt for mange. Man føler en tilhørighet som man kanskje mangler i en jobb eller privat. 

Nå er det flere her inne som har behov for å fortelle seg selv og andre her inne at « Caroline har ikke lykkes.. hun har lite utdannelse, lite erfaring fra arbeidslivet, tjerner ikke så mange millioner som en toppblogger i Sverige, hun jobber lite, lesertallene går nedover.osv..

Slike utsagn er noe man kommer med for å selv føle seg litt bedre..,  for alle vet at CBE har gjort det veldig bra i business og har flere prosjekter på gang. 

Endret av Lin10
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Grunnen til at jeg engasjerer meg så veldig når det kommer til CBE, er fordi jeg har hatt så mange perioder i livet mitt de siste 10 årene der jeg skulle ønske jeg klarte så mye mer. Jeg har blant annet Asperger, noe som ikke ble oppdaget før i voksen alder. Jeg har barn, men det er vel den eneste gode tingen jeg har prestert å få til her i livet. 

Selvfølelsen er ofte på bunnen. Jeg er jojo-slanker, og skulle ønske jeg hadde energi til å trene. Jeg må gå på medisiner for å klare hverdagen, og klarer ikke å få jobb på grunn av mangelfull utdannelse og diagnose. 

Derfor blir jeg så inderlig provosert og forbanna over at det går an å tjene millioner på den måten hun har gjort. Det lyves, jukses og redigeres over en lav sko, og hun ser ned på alle andre som ikke får det til. «Det er bare å komme seg opp om morgenen, det er viljestyrken det går på, får man det ikke til så vil man det ikke. Ferdig snakka.» 

Hun er født med en sølvskje i munnen. Hun har ikke opplevd opprivende skilsmisser hos foreldre, ingen alvorlig sykdom, hun har aldri følt på hvordan det er å ha dårlig råd. Misforstå meg rett, jeg ønsker ikke på noen måte at hun skal oppleve det heller. Hun skal ikke ha dårlig samvittighet for at hun er heldig med livet sånn sett! 

Men det er her hun misbruker denne flaksen så ettertrykkelig. Hun sitter regelrett og spytter på andre som ikke er på samme «nivå». Hun klarer bare ikke å forstå at hun provoserer så utrolig mange som faktisk utgjør inntektsgrunnlaget hennes! 

Jeg strebet en gang etter å være like «flink» med kostholdet, like «flink» til å holde huset ryddig, like «flink» til å være så forbasket «flink til å leve»!!! 

Slik er det ikke nå. Jeg er en av de «normale» som har noen kilo for mye på kroppen, det er litt rotete her, jeg er fortsatt arbeidsledig... 

Men jeg er snill og ærlig. Jeg respekterer andre mennesker, og jeg forstår at mange sliter med forskjellige ting. Jeg selger ikke barna mine eller barndommen deres til høystbydende. Jeg tråkker ikke over lik for å oppnå ting. 

Det provoserer meg at verden har blitt så kynisk at mens andre jobber ræva av seg for lite penger for at samfunnet skal fungere (eller ikke klarer å få seg jobb), så finnes det altså slike mennesker som tjener millioner på å lyve, bedra og bruke egne barn for vinnings skyld. Det faller meg ganske tungt for hjertet. 

Dette syns jeg var en glimrende analyse! Du får helt klart til mer enn du tror. Reflektere, feks. Jeg ønsker deg all lykke og hell videre! Fortsett å være snill, og ikke bry deg så mye om litt rot. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Selv om du har hatt det vanskelig i livet og har ( hatt utfordringer), så er jeg sikker på at det å legge sin vrede over CBE eller andre som har lykkes, ikke er veien til lykke. Bitterhet er bare destruktivt. Hun har helt sikkert hatt vanskelige tider og opplevd tunge tider selv.  Det gjør alle mennesker Prøv å gjør forandring og jobb med deg selv. Det hjelper deg nok ikke, å projisere negativitet over på andre for å føle seg bedre. 

Endret av Lin10
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille_Krokodille
7 minutter siden, Lin10 skrev:

Ja, det er jeg enig kan være en trigget for mange. Det at mennesker er dyktige, arbeidsomme, vakre og har lykkes, kan få endel til å føle på sin egen opplevde « udugelighet». En føler seg ikke bra nok og har andre utfordringer i livet. Da kan det føles godt å få ut sin vrede mot en person som har lykkes mer. Det er ikke snakk om konstruktiv kritikk mot bedriften AS, men mot personen Caroline. Det er opp i alt dette en person, selv om hun driver en bedrift.  Når CBE har gjort feil, så skal det for all del ikke glemmes eller gå videre fra det.

Dette her er rett og slett bare ondskapsfullt skrevet... 😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
Akkurat nå, Lin10 skrev:

Selv om du har hatt det vanskelig i livet og har ( hatt utfordringer), så er jeg sikker på at det å legge sin vrede over CBE eller andre som har lykkes, ikke er veien til lykke. Bitterhet er bare destruktivt. Hun har helt sikkert hatt vanskelige tider og opplevd tunge tider. Det gjør alle mennesker Prøv å gjør forandring og jobb med deg selv. Det hjelper deg nok ikke, å projisere negativitet over på andre for å føle seg bedre. 

...og nå gjorde du det om mulig enda vondere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
9 minutter siden, Tørst skrev:

Dette syns jeg var en glimrende analyse! Du får helt klart til mer enn du tror. Reflektere, feks. Jeg ønsker deg all lykke og hell videre! Fortsett å være snill, og ikke bry deg så mye om litt rot. 

Tusen takk for gode ord! 🌷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lin10 skrev:

Selv om du har hatt det vanskelig i livet og har ( hatt utfordringer), så er jeg sikker på at det å legge sin vrede over CBE eller andre som har lykkes, ikke er veien til lykke. Bitterhet er bare destruktivt. Hun har helt sikkert hatt vanskelige tider og opplevd tunge tider. Det gjør alle mennesker Prøv å gjør forandring og jobb med deg selv. Det hjelper deg nok ikke, å projisere negativitet over på andre for å føle seg bedre. 

Tror ikke helt du forsto hva hun prøvde å formidle.

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lin10 skrev:

Det er interessant å observere hvordan dere skal forsvare den

Ja, det er jeg enig kan være en trigget for mange. Det at mennesker er dyktige, arbeidsomme, vakre og har lykkes, kan få endel til å føle på sin egen opplevde « udugelighet». 

Mulig det er en trigget for deg @Lin10. Er folk dyktige, arbeidsomme, vakre og lykes er jeg den første som applauderer!!men det er ingen ting ved CBE.no som er vakkert, dyktig og arbeidsom, cbe.no har nok lykkes, det kan jeg være enig i. Men det til tross for at bloggen oser latskap, egoisme, falskhet og grådighet. Bloggen har vært en suksess på tross av, ikke på grunn av, og lyve seg til suksess er kanskje den dårligste egenskapen et firma kan ha. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Emilie112 skrev:

Mulig det er en trigget for deg @Lin10. Er folk dyktige, arbeidsomme, vakre og lykes er jeg den første som applauderer!!men det er ingen ting ved CBE.no som er vakkert, dyktig og arbeidsom, cbe.no har nok lykkes, det kan jeg være enig i. Men det til tross for at bloggen oser latskap, egoisme, falskhet og grådighet. Bloggen har vært en suksess på tross av, ikke på grunn av, og lyve seg til suksess er kanskje den dårligste egenskapen et firma kan ha. 

Jeg ser at det er din virkelighetsoppfatning. Må, si at det er utrolig at hun har lykkes siden bloggen « oser» av alt det du beskriver. Det Må jo være helt unikt. Tenk, at alle de tusenvis av leserne hun har hver dag ikke ser det du ser. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
2 minutter siden, Lin10 skrev:

Jeg ser at det er din virkelighetsoppfatning. Må, si at det er utrolig at hun har lykkes siden bloggen « oser» av alt det du beskriver. Det Må jo være helt unikt. Tenk, at alle de tusenvis av leserne hun har hver dag ikke ser det du ser. 

Hvordan vet du med sikkerhet at alle de tusenvis av leserne hennes ikke ser det..? Tror du virkelig at alle klikker seg inn på grunn av nesegrus beundring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Pust skrev:

Beklager, den artikkelen var vel bak betalingsmur. Det var synd. Men der står det at hun eier merkevaren (sko) Flattered, kosmetikkselskapet LCC og investeringsselskapet Löwengrip Invest. I sum skal selskapene runde 70 millioner i omsetning (2017). I tillegg kommer bloggen, som gir millioninntekter. Litt mer enn hva CBE og de andre toppbloggerne får til. 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Isabella_Löwengrip

Vi kan med dette godt slå fast at firmaet i Sarpsborg ikke når Isabella Løwengrip til skosålene en gang, sammenlignet med hva de ulike har oppnådd etter 10 år. Den ekte entreprenøren her er jo Blondinbella. All ære til henne som har bygget opp et imperium til tross for noen skandaler, dette oser av kvalitet og står respekt av. Dette er ekte bedriftsvirksomhet og teft. Slik kan det gå om man klarer å beholde troverdighet og innehar en god porsjon selvinnsikt, gode rådgivere og nettverk.

5 mill vs. 70 mill i 2017. Wow!

Endret av Revenge of Cthulhu
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Emilie112 skrev:

Dette er et viktig poeng. @Lin10 hevder gang på gang at CBE er vakker, lykkelig, rik og suksessfull og arbeidssom og gud vet hva. Jeg er IKKE enig i det. Jeg synes ikke juks, bedrag, nedrakking av egne lesere, eksponering av egne barn og utnyttelse av fortellingen av at fra sin egen bestemors begravelse til barns fødsel til pappas og hundenes fødselsdager for å kunne fortsette å tjene penger på å pushe helt unødvendige ting i MENGDER til folk, er noe å juble for eller beundre folk for. Jeg synes det er helt på sin plass at folk spør om hun virkelig blir sliten av en helt vanlig arbeidsdag som i hovedsak ser ut til å ha vært tilbragt på restauranten til et av Norges bedre hoteller.

Jeg er oppriktig bekymret for et samfunn som synes dette er en bra ting å drive med. Dessuten kommer altså denne trangen til å rotte seg sammen med folk i kommentarfeltet sitt og rett og slett trykke folk som våger å være kritiske, ned. Så nedrig! Så slemt! Hun burde være takknemlig for hver eneste som gidder å lese det glattpolerte rælet hun presenterer - istedet er hun altså freidig nok til å  - mer eller mindre skjult - være ekkel mot folk som har tatt seg bryet med å lese det hun skriver, som gidder å kommentere - men våger seg til å være kritiske.

Dessuten ER jeg høyt utdannet og fikser livet mitt helt utmerket, ellers takk.  Jeg er ikke misunnelig, jeg er bekymret. 

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
2 minutter siden, Lin10 skrev:

Hva vet du egentlig om hvilken oppfattelse hver og og en av de som lesere bloggen har? Fra før vet vi at antall lesere har stupt og undersøkelse viser at hun har lav troverdighet, antall likerklikk står ikke i forhold til antall følgere. Antall kommentarer på bloggen er også kraftig redusert og det er stort sett de samme navnene som går igjen. Du har jo flagget din enorme beundring for CBE, men det er en feilslutning at alle deler denne oppfatningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Dette er et viktig poeng. @Lin10 hevder gang på gang at CBE er vakker, lykkelig, rik og suksessfull og arbeidssom og gud vet hva. Jeg er IKKE enig i det. Jeg synes ikke juks, bedrag, nedrakking av egne lesere, eksponering av egne barn og utnyttelse av fortellingen av at fra sin egen bestemors begravelse til barns fødsel til pappas og hundenes fødselsdager for å kunne fortsette å tjene penger på å pushe helt unødvendige ting i MENGDER til folk, er noe å juble for eller beundre folk for. Jeg synes det er helt på sin plass at folk spør om hun virkelig blir sliten av en helt vanlig arbeidsdag som i hovedsak ser ut til å ha vært tilbragt på restauranten til et av Norges bedre hoteller.

Jeg er oppriktig bekymret for et samfunn som synes dette er en bra ting å drive med. Dessuten kommer altså denne trangen til å rotte seg sammen med folk i kommentarfeltet sitt og rett og slett trykke folk som våger å være kritiske, ned. Så nedrig! Så slemt! Hun burde være takknemlig for hver eneste som gidder å lese det glattpolerte rælet hun presenterer - istedet er hun altså freidig nok til å  - mer eller mindre skjult - være ekkel mot folk som har tatt seg bryet med å lese det hun skriver, som gidder å kommentere - men våger seg til å være kritiske.

Dessuten ER jeg høyt utdannet og fikser livet mitt helt utmerket, ellers takk.  Jeg er ikke misunnelig, jeg er bekymret. 

👏🏼👏🏼

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Hvordan vet du med sikkerhet at alle de tusenvis av leserne hennes ikke ser det..? Tror du virkelig at alle klikker seg inn på grunn av nesegrus beundring?

Nei, helt sikkert ikke, men de alle fleste. Det er slik med forbrukeradferd, at mennesker gjerne spiser det de liker, ser på  TV programmene de liker, reiser til stede de liker osv..det samme blir det med en blogger. Man klikker seg inn og følger de man liker og opplever som inspirerende. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, CecilieX skrev:

Hva vet du egentlig om hvilken oppfattelse hver og og en av de som lesere bloggen har? Fra før vet vi at antall lesere har stupt og undersøkelse viser at hun har lav troverdighet, antall likerklikk står ikke i forhold til antall følgere. Antall kommentarer på bloggen er også kraftig redusert og det er stort sett de samme navnene som går igjen. Du har jo flagget din enorme beundring for CBE, men det er en feilslutning at alle deler denne oppfatningen. 

Jeg har observert at du mener at CBE virksomhet snart er over. Men, det er ikke bestandig at egen ønsketenkning er realiteten. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 minutt siden, Lin10 skrev:

Nei, helt sikkert ikke, men de alle fleste. Det er slik med forbrukeradferd, at mennesker gjerne spiser det de liker, ser på  TV programmene de liker, reiser til stede de liker osv..det samme blir det med en blogger. Man klikker seg inn og følger de man liker og opplever som inspirerende. 

Det er jo bare tull, se bare på realityprogrammene. Det ser folk på fordi de lar seg provosere og for å riste på hodet over dårlig oppførsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...