Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Ryddet for brudd på opphavsretten, spekulasjoner og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Random Nick
22 hours ago, *Emma* said:

Jeg tror hun skriver sånt fordi hun vet at hun skriver om en helt sinnsykt flott og veldig dyr ferie. Om ikke hun gjentatte ganger gjentar at hun vet at hun er heldig og at hun bør sette pris på det- så kommer folk i kommentarfeltet til å si at hun må tenke over at hun er heldig, at dette er noe  mange andre ikke har råd til osv osv.  

Med andre ord- hun er føre var og prøver å begrense kjipe kommentarer ;)

Hun er ikke føre var. Kjipe kommentarer har hun fått, men det er ikke alt hun publiserer. 😈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mrs O'Donell skrev:

Hvilke bilder ser du mikrofon på?

Jeg ser fra tlf, men ser ikke noe til det. 

«Walking around the art deco district» eller noe heter det. Du ser det på den ene bildet av henne med drinken fra Sugar factory.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Når det gjelder Bloggerne så er det ikke så veldig rart at man ikke får se noen særlig ny side. Det meste har de jo filmet selv. Det er ikke akkurat slik at de har hatt et kamerateam på nakken 24/7. Så Bloggerne har vell i grunn bare vært en forlengelse av bloggen med regi av ekteparet selv. Så derfor var det vel et konsept som var greit å takke ja til. Det er tydeligvis veldig viktig å ha stålkontroll på alt. 

Det eneste som jeg ikke viste var hvor dominerende hun er i forholdet. Jeg hadde trodd de var mer likeverdig på det område, men han står jo frem som en tøffel. Det hadde jeg ikke trodd. 

En annen ting er jo at hun har svært lite på hjerte kontra hva de andre har. Skjønner at hun beskytter seg selv, for det er ingen tvil om at hun får mye kritikk og jeg kan se den biten fra hennes perspektiv. 

Endret av Atheena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig morsomt å se hvordan denne dama takler kritikk, altså det jeg vil kalle konstruktiv kritikk på det hun formidler på bloggen. Alle som ikke skryter av dem, ja de har misforstått. Er det hun som avgjør hva konstruktiv kritikk er? Hvorfor i det hele tatt poste de kommentarene hun ikke liker det som ikke er nesegrus beundring? På min arbeidsplass kan jeg ikke si «det er alltid noen som skal klage» og aller minst svare det til kunden! Leserne hennes er hennes kunder. Så er det alltid like påtagelig at Lill dukker opp og setter andre på plass og Ellu lurer på hat brand? Går hun og kjøper alt CBE eier og har?

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså på siste innlegg om den "drømmeplassen" for barna og lekne voksne... Er hun ute etter å provosere eller er det litt gjennomtrekk? Hun vet hun får kritikk for sine delinger om mat og til tider usunne rutiner og kropphysteri. Allikevel skriver hun om dette helseområdet hvor barna (i barnehage alder!!!) "hvor de kan lære seg viktigheten av å velge sunn mat i hverdagen. Her kunne de blant annet få testet formen på verdens søteste, lille tredemølle!" sitat fra blogginnlegget "miami med barn: children’s museum" 

Altså neeeei, det er ikke søtt når barn løper på mølla... 

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ssophie skrev:

Hun bekrefter nå i kommentarfeltet at flyreisen fra Norge til USA var dekket. Hvorfor var da innlegget om flyreisen umerket? 

https://imgur.com/62dUi4z 

Men er vi sjokkert? Nei. 

Er det virkelig muuuulig å være så talentløs i jobben sin?

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ssophie skrev:

Hun bekrefter nå i kommentarfeltet at flyreisen fra Norge til USA var dekket. Hvorfor var da innlegget om flyreisen umerket? 

Da er spørsmålet: Skulle alle innlegg vært merket? Det er jo en fordel for Norwegian Cruise Lines, når CBE viser at turen kan kombineres med andre opplevelser. Jeg opplever at dette er en gråsone som jeg tviler på Cbe.no har sjekket hva som er riktig. 

Viser til skriv fra FO til Annijor - https://imgur.com/a/HyPMB - sitat fra side 5: "Det er vår vurdering at alle dine innlegg som omhandler denne turen vil bidra til å fremme salget av tjenesten som dette selskapet tilbyr. Du må derfor merke dette som reklame, slik at dine lesere forstår at denne turen har kommersielle bindinger.".

Tilføyelse: Har laget en imgur som jeg sender over til Forbrukertilsynet: https://imgur.com/a/eEnpVhS

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ssophie skrev:

Dekket kan vel også bety at de allikevel har kjøpt billetter siden de skal på cruise, så når de først har betalt x tusen for billetter så kan de gjerne bruke mere tid i USA. Trenger ikke være verre enn det . Når du skal på cruise pleier en å kjøpe billetter utenom, tviler på at BA som det kan virke som de fløy (via LHR) med sponset henne med billetter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, virkelig skrev:

Dekket kan vel også bety at de allikevel har kjøpt billetter siden de skal på cruise, så når de først har betalt x tusen for billetter så kan de gjerne bruke mere tid i USA. Trenger ikke være verre enn det . Når du skal på cruise pleier en å kjøpe billetter utenom, tviler på at BA som det kan virke som de fløy (via LHR) med sponset henne med billetter.

Sponsede billetter skal vel også merkes som alt annet som kan være med på å fremme en næringsdrivendes salg av et produkt eller en tjeneste, og som virksomheten legger ut fordi de får betalt for det, eller får andre fordeler ved å gjøre det.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:

Sponsede billetter skal vel også merkes som alt annet som kan være med på å fremme en næringsdrivendes salg av et produkt eller en tjeneste, og som virksomheten legger ut fordi de får betalt for det, eller får andre fordeler ved å gjøre det.

Er billetten sponset så skal det merkes. Jeg svarte på kommentar til at CBE hadde skrevet at flybillettene var dekket, det trenger ikke bety at de er sponset, men allerede kjøpt selv for å dra på cruiset som er sponset og merket , at de da gjerne kunne ta ekstra dager i USA på egenhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, virkelig skrev:

NCL betaler vel selvfølgelig turen til og fra også, hvis ikke hadde hun jo ikke kommet seg på noe cruise. Tror nok ikke hun har kjøpt noen billetter, nei. Hun skriver jo selv at de var dekket. Ergo gratis.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, halvehimmelen skrev:

NCL betaler vel selvfølgelig turen til og fra også, hvis ikke hadde hun jo ikke kommet seg på noe cruise. Tror nok ikke hun har kjøpt noen billetter, nei. Hun skriver jo selv at de var dekket. Ergo gratis.

Det er ikke noen garanti, det pleier ikke være flybilletter inkluderft i cruise pakker, så kan være de måtte betale billettene selv

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, virkelig skrev:

Er billetten sponset så skal det merkes. Jeg svarte på kommentar til at CBE hadde skrevet at flybillettene var dekket, det trenger ikke bety at de er sponset, men allerede kjøpt selv for å dra på cruiset som er sponset og merket , at de da gjerne kunne ta ekstra dager i USA på egenhånd

Virksomheten har fått fordeler av dette da billettene er blitt dekket. Billettene skal derfor merkes. Det står meget godt forklart på  Forbrukertilsynets sider. Det er ingenting å diskutere en gang. Sett deg inn i lovverket!  

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, virkelig skrev:

Det er ikke noen garanti, det pleier ikke være flybilletter inkluderft i cruise pakker, så kan være de måtte betale billettene selv

Hva som er vanlig er ikke relevant i denne sammenhengen da virksomhetens flybilletter IKKE er dekket av egen lomme.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Så lenge virksomheten CBE blogg har fått fordeler av å få dekket billettene skal det merkes. Som @virkelig er inne på kan dekket bety at de har fått deler av billettene dekket, men de skal merke uansett. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billettene er dekket. Nytt ord for at de er betalt av annonsør. Innleggene skal uansett merkes. Reklame! 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, virkelig skrev:

Hvis hun sier at de er dekket, betyr jo IKKE det har hun har betalt dem. Da hadde hun vel skrevet det? 

Hvis jeg får dekket noe av noen, er det de som betaler, ikke jeg. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...