Medici Skrevet 16. oktober 2018 #62521 Del Skrevet 16. oktober 2018 Var ekstremt heldig med lys og skygge på det nederste i hvert fall 👌 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 16. oktober 2018 #62522 Del Skrevet 16. oktober 2018 2 timer siden, Shopgirl2014 skrev: Ja, siden mitt forrige svar på dette innlegget av en eller annen merkelig grunn ble slettet, får jeg stille nøyaktig det samme spørsmålet en gang til. Hva mener du egentlig, @pøbelsara? Har jeg skrevet det? Jeg kan bare ikke se at CBE klager noe særlig i disse ferieinnleggene Utifra det som jeg har forstått er klagingen forbeholdt jobbinnleggene. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 16. oktober 2018 #62523 Del Skrevet 16. oktober 2018 Ryddet for persondebatt. Raven Emerald, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 16. oktober 2018 #62524 Del Skrevet 16. oktober 2018 4 timer siden, Snaskesnusken skrev: Det tror jeg faktisk er mulig dersom en er flink til å drive undersøkende journalistikk eller har evnen til å kunne planlegge, evaluere og gjennomføre eget arbeid for så å presentere et dugende produkt som andre kan bli inspirert av. Dette krever en viss kompetanse om ønsket målgruppe. For å nå målgruppen må fokus ligge på publikum, ikke dårlig språk og dyrking av eget ego. Enig. Som jeg skrev tidligere savner jeg litt planlagte innlegg her, så jeg som leser faktisk har en mulighet til å forstå hva de egentlig driver med - og hvor denne turen går hen. Tenker det kan deles opp i tre: 1) Skrive ærlige reklameinnlegg, som også tar for seg det negative = Bra for leseren, ikke bra for produsenten 2) Skrive reine reklameinnlegg som ikke tar med seg personlige nedturer og utfordringer = Bra for produsenten 3) Gjøre god planleggingen i forkant, forhåndsskrevne innlegg og ha en plan for hvordan man skal vise frem produktet - både under selve reisen og etterpå = Bra for leser og produsent Nummer 3 bør alltid være tilstede. Hvis ikke blir det bare en mølje slik som nå - samme om man velger å gå for nummer 1 eller 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 16. oktober 2018 #62525 Del Skrevet 16. oktober 2018 4 minutter siden, Newroz skrev: Enig. Som jeg skrev tidligere savner jeg litt planlagte innlegg her, så jeg som leser faktisk har en mulighet til å forstå hva de egentlig driver med - og hvor denne turen går hen. Tenker det kan deles opp i tre: 1) Skrive ærlige reklameinnlegg, som også tar for seg det negative = Bra for leseren, ikke bra for produsenten 2) Skrive reine reklameinnlegg som ikke tar med seg personlige nedturer og utfordringer = Bra for produsenten 3) Gjøre god planleggingen i forkant, forhåndsskrevne innlegg og ha en plan for hvordan man skal vise frem produktet - både under selve reisen og etterpå = Bra for leser og produsent Nummer 3 bør alltid være tilstede. Hvis ikke blir det bare en mølje slik som nå - samme om man velger å gå for nummer 1 eller 2. Dersom bloggeren hadde hatt fokus på noe annet enn bilder av seg selv og eksponering av mindreårige ville gjerne bloggen blitt litt mer interessant. Jeg tror nok at det finnes kvinner i hennes ønskede målgruppe som kunne tenkt seg å reise til USA og oppleve en slik cruiseferie med familien sin. Virksomheten kjenner ikke til den målgruppen som de ønsker skal la seg inspirere. Jeg kan ikke se at dette rederiet har fått noe valuta for pengene sine.. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 16. oktober 2018 #62526 Del Skrevet 16. oktober 2018 7 timer siden, Mnjah skrev: Jeg mener de har et poeng, da denne tråden er et godt eksempel på det. Du mener de ikke har det, det betyr derimot ikke at det da er du som bestemmer at det ikke er et poeng... 🙄 Nei, de har ikke et poeng. Og det har ikke du heller. Poenget mitt er at de langt på vei driver med ansvarsfraskrivelse, og at de innrømmer at de gjør feil selv om tanken var å sanke sympati. Det er som å kjøre for fort, få bot og skylde på fartsgrensen. Det er punktum fra min side rundt dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 16. oktober 2018 #62527 Del Skrevet 16. oktober 2018 2 minutter siden, Emmy_H skrev: Nei, de har ikke et poeng. Og det har ikke du heller. Poenget mitt er at de langt på vei driver med ansvarsfraskrivelse, og at de innrømmer at de gjør feil selv om tanken var å sanke sympati. Det er som å kjøre for fort, få bot og skylde på fartsgrensen. Det er punktum fra min side rundt dette. Denne tråden er ikke positiv omtale for bloggeren og hennes make. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 16. oktober 2018 #62528 Del Skrevet 16. oktober 2018 Jeg ventet igrunnen bare på alkohol i en av reklamene for dette cruiset, og jammen dukket det opp både drink og hvitvin i dagens blogginnlegg/reklame. Det er vel igrunnen ikke helt innafor? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fvonk Skrevet 16. oktober 2018 #62529 Del Skrevet 16. oktober 2018 3 minutter siden, Kleenex skrev: Jeg ventet igrunnen bare på alkohol i en av reklamene for dette cruiset, og jammen dukket det opp både drink og hvitvin i dagens blogginnlegg/reklame. Det er vel igrunnen ikke helt innafor? Nei. Kapittel 1: Anna Rasmussen AS - reklamebot. ✔️ Kapittel 2: Treasures AS - alkoholbot. (Pending) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SelinaKyle Skrevet 17. oktober 2018 #62530 Del Skrevet 17. oktober 2018 Jeg spurte CBE under siste innlegg hvorfor de blander alkohol og reklame, og presiserer dette ikke er lov. Den blir ikke godkjent. Legger igjen en ny kommentar om det samme, den blir ikke godkjent. Legger igjen en tredje kommentar hvor jeg spør hvorfor hun ikke godtar kommentaren, og om de ikke har lært at sammenblanding av alkohol og reklame ikke er lov. Gjett hva? Ikke godkjent! Fått totalt avsmak av henne nå. At hun/de ikke kan ta til seg kritikk kommer til å bli deres undergang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 17. oktober 2018 #62531 Del Skrevet 17. oktober 2018 (endret) 3 timer siden, SelinaKyle skrev: Jeg spurte CBE under siste innlegg hvorfor de blander alkohol og reklame, og presiserer dette ikke er lov. Den blir ikke godkjent. Legger igjen en ny kommentar om det samme, den blir ikke godkjent. Legger igjen en tredje kommentar hvor jeg spør hvorfor hun ikke godtar kommentaren, og om de ikke har lært at sammenblanding av alkohol og reklame ikke er lov. Gjett hva? Ikke godkjent! Fått totalt avsmak av henne nå. At hun/de ikke kan ta til seg kritikk kommer til å bli deres undergang. Rapporter det inn til rette instans. Det gjorde jeg. Endret 17. oktober 2018 av Snaskesnusken 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forumassistent Skrevet 17. oktober 2018 #62532 Del Skrevet 17. oktober 2018 Ryddet for innlegg med brudd på opphavsretten og svar til dette. Hanne Mari, forumansvarlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 17. oktober 2018 #62533 Del Skrevet 17. oktober 2018 3 timer siden, Snaskesnusken skrev: Rapporter det inn til rette instans. Det gjorde jeg. Hvor melder man fra? Jeg ser en boligannonser med vinglass- og flasker i nesten samtlige bilder og det irriterer meg grønn (ja, jeg har blitt den personen) 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 17. oktober 2018 #62534 Del Skrevet 17. oktober 2018 17 minutter siden, Alice123 skrev: Hvor melder man fra? Jeg ser en boligannonser med vinglass- og flasker i nesten samtlige bilder og det irriterer meg grønn (ja, jeg har blitt den personen) Helsedirektoratet eller Forbrukertilsynet 😊 Sistnevnte har egen instruks for hva du ønsker å melde om. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 17. oktober 2018 #62535 Del Skrevet 17. oktober 2018 Helsedirektoratet er riktig instans for å melde om ulovlig alkoholreklame 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 17. oktober 2018 #62536 Del Skrevet 17. oktober 2018 3 timer siden, pøbelsara skrev: Helsedirektoratet er riktig instans for å melde om ulovlig alkoholreklame Skal man bare sende en generell mail til dem, eller er det skjema som skal fylles ut? Fant ikke så mye om hvordan man melder på siden deres. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 17. oktober 2018 #62537 Del Skrevet 17. oktober 2018 «Jeg er så heldig og det vet jeg så godt»????? Jeg kan ikke hjelpe for det men denne hyllesten av seg selv er bare så merkelig. Jeg kjenner mange som har det bra men de skryter ikke av det. Usympatisk. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 17. oktober 2018 #62538 Del Skrevet 17. oktober 2018 18 minutter siden, Surikatt skrev: «Jeg er så heldig og det vet jeg så godt»????? Jeg kan ikke hjelpe for det men denne hyllesten av seg selv er bare så merkelig. Jeg kjenner mange som har det bra men de skryter ikke av det. Usympatisk. Jeg tolker det ikke som skryt, men at hun vet at hun er heldig, og setter pris på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 17. oktober 2018 #62539 Del Skrevet 17. oktober 2018 (endret) OMG. Det kommentarfeltet gir og gir. Hun er sur på folk som mener hun ikke serverer god reklame for cruiset. Jeg lurer på hva rederiet betaler dem for å reklamere. Jeg lurer også på hvor mange cruise de må selge for at det skal ha lønt seg for dem å kjøpe reklame av henne. Er det noen som har peiling på regnskap og regler for utgiftsførsel? Jeg lurer veldig på hvordan reglene for en slik tur er - kan de trekke fra flytur og hotell fordi de skriver om det i bloggen?Som utgifter til embeds medfør? kan det at de også viser ungene, legitimere at de trekker fra ungenes reiseutgifter også? Kan man trekke fra utgifter til innkjøp av klær som vises i bloggen? I dag har hun et innlegg hvor hun skriver detaljer om hotellet - og siden hun ikke har merket det som reklame, går jeg ut fra at de har betalt det selv - så hvor mye kan de da utgiftsføre på firmaet når de skriver om oppholdet i bloggen? Endret 17. oktober 2018 av pøbelsara 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 17. oktober 2018 #62540 Del Skrevet 17. oktober 2018 3 minutter siden, formula skrev: Jeg tolker det ikke som skryt, men at hun vet at hun er heldig, og setter pris på det. Enig i dette, jeg leste det også sånn. Dvs som en ganske ydmyk uttalelse. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg