Populært innlegg Kollontaj Skrevet 8. september 2018 Populært innlegg #60281 Del Skrevet 8. september 2018 Den bedriften er frekkere enn flatlusa. Så beleilig: først får de alt i huset sponset, deretter betaler de varene og får lønn for innleggene i stedet - og det skal liksom frita dem for å merke innlegg som kommer i etterkant? Problemet deres er jo selvsagt at de aldri kan la være å merke innlegg der interiør mm fra huset vises, alt er jo sponset i utgangspunktet. For å unngå dette, omdefinerer de altså all sponsingen til reklameinnlegg og tror at det oppfyller lovens krav. Man skal høre mye før ørene faller av. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 8. september 2018 #60282 Del Skrevet 8. september 2018 7 minutter siden, Kollontaj skrev: Den bedriften er frekkere enn flatlusa. Så beleilig: først får de alt i huset sponset, deretter betaler de varene og får lønn for innleggene i stedet - og det skal liksom frita dem for å merke innlegg som kommer i etterkant? Problemet deres er jo selvsagt at de aldri kan la være å merke innlegg der interiør mm fra huset vises, alt er jo sponset i utgangspunktet. For å unngå dette, omdefinerer de altså all sponsingen til reklameinnlegg og tror at det oppfyller lovens krav. Man skal høre mye før ørene faller av. CBE og LKE har sine egne tolkninger, men Forbrukertilsynet har uttalt - fra https://www.forbrukertilsynet.no/sos-reklame-some “Hvor lenge etter at jeg har hatt en avtale om å eksponere et produkt må jeg fortsette å merke dette som reklame i nye innlegg? Du må merke nye innlegg som reklame så lenge det har markedsføringsverdi for annonsøren. Det er flere ting som spiller inn på om noe du legger ut har markedsføringsverdi. Jo sterkere produktet er eksponert i innlegget, jo høyere markedsføringsverdi har det. Hvis produktet er helt i bakgrunnen og eksponeringen av det ikke vil fremme salg av produktet, har det antakelig så lav markedsføringsverdi at du ikke trenger å merke. Men terskelen her er lav. Merk heller en gang for mye enn en gang for lite.” Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 8. september 2018 #60283 Del Skrevet 8. september 2018 (endret) 42 minutter siden, Asti skrev: Oppdatering fra BOTB : https://bloggomtoppbloggere.com/2018/09/08/oppdatering-the-eriksens/ Jeg trodde ikke jeg kunne sjokkeres mer av denne bedriften, men jaggu klarer de det igjen😳 De avslører seg jo bare mer og mer om hvordan de virkelig er, og det utrolige er at det er like kyniske som mange her har poengtert i disse trådene i flere år. Penger trumfer alt sånn som jeg leser dem, tom barnas krystallklare rettigheter på egen digitale identitet og vern om egen person. Forkastelig. Endret 8. september 2018 av Jobbermedbarn 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilie112 Skrevet 8. september 2018 #60284 Del Skrevet 8. september 2018 (endret) 15 timer siden, Viking-girl skrev: Anna Rasmussen får berettiget pes for dukken som er kopi av datteren. Noen som husker CBE sin «mini-mi» reklame?? http://www.carolinebergeriksen.no/2017/06/06/miss-mini-me/ kan ikke se at dette er noe bedre Sitatet er ryddet for bilde med opphavsrett. Synes du skal huske på at cbe ikke bruker barna sine i reklame, bare det faktum at hun har barn .... 😳🤣 Endret 8. september 2018 av Papirfly 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 8. september 2018 #60285 Del Skrevet 8. september 2018 Jeg er ganske sikker på at You Tube - videoen vil være et meget interessant kasus for FT. Her må man kunne bruke den som et eksempel til å trekke noen linjer for hva som er greit og ikke. Hvem det nå enn er som svarer under videoen av de to, så er det pussig hvor påståelig vedkommende er (kanskje særlig på at grensa for markedsføringsverdi går på 1/2 år) for så å slette alle kommentarene etterpå. Det leser jeg som at de ikke har dekning for påstandene. Er det impulskontrollen som har sviktet igjen? Om det er spons eller reklame er jo uvesentlig, det er jo bare «kreativ lek med språket». Begge deler er markedsføring og skal merkes så lenge det har verdi for den som har betalt / gitt bloggeren fordeler mot fremvisning av produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 8. september 2018 #60286 Del Skrevet 8. september 2018 (endret) Hun «syns det er så viktig at barn i dag får utfolde seg gjennom lek», og ble derfor så glad da hun oppdaget disse dokkene. Da kan barna utfolde seg i lek, en lek der de ser delikate ut og kan publiseres med langt stylet hår og rosa tyll. Innlegget er ryddet for persondebatt. Endret 8. september 2018 av Papirfly 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 8. september 2018 #60287 Del Skrevet 8. september 2018 Hun/de minner aller mest om trassige unger som krangler for å krangle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 8. september 2018 #60288 Del Skrevet 8. september 2018 Er jo fortsatt reklame, haha! #altfacttheeriksen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 8. september 2018 #60289 Del Skrevet 8. september 2018 19 minutter siden, tranedatter skrev: Er jo fortsatt reklame, haha! #altfacttheeriksen Nemlig. Og når de krangler på et faktum blir det bare tragisk og infantilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nobile Skrevet 8. september 2018 #60290 Del Skrevet 8. september 2018 Noen som har prøvd å tipse media ? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fvonk Skrevet 8. september 2018 #60291 Del Skrevet 8. september 2018 Er det noen her med peiling som kan forklare hvordan dette henger sammen? Hvis CBE.no fikk møblene sponset i fjor høst/vinter (?) inngår det vel i regnskapet for 2017. Men så sent som 30. juni i år reklamerte hun for et sponset skjørt. Da må jeg gå ut ifra at de kan ikke tidligere enn 30. juni 2018 ha oppdaget de "praktiske utfordringene" med sponsing som fikk de til å slutte å la seg sponse, ellers har de enda et forklaringsproblem. Men på det tidspunktet ville vel betaling og beskatning for Sixbondstreet-avtalen være med i fjorårets innsendte regnskap. Hvilken forskjell gjør det å etterbetale disse varene nå? Når det gjelder å bruke private midler for å betale for varer firmaet i utgangspunktet fikk sponset og betaling for, hva er grunnen til at det gjøres på denne måten, og blir det ikke rot i regnskapet da? Det hadde vært interessant å se dato på kvitteringene (som ingen har sett enda) og hvor langt tilbake de har gått for å etterbetale tidligere sponsede varer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 8. september 2018 #60292 Del Skrevet 8. september 2018 (endret) 15 timer siden, Viking-girl skrev: Anna Rasmussen får berettiget pes for dukken som er kopi av datteren. Noen som husker CBE sin «mini-mi» reklame?? http://www.carolinebergeriksen.no/2017/06/06/miss-mini-me/ kan ikke se at dette er noe bedre Sarah Sørheim skrev denne artikkelen i forbindelse med CBEs bruk av datteren i reklameøyessmed for samme dukke:https://www.aftenposten.no/kultur/i/K5O2o/Kommentar-Caroline-Berg-Eriksen-bruker-sin-egen-datter-som-annonse-Det-er-kanskje-lov_-men-ikke-greit--Sarah-Sorheim (Ligger bak betalingsmur) Hverken CBE eller hennes "skjoldmø" LKE kom med tilsvar til denne artikkelen. Sitatet er ryddet for brudd på opphavsrett. Endret 8. september 2018 av Zeitgeist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark Star Skrevet 8. september 2018 #60293 Del Skrevet 8. september 2018 De svarene fra CBE i bloggposten er altså bare puteflaue, eksemplene er null relevante i denne konteksten og de viser bare frem all sin enfoldighet. Gudbedre 🙈 https://bloggomtoppbloggere.com/2018/09/08/oppdatering-the-eriksens/ 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 8. september 2018 #60294 Del Skrevet 8. september 2018 Jeg skjønner ikke helt.. Altså; CBE og mannen kjøper møbler fra en samarbeidspartner for 50 000 som de betaler for (og får kvittering på), deretter lager de et innlegg med de møblene og sender samarbeidspartneren ei regning på 50 000 for jobben. Da mener de at de trenger ikke merke møblene som spons/reklame siden de fysisk har betalt penger for møblene? Det blir jo helt feil, det er like fullt ut reklame for akkurat den samarbeidspartneren. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Loffeliten Skrevet 8. september 2018 #60295 Del Skrevet 8. september 2018 2 minutter siden, skruf skrev: Jeg skjønner ikke helt.. Altså; CBE og mannen kjøper møbler fra en samarbeidspartner for 50 000 som de betaler for (og får kvittering på), deretter lager de et innlegg med de møblene og sender samarbeidspartneren ei regning på 50 000 for jobben. Da mener de at de trenger ikke merke møblene som spons/reklame siden de fysisk har betalt penger for møblene? Det blir jo helt feil, det er like fullt ut reklame for akkurat den samarbeidspartneren. Det er en helt spesiell type logikk som bare the Eriksens forstår, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 8. september 2018 #60296 Del Skrevet 8. september 2018 Riktig. De hadde jo i utgangspunktet ikke fått 50 000 i lønn hvis de ikke hadde vist møblene på plass i huset (vet de gjorde det med et billigfirma der de reiste til en visningsleilighet, men effekten er selvsagt langt større ved å selv ha møblene i eget hjem) og da er jo saken grei: de har et samarbeid med møbelfirmaet og da er det reklame. Begge parter tjener på det. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 8. september 2018 #60297 Del Skrevet 8. september 2018 Og for n-te gang: Firmaets formål jf. Brønnøysundregisteret: Sitat Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder, investere i verdipapirer og annet som naturlig faller sammen med dette. CBE (og LKE) kan hyle og skrike til de blir blå i fjeset om at de ikke trenger å merke, men FTs regelverk og retningslinjer, samt Markedsføringsloven er krystallklar. Videre, å sette i gang et slette-bonanza på YouTube o.l., taler liksom ikke helt deres sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 8. september 2018 #60298 Del Skrevet 8. september 2018 3 timer siden, Asti skrev: CBE og LKE har sine egne tolkninger, men Forbrukertilsynet har uttalt - fra https://www.forbrukertilsynet.no/sos-reklame-some “Hvor lenge etter at jeg har hatt en avtale om å eksponere et produkt må jeg fortsette å merke dette som reklame i nye innlegg? Du må merke nye innlegg som reklame så lenge det har markedsføringsverdi for annonsøren. Det er flere ting som spiller inn på om noe du legger ut har markedsføringsverdi. Jo sterkere produktet er eksponert i innlegget, jo høyere markedsføringsverdi har det. Hvis produktet er helt i bakgrunnen og eksponeringen av det ikke vil fremme salg av produktet, har det antakelig så lav markedsføringsverdi at du ikke trenger å merke. Men terskelen her er lav. Merk heller en gang for mye enn en gang for lite.” Så hvor får cbe det fra at de trenger ikke å merke etter 6 måneder - https://bloggomtoppbloggere.com/2018/09/08/oppdatering-the-eriksens/comment-page-1/#comment1.13891836? Den har jeg ikke hørt om før... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 8. september 2018 #60299 Del Skrevet 8. september 2018 8 minutter siden, Asti skrev: Så hvor får cbe det fra at de trenger ikke å merke etter 6 måneder - https://bloggomtoppbloggere.com/2018/09/08/oppdatering-the-eriksens/comment-page-1/#comment1.13891836? Den har jeg ikke hørt om før... De lager sine helt egne regler i kjent Lasse stil. 🙄 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 8. september 2018 #60300 Del Skrevet 8. september 2018 9 minutter siden, Asti skrev: Så hvor får cbe det fra at de trenger ikke å merke etter 6 måneder - https://bloggomtoppbloggere.com/2018/09/08/oppdatering-the-eriksens/comment-page-1/#comment1.13891836? Den har jeg ikke hørt om før... Herfra: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg